Пружинките на GАМО - Hunter -1250, Hunter - 440, CFX и др.

rivan

Редовен Потребител
Настройва се силата на пружината,теглото на буталото(движещите се части)при конкретната цев и с определен тип чашки(в най общия случай).Повечето от пушките на Гамо (без 1250)имат еднаква карантия за всички калибри и модели-в такъв случай как мислите-дали ще имате оптимален изстрел и в 4,5 ,и в 5,5 ,и с 0,5 гр. чашка,и с 1 гр.,с нова пружина и с вече уморена такава?
Ако енергията,която осигурява пружината е недостатъчна-ще има загуба на мощност,ако енергията е в повече-буталото ще блъска в дъното на цилиндъра,ще имате голям откат,оптиките ще се чупят,за точност няма въобще да споменавам.На всичко отгоре дори и чашки с еднакво тегло имат различна енергетика(гамо про хънтър и гамо магнум),т.е. ще имат различна скорост.
При добра настройка разликите в теглото и размерите на чашките даже и от една партида ще оказват по-малко влияние върху скоростта,а оттам и върху точността на изстрела - ще имате по-добра повторяемост.
В крайна сметка изборът е ваш и ако пушките ви харесват такива,каквито са,не виждам проблем да си стреляте с тях и без никакви настройки.
За всички,които се интересуват и все още не са прочели:
http://talks.guns.ru/forummessage/24/254405.html
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Това много отдавна го правя с правилния подбор на силата на ГП.
Като се махне утежнителя и се отстранят всички проблеми в пневматичната група, единственото което остава за настройка е силата на ГП.
Мери се с хроното и се увеличава силата на ГП, до момента в който скоростта спира да расте, а се увеличава само отката.
Измерването се извършва с предполагаемата чашка , с която ще се стреля.
Резултатите от замерването се записват,сваля се налягането в пружината и след това се помпи до оптималното налягане.
 

rivan

Редовен Потребител
Разширяването на полата на чашката веднага показва дали има нужда да се донадуе пружината или да се свали налягането.По-сложно е когато имаме телена пружина-там може да се играе както с усилието на пружината,като се режат витки или се подлагат шайби,така и с теглото на утежелителя.
Мисля,че въпроса е интересен и дори се чудя дали не си заслужава да се пусне отделна тема?
 

angelmr

Редовен Потребител
rivan написа:
Разширяването на полата на чашката веднага показва дали има нужда да се донадуе пружината или да се свали налягането.По-сложно е когато имаме телена пружина-там може да се играе както с усилието на пружината,като се режат витки или се подлагат шайби,така и с теглото на утежелителя.
Мисля,че въпроса е интересен и дори се чудя дали не си заслужава да се пусне отделна тема?

Аз така и не разбрах какво точно имаш предвид с това разширяване на полата на чашката. На повечето модели чашки полите са надкалибрени и при вкарване в цевта се калибрират по нея. :)
 

rivan

Редовен Потребител
angelmr написа:
Аз така и не разбрах какво точно имаш предвид с това разширяване на полата на чашката. На повечето модели чашки полите са надкалибрени и при вкарване в цевта се калибрират по нея. :)
Това важи преди всичко за фикс. цеви,но и при тях е достатъчно,а разликата се усеща даже и при различните субкалибри,достатъчно е съвсем леко разш.,от порядъка на десета от мм.
Полата на чашката се разширява с конус(аз я разширявам,като вкарам в нея главата на друга чашка и леко стисна с клещи),след това се стреля през хронограф и се записват показанията.Не е важно разширяването да е еднакво,важното е да се отчете има ли нарастване на скоростта или тя намалява,ако не се променя,значи всичко е ОК.Ако скоростта на чашка с разш. пола е по-висока(повече от 5-10м.с.),значи пружината е силна или утежнителя е тежък,т.е. енергията е в повече.Ако скоростта е по-ниска имаме слаба пружина и за да използуваме по-пълно капацитета и добавяме тежест към утежнителя,ако разбира се няма възможност да подложим шайби и да увеличим натяга и.С увеличаването на утежнителя не бива да се прекалява,защото изстрела става по-равен,или както го наричат руснаците по-затегнат,а такъв изстрел е по-малко точен.Ако точността пострада,по-добре е да се потърси по-силна пружина,по възможност газова и от русенския регион!
 

angelmr

Редовен Потребител
Процедурата я разбирам като описание. Това което не мога да разбера е на какъв принцип действа всичко това. Все пак повечето поли на чашките са надкалибрени и така или иначе се калибрират до размерите на конкретната цев при зареждане.
 

