angelmr Смяната на термометъра(за външна темп.) с работата на двигателя (подобрението) си е чисто съвпадение. Ако все пак вярваш, че не е съвпадение, то пробвай да си напомпаш гумите, да залепиш няколко лепенки от ония, които слагат по голфовете в Пазарджик
(да се чете Перник) или си вземи от онези часовници които показват външната температура и го сложи някъде в колата (извинявай за майтапа). Колегата при който си правиш колата, не ти ли обяснил, кое, как, защо? След като е газов инжекцион (ГИ), можеш ли да кажеш дали се контролира от ламбда сонда? Може да е с тази оригиналната, но понякога е монтирана отделно (но ако е отделно се съмнявам и двете ламбди да се скапят заедно). Както някои колеги казаха, има голяма вероятност да е ламбдата. Закачете я на осцилоскоп (ако няма тестер, за да се види информацията директно от компа на колата) и вижте дали е наред. На повечето автомобили (искам да подчертая, че съм си нямал работа с Форд), че да не казвам на всички, е нужно да загрее ламбда сондата за да показва правилно и затова тя се пренебрегва в началото, когато е студен двигателя. В самото начало(първите 2-3 мин), когато е студен двигателя, какво е положението? Ако знаеш кое е ламбда сондата и можеш да й откачиш куплунга след като загрее
(изгаси двигателя преди това), ще разбереш проблема дали е от нея (това е по-неточен метод от по-горе посочените). Компа на колата ще мине в авариен режим (след като я изключиш), но това да не те плаши. Очаквай колата да стане малко по-мудна (разбирай, че няма да реагира така бързо при подаване на газ), но няма да има придърпвания/прекъсвания.
Grimit не може да прекъсва и на двете горива. Ако изпуска газовия клапан, то ще прекъсва на бензин, но не и на газ.
П.П.
angelmr видях в аутодатата, че я дават да се мери на куплунга напрежение 0,1-0,9В. Трябва да загрееш двигателя до работна температура, да го изключиш, после да закачиш към пин 1 и пин 3 волтметър (трябва да са надписани), но без да откачаш куплунга. Запалваш двигателя и го оставяш да работи на празен ход и мериш напрежението.
Гледам, че е 4 жилна, което означава, че трябва да има подгрев на лмбда сондата (за да достигне по-бързо работна температура). Показали са, че се мери на съпротивление, но не са писали колко трябва да е, но то и не те интересува много.
jimmy_mln влязох да направя малка корекция в този пост и затова тук ще ти отговоря. Да. Имам предвид друг град - Перник.