A
Anonymous
Гост
Реших да направя такава тема поради факта, че много често ми се налага да прибягвам до съвети от интернет пространсвото, когато ми предстои ремонт или просто съвет за моята кола. В почти всеки форум има обособена тема за най-полезната вещ на мъже след жената защо не и тука да споделяме проблеми, хвалби и въпроси за нашите коли. Ще започна с една актуална тема относно "зимните" гуми. Въпроса е не толкова дали да слагаме зимни гуми , а мит ли са всесезонните гуми, температурните граници за летните от +7 градуса и въобще многото митове, които колкото повече чета, ми се струва че има вероятност да има само маркетингови ходове срещу всесезонната гума...:
Пускам мнение от bulforum поради фундаменталното му значение за изясняване на въпроса с така наречените "зимни гуми".
-----------Цитат от http://www.bulforum.com/index.php?showtopic=73237:
Там е работата, че съм запознат и е точно обратното за положителни температури.
Напълно се солидализирам с горното мнение и смело твърдя, че визираните от мен всесезонни Мишелин са в пъти по-добри от зимните Корморани, Ласи, Дебики и други евтини шитни за ежедневна употреба! Сцеплението на гумата зависи от смеските, а шарката играе само в изтласкването на водата и кишата.
Следва цитат с който съм на 100% съгласен:
Нито една зимна гума не е добра и на мокро, и на сухо. За такива условия са направени летните гуми.
Зимните гуми са по-добри само и единствено на сняг, иначе се пързалят като за световно.
По принцип не е правилно зимните гуми да се наричат "зимни" - много по-правилно е да се кавзат "гуми за сняг" или "снежни гуми".
На лед никва гума не спира, факт. Спират само гумите със шпайкове, ама те са забранени. Но при сух студ под нулата летните гуми спират като змейове, също факт. Присъствал съм на тестове на гуми във Финландия и Швеция - точно тва мерим там. И винаги като референт един от автовобилите се обува с летни гуми. При сняг всичко е ясно, но на сухо и мокро през зимата летните гуми са по-добри. За аквапланинг и странично водене изобщо да не говорим.
Ето една извадка от последния тест на зимни гуми 225/45 Р17 в AUTO BILD:
Зимните гуми не са абсолютно задължителни и не ви грозят глоби или отнемане на точки, ако карате с летни гуми през зимата. Въпреки това добрата зимна гума е неизбежното зло при сняг, лед и температури значително под нулата. Както показаха нашите тестове по заснежните алпийски пътища и замръзналите северни езера, лятната гума не може да осигури почти никакво сцепление и сигурност при движение в зимни условия. Почти никакво сцепление при потегляне, почти никакво странично водене в завой, както и един повече от два пъти по-дълъг спирачен път - всичко е ясно.
На суха и мокра настилка обаче предимство имат летните гуми.
И наистина – при мокра и суха настилка поради по-меката каучукова смес и множеството ламели при зимните гуми лятната гума е многократно по-добра. Зимната гума по-рано губи сцепление в завой, има значително по-лоши показатели по отношение на аквапланинга, както и доста удължен спирачен път, даже и при много ниски температури. Това е безспорно. Въпреки това митовете за температурната граница от +7 градуса са много разпространени и хората да продължават да вярват в тях.
На въпроса за най-точният момент за смяната на летните със зимните гуми също не може да се отговори конкретно. Както и при сделките на борсата, най-подходящият момент все не може да се уцели. Факт е обаче – лятната гума дава оптимално сцепление на суха и мокра настилка. Нашите тестове показаха еднозначно - при мокра настилка едва достигането на границата на замръзване поставя физическите граници на сцеплението пред летните гуми (но същото важи и за зимните), на суха настилка дори при няколко и повече градуса под нулата (т. нар. сух студ) лятната гума е абсолютен победител по отношение на сцеплението. Въпреки това ние горещо препоръчваме на нашите читатели зимните гуми, особено ако има вероятност да бъдат изненадани от сняг. Защото при такива условия летните гуми категорично не вършат никаква работа. Който иска да е сигурен, трябва да монтира зимните гуми още след първите отрицателни температури или при първия сняг. Но след като монтирате зимните гуми, не бива да забравяте – на суха и мокра настилка (а през зимата най-често пътищата са мокри) зимните гуми имат по-малко сцепление и по-дълъг спирачен път. Тоест – автомобилистите със зимни гуми трябва да са по-внимателни и да спазват по-голяма дистанция, когато пътищата са сухи или мокри. Но за сметка на това зимните гуми предлагат оптимални нива на сцепление на заснежена настилка.
