ЦЕВИ - видове, проблеми , почистване, дулна фаска.

Jorom

Редовен Потребител
Е, аз предпочетох да мушна бронзова четка в цевите, и така да измеря стъпката, другите варианти с мерене и смятане не ми вдъхват особено доверие!
Четката е за 5,5 не мисля че е направила нещо на цевите
 

dilom08

Редовен Потребител
то няма до се нарани цевта, но четката е дълга поне 5-6 см и затова има вероятност да измериш грешно, понеже четката започва да се върти когато влезе повече от половината в цевта- даже някой път започва да се върти когато влезе цялата. по същия начин се случва и когато излиза от другия край.
 

Jorom

Редовен Потребител
Като влезе цялата почвам да меря аз! Без да свалям цевите на някой от пушките, при това положение и да искаш, няма други варианти освен да се подравни върха на четката с входа на цевта Подравнявам я с входа на цевта и почвам да дърпам, като ако е необходимо, с допълнително сложената къса цев пред измерваната цев съм осигурил достатъчно допълнителни сантиметри за да може да направи шомпола пълен оборот и тогава спирам и меря разстоянието от тиксото до дулния срез (тиксото се слага точно до дулния срез преди да почна да дърпам шомпола). Само на една от цевите се наложи да сложа пред нея къса цев, щото е 420 мм, другите измервани цеви са достатъчно дълги и шомпола си се завърта в тях на пълен оборот без да излиза от цевтал
Кой както иска да си мери стъпката, може и боб да хвърля, за мен по-точен начин на измерване в домашни условия от този който ползвам, няма!
 
Последна промяна:

rivan

Редовен Потребител
На четката може да се сложи малко памук/ както се чепка вълна на дарак, ако някой е виждал при баба си и още помни/ и малко смазка. След няколко движения напред - назад, се оформя участък, който съответства на нарезите и полетата.
Четката е за 5,5 не мисля че е направила нещо на цевите
На турските цеви най-много леко да ги полира и да обере чеплаците, ако ги има.:lol:
то няма до се нарани цевта, но четката е дълга поне 5-6 см и затова има вероятност да измериш грешно, понеже четката започва да се върти когато влезе повече от половината в цевта- даже някой път започва да се върти когато влезе цялата. по същия начин се случва и когато излиза от другия край.
Може да измериш среден участък от цевта.
 

Jorom

Редовен Потребител
Ако знаеш каква цев на Хасан 125 5,5 мм съм виждал...вътре имаше нещо подобно на резба, от началото до края!!! Няма майтап!
Така става като някой купува пушка без дори да погледне в цевта...освен пропуска на качествения контрол във фабриката разбира се.
Обаче същия тоя асан как дупчеше дизелиран бичмета, като флоберка!
 
Последна промяна:

Jorom

Редовен Потребител
Аа за извращения с дизелиране я ползвахме, баща ми се нахендрил с тая, хем имаше нов Гамо Хънтър 1250, ама отишъл и купил асана, да не остане по-назад от мен! Аз си бях купил по-рано МЕТЕОР 125, което е същото като хатсан 125, но уж по-качествен, и цевта му беше перфектна! Бях му напълнил на метеора приклада с черен пясък, и с оптиката беше около 6 кила! Гамото беше около 700 лв, Метеора го взех за 230 лв...доволен бях от 125-та тогава, но това е преди 15 г или дори повече ...
А асана на дъртия и без дизел пробиваше повече от гамото, въпреки скапаната цев, и спусъка му беше доста по-приятен от на испанката!
 
Последна промяна:

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Кой както иска да си мери стъпката, може и боб да хвърля, за мен по-точен начин на измерване в домашни условия от този който ползвам, няма!

Има, има...ама ти вече знаеш всичко и няма да ти се бъркам.
А пък за тъй наречените "бронзови" шомполи пък съвсем няма какво да кажа. Повече от половината нарочени за бронзови са си чиста стомана и единствената им прилика с бронза е цвета им.
 

