prinz Eugen написа:Повчето бъзикни в експлоатционните книжки и по двигателте са заради екологията-вторично връщане на част от отрботените газове затапване на АГР-и и прочее ...да пише нещо за биодизеловото гориво(нали уж само дизел) .....а вместо двутактово масло от бая години хората си слагат газ(за газена лампа),а в книжките пише и за % бензин в зависимост от отрицателните температури зимно време
stelibg написа:Така наречените "електронни" диференциали не са електронни. Но електрониката има голям дял в тях. Например haldex 4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction), поставен на Skoda Yeti 4x4 се справя отлично тази зима. Няма непочистен от сняг път, който да му се опре, стига да не е много над геометричната проходимост на колата. Много интелигентно преразпределя въртящият момент между преден/заден мост и съответно между различните гуми (ако някоя превърти подава въртеливо движение на такава със сцепление). Гледах клип със хюндай IX35, който продължаваше да върти предни гуми в една локва, докато задните бяха на здрава основа, но не се въртяха. Така, че "офроад" възможностите на новите паркетници зависят най-вече от програмистите, писали софтуера
http://www.youtube.com/watch?v=u_PgLzYJ ... re=related
Интересното е между 2:19 и 2:21 секунди. В този интервал може да се види как предните гуми пробуксуват и се прехвърля въртящият момент към задните. Електрониката следи за пробуксуване на предния мост (двойното не е зацепено постоянно, като така се реализира икономия на гориво) и когато това стане задвижва и задните гуми.
staif написа:stelibg написа:Така наречените "електронни" диференциали не са електронни. Но електрониката има голям дял в тях. Например haldex 4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction), поставен на Skoda Yeti 4x4 се справя отлично тази зима. Няма непочистен от сняг път, който да му се опре, стига да не е много над геометричната проходимост на колата. Много интелигентно преразпределя въртящият момент между преден/заден мост и съответно между различните гуми (ако някоя превърти подава въртеливо движение на такава със сцепление). Гледах клип със хюндай IX35, който продължаваше да върти предни гуми в една локва, докато задните бяха на здрава основа, но не се въртяха. Така, че "офроад" възможностите на новите паркетници зависят най-вече от програмистите, писали софтуера
http://www.youtube.com/watch?v=u_PgLzYJ ... re=related
Интересното е между 2:19 и 2:21 секунди. В този интервал може да се види как предните гуми пробуксуват и се прехвърля въртящият момент към задните. Електрониката следи за пробуксуване на предния мост (двойното не е зацепено постоянно, като така се реализира икономия на гориво) и когато това стане задвижва и задните гуми.
Клипа го гледам на живо в тея дни в сервиза на моя приятел(точно за същия модел) ,добре че сам си е маистор..вклучи на ниски -и дотам..
после платка-1000 кинтаварчета за компютала
,таман го оправи и -друг компутал за палене се презака заради калпава нафта пълна с парафин, и оппаа още 250 кинтавара за друга платка(ама втора употреба) +прецакани дузи и разглобки и зглобки докато се открие проблема..за сравнение:имаше галопер преди това и от време на време го караше и с мазут ,а и непомня да е закъсвал..
stelibg написа:staif написа:stelibg написа:Така наречените "електронни" диференциали не са електронни. Но електрониката има голям дял в тях. Например haldex 4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction), поставен на Skoda Yeti 4x4 се справя отлично тази зима. Няма непочистен от сняг път, който да му се опре, стига да не е много над геометричната проходимост на колата. Много интелигентно преразпределя въртящият момент между преден/заден мост и съответно между различните гуми (ако някоя превърти подава въртеливо движение на такава със сцепление). Гледах клип със хюндай IX35, който продължаваше да върти предни гуми в една локва, докато задните бяха на здрава основа, но не се въртяха. Така, че "офроад" възможностите на новите паркетници зависят най-вече от програмистите, писали софтуера
http://www.youtube.com/watch?v=u_PgLzYJ ... re=related
Интересното е между 2:19 и 2:21 секунди. В този интервал може да се види как предните гуми пробуксуват и се прехвърля въртящият момент към задните. Електрониката следи за пробуксуване на предния мост (двойното не е зацепено постоянно, като така се реализира икономия на гориво) и когато това стане задвижва и задните гуми.
Клипа го гледам на живо в тея дни в сервиза на моя приятел(точно за същия модел) ,добре че сам си е маистор..вклучи на ниски -и дотам..
после платка-1000 кинтаварчета за компютала
,таман го оправи и -друг компутал за палене се презака заради калпава нафта пълна с парафин, и оппаа още 250 кинтавара за друга платка(ама втора употреба) +прецакани дузи и разглобки и зглобки докато се открие проблема..за сравнение:имаше галопер преди това и от време на време го караше и с мазут ,а и непомня да е закъсвал..
Тоя модел няма "ниски". Има режим "Offroad". И возилото трябва да е още гаранционно, защото се предлага у нас отскоро. Ако не е купено от друго място. А за галопера съм съгласен - не го е оставял, защото сам си го е поддържал, в моментите, в които е бил в бокса. На стара кола средно на 3 месеца
Иначе съм имал "удоволствието" да карам Дайхатсу Фероза, къса база. Вярно, жилава машина. Ама е само за гората. Разход 10/100 бензин и возия - малко по-добра от МТ-ЛБ
Всъщност МТ-ЛБ е доста проходимо, ама не се ползва в реалния живот, нали...
stelibg написа:Към @staif "Незнаех че му се дума "офроуд" на ниските"
Просто този паркетник - Skoda Yeti няма истински "ниски". Няма понижаващи предавки. Просто в режим "офроуд" въртящият момент се премества в по-ниски обороти и колкото и да натискаме педала на газта колата пълзи леко-леко без да "върти" гуми
TeXHo написа:Някой има ли пряко наблюдение как се справят различните системи диференциали - модерните "електронни диференциали" и старомодните limited-slip системи, например Торсен? Скоро имаше няколко клипа с Q7 и други Quattro модели на Ауди. Някой хора може би не знаят, но Quattro не е една система. Името е изградено от система с механични Торсен диференциали, а тези дни автомобилите са с "електронни диференциали".