rivan

Редовен Потребител
Разширявайки полата на чашката увеличаваме усилието,необходимо чашката да се нареже и да преодолее първоначалното усилие на триене,или по-общо казано-усилието при старта(УС).А когато увеличим УС нараства и началната скорост.С други думи изменяме равновесието,при стрелба с еднакви чашки(ако го има).Ако имаме силна пружина това води до увеличаване на скоростта,т.е.оползотворява се енергията,която имаме в излишък. Ако пружината ни е слаба,скоростта пада,вследствие повишеното УС.Идеалният вариант е когато скоростта с разш. пола е малко по-ниска ,отколкото с нормална.
Тук е писано за проблема при ЦФХ и за това ,как УС влияе на скоростта:
http://talks.guns.ru/forummessage/24/86119.html


posted 17-10-2007 14:16 Многие просят подробно описать, как настраивается ППП. Попробую примерно своими словами все это рассказать.
Итак, для начала разберемся, что влияет на наш результат.
1.Усилие пружины.
Пружина источник энергии. Более сильная пружина в сжатом состоянии имеет бОльшую потенциальную энергию. НО каждая винтовка может эффективно использовать только определенное количество этой энергии, если прибавлять силу пружины дальше, КПД будет падать, скорость перестанет расти, увеличатся динамические нагрузки.
2. Масса поршня
Чем тяжелее поршень, тем выстрел 'ровнее'. График воздействия давления на пулю более пологий, вследствие большей инерционности и меньшей скорости поршня. Можно получить большую энергию, с меньшими перегрузками, но затянутый выстрел менее точен.
3. Трение
Тут думаю и так все понятно. В небольших пределах можно использовать при настройке, влияя на усилие пружины. Например, используя смазки разной вязкости или манжеты разного диаметра.
4. МО (мертвый объем)
Не сжимаемый объем, снижающий пиковое давление. Чем меньше, тем лучше. Это канавки и углубления на передней поверхности манжеты, перепуск и пространство между ним и пулей, стоящей 'на старте'.
5. УС (усилие страгивания)
Усилие страгивания пули 'со старта'. Чем выше УС, тем тяжелее нужен поршень и сильнее пружина. Если УС недостаточно, пуля страгивается на меньшем давлении, меньше эффективно используемая энергии пружины.
6. Диаметр перепуска
Перепуск это МО и дроссель одновременно. Поэтому - компромисс. Оптимальный диаметр перепуска для большинства ППП 3+-0,2мм

В большинстве случаев настройку можно производить двумя параметрами. Усилием пружины и массой поршня. Для начала надо определится сильная или слабая пружина стоит в винтовке. Для этого надо сделать несколько выстрелов через хронограф, записать среднее значение. Конусом расширить юбку пульки и выстрелить через хронограф. Возможно 2 варианта развития событий. Скорость либо будет ниже, либо выше. Если скорость выше пружина слишком сильная, следует отрезать виток ( http://talks.guns.ru/forummessage/24/250329.html ) и попробовать еще раз, резать до тех пор, пока скорости не сблизятся, лучше даже с небольшим запасом, что бы с расширенной юбкой было чуть ниже. Второй вариант - скорость ниже, пружина слабая. Если пружина совсем слабая, то надо заменить пружину на заведомо более сильную и повторить тест. При необходимости, если пружина окажется сильнее чем нужно, отрезать какое то кол-во витков. Если пружина близка к оптимуму, то можно попробовать поджимать пружину регулировочными шайбочками.
Оптимальное усилие пружины подбирается под конкретную массу поршня, чем тяжелее поршень, тем меньше оптимальное усилие пружины и наоборот. Тут еще следует заметить, что с тяжелым поршнем результат все равно будет выше. За счет все такого же более ровного графика винтовка будет эффективнее использовать энергию пружины.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Обърни внимание на т.5 - УС
Освен това не ми харесва да се реже пружината - тя така или иначе ще омекне след време и тогава не можеш да добавиш отрязаното.По-добре да се олекоти утежнителя,ако е възможно.

rambo666 написа:
Може ли някои да обясни стъпка по стъпка как се разглобява гамо 1250 , и дали газова пружина за хатсан 125 ще стане за гамо 1250 говоря за AIR VENTURI :sos:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Виж това:
http://talks.guns.ru/forummessage/96/306578.html
 

angelmr

Редовен Потребител
Мерси за обяснението,схванах идеята. Има логика,макар че все още не съм сигурен дали това е еднозначен начин за определяне на коректните стойности на силата на пружината и теглото на утежнителя. Но съм съгласен че това е критерий при търсене на равновесното положение.
 

rivan

Редовен Потребител
При мен действа!Пробвай хрона на sury - също действа,трябва само да се спазват разстоянията до см.
Успех!!!