Jorom

Редовен Потребител
Абе всичко няма как да знае човек, ама знам достатъчно, и не само за пушки! Пишеш на човек турбинирал си сам и на улицата колата, без да съм гледал отнякъде готова рецепта кое как да го направя! А другата (А3 1,8Т) я направих най-бързата за мощността си в Бургас, 250+ коня, нямаше кой да ме бие на летящ старт с кола с подобна мощност в продължение на години! 0-100 за 5,8 сек, 0-200 за 20 сек от 260 коня! За сравнение Сивик Тайп Р 320 коня е по-бавен и не искаше да се пуска с мен на летящ до 200! Също и двигател на кола съм сменял на улицата вкл и със зацепване на ангренажи, пускане на бутала , сегменти, всичко...та няква проста механика като пушка ако си мислите че може да ми се опъне, сте в голяма грешка!!! Ехидно акъл може да давате на разни технически неграмотници , дето не знаят ква е разликата между шпилка и шпонка, не на такива като мен, че ако вземем да си ги мерим по технически умения, не само на пушки, ще ви направя смешни 99% от пишещите тук!!!
 
Последна промяна:

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Поклон, майсторе. Чувал съм, че зацепването на ангренаж на улицата е едно от най-сложните технически изпълнения в света на автомобилизма, а и изобщо. Извинявай, че се намесих в темата.
 

Jorom

Редовен Потребител
А ти правил ли си го, или поне да си гледал? Aко си го правил може да продължиш да плямпаш с право, ама дълбооко се съмнявам че някога си си цапал ръцете с масло до лактите!
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Нищо не съм правил. Просто си плямпам. Но пък човек всеки ден научава нещо или поне си затвърждава мнението за друго, в което вече се е убедил - в български форум е по-добре да си мълчиш и да не даваш "акъл" или накратко Causa Perduta.
 

Jorom

Редовен Потребител
Ако се върнеш назад, поисках инфо за туиста на различните пушки, и излезе един от разбирачите тук, и се изцепи че всички билЕ разииш ли със стъпка 450! А това очевАдно не е така! И се почна, ма как съм го мерил, ма тва, ма онова както казах такива спорове може да си ги водят желаещите да се правят на голямата работа с технически неграмотните индивиди във форума! Щото с мен удрят греда!
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Абе, къв майстор е Миро, `кат не мож` един ангренаж да зацепи. Па `зел и за цеви да пише... Даже се съмнявам, че е виждАл цев на живо. Па веднъж го видЕх да се чуди от коя страна се `фаща пушката. Мани го!
 

Jorom

Редовен Потребител
Абе майстори много в тоя форум, някои прехвалени и лежащи на стари лаври, с голямо самочувствие, ама май без покритие, други пък заслужили да бъдат уважавани и наричани майстори , всеки си преценя за себе си!
За мен тук има 1-2-3 безспорни авторитети, които освен че са действително майстори, ами и не си крият нещата които правят по пушките, дано продължават така , хората които сами си тунинговат пушките го оценяват това...поне аз го оценявам. И в някой случаи се възползвам от техни решения!
 
Последна промяна:

Ctan4o

Потребител
Бомбата вече е хвърлена и също почвам с хвалбите. Преди 12 години имах ЧЗ 350 с бутала от Ява Калифорния, електронно запалване от трабант и предна дискова спирачка от мз етз. Събери чарк му казваме, нещо като хасан с цев от Диана и цевна кутия от крикет примерно. В този си вид чезето изпълваше километража и оборотомера, и спираше сравнително добре, даже имаше и вид. Ангренажен ремък сменях като студент заедно със сестра ми защото ми трябваше още един чифт ръце. Сега се занимавам с последно поколение ветрогенератори които са нови за Европа и света. Скоро ще започна да се занимавам и с офшорни(Монтирани във море) Много мощни и фини електроника, контролери, механика, хидравлика, налягане до 1500 бара, 20kV напрежение, и всичко това на повече от 100м височина. Колите ми изглеждат като детски играчки. Сигурен съм че съм един от малкото българи и единствения във форума ама ако имам проблем с пушката звъня на Беров. Просто съм си добър в това което правя всеки ден, вероятно с малко повече време и специални инструменти ще си тествам редуктора и ще свалям манометъра на моята пушка, но няма как да стигна нивото на тези които постоянно ремонтират чужди, както и те моето.