Малко факти от последните тестове през октомври в Швеция (зимни условия, сняг и студ) и Испания (суха и мокра настилка).
Аквапланинг - лятната гума изплува при 79,2 км/ч, най-добрата зимна при 72,9, най-лошата зимна (Нокиан) при 61,9
Спиране на мокро - лятна гума - спирачен път 47,3 метра, най-добрата зимна (Континентал) - 51,3 метра, най-лошата зимна (Вредещайн) - 56,4 метра
Спирачен път на сух път при сух студ (минус 5 градуса Целзий) - лятна гума - 38,9 метра, най-добрата зимна гума (Континентал) - 45,6 метра, най-лошата зимна (Бриджстон Близак ЛМ-25)- 50,8 метра. 12 метра по-дълъг спирачен път - как ти се струва?
(Лятната гума-референт бе Континентал СпортКонтакт3.)В теста участва и една китайска зимна гума Киото, но представянето и бе катастрофално и не се класира. Автомобилът беше Мерцедес С-класа.
Тва е положението, лично бях там и мерих. Целия тест го има в последния брой на списанието.
В следващия брой излиза и големия тест на всесезонни гуми - останах адски изненадан, защото всесезонните Гудиър и Ханкок скъсаха ританките на някои от зимните гуми на сняг, а на мокро и аквапланинг всесезонните Дънлоп и Гудиър се представиха по-добре от доста летни гуми.
На последно, 9-то място (ако не броим китайската Киото)се класира Бриджстон Близак. Вредещайна е на 6-то (той просто се издъни при спирането на мокро, иначе е горе-долу добър.)
С конкретния случай става дума за размер 225/45 R 17, качен на Мерцедес С-класа (задно задвижване). За всеки друг автомобил и размер резултатите може да са доста различни.
Аз най-много се дразня от това, че лобито на търговците и производителите на гуми от 1 месец тръби по медиите (даже преди няколко дни по бТВ пак имаше един Пиар-материал) как, разбираш ли, под +7 градуса летните гуми не ставали за нищо. ТОВА СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ, ЧОВЕЧЕ, ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ!!! Зимните гуми са по-добри от летните само и единствено при заснежена настилка. САМО ТОГАВА! А, ако нямаш нищо против, такива дни в София са 15-20 в годината. Температурата на асфалта отдавна няма значение, тия басни може и да са били верни преди 15-20 години, но вече не.
Бях там и видях как при сух студ минус 5 градуса летните гуми си спират като пичове, а зимните се пързалят още 10-12 метра.На мокро нещата са още по-трагични - виж зимния Вредещайн.
Пускам мнение от bulforum поради фундаменталното му значение за изясняване на въпроса с така наречените "зимни гуми".
-----------Цитат от http://www.bulforum.com/index.php?showtopic=73237:
Там е работата, че съм запознат и е точно обратното за положителни температури.
Напълно се солидализирам с горното мнение и смело твърдя, че визираните от мен всесезонни Мишелин са в пъти по-добри от зимните Корморани, Ласи, Дебики и други евтини шитни за ежедневна употреба! Сцеплението на гумата зависи от смеските, а шарката играе само в изтласкването на водата и кишата.
Следва цитат с който съм на 100% съгласен:
Нито една зимна гума не е добра и на мокро, и на сухо. За такива условия са направени летните гуми.
Зимните гуми са по-добри само и единствено на сняг, иначе се пързалят като за световно.
По принцип не е правилно зимните гуми да се наричат "зимни" - много по-правилно е да се кавзат "гуми за сняг" или "снежни гуми".
На лед никва гума не спира, факт. Спират само гумите със шпайкове, ама те са забранени. Но при сух студ под нулата летните гуми спират като змейове, също факт. Присъствал съм на тестове на гуми във Финландия и Швеция - точно тва мерим там. И винаги като референт един от автовобилите се обува с летни гуми. При сняг всичко е ясно, но на сухо и мокро през зимата летните гуми са по-добри. За аквапланинг и странично водене изобщо да не говорим.
Ето една извадка от последния тест на зимни гуми 225/45 Р17 в AUTO BILD:
Зимните гуми не са абсолютно задължителни и не ви грозят глоби или отнемане на точки, ако карате с летни гуми през зимата. Въпреки това добрата зимна гума е неизбежното зло при сняг, лед и температури значително под нулата. Както показаха нашите тестове по заснежните алпийски пътища и замръзналите северни езера, лятната гума не може да осигури почти никакво сцепление и сигурност при движение в зимни условия. Почти никакво сцепление при потегляне, почти никакво странично водене в завой, както и един повече от два пъти по-дълъг спирачен път - всичко е ясно.
