Hatsan PCP: AT 44, ВТ65 и т.н.

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
На някои колеги животеца не им е мил комай!? Че даже и чуждия такъв не зачитат!!!!!
Ако искате си мажете резервоарите със свинска мас и тахан халва, ама поне не давайте съвети на другите колеги да го правят!!!!!!!!!!!!!
Всякакви смазочни материали в резервоарите на пушките може да доведе до :bomb: :bomb: :bomb: и после :strecher: :strecher: :strecher:, а не дай Боже и до :zombie: :death: >:D
 

Dominus

Редовен Потребител
Помпата е моя и аз мога да потвърдя, че написаното от луфтвафе е явно бъзик и не отговаря на истината. Няма такава помпа!

П.П. прав си Божо. Съвета е излишен и премахнат
 

FreeMan

Редовен Потребител
Пушки, помпи и съединения се мажат само със чиста силиконова смазка.
Всичко на петролна основа и в аерозол (дори и силикон) е опасно.
Силикона в аерозоли не е чист и е взривоопасен. В началото като си купих помпата и по съвет на продавача започнах да я смазвам със силикон на Балистол, но под налягане (аерозолен), след което разбрах че е взривоопасен и веднага го замених с течен.
Като свърших малката разфасовка си купих 2 от големите + силиконова грес, която още не съм ползвал.
 

Attachments

  • Silicone Oil SM300 25ml.jpg
    Silicone Oil SM300 25ml.jpg
    7.3 KB · Прегледи: 99
  • Silicone Oil SM300 50ml.jpg
    Silicone Oil SM300 50ml.jpg
    40.7 KB · Прегледи: 132

Слави

Модератор
Модераторски Екип
ФТДМ
FreeMan написа:
Силикона в аерозоли не е чист и е взривоопасен.

Ами имах "премеждие" точно с такъв тип смазка. Пръснах в помпата :wall:
Нищо страшно не се случи, само усетих едно блъскане и един О-пръстен замина :crazy:
Пръстена на един конусен клапан в основата на помпата.
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
И тук ще пада тунунг. Като гледам са се сетили да оставят достатъчно разстояние между цилиндъра и цевта :):) Иначе 303 м/с - 60 джаула... ???
 

Tayson

Потребител
Здравейте Колеги!
Имам проблем и моля за съдействие!
При дърпане на лоста за зареждане...пушката не зарежда.
Не знам как да го обясня...Не се чува щракване при дърпане на лоста и не може да бъде възпроизведен изстрел.
Днес разглобих моя Хатсан ат 44-10 Лонг,с цев ЛВ.
Идеята на разглобяването беше леко да разпъна пружината на удърника с цел по-висока скорост на изстрела.
Пушката е с яка пружина на бойния клапан и пълен тунинг.Това е стария Хатсан на колегата Цочо.
Желанието ми е да докарам скорост от порядъка на 270м/с с JSB-1.175.
Пружината на удърника е натегната на максимум,но повече от 250м/с не мога да докарам и именно затова реших да поразпъна пружината на удърника,но след сглобяването можах да възпроизведа изстрел само 2 пъти от безброй опити да заредя.Не знам къде съм сбъркал при събирането на частите,но ми остана една шайбичка с външен диаметър-8мм.
Моля,ако някой знае къде съм сгрешил да сподели!!! :wall:
bfi1364148176m.jpg
 

praetorian

Редовен Потребител
Бойната пружина е с много малък толеранс.Ако си и подлагал нещо, просто няма място шепталото да запъне.Затова не може да зареди.Или ако си разпъвал много пружината, тя се гъне и натиска надолу "запъвачката".
 

FreeMan

Редовен Потребител
Tayson написа:
Здравейте Колеги!
Имам проблем и моля за съдействие!
При дърпане на лоста за зареждане...пушката не зарежда.
Не знам как да го обясня...
Моля,ако някой знае къде съм сгрешил да сподели!!! :wall:
bfi1364148176m.jpg

Провери си спусъка.
Отпусни малко - твърде вероятно е да не захапва.
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Има и нещо друго в тоя Асан. Не може Лонг версията да не може да докарва повече от 250 м/с. Късата версия без проблем прави 280 м/с без тунунг. Твоя Лонг трябва да е спънат някъде за да не може. Цочо да каже къде може да е проблема...
 

Tayson

Потребител
Пружината беше 62мм ,а аз я разпинах до 71мм.
Точно не може да захапе.Дърпам лоста но от 20 опита 1 път да захапе и да зареди.То ме е страх вече да напъвам лоста,че да не го счупя.Утре ще я разглобя отново,че днес цял ден я човъркам и накрая нищо.
Благодаря ви за бързите отговори и за съдействието!!!
 

