Моят автомобил.

petkof

Редовен Потребител
;)
citroen-ds5-2011-7.jpg
 

andi

Редовен Потребител
TeXHo написа:
Някой има ли пряко наблюдение как се справят различните системи диференциали - модерните "електронни диференциали" и старомодните limited-slip системи, например Торсен? Скоро имаше няколко клипа с Q7 и други Quattro модели на Ауди. Някой хора може би не знаят, но Quattro не е една система. Името е изградено от система с механични Торсен диференциали, а тези дни автомобилите са с "електронни диференциали".

зависи от настроиките и дали всичко работи правилно . Което е за асфалт и скорост се шашка на офф . Електрониките са за паркетниците .
 

ilian

Потребител
Не знам за другите автомобили,но за лада нива вече съм си изградил страхотно впечатление :yes:
Цял сезон на свинския лов ползвахме такава и тая кола какъв тормоз изтърпя и през какви гори и чукари се движеше направи ми събра очите в точка :eek:.Нивата е на 20г и е торилник пълен ;),но се движеше като БТР на всякъде за разлика от доста други скъпи джипове(тъка май основна роля изигра водача на нивата ;)).
При ударено прасе някъде из гъсталаците никой друг не искаше да ходи да го влачи със скъпите коли но Нивата си проправяше път през драките без проблем и ни спести доста влачене из гъстачите :bravo: :bravo: :bravo:
 

ilian

Потребител
Като проходимост може и да е по-добра,но ни е Нивата я ползваме и като товарно такси ;).Товарим се по 5 човека и на половината дружинка раниците са в нея :eek:
 

go_panch

Потребител
Моето единствено впечатление а Лада Нива е как се пързаля безконтролно по асфалтов път с малко сняг и ми влиза в преден ляв калник на колата.
Тоз кошник е без ABS а това че е 4х4 кара водача да мисли, че може да прави компромис с гумите. Само че, по надолнище си е абсолютно неконтролируема.
 

njatanasow

Редовен Потребител
Жоро ,че коя кола без подходящите за терена гуми е добра.И не само гумите са важни.А колкото до АВС ,помага на по "младите" водачи ;)
 

stelibg

Потребител
Все си мисля, че избора на "джипка" зависи най-вече от това, за какво ще я ползваме. Дали сме истински "офроъдъри" или в 99,9% от случаите си караме по пътищата. И в 99,9% всеки паркетник би ни свършил работа. Аз лично избрах халдекс системата, защото точно 5 пъти в годината карам лек офроад - когато се събираме да постреляме :). И зимата се представя прекрасно - казвам го от личен опит. Предимството на халдекс диференциала е, че получаваш 4х4 със среден разход като на лек автомобил. В момента е 6/100, а онези с постоянно зацепените диференциали, например в съотношение 60/40 се радват като малки деца на разход под 9/100. Направихме си мини тестче, по много стръмна, заснежена улица, с лед отдолу. Е, дето мина Grand Cheroky-to, минах и аз. Качих се на баира, спрях, подадох леко газ, светна индикатора за ESP и Yeti-to ми пое по баира спокойно и уверено. То това ми и трябва. Разбира се, и дума да не става, че ще влизам там, където и Cheroky-то.
Бих ли си взел Лада Нива - само ако наследя картофена нива, защото там няма да ми трябват, ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA и DSR :yes:. Всичките неща, които в Yeti-to работят тихичко и добре, поне за сега :)
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
TeXHo написа:
...Един любопитен факт за Торсен диференциалите - ако едно от колелата е във въздуха, диференциала не може сам да прехвърли въртящия момент към противоположното колело. Но, ако леко се натисне спирачката, моментално към колелото, което е на земята се предава въртящ момент.

Предполагам,че имаш предвид нещо от сорта - http://www.youtube.com/watch?v=IkuRKm1U ... _embedded#!

