Моят автомобил.

rifle

Потребител
напълно си прав колега!!! Аз също използвам двутактово масло като добавка на дизела и съм мн доволен.Горещо препоръчвам съветите на колегата за всички дизелджии :)
 

TeXHo

Потребител
Някой има ли пряко наблюдение как се справят различните системи диференциали - модерните "електронни диференциали" и старомодните limited-slip системи, например Торсен? Скоро имаше няколко клипа с Q7 и други Quattro модели на Ауди. Някой хора може би не знаят, но Quattro не е една система. Името е изградено от система с механични Торсен диференциали, а тези дни автомобилите са с "електронни диференциали".
 

stelibg

Потребител
Така наречените "електронни" диференциали не са електронни. Но електрониката има голям дял в тях. Например haldex 4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction), поставен на Skoda Yeti 4x4 се справя отлично тази зима. Няма непочистен от сняг път, който да му се опре, стига да не е много над геометричната проходимост на колата. Много интелигентно преразпределя въртящият момент между преден/заден мост и съответно между различните гуми (ако някоя превърти подава въртеливо движение на такава със сцепление). Гледах клип със хюндай IX35, който продължаваше да върти предни гуми в една локва, докато задните бяха на здрава основа, но не се въртяха. Така, че "офроад" възможностите на новите паркетници зависят най-вече от програмистите, писали софтуера :)

http://www.youtube.com/watch?v=u_PgLzYJ ... re=related

Интересното е между 2:19 и 2:21 секунди. В този интервал може да се види как предните гуми пробуксуват и се прехвърля въртящият момент към задните. Електрониката следи за пробуксуване на предния мост (двойното не е зацепено постоянно, като така се реализира икономия на гориво) и когато това стане задвижва и задните гуми.
 

stelibg

Потребител
Да, за двутактовото масло хубави думи казва и един руснак, работещ в изпитателен център в Германия - ето линк към форума, откъдето е взета статията за "чудесата" на 2T маслото. http://www.autoreview.ru/forum/forum35/topic4061/

А може ли да се сипва 2Т масло на второ поколение Common rail двигател на VW с код CFHF и DPF филтър, защото в ръководството се казва, да се налива само нафта? :-\
 

prinz Eugen

Потребител
Повчето бъзикни в експлоатционните книжки и по двигателте са заради екологията-вторично връщане на част от отрботените газове затапване на АГР-и и прочее :quiet:...да пише нещо за биодизеловото гориво(нали уж само дизел) :mad:.....а вместо двутактово масло от бая години хората си слагат газ(за газена лампа),а в книжките пише и за % бензин в зависимост от отрицателните температури зимно време ;)
 

stelibg

Потребител
prinz Eugen написа:
Повчето бъзикни в експлоатционните книжки и по двигателте са заради екологията-вторично връщане на част от отрботените газове затапване на АГР-и и прочее :quiet:...да пише нещо за биодизеловото гориво(нали уж само дизел) :mad:.....а вместо двутактово масло от