Моят автомобил.

jimmy_mln

Потребител
Продавам трансмисионно масло, изглежда чисто ??? и не мерише лошо. Извира ми от скоростите около 0,5л на седмица ;)
 
A

Anonymous

Гост
@jimmy Приятелю,от коли не разбирам особено,но си мисля че не е нормално от скоростите ти да извира масло.Е освен ако не са направени от претопена вълшебна статуя на Исус Христос ;)
 

jimmy_mln

Потребител
След задълбочен анализ на материала от който е изработена скоростната кутя на моята кола, достигнах до извода че е изработена от рециклирана петролна помпа от Саудитска Арабия. С огромно разочарование, мога да споделя, че резервоара ми не е от същия материал. :'(
 
A

Anonymous

Гост
rook написа:
Pezi_80 провери разстоянието на свещите. По-точно първо си виж производителя какво разстояние ти дава и после виж дали е същото на новите. Ти у форуму на голфу що не четеш? Поне един гуугъл да беше праснал. Как може да отиваш на майстори неподготвен. ;)
Това с разстоянието ми се струва най смислено. Руки, докато не стане проблем не се сещам да питам за него ;)
 

ангел иванов

Потребител
Колега Angelmr,точно след такова измиване и на мен ми се случи същото.Същите симптоми абсолютно.И на мен се оказа ламбда-сондата.Провери я-вероятността не е малка. :) :cheers:
 

angelmr

Редовен Потребител
rook написа:
angelmr боб хвърлях, но ползва нямаше. Какъв ти е двигателя (ясно, че е бензин)? С каква газова си (марката и модела не ме интересува)? Изгорели свещи!? Кой термометър (не ми казвай, че е за външната температура)? Обикновено термометъра който показва показанията на таблото не е същия, който компа на колата следи температурата и следователно няма как да имаш някаква промяна, ако си сменил този който ти показва показанията на таблото (макар да нямам наблюдения при форд и може да е един датчика, но се съмнявам). Ремонт на какво са правели майсторите(ясно че е на колата, но какво по-точно)? Карал ли си я след ремонта им и преди измиването(ако са правели нещо което не е свързано с ДВГ, можеш да пропуснеш този въпрос)?

Двигателя е 1.6 16 клапана зетек. Поне по каталога не видях да има друг 1.6 двигател освен този, но все пак уточнявам. Газов инжекцион. Термометъра наистина е за външната температура и наистина имаше рязък скок в положителна посока след смяната му. Ремонта който правеха "майсторите" нямаше нищо общо с двигателя. Имах теч от скоростната кутия и ми смениха един семеринг. Въобще не съм искал да я мият, някой от тях е проявил самоинициатива, или са направили някъква каша и са искали да си почистят следите. След като я взех от ремонта за 5 минути работеше идеално, а след това започна да прекъсва така че ми беше трудно да кача над 3-та предавка. След моя проверка се оказа че лулите на свещите са практически потопени във вода. На форда са вертикални и са в отделни кухини в главата и няма от къде да се изтече събралата се вода. След като ги изсуших положението се пооправи, но не напълно и от тогава постепенно се влошава. След инспекция на свещите забелязах че от електродите им са останали микроскопични връхчета и ги смених с итриеви на бош. Следващите ремонти които съм правил по колата са били при малин (mdinkov във форума). Шлайфане на глава и в последствие смяна на термометъра. И след втората манипулация имах краткотрайно но забележимо подобрение в работата на двигателя. ДОри сега двигателя работи забележим оподобре от колкото когато беше със стария повреден термометър, макар че тенденцията за влошаване се запазва.
ПС. Забравих да спомена че двигателя има тенденция да гасне на празен ход. Тази тенденция е по-силна когато той не е напълно загрял и е превключил скоро преди това на газ.
 
A

Anonymous

Гост
Може да пробваш да смениш бубината с някоя втора употреба да покараш с нея!
Може пък да стане!
Погледни все пак вечер дали ти светят кабели, бубина и свещи!
 

Grimit

Потребител
При прекъсване след смяна на газ/бензин , има вероятност някой от клапаните които спират съответното гориво да не уплътнява добре и да пропуска по малко . Колата се дави и прекъсва защото двигателя нее конструиран да работи с две горива заедно ! Имах подобен проблем ! Отстраняването му е елементарно , подмяна на съответните уплътнения .
Дано съм бил полезен.
 