На суха и мокра настилка обаче предимство имат летните гуми.
И наистина – при мокра и суха настилка поради по-меката каучукова смес и множеството ламели при зимните гуми лятната гума е многократно по-добра. Зимната гума по-рано губи сцепление в завой, има значително по-лоши показатели по отношение на аквапланинга, както и доста удължен спирачен път, даже и при много ниски температури. Това е безспорно. Въпреки това митовете за температурната граница от +7 градуса са много разпространени и хората да продължават да вярват в тях.
На въпроса за най-точният момент за смяната на летните със зимните гуми също не може да се отговори конкретно. Както и при сделките на борсата, най-подходящият момент все не може да се уцели. Факт е обаче – лятната гума дава оптимално сцепление на суха и мокра настилка. Нашите тестове показаха еднозначно - при мокра настилка едва достигането на границата на замръзване поставя физическите граници на сцеплението пред летните гуми (но същото важи и за зимните), на суха настилка дори при няколко и повече градуса под нулата (т. нар. сух студ) лятната гума е абсолютен победител по отношение на сцеплението. Въпреки това ние горещо препоръчваме на нашите читатели зимните гуми, особено ако има вероятност да бъдат изненадани от сняг. Защото при такива условия летните гуми категорично не вършат никаква работа. Който иска да е сигурен, трябва да монтира зимните гуми още след първите отрицателни температури или при първия сняг. Но след като монтирате зимните гуми, не бива да забравяте – на суха и мокра настилка (а през зимата най-често пътищата са мокри) зимните гуми имат по-малко сцепление и по-дълъг спирачен път. Тоест – автомобилистите със зимни гуми трябва да са по-внимателни и да спазват по-голяма дистанция, когато пътищата са сухи или мокри. Но за сметка на това зимните гуми предлагат оптимални нива на сцепление на заснежена настилка.
Малко факти от последните тестове през октомври в Швеция (зимни условия, сняг и студ) и Испания (суха и мокра настилка).
Аквапланинг - лятната гума изплува при 79,2 км/ч, най-добрата зимна при 72,9, най-лошата зимна (Нокиан) при 61,9
Спиране на мокро - лятна гума - спирачен път 47,3 метра, най-добрата зимна (Континентал) - 51,3 метра, най-лошата зимна (Вредещайн) - 56,4 метра
Спирачен път на сух път при сух студ (минус 5 градуса Целзий) - лятна гума - 38,9 метра, най-добрата зимна гума (Континентал) - 45,6 метра, най-лошата зимна (Бриджстон Близак ЛМ-25)- 50,8 метра. 12 метра по-дълъг спирачен път - как ти се струва?
(Лятната гума-референт бе Континентал СпортКонтакт3.)В теста участва и една китайска зимна гума Киото, но представянето и бе катастрофално и не се класира. Автомобилът беше Мерцедес С-класа.
Тва е положението, лично бях там и мерих. Целия тест го има в последния брой на списанието.
В следващия брой излиза и големия тест на всесезонни гуми - останах адски изненадан, защото всесезонните Гудиър и Ханкок скъсаха ританките на някои от зимните гуми на сняг, а на мокро и аквапланинг всесезонните Дънлоп и Гудиър се представиха по-добре от доста летни гуми.
На последно, 9-то място (ако не броим китайската Киото)се класира Бриджстон Близак. Вредещайна е на 6-то (той просто се издъни при спирането на мокро, иначе е горе-долу добър.)
С конкретния случай става дума за размер 225/45 R 17, качен на Мерцедес С-класа (задно задвижване). За всеки друг автомобил и размер резултатите може да са доста различни.
Аз най-много се дразня от това, че лобито на търговците и производителите на гуми от 1 месец тръби по медиите (даже преди няколко дни по бТВ пак имаше един Пиар-материал) как, разбираш ли, под +7 градуса летните гуми не ставали за нищо. ТОВА СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ, ЧОВЕЧЕ, ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ!!! Зимните гуми са по-добри от летните само и единствено при заснежена настилка. САМО ТОГАВА! А, ако нямаш нищо против, такива дни в София са 15-20 в годината. Температурата на асфалта отдавна няма значение, тия басни може и да са били верни преди 15-20 години, но вече не.
Бях там и видях как при сух студ минус 5 градуса летните гуми си спират като пичове, а зимните се пързалят още 10-12 метра.На мокро нещата са още по-трагични - виж зимния Вредещайн.