Hatsan PCP: AT 44, ВТ65 и т.н.

unikalen88

Новодошъл
моята беше същата работа,дърпах неще и неще,докато невидях че отдолу има 2 други болта,след разхлабването излезе сама.Попринцип влиза самата цев много хлабаво,само О пръстените я държат и не вярвам толкова много лепило да има,но пък и аз съм чел че имало с лепени цеви и боини клапани.
 

dberov

Редовен Потребител
Дано е така, сега се обадих на майстора и довечера ще я погледне.
 

Tayson

Потребител
:wall:
След направените интервенции пушката е още по-зле.
След разглобярането разпънах пружината на удърника,почистих внимателно от насъбралата се мръсотия,почистих хубаво цевта и в момента с максимално натегната пружина ми отчита 227м/с с ЖСБ 1.175.
Преди да разтегна пружината максимума беше 250м/с.Вече в чудо се видях... :wall:
Чудя се дали може да има някакъв проблем с бойния клапан.Знам,че колегата Цочо е сменял пружината с 2 пъти по яка и преди си стреляше добре.Има също конусен трансферпорт (конфузор).Единственото,което в момента ми идва на ум е че отвора на резервоара не е съосен с трансферпорта,но не съм убеден,че това може да дава такова огромно отклонение от нормални скорости.Имайки предвид,че Хатсан е Лонг версия-ЛВ.
Ако някой има идея как да я накарам да стреля в прилични скорости от порядъка на 270м/с нека ми пише.
Извинявам се,че отново ви занимавам... :sorry:
 

praetorian

Редовен Потребител
От много неща може да е.Не се ли погледне пушката на място, няма кой да ти каже от какво е.
Провери навсякъде за съосност;провери за изгубени/наранени уплътнения на трансферпорта.Провери пружината на БК, да не е прекалено корава.И как натягаш пружината на ударника?Натяга се, като се РАЗВИВА болта в ударника(при завиване се охлабва пружината на ударника).Провери 0-пръстена на иглата на клапана.Провери о- пръстена на цевта(на дотиквача).Провери всички тези неща и после пиши какво е станало.
 

Tayson

Потребител
Всички о пръстени са проверени.Единственото място,което не съм отварял е Бойния Клапан.Натягам пружината развивайки...иначе скоростите стават съвсем смешни...Сега ще проверя и бойния клапан,но се съмнявам пружината да се е втвърдила от самосебеси.Колега необходимо ли е да мажа с нещо удърника,тъй като в момента си е сух и без смазка.Видях противоречиви мнения...
Мерси!!!
 

lynx

Редовен Потребител
Tayson, не знам от кой град си но бих ти препоръчал да помолиш някой, който е на "ТИ" с Хасаните да я прегледа от край до край.
Така както си го описал, наистина може да е от 100 неща.
Въпреки, че тия пушки не са от най-сложните има доста тънкости, които трябва да се знаят при разглобяване и сглобяване.
А може и да я изпратиш на някого с куриер да я съживи, стига да има желаещи да помогнат.
 

Tayson

Потребител
От София съм колега!Сега отворих и бойния клапан.Всички пружини са на ред,но нещо ми направи впечатление и това е че винта,който затяга пружината на бойния клапан беше разхлабен.Ще се помъча до края на седицата да сътворя нещо и ако не стане...недай Боже, ще поискам от някой колега да я погледне.
 

FreeMan

Редовен Потребител
Митак - 99% е че има втори стопорен болт под тези които си свалил. Просто бръкни със шестограма и го развий. Вторите ги слагат за контра.

Вики - след понеделник ми се обади да я погледнем ако не си се оправил до тогава.
 

Tayson

Потребител
Всичко е съосно и О-пръстените са здрави.Поразхлабих пружината на БК и сега отново вдигна скоростите на 248 м/с.
Явно ще трябва да я сменя с по-мека или по-дълъг болт ще сложа на удърника-3см. за да имам по-голямо поле за корекция. :cheers:
 

dilom08

Редовен Потребител
Погледни на тази тапа с която натягаш пружината на БК да не й са малки дупките и да няма пропускливост
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Аз също съм на мнение, че може да нямаш съосие в отворите. Този между проходния отвор и цевната кутия и този между цевта и цевната кутия. Друго което се сещам и което ми се е случвало много отдавна. Реших да сменям о-пръстените на проходния отвор. Моя Асан беше с такъв, на който има 2 пръстена отгоре и отдолу на проходната втулка. Реших да сложа мааалко по-дебели за да уплътнява по-добре... и веднага разбрах грешката си като сглобих и стрелнах през хроното. Понеже в по-дебелия о-пръстен има повече гума, при затягането тя не може да се раздуе навън, и за това беше намалила много вътрешния диаметър на о-пръстена, като се беше раздула навътре. отвора беше станал малко по-голям от игла.. Като разглобиш пушката о-пръстените връщат първоначалната си форма и отвора си става нормален. И почва едно чесане и чудене... Мен ме спаси това, че правя интервенциите една по една и винаги меря. Така намалям броя на чесането и чуденето... Най-добре наистина да я види някой който има опит с Асаните.. Успех !
 