ПС:В руските форуми не успях да открия начин за определяне на това ,каква част от енергията е добре да се получава за сметка на пружината и каква - от инерцията на буталото,т.е.как се определя оптималното тегло на буталото.Очаквам повече инфо от книгата,която ще сканираш.Ако решиш може да преместиш последните постове в темата "анатомия на пневматичния изстрел" ,тъй като информацията ще е полезна за всички,не само за собствениците на гамо
 
A

Anonymous

Гост
Оптималното тегло на утежнителя, според руснаците, се определя опитно. ;)
Дори и да дават за определен модел пушка приблизителна стойност, например за МР 512 или за Хатсан 70, после има напасване според теглото на предпочитания проектил и силата на конкретната пружина. Правят си кух утежнител, пълнят го с олово и после отнемат по малко, докато достигнат до "съвършенството". ;)
 
A

Anonymous

Гост
какво ще стане ако сложа тефлонов маншет на хънтър 1250?
 

rivan

Редовен Потребител
Да де,нали това коментираме досега!Въпросът ми е как е по-добре,от гледна точка на точността - с по-силна пружина и по леко бутало или с по-слаба пружина и по-тежко бутало,като и в двата случая можем да имаме еднаква енергия и оптимален изстрел? :wall:
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Sveth написа:
какво ще стане ако сложа тефлонов маншет на хънтър 1250?
Нищо.
За тази пушка се продава оригинален маншет.
Мнго хора дори го пригаждат за Хатсан 125.
И не на последно място - тефлонови маншети няма или ако някой изработи такъв, той ще се скапе след няколко изстрела.
Тефлона се "разтича".
 
A

Anonymous

Гост
Искаш да сложиш по-слаба пружина от оригиналната и това да го компенсираш с по тежко бутало?
 
A

Anonymous

Гост
идеята ми е да си изработя маншет от някакъв "суперматериал" щото оригиналния е станал като на снимката от стр 1 , двете каналчета са се образували от 2 драскотини (следствие от незапилените ръбове на цилиндъра ) и високо налягане (как подяволите две драскотини могат да се разширят толкова) , мислих си за тефлон щото нали уж е по як от повечето пластмаси , а и защо се разтича ? от висока температура ли? нали го слагат по незалепващите тигани.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Ако не оправиш ръбовете, какъвто и маншет да сложиш няма да се получи.
Тефлона за тиган може да става, но за маншет не става.
И тефлона не е як.
 
A

Anonymous

Гост
Здравейте, и аз много силно се интересувам от ГП за Хънтър 1250. В Пирамид продават някаква на Air Venturi, но са за някакви американски модели Хънтъри и не знам дали ще станат на 1250. Гамо не ми разясниха......Ако някой знае дали стават, мога да поръчам и за другите желаещи

Ако може да ми помогнете и за още нещо: Хънтърът ми беше с късата пружина като го взех, като имаше и дълга пружина и утежнител. В момента съм с дългата пружина, може ли да се сложи и утежнителя? (и така се зарежда малко трудно, но нещо ме е подгонила магнумофилията :))
 

radulo off

Новодошъл
Здравейте колеги, един въпрос ме мъчи.Какво ще се промени ако на CFX 5.5 ROYAL се разпробие с по голям диаметър(3.5-4мм)отвора в затвора през който пушката "издухва" чашката.Дано питам в точната тема.Благодаря.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Ти в точната тема питаш, ама това с разпробиването на отвора, кой ти го каза?
Това е най-лесната работа.
Ако после не ти хареса?
КО пра'йм?
Не е добра идея. :(
 

rivan

Редовен Потребител
При зареждане на лоста механизмът избутващ буталото и пружината назад трие във външната страна на буталният цилиндър.

Между лоста и цилиндъра трябва да има П-образно полиамидно профилче,което да трие в цилиндъра,а не метал в метал.Провери дали е там или си го затрил?В неделя мисля да пострелям на камбаните,може да се разберем и да видим как е на моя СФХ,ще спретнем нещо подходящо!
На лоста за зареждане има две вдлъбнатини,пробвай да стегнеш една "свинска опашка"на предната
 
Нагоре