Не грешиш - точно така е.
С малко уточнение: функциите са 2
- намаляване на вибрации, при възможност;
по-добре вибрациите обират правилно подбрани тежести по цевта (тунери), но опъната цев обикновено дава по-добър резултат от неопъната и нетунингована цев.
- "заздравяване" на връзката "цев - цевна кутия".
В мястото на излизане на цевта от цевната кутия на огъване се увеличава в диаметъра до диаметъра на външната тръба. Самата цев и мястото на снадката и с ЦК се огъват много по малко. Обикновено при влизане в цевна кутия цевта още се изтънява (при Хатсана до Ф11) и точно на границата с ЦК цевта започва да се огъва като варен макарон. Спомнете EV2 - оная голяма "гайка" на цевта, точно при ЦК. Тръбата решава И тази задача.
За правилно разпъване на цевта специално се нарязва ситна резба с цел постигане максимално усилие при стягане. Но и с надулник е по-добре от нищо
С малко уточнение: функциите са 2
- намаляване на вибрации, при възможност;
по-добре вибрациите обират правилно подбрани тежести по цевта (тунери), но опъната цев обикновено дава по-добър резултат от неопъната и нетунингована цев.
- "заздравяване" на връзката "цев - цевна кутия".
В мястото на излизане на цевта от цевната кутия на огъване се увеличава в диаметъра до диаметъра на външната тръба. Самата цев и мястото на снадката и с ЦК се огъват много по малко. Обикновено при влизане в цевна кутия цевта още се изтънява (при Хатсана до Ф11) и точно на границата с ЦК цевта започва да се огъва като варен макарон. Спомнете EV2 - оная голяма "гайка" на цевта, точно при ЦК. Тръбата решава И тази задача.
За правилно разпъване на цевта специално се нарязва ситна резба с цел постигане максимално усилие при стягане. Но и с надулник е по-добре от нищо