РАЗХОД ВЪЗДУХ/ГАЗ, СПОРЕД ТЕМПЕРАТУРА,КАЛИБЪР, МОЩНОСТ

A

Anonymous

Гост
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

Проблема беше най-вече в клапана. На 125 не съм пробвал как ще е силата, но сега имам зверки проблем с преразхода :) Лек клап няма да има, но ще гледам да си играя с пружината му. От 240 до 206 бара имам 12 изстрела с 75 джаула което прави среден разход 28 кубични сантиметра за джаул по класичеката формула :eek: Мисля че все ще е възможно да се намали. На мен цифрата 15 ми звучи приятно като гледам тези 28 ;)
 

s73r01d

Потребител
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

75J в калибър 6.35 се очаква рзход под 7см3/J. Напълно възможно и аз лично няма да я оставя докато не постигна поне 8см3/J.
 

братушка

Редовен Потребител
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

@benchrest
Знам, че не ти се ще да ми вярваш, но ще го повторя:
А бързото затваряне таман помага да се отсече изтичане на въздуха след като чашката вече е отлетяла.
За да получиш желаната от теб мощ клапанът трябва да отвори много бързо и въздухът да лисне изведнъж, а не да се подава на час по чаена лъжичка.

Разходът изцяло зависи от това колко бързо ще затвори клапанът, а мощността от това, колко въздух ще успее да пусне за това мижаво време.
Факторът "затваряне на клапана" на 80% зависи от усилието на пружината на клапана.

При наличния клапан, каквито магии и да правиш, ти си обречен или на мижава мощност или на огромен преразход.
Можеш пак да не ми повярваш, но докато не смениш целият клапан с поне 2-3 пъти "по-дебел" със супер яка пружина - там ще останеш.
Докато при правилен клапан ще можеш да получиш и по-големи мощности при разход не повече от 8см3/Дж дори и при 80бар.
 

lynx

Редовен Потребител
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

benchrest , пробвай да подложиш 1 или 2 мм на пружината на клапана, разхода ще спадне много.
Скороста също ще намалее, но ще можеш да я върнеш чрез натягане на пружината на удърника.
При всички случаи разхода вече няма да е 28 ;)
 

s73r01d

Потребител
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

Тука чета разни неща и не ми се вярват особено, че и практиката ми го доказва.

1во. Факт е че клапана се затваря от въздуха, поне при икономичните PCP-та. Клапанната пружина не позволява той да се отвори прекалено много, да така е. Но 80% от затварянето да е работа на пружината, малко прекалено.

2ро. НЕВЪЗМОЖНО е според мен да извадиш добър разход за 75J при работно 80 бара зад редуктора, за справка 1во. Ако братушка е имал предвид 80J а не 80БАР нека да ме извини.
 

lynx

Редовен Потребител
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

Както Рашко беше написал "Няма заводска пушка,която да работи на 80 бара, даже и 16 джаула да е!".
Производителите са хвърлили доста средства за проби, а ние не сме по-умни от тях.
При такова ниско налягане се получават вибрации, които влияят зле на точноста.
Ако можеше пушките да работят в диапазона от 250 до 80 бара, всички производители така щяха да ги произвеждат.
За съжаление най-вероятно практиката е показала друго.
Моето лично мнение е , че налягане под 100 бара е ниско за почти всички пушки.
 
A

Anonymous

Гост
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ

Редуктора ми е точно на 140 бара в момента. И аз мисля да сложа яка пружина на БК, но ще трябва и да усиля удара в/у него, а това не ми се искаше да става.
 

братушка

Редовен Потребител
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

Имах предвид 80Дж при 80бар.

"Няма заводска пушка,която да работи на 80 бара, даже и 16 джаула да е!"
Не е вярно: CZ200, Bendjamin Discovery...

От 250 до 80бар могат да се докарат само редукторните пушки, а такива заводски са много малко. Другите търсят плато, а то не е безкрайно и иска компромиси.

За другият компромис също е писано 1000 пъти: увеличаване на задредукторното намалява "натрупващия" обем. Затова се установи някакъв компромис - задредукторно налягане / брой изстрели.
Но доколкото разбрах, колегата няма проблем с увеличаването на задредукторното, затова не разбирам защо се държи за толкова високо налягане зад редуктора. Това е заблуда, стереотип, когато искат да извдят нещо без да пипат клапана. А клапана изначално се проектира за определени мощности и налягания, без да го промените ще останете в рамките, заложени от производителя.
Доколкото разбирам, колегата няма проблеми и нов клапан да изработи...
 