Очаквах такова включване за нивата, вероятно няма да е единственото ;)
Има една поговрка за колите - "една кола почва да върви, когато спреш да я жалиш". Нивата по презумпция е такава, освен че има и още едно предимство - големия клирънс.
Почти цяло лято карах такава(но служебна ;)) по родопските чукари. На 3 месеца ремонт по ходовата част и окачването в рамките на 400 лв. и отново си в играта. Докато един ден недойде един нисан терано и не направи нивата смешна. Фордовете (сувчета) на геолозите също бяха мечта в сравнение с нивата.
Въобще нивичката е едно сравнително добро бюджетно решение без особени претенции за хора с по-скромни фин. възможности (нещо като хасаните при пушките). Върши работа.
Когато оцелее (не да победи) в едно рали като Париж-Дакар, тогава пак можем да си говорим за нея.
 

njatanasow

Редовен Потребител
Въобще нивичката е едно сравнително добро бюджетно решение без особени претенции за хора с по-скромни фин. възможности (нещо като хасаните при пушките). Върши работа.
Е това казва всичко :) С което съм напълно съгласен.
 

stelibg

Потребител
njatanasow написа:
Въобще нивичката е едно сравнително добро бюджетно решение без особени претенции за хора с по-скромни фин. възможности (нещо като хасаните при пушките). Върши работа.
Е това казва всичко :) С което съм напълно съгласен.

И най-хубавото е, че го казва човек с личен опит.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Изгледайте този клип: http://www.youtube.com/watch?feature=en ... RniF4JQN2U.
Има доста подобни из мрежата. Много малко са 4х4 задвижванията, които могат да подадат достатъчно въртящ момент само към едно колело. Както вече бях посочил - истината е в настройките на електронните системи. За съжаление на някои, много от производителите отдават повече значение на "модните" настройки, които все пак се ползват в 99% от времето реално от водачите. И за това ги кръстиха "паркетни" SUV-ве. Но в зависимост от обстоятелствата, ако водача наистина знае как да "кара" съответната система, може да се постигната задоволителни резултати при лек, до среден off-road.
Повечето "електронни" 4х4 системи нарочно са настроени така, за да ги предпазват от "прецакване". И не са много автомобилите, които имат 3 регулируеми(било то limited или self) диференциала. Предния и задния обикновено са "отворени", в редки случаи средния или задния(а още по рядко и двата) има опция "заключване", но само при ниски скорости. И всичко е въпрос на "целите" които са поставени пред съответния производител. За това не бива да се сравняват автомобили създадени за off-road през поне 20-30% от времето на ползване, с тези за които 2-3% са рядкост. Няма "всестранни" такива, защото е изключително скъпо и нецелесъобразно да се произвеждат.
 

ilian

Потребител
stelibg написа:
njatanasow написа:
Въобще нивичката е едно сравнително добро бюджетно решение без особени претенции за хора с по-скромни фин. възможности (нещо като хасаните при пушките). Върши работа.
Е това казва всичко :) С което съм напълно съгласен.

И най-хубавото е, че го казва човек с личен опит.
Ами идеята е точно да върши работа когато се наложи,да не я вардиш (защото е евтина и да не ти пука много за нея :yes:)за в гората е екстра а за пътя си има други съгласен съм :yes:.А що се отнася за пушките които вършат работа,ами този сезон най-много прасета удари собственика на та я лада с една руска пушка дето не може да си преброи патроните които е изстреляла.Така че не всичко опира до финансови възможности,трябва и да си го можеш :p.
Аз вече действам на този принцип да върши работа,другото са излишни изгъзяци(мое мнение не искам да ангажирам никого с него :pardon:)
 

Димов

Потребител
Някъде четох, че Ладата Нива си идва от магазина в комплект с манивела. Не знам дали е така, но ако е истина, това си е добра алтернатива пред бутането или търсенето на ток от някой добър самарянин. А това клипче ( http://www.youtube.com/watch?v=_2kWEQDFyf0&feature=player_embedded ) много ме „вчепатли”, особено след 4:40. Чак се замислям за един ниско бюджетен “джой-кар” :crazy: всичко за хобито, дето се вика
 
A

Anonymous

Гост
Има учудващо добра визия като за руска машина. Явно някой е взел да мисли и за дизайн, не само за ТТХ.
 
Нагоре