ЦЕВИ - видове, проблеми , почистване, дулна фаска.

Слави

Модератор
Модераторски Екип
ФТДМ
трябва ли или не трябва фаска според вас
Винаги е добре да има перфектна фаска. Резбата на цевта е с профил на "раш пила"?! Такову нещо съм виждал само на турска цев.
:wall:
 

dberov

Редовен Потребител
Резбата на заглошитела ми я направи един "майстор" стогар
Напиши от къде си и кой е тоя "майстор" стъргар че да не ходят дриги там. Тоя със зъби ли я дъвка тая цев, на детски играчки резбите са по добри.
Зумнах едната снимка и леко вдигнах контраста, че хуууубаво да се види майсторлъка му.

2021-01-03_230124.png
 

BAD TORO

Модератор
ФТКС
Избутай две три чашки със шомпола, като внимаваш какво е усещането в шока. В идеалния случай чашката влиза и след това без пропадане се движи в шока и излиза. Ако не е така е много вероятно резбата да е убила шока и само с фаска няма да се оправи. Рязане на шока и нова фаска. Ако ти трябва резба то с много внимателно подаване в дълбочина и то използвайки целия диаметър на цевта. Нещо от рода на 15х1 или 16х1 зависи колко е дебела цевта.
 
Последна промяна:

Jorom

Редовен Потребител
Понеже търсих, но не намерих информация за туиста на цеви в 6,35 мм, аз си замерих цевите които имам в този калибър, и резултатите (без да претендирам за абсолютна точност) са следните:

цевта от Hatsan Striker 1000S/Airtact PD (пружинка) е с туист 470-480мм
цевта на Hatsan Blitz е с туист 480мм
цевта на Kral Bigmax X е с туист 520мм
цевта на Kral Ekinoks е с туист 450мм


Какъв е туиста на цевта на Херкулес/Херкулес Були 6,35мм?

Ако някъде има систематизирана информация за туиста на различните пушки, особено ме интересуват 6,35 и 5,5 мм моля за линк
 
Последна промяна:
  • Харесвам
Reactions: NRG

Jorom

Редовен Потребител
Е, явно че не всичко е със стъпка 450 мм, от четири цеви, само Екинокса е с 450мм туист Минимум по три пъти съм мерил всяка цев!
Щото всички били с 450мм туист, затова ли няма никаква информация за туиста на различните цеви, един вид се подразбира....
Бигмакс-а е много далече от 450 мм!
 
Последна промяна:

Jorom

Редовен Потребител
преди да вкарам шомпола в измерваната цев, на дулния и срез допирам къса цев от същия калибър, и така я удължавам достатъчно за измерването на разстоянието за което проектила прави пълно завъртане! Едва ли ще дадат съществена разлика петте санта накрая с каквато и стъпка да са. Ако знаеш друг начин на измерване на стъпката при по-къси цеви, ти ме светни!
 
Последна промяна:

rivan

Редовен Потребител
Колеги, просто измервате разстоянието за което нарезите правят половин оборот и го умножавате по две. Или разстоянието за четвърт оборот и умножавате по четири. Може и произволно разстояние или произволни градуси. Важно е само точно да премерите разстоянието и завъртането. Може даже да си изработите индикатор и окръжност, разчертана с нанесени градуси.
 
Последна промяна:

astra

Редовен Потребител
Важно е само точно да премерите разстоянието и завъртането.
Винаги съм се чудел как става това при вътрешни нарези, каквито са каналите на цевта ?:) Имам предвид сравнително точно измерване, не "на око".
 

rivan

Редовен Потребител
Аз съм мерил със шомпол/може и с пластмасова четка, ако не искате да вкарвате бронзова или друга метална от притеснение да не повредите нарезите и полетата/. Шомполът следва точно стъпката на цевта.
 

rivan

Редовен Потребител
Диаметърът на чашката е много малък и е възможно допускането на сериозна грешка. Добре е кръгът с разграфени градуси да е с по-голям диаметър. На шомпола може да се прикрепи стрелка, която да отчита градусите. Шомполът може да се движи напред или назад, с цел да се постигне точно разстояние или точни градуси. Обикновено стерженът на шомпола се върти в дръжката. на дръжката закрепяме кръгът с разграфените градуси, а на стержена - индикаторната стрелка.
 
Последна промяна:
Нагоре