A

Anonymous

Гост
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ

братушка написа:
@benchrest
Знам, че не ти се ще да ми вярваш, но ще го повторя:
...
При наличния клапан, каквито магии и да правиш, ти си обречен или на мижава мощност или на огромен преразход.
Можеш пак да не ми повярваш, но докато не смениш целият клапан с поне 2-3 пъти "по-дебел" със супер яка пружина - там ще останеш.
...

По тунинг сайтовете съм виждал именно клапана който съм направил. Какво означава 2-3 пъти по-дебел? Кое да е по-дебело ?
Какъв клапан да направя? Няма да е проблем разбира се :)
Калибъра не е само .25, но в .22 ще стрелям най-вече с магнум рабит и пак ще ми трябват 70-80 джаула

П.П.
Това е моят клапан, а проходното сечение на стержена е 5мм
Дупката на клапана в която полиамида затваря е 6мм

Сега пак няма стеснение в сеченията:
Проходно сечение 5мм - 0,19 кв.см.
Дупка на клапана - 6мм - 0,28 кв.см.
Тънка част на стержена която минава през дупката 3мм - 0,07 кв.см.
0,28кв.см
-
0,07кв.см.
=
0,21кв.см.
което е малко повече от 0,19кв.см
 

Attachments

  • 6 copy.jpg
    6 copy.jpg
    87.4 KB · Прегледи: 184

братушка

Редовен Потребител
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

Първо един въпрос: черния детайл от снимка заводски ли е? може ли да се направи друг?

После да се уточним в терминалогията, какво е "Дупка на клапана" не ми е ясно.
Клапанът има "запиращо" (или затварящо) сечение - площ от към високото налягане, по която става непосредтвено уплътняване на клапана в затворено състояние.
"Проходно" сечение - там където минава въздухът веднага след след затваряща "чашка" на клапана. "Проходният" отвор минус сечението на щока (стержена).
"Переходни" сечения - различните отвори, канали и техните сечения след "проходният" отвор на клапана до подаването в цевта.

Идеалния вариант: проходното сечение на клапана да по-голямо от калибъра (най-големият исползван калибър в твоя случай). Междинни переходни сечения (отвори, завои) да са по-големи от проходното сечение (демек значително по-големи от калибъра). Крайната права на переходите, непосредственно преди "подаване" в цевта да има стесняване (конфузор - стесняващият се "кръгъл" отвор с проста геометрия) до сечение от порядъка на половина на калибъра.
Ще се учудиш, но аз получавам без проблеми енергии 45+Дж при отвора Ф3,2мм на изхода на конфузора, при 5,5.

В твоя случай увеличавай на МАХ всички отвори и диаметри, колкто позволява ония четен детайл. А централния "хитрия" детайл (с капролоновата чашка на клапана) се опитай да направиш съставен от 2 части, така че да има този конфузор точно за подаването на въздуха кум цевта. И ако може, отворчета на този детайл при смяна на сечението (между "външно" и "вътрешно" минаване на въздуха) да са 3 и колкото по-големи - толкова по-добре.


Забравих: разлика между запиращо и проходни сечения колкото се може по-малка.
 
A

Anonymous

Гост
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

Не е заводски. Снимката не е на моят клапан, но е с абсолютно същите размери. Размерите на външното тяло ги имах, но не и на чарколяците от вътре :) Само разликата м/у моите и снимката е, че моят наитина има 4мм дължина на тънката част на стержена. Мога да си направя друго външно тяло, но не схващам защо :) В задната част на черният детай при мен има резба на която навивам друго малко тяло където е затварящото сечение. Там има и О-пръстен за да не отива налягането до шапката. Няма да махам пръстена, защото тогава се налага да се бие клапана със слонски удар за да отвори :) Така мога бързо и лесно да променям размерите на клапана без да правя всичко на ново.
"Дупка на клапана" е точно затварящото сечение. Проходното сечение е 23 кв.см, а вътрешното Ф на стержена е 5мм, или 0.19кв. см
Разликите са минимални според мен, но дали е така, или тези разлики са големи, трябва да кажете вие :)
братушка написа:
...
Забравих: разлика между запиращо и проходни сечения колкото се може по-малка.
...

Аз точно това съм се опитал да направя. Понеже на снимката размерите ги намаеше съм ги пресмятал аз. Никъде не можах да намеря чертеш на този вид клапан, но това за разликите ми беше известно. Някъде обаче бъркам... Мога да изработя нова шапка, която да има конфузор на нея.
 