A

Anonymous

Гост
angelmr Смяната на термометъра(за външна темп.) с работата на двигателя (подобрението) си е чисто съвпадение. Ако все пак вярваш, че не е съвпадение, то пробвай да си напомпаш гумите, да залепиш няколко лепенки от ония, които слагат по голфовете в Пазарджик (да се чете Перник) или си вземи от онези часовници които показват външната температура и го сложи някъде в колата (извинявай за майтапа). Колегата при който си правиш колата, не ти ли обяснил, кое, как, защо? След като е газов инжекцион (ГИ), можеш ли да кажеш дали се контролира от ламбда сонда? Може да е с тази оригиналната, но понякога е монтирана отделно (но ако е отделно се съмнявам и двете ламбди да се скапят заедно). Както някои колеги казаха, има голяма вероятност да е ламбдата. Закачете я на осцилоскоп (ако няма тестер, за да се види информацията директно от компа на колата) и вижте дали е наред. На повечето автомобили (искам да подчертая, че съм си нямал работа с Форд), че да не казвам на всички, е нужно да загрее ламбда сондата за да показва правилно и затова тя се пренебрегва в началото, когато е студен двигателя. В самото начало(първите 2-3 мин), когато е студен двигателя, какво е положението? Ако знаеш кое е ламбда сондата и можеш да й откачиш куплунга след като загрее(изгаси двигателя преди това), ще разбереш проблема дали е от нея (това е по-неточен метод от по-горе посочените). Компа на колата ще мине в авариен режим (след като я изключиш), но това да не те плаши. Очаквай колата да стане малко по-мудна (разбирай, че няма да реагира така бързо при подаване на газ), но няма да има придърпвания/прекъсвания.
Grimit не може да прекъсва и на двете горива. Ако изпуска газовия клапан, то ще прекъсва на бензин, но не и на газ.

П.П. angelmr видях в аутодатата, че я дават да се мери на куплунга напрежение 0,1-0,9В. Трябва да загрееш двигателя до работна температура, да го изключиш, после да закачиш към пин 1 и пин 3 волтметър (трябва да са надписани), но без да откачаш куплунга. Запалваш двигателя и го оставяш да работи на празен ход и мериш напрежението.
Гледам, че е 4 жилна, което означава, че трябва да има подгрев на лмбда сондата (за да достигне по-бързо работна температура). Показали са, че се мери на съпротивление, но не са писали колко трябва да е, но то и не те интересува много. :)

jimmy_mln влязох да направя малка корекция в този пост и затова тук ще ти отговоря. Да. Имам предвид друг град - Перник.
 

jimmy_mln

Потребител
rook написа:
angelmr Смяната на термометъра(за външна темп.) с работата на двигателя (подобрението) си е чисто съвпадение. Ако все пак вярваш, че не е съвпадение, то пробвай да си напомпаш гумите, да залепиш няколко лепенки от ония, които слагат по голфовете в Пазарджик
Интересно ми е какви лепенки слагата по голфовете в Пазарджик, дали не искаше да споменеш друг град?
 
A

Anonymous

Гост
Ааа за пернишките не знам,лепенки съм виждал абсолютно всякакви.Но за илюстрация-
pernikzh9.jpg
 
A

Anonymous

Гост
Липсват надписът "Другата ми кола е Ферари" и лепенките с огньове зад калниците.
Може и някой злобно намръщен или подигравателно ухилен емотикон върху капачката на резервоара. Че обичайната лепенка там, имитираща апликациите от неръждаема стомана на един доста по-расов автомобил, вече се изтърка. Освен това се слага и по други градове, а хората все пак се стремят към оригиналност. :D
 

mdinkov

Редовен Потребител
"Другата ми кола е Ферари"
Който кара немска кола се чувства длъжен да гледа с пренебрежение на италианските коли така ,че е абсурд другата кола да му е ферари даже този род хора обичам да ги плъзгам по стъргалото ,като им кажа че любимите им джанти ОЗ Ботичели, са италиански и те веднага търсят начин да ги бартеросат за друга марка .
 
A

Anonymous

Гост
Аз пък искам да мога с право да сложа лепенка "И другата ми кола е Ферари" ;)
 

angelmr

Редовен Потребител
Dejmos написа:
Аз пък искам да мога с право да сложа лепенка "И другата ми кола е Ферари" ;)

А на мен ми е интересно дали има лепенка "И другата ми кола е тррактор". ;) Да кажа на баща ми да си сложи една такава на джетата. ;)
 
A

Anonymous

Гост
Съмнявам се че има,обаче не е проблем да си направиш.
 

angelmr

Редовен Потребител
За момента се оказа че проблема се нарича "иридиеви свещи бош". Имах едно малко приключение онзи ден в което въвлякох и малин. Той не успя да види нищо визуално по кабелите, но заради съмнение за свещите ги смени с някъкви негови стари, да видим как ще се промени поведението. Пак си прекъсваше и за това отидохме на елкон, където някакъв идиот ми вдигна нервите (имам много ниска търпимост към опити да бъда командван) и си тръгнах. На път за вкъщи забелязах че проблема силно се е влошил, предполагам зараид старите свещи. Смених ги с моите, но ми направи впечатление голямото растояние между електродите. Позачуках ги леко на око и си ги сложих пак тях. След тази манипулация проблема почти изчезна. Така че в най-скоро време ще трябва да сменям свещи въпреки че сегашните са на под 10 000 километра. А заедно с тях може би ще трябва да сменя и кабелите, понеже не съм сигурен дали, след като ония гении миналата година ги правиха на водолази, няма наченки на корозия по техните контакти.
 
Нагоре