Dominus

Редовен Потребител
еѝ тия о-пръстени на трансфера могат да те направят крив.
не слагай дебели, но каквито и да са втулката да е с легло!
а от тия конфузори файда няма да видиш, но ще ти остане вярата, че си я омагьосал като никоя друга.
 

Tayson

Потребител
Здравейте Колеги!Бях казал,че ще пиша след направените интервенции по Хатсана.
Успях да вдигна до 265м/с,което е добре.Действах поетапно.Първо смених всички О-пръстени,въпреки,че нямаше нужда...разбира се след смяната нямаше ефект.Подложих на ударника една пружина от 2 см и така дължината и с оригиналната стана 8,3 см. Но с подлагането на допълнителната пружина дойдоха и проблемите.Вдигнах скороста до 255м/с,но нямам голямо поле за действие,тъй като не мога да развия до край.Просто не ще да зарежда,въпреки корекциите на спусъка.Оставил съм я до толкова натегната,че да мога да зареждам.Смених и пружината на Бойния Клапан с по-мека.Смених 3 пружини и накрая останах на най-меката,която взех от Евроболт-20 мм на 0,8мм.С нея докарах 265м/с.При поставянето на по-яка пружина на бойния клапан знам,че ще докарам по-висока скорост,тъй като моята пружина наистина е умекнала прекалено много.В момента търся такава пружина...ако някой има налична моля да свирка.Благодаря на всички за ценните съвети!!! :cheers: :cheers: :cheers:
 

ilko_dim

Потребител
Наскоро разглобих пистолет за полиуретанова пяна , метален , цената му като нов беше около 40лв. На винта му за спиране имаше такава пружина , и дори беше с външно Ф8 , но с дебелина на тела 1.3мм.
Според мен такава ще ти свърши работа , пружината е здрава и много жилава , по време на експлоатацията си е постоянно под натиск . :cheers:
 

apapazov

Редовен Потребител
Тайсън , според мен проблема не ти е в пружините. Това е лонг версията и скоростите би трябвало да са различни с каквито и ще пружини да му слагаш. Или от някъде изтича въздеха и не можеш да го усетиш или имаш някъде нещо което да пречи на потока на въздуха. Това което ми идва на акъл е проверка на двата о пръстена на бк от страна на цевната кутия. Ако си оставил една дупка на бк провери я за съосие. Виж също така да не би като заредиш чашка в цевта полата по някаква причина да ти покрива проходния отвор макар че не виждам как би станало. Бих те посъветвал да седнеш и да я разглобиш изцяло и после да прегледаш всеки един детайл и възел спокойно и внимателно и без нерви. Сигурен съм че причината е много травиална. Поздави и успех
 

traun

Потребител
Моля за помощ!!!Пушката е хатсан АТ44.Резервоара е 180СС.Продадох я на един колега от службата.С пушката всичко е наред.Резервоара кат го напомпаме и го оставим за четири дни спада от 200 на 140 бара примерно.Понеже нямам време да ровя из форума моля за съвет какво може "трябва" да е за смяна по тоя резервоар.А че е той е сигурно защото стои развит от пушката.
БЛАГОДАРЯ предварително!!!!!!
 

praetorian

Редовен Потребител
Вижте отде съска де...Има два края само ;)Или ще да е от единия(манометъра, или зарядния порт, което е по- вероятно), или от другия (леглото на иглата).
 

lynx

Редовен Потребител
Свали резервоара от пушката.
Като първа стъпка трябва в една малка чаша да разпениш с четка и крем за бръснене малко пяна.
Взимаш пяната и мажеш с пръсти по местата от които е възможно да изпуска.
Ако от някъде прави мехури, от там е проблема.
Направи го и кажи дали си открил теча.
Като се знае от къде изпуска, ще се търси решение.
 

traun

Потребител
Благодаря!!Утре заминавам за унгария.Кат се върна в неделя,евентуално в понеделник ще се пробваме.Даже може в онлайн...та да пишеме как протича ремонта че сме малко пишман ремонтаджии-пушкаджии...
 

lynx

Редовен Потребител
Питай направо тук в темата и кой с каквото може ще помага.
Убеден съм, че поне половината от собствениците на АТ-44 са си отваряли резервоарите, някои заради подобни течове, а други от любопитство.
Аз АТ-44 не съм имал, но са ми минали няколко резервоара от такава пушка през ръцете.
Не е много сложно да се оправи, стига да не е залепено някъде, че иначе е чанч.... :wall:
 
Нагоре