братушка

Редовен Потребител
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

не схващам защо
Защото засилването на чашката става със сума на кинетичните енергии на молекулите въздух. При това колкото е по-бърза самата струя въздух - толкова по-добре. По-тънка, но по-бърза струя въздух е по ефикасна от "дебела", но недостатъчно бърза.
В същото време огромни загуби има на различните завои, междинни дупчици и др. в "переходния тракт". Минавайки всичките тези пречки на по-малка скорост въдухът има по-малки загуби.
Като следствие: пускаме въздух през огромна (по-голяма от калибъра) дупка на самият клапан, после той попада в още по-големи сечения и минава различните завои на по-малка скорост с по-малко загуби и на финалната права засилваме го за страх посредством стесняването на отвора няколко пъти.
И на теория и на практика скоростта на въздушния поток може да бъде доста по-голяма от 334м/с. А посреством конфузора ние може да засилим една струя до свързвук дори при 40бар.
Тънката свърхзвукова струя има и много по-насочен "общ вектор" на кинетичните енергии на своите молекули, което увеличва ефикасността на системата.
http://forum.airguns.bg/http://forum.ai ... ic.php?t=7

Остава бързо да отсечем потока през огромния клапан посредством яката пружина. Докато чакаме самият поток да го направи ще харчим залуду ценните кубици въздух.
Друг вариант да се комбинират пружината и газодинамичните усилия както е направено при ЧЗ-200, например.
 

angelmr

Редовен Потребител
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

lynx написа:
Както Рашко беше написал "Няма заводска пушка,която да работи на 80 бара, даже и 16 джаула да е!".
Производителите са хвърлили доста средства за проби, а ние не сме по-умни от тях.
При такова ниско налягане се получават вибрации, които влияят зле на точноста.
Ако можеше пушките да работят в диапазона от 250 до 80 бара, всички производители така щяха да ги произвеждат.
За съжаление най-вероятно практиката е показала друго.
Моето лично мнение е , че налягане под 100 бара е ниско за почти всички пушки.
Хм, моята работи на 70. :) Може и на по-малко да е, трябва да проверя.
 
A

Anonymous

Гост
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

Не съм сметнал правилно разхода, а той е 12 по класическата формула.
 

братушка

Редовен Потребител
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

Допълнение: най-голямо значение всъщност има даже не скоростта на потока, а неговото ускорение на входа на цевта вече веднага след отварянето на клапана. Като при колите: едната засилва от 0 до 100км/ч за 7 секунди, другата за 3. Пистата е дълга 100м - кой побеждава?

Както вече писах - трябва да "лисне", цяла кофа наведнъж...
 
A

Anonymous

Гост
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

Работата е, че зареди начина на зареждане няма как конфузара да е точно преди началото на цевта. Краят на шапката е на 38мм разстояние. Там мога, а и вече сложих конфузор с Ф3мм, но скоростта падна на 223,3м/с
Май няма да мога да го използвам това чудо, конфузора.
 
A

Anonymous

Гост
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ

Ако съм разбрал правилно до момента написаното, запиращото и проходни сечения е препоръчително да бъдат по големи от сечението на цевта в съответния калибър, ако не е така ме поправете! След това слагате една "дюза" със сечение 60% от това на цевта, след това се разширява сечението до това на цевта в съотвения калибър. Защо? Та с тази "дюза" искаме да повишим скороста на въздушния поток, а изведнъж след нея тази скорост пак пада в известна степен предвид по-голямото сечение на цевта. :pardon: Извинявам се, но не виждам смисъл! Защо просто тази "дюза" не е със сечението на цевта? Така би се постигнал според мен наистина ефекта на "кофата". Естествено тук говорим за доста голям "мъртав обем" предвид голямото сечение на всички отвори. ???
 
A

Anonymous

Гост
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

Мъртъв обем няма да има, ако клапана е веднага след цевта. А ти помислял ли си какво Ф се иска за затварящото и полиамида за да слизаш конфузор до 5,5, или 6,35? С какво ще го удряш този клапан?
 
A

Anonymous

Гост
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ

Ами твоя клапан е в момента 7мм ако не се лъжа, а преди това маи че беше писал, че е 8 или 9 мм (говоря по спомен). Ти с какво го удряше?
 
A

Anonymous

Гост
Re: РАЗХОД НА ВЪЗДУХ СПОРЕД КАЛИБЪР И МОЩНОСТ-ЗАВИСИМОСТИ.

Там беше работата, че не се получаваше. Затова сега е намален.
 
Нагоре