Забравих да кажа и друго постижение: 24м² ламиниран паркет го нареждах 3 дни за да спестя 20лв от майстор
 
Последна промяна:

Jorom

Редовен Потребител
Те хвалбите ми дойдоха щото някой доста се объркаха и си мислят и отношението им беше все едно че си имат работа с някой шматарок с две леви ръце и технически неграмотен! (Въпросния разбирач си редактира поста в който пишеше да съм стоял мирно като говоря с него, и да вдигам ръчичка ...
Та затова реших да ги светна някой хора в каква груба грешка са относно техническите ми умения! Има майстори, които са скромни, не искат да им козируваш, изобщо не си позволяват дори и малко пренебрежително отношение, но то си е до човека!
Иначе и паркет (ИСТИНСКИ) съм редил, и дървена дограма съм монтирал на няколко кооперации, и два от климатиците в къщи съм си монтирал от-до и след повече от 10 г още работят! Кухненски мебели съм ги правил!
И недоразумението ЧЗ-350/12в съм имал, и ИЖ Спорт, за няколко часа му цепех двигателя, сменях замазаните зъбчатки, сглобявах и карах! И основен ремонт съм правил на соц мотори!
А като ми се счупи пушката, си я оправям сам!!! А ти щом звъниш друг да ти оправя пушката, явно си знаеш възможностите конкретно с пушките, явно че положението при мен е по-различно, не мислиш ли?!
 
Последна промяна:

Jorom

Редовен Потребител
Щото фабричното си има вид, които на самоделка няма как да се направи или пък за да се направи на ниво, ще струва прекалено скъпо за да има смисъл, поне за мен. Е, като ще ми струва скъпо, що не си спестя главоболията и не си взема нещо марково и красиво?! Тея дето си правят самоделки съм сигурен че си имат под ръка работилница с металообработващи машини, или поне имат познати с такива и хобито им излиза доста по-евтино отколкото ако аз тръгна да си правя самоделка, освен това не ми е толкова голяма сачмата в главата! Аз нито работилница имам, нито гараж!
Всеки луд с номера си са казали хората, мен ми е кеф да си купувам турски заготовки и да си ги разпилявам!

:cheers:

Аз приключих по темата, повече няма да пиша в тая тема, каквото исках да кажа, го казах!
Както каза един от гурутата тук, всичко комшийско е със стъпка 450 мм, даже и за гевреците предполагам че се отнася, точка, точка на точките!
 
Последна промяна:

anibis

Редовен Потребител
Разбирко от Бургас! Да ти кажа, да взема да идвам при теб да си правя колите ли кво?
Ти си чудото, ти си гурото на автомобилите с вътрешно горене!:)
и излезе един от разбирачите тук, и се изцепи че всички билЕ разииш ли със стъпка 450! А това очевАдно не е така! И се почна, ма как съм го мерил, ма тва, ма онова както казах
И разИИШ ли биле със стъпка 450мм да разбирко турските цеви що е комшерлъшко са копие на ЛВ а те са със стъпка 450мм говоря за стандартните цеви.Пак ти повтарям да не стане че не си разбрал турските цеви Хатсан матсан и др са копие на ЛВ,какво копие, реплика те си знаят най добре.:D Та ти можеш да измерваш различен туист,е да де за това говоря това е то комшорлъка,копие на ЛВ с туист 450 470-500-520 др абе квото ти душа иска има цеви с различен туист при комшорлъка!!!
А що там каза един дето се прави че знае, бъди сигурен че знам някой неща,и от теб лично знам повече на 100% Г-н бронзов шомпъл!
Щом съм отсвирил комшорлъка значи има защо,а и бъди сигурен че една от моите самоделки е на светлини години от който и да е хатсан;) Вземам от всички пушки които съм имал най хубавото,ама ти от къде ще го знаеш това, е от Теобен съм взел пружината която не позволява да има вторичен удар върху щока,/две пружини една в друга с тежест/да де и те хатсан го направиха кой? От Едган съм взел полиамидните пръстени на ударника,първия Едган който ударника е в корпус,както Дейстейт ФХ Теобен и др. 95-98% от пушките а сега е с петле.

Намерил си ти Жорката дилома да учиш как се мери туист,шшш альоооо аланкоулу Жоро дилома когато е мерил туист, ти си играел на лимки,и на стражари и апаши...:D ама кво знае и той нищо,е ти си най от най и по-по най! Г-н бронзов шомпъл! А за колите с вътрешно горене, там вече шапка ти свалям да те тия коне за нищо ги нямаш бе ама от коне да не станат магарета а? 200-300 коня то все едно сме на къра,горе там може,ама тука не може.

Е някоя друга снимка да се ограмотиш малко че си разбирач като полски свирач!
 

Attachments

  • 20200620_232008.jpg
    20200620_232008.jpg
    484.6 KB · Прегледи: 108
  • 1390886119_15.jpg
    1390886119_15.jpg
    142.8 KB · Прегледи: 107
  • hammer_assembly.JPG
    hammer_assembly.JPG
    102.3 KB · Прегледи: 104
Последна промяна:
Нагоре