Hatsan PCP: AT 44, ВТ65 и т.н.

Kossis

Потребител
Боклуците при мене вероятно са били в новата помпа и в цилиндъра. Позабърсах го добре пък да видиме. А и помпата има -2 филтъра и силикагели при мене-неква по нов модел. Двойна филтрация в дръжката. Гаранция обаче че в самата помпа е имало разни микро прахоляци. А силикагела не може да осуши толкова добре бързоминаващият въздух, като филтрираният въздух в една зарядна станция е осушен. Комбинацията от прахта и влагата се намира по клапана.

За Баракудата някой нещо да сподели ?
 

praetorian

Редовен Потребител
Хатсана ти кой калибър е? Защото баракуда 2 г е кал.6.35.По принцип, става, макар да е е особено прецизна като ЖСБ.Но имай предвид, че съм попадал и на страхотно боклучава партида баракуди.Аз съм с .22 калибър и напоследък често стрелям с баракуди, но да знаеш, че си искат засилване поне 260 м/с да летят добре.Хубавото е, че траекторията им почти съвпада с тази на по - леката чашка и не се налагат големи вертикални корекции./ефекта на стиропореното топче/. Накратко - стават, стига да уцелиш по- добра партида.Навремето това бяха единствените по- класни чашки - те и ФТТ.Надявам се да съм ти помогнал :cheers:.
 

ToHKa

Редовен Потребител
Има съм до сега 4 хатсана (ПЦП-та) и на никой щуцерите не са правили проблеми, о-пръстените там са много здрави,помпил съм с 2 различни щуцера.
Понеже съм правил почти всяка една част по пушката все пак, но не съм споделял всичко де, така и така го обсъждате, ето едни препоръки от вече патилия - аз :)

1 . При помпене на открито (извън дома ) не пускайте щуцера по земята, възможно полепване на мръсотия (прах, ситни камачета и тнт. ).
Какво пречиняват те :
- дръскотини по о-пръстените при вкарване на щуцера (малко по малко ще започне да пропуска )
- прахта и ситнежа влиза при помпене и полепя по пръстените на възвратния клапан на цилиндъра ( отново възможна загуба на въздух от цилиндъра )
2 . Знаете ,че влажноста на въздуха в нормите е 72-75 процента, а дни като днешните влажноста се качва до 82-86 и нагоре процента , което неизбежно причинява след време :
- корозия по металните части на помпата (скобите на мъркучите от вътре ) , с помпенето влиза раждица през щуцера и се полепя по о-пръстените ( 2 пъти ми изтърва цилиндъра по 10-тина бара на вечер,заради ражда налепена по възвратния клапан ).
- зимно време когато температурите паднат и сте помпили на вън,вкарвате ли пушката/помпата на стайна температура или по-топло , моментални конденз обвива помпа/пушка, и корозията пристига скоро и се повтаря 2 точка.

Взимате нужните мерки при такива ситуации (повече внимание ) и всичко е ок.

Без лоши чувства де :(
 

Kossis

Потребител
5.5. Понеже питах по телефона в магазина, явно лелката да е сбъркала. Щото аз и казах за 5.5 на 1.37 мисля и тя ми каза и за тия 2 грама. Сигурно се е отплеснала Тази !

Кои на JSB са добри ? Имат най различни.

Тези с конусният връх от полиамид влизат ли без проблем през барабана в цевта. Тоест стават ли за АТ44-10
Били точни и пробивни.
 

Kossis

Потребител
Какво- щеше да смениш сега приклада с този от гризли ли ? :) Пак ще си е АТ.
 

st_beer

Редовен Потребител
Да споделя как аз си опазвам щуцера от замърсявания когато сме на поляната.Идеята беше на Митака (Di_mitar) Нищо сложно за направа ,а върши прекрасна работа и пази щуцера от полепване на разни мизерии. :cheers:
1.Вземате си едно парченце около 10-15 см гофре за поставяне на инсталация.
2. В единия край го сцепвате на кръст 2-3 см.
3. Нанизвате го на маркуча на помпата или зарядната станция със цепенето в посока към източника който подава въздуха.
4. С две свински(миши) опашки или стяги кой както си ги знае притягате към маркуча гофрето така че да се движи стегнато напред-назад по маркуча.
Ето и снимка да го видите нагледно:


peko написа:
Още по-добре става, като се направи алум. или бронзова втулка с отвор =размера на отвора в резервоара. Като си смажеш о-пръстените, усещаш как мазно влизаааа и дълго време си остават така ;), и освен че пази от боклуци, при нужда когато е сложена втулката на накрайника можеш да си провериш колко ти е налягането в бутилката или колко вдигаш с помпата или дали са ти у ред гумичките. :cheers:

Този вариант също съм го тествал и съм го правил. Не е никак лош и също върши хубава работа. Могат се измислят варианти и други стига човек да има въображение :cheers:


П.п
Когато си на песъчлива или друга такава почва се слага дунапрен или парцалче за тапа в отворения край на гофрето.Всичко е правено и проверено.
Никой не карам да си го прави. Просто споделих как си пазя аз моя щуцер. Всеки сам си решава дали да си го направи или не го устройва.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
По-добре става, като се направи алум. или бронзова втулка с отвор =размера на отвора в резервоара. Като си смажеш о-пръстените, усещаш как мазно влизаааа и дълго време си остават така ;), и освен че пази от боклуци, при нужда когато е сложена втулката на накрайника можеш да си провериш колко ти е налягането в бутилката или колко вдигаш с помпата или дали са ти у ред гумичките. :cheers:
ПП. А това гофре Миро, ако падне на земята маркуча, даже ще загребва пясък и пепел от към отворения край.
 

kid

Редовен Потребител
ФТКС
DSCN6267.JPG


Преди да изхвърлите стар флумастер проверете дали капачката няма да ви върши работа :cheers:

Иначе съм на 100% съгласен с Пеко.
 

le_corbeau

Потребител
Привет колеги!
Прочетох цялата тема до този момент. много голяма, много полезна. Направо научен труд. Или съм забравил, или не съм довидял, но не не можах да намеря данни за цилиндрите на Хатсан.
Интересува ме следното:
Тегло, диаметър и обем на цилиндрите за моделите АТ, БТ и Галатиан.
Ще съм Ви благодарен за отговорите.
 

kid

Редовен Потребител
ФТКС
На моето АТ

тегло - /заедно с редуктора и т.н./ 0,8-0,9 кг.
диаметър/външен/ - 30,9мм
дължина /само на тръбата/ - 390мм
 

le_corbeau

Потребител
Благодаря ти kid.
Интересувам се, защото съм замислил една конверсия на едно пуцало...мани-мани.
Доколкото знам на БТ-то цилиндъра е алуминиев, ама дали е по-лек от твоя?
 

lynx

Редовен Потребител
На БТ-то е осезаемо по-лек /не помня точното тегло/ и събира повечко вятър вътре, но цената му беше доста дебела в магазина. Наскоро в една от обявите във форума се продаваше алуминиев резервоар от БТ, но не съм обърнал внимание дали вече е продаден.
 

Kossis

Потребител
Дайте мнение за ЖСБ 1.645 грама чашки на АТ44 как ще се държат.

Ако има някой колега които скоро е копувал АТ44-10 моля нека каже какви точно са резервните уплътнения към комплекта.
Аз ги видях в друг магазин, но не съм сигурен точно кои са всичките.

Значи към Щуцера имаше 6 резервни опръстена сложени с него в "стерилно" бурканче :D Това е ясно.

А в наилоново пакетче имаше-мисля полиамидният уплътнител с опръстена към него и още една по ситна гумичка, но не беше на иглата а можеби за конусният клапан на пълнача. И още два по големи опръстена -сигурно за БК-то или Пълнача.

Питам за тях защото продавача ще ми ги намери, но каза да му дам инфо какво точно искам.

На тоя полиамид какви му бяха мерките ?
 

Kossis

Потребител
Абе човек, пушката е ок !

Въпроса е че искам да си набавя комплект резервни. От магазина където я взех, момчето ми каза да му дам размерите на опръстените и ще ме зареди.

Те се полагат и без това в комплекта, а аз като я взех и Щуцера го нямаше, но после всичко ми дадоха без опръстените. А и полиамидната не е лесно да се намери. Опръстена и е 7х1мм, ама какъв е размера на самият полиамид ?

Оказва се че не е ясно. Някой не го ли е замервал ?
 

ToHKa

Редовен Потребител
Размери на полиемидната шайба :
"О" пръстена е 7х1, външен диаметър 9мм,вътре беше 4,5мм (може и 5 мм за по-голямо пропускане на въздух) ,дебелина 4 мм.Накарай да ти направят 2-3 с различен вътрешен(4.5 , 4.8 , 5 ).

Косис,като ти дефектира пръстен,взимаш и го носиш на място :)
 

sgb1

Потребител
Много добра пушка и много точна, стрлям от 70м нагоре и нямам пропуск. С оптика 3-9-50.Много мощна изкъртих заварките на металните мишени.
 

sgb1

Потребител
нали ти казах пушката е добра, но е по тежка и за това ако има кои да я направи на булпап ще е супер
 
Нагоре