FreeMan

Редовен Потребител
Отпусна ли спусъка?
Преди да разглобяваш и главоблъскаш пробвай първо това. Бързо, лесно и елементарно е.
 

dberov

Редовен Потребител
Колеги имам следния проблем. Купих един Хатсан на който искам да извадя цевта за да я скъся. Казаха ми че има вкарана една серия със залепени цеви. Ако моята е такава има ли някакъв начин тя да се извади. Във Варна исках да подменям един накрайник който не можеше да се развие и човека който продава накрайниците ми каза че метала трябва да се нагрее до 400 градуса за да се развали структурата на фиксатора. Не смеех да предприема нищо и доста четох и в един руски сайт попаднах на същото твърдение за нагряване на местото с фиксатора за да бъде освободена цевта. Не смея да предприема нищо без да съм сигурен в това което трябва да се направи.

Ако някой има някаква идея ......

п.п.

Не зная как точно да обясня това и редактирах няколко пъти горе написаното
 

Tayson

Потребител
Споделям резултат от проведените интервенции:
Пушката вече зарежда! :cheers:
Разглобих я цялата и излезе,че съм затиснал обтяжната скоба на спусъка...след малко корекции по шестограмите на спусъка всичко си дойде на място!Почистих всички части но след сглобяване се получи нещо много странно...не можах да завия резервоара.След хиляда мъки успях да го завия,но се получава с неистови усилия,което ме притеснява.Нагледно не виждам да има следи от наранена резба и в това да е проблема.. ???
Днес ще замеря скоростите и се надявам най-накрая да му докарам така желаните 270м/с.
БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ЗА БЪРЗИТЕ ОТГОВОРИ И СЪВЕТИ!
:cheers:
 

njatanasow

Редовен Потребител
dberov написа:
Колеги имам следния проблем. Купих един Хатсан на който искам да извадя цевта за да я скъся. Казаха ми че има вкарана една серия със залепени цеви. Ако моята е такава има ли някакъв начин тя да се извади. Във Варна исках да подменям един накрайник който не можеше да се развие и човека който продава накрайниците ми каза че метала трябва да се нагрее до 400 градуса за да се развали структурата на фиксатора. Не смеех да предприема нищо и доста четох и в един руски сайт попаднах на същото твърдение за нагряване на местото с фиксатора за да бъде освободена цевта. Не смея да предприема нищо без да съм сигурен в това което трябва да се направи.

Ако някой има някаква идея ......

п.п.

Не зная как точно да обясня това и редактирах няколко пъти горе написаното
Това е начина.Нагряване.
Другия е силов но не е за препоръчване.Всички фиксатори и лепила се скапват при нагряване.
 

ilian

Потребител
dberov написа:
Колеги имам следния проблем. Купих един Хатсан на който искам да извадя цевта за да я скъся. Казаха ми че има вкарана една серия със залепени цеви. Ако моята е такава има ли някакъв начин тя да се извади. Във Варна исках да подменям един накрайник който не можеше да се развие и човека който продава накрайниците ми каза че метала трябва да се нагрее до 400 градуса за да се развали структурата на фиксатора. Не смеех да предприема нищо и доста четох и в един руски сайт попаднах на същото твърдение за нагряване на местото с фиксатора за да бъде освободена цевта. Не смея да предприема нищо без да съм сигурен в това което трябва да се направи.

Ако някой има някаква идея ......

п.п.

Не зная как точно да обясня това и редактирах няколко пъти горе написаното
Колега сигурен ли си ,че си развил всичките болтчета ???
Питам защото преди време аз имах същия проблем с един асан,развих тези болтчета които се виждаха отгоре и голямо напъване падна докато видях че вътре има и малки винтчета с вътрешен шестостен ,които ако не се загледаш може и да ги пропуснеш( пък аз къвто съм як и тъп замалко да успея да извадя цевта както си е стегната ;))
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Като гледам колегата не е писал какъв е хатсана, но щом е в тази тема значи е ПЦП. Не съм чувал за ПЦП-та със лепени цеви. При АТ-тата ако не свалиш цевта не можеш напълно да разглобиш оръжието и не виждам някакъв смисъл да е залепена цевта.
 

ilko_dim

Потребител
Tayson написа:
Споделям резултат от проведените интервенции:
Пушката вече зарежда! :cheers:
Разглобих я цялата и излезе,че съм затиснал обтяжната скоба на спусъка...след малко корекции по шестограмите на спусъка всичко си дойде на място!Почистих всички части но след сглобяване се получи нещо много странно...не можах да завия резервоара.След хиляда мъки успях да го завия,но се получава с неистови усилия,което ме притеснява.Нагледно не виждам да има следи от наранена резба и в това да е проблема.. ???
Днес ще замеря скоростите и се надявам най-накрая да му докарам така желаните 270м/с.
БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ЗА БЪРЗИТЕ ОТГОВОРИ И СЪВЕТИ!
:cheers:

Ако си свалил бронзовия детайл , в който се навива цилиндъра , при обратния монтаж може да е застанал малко накриво и да е загубил съосие. Трябва леко да го разхлабиш , да завиеш цилиндъра и отново да го притегнеш .
 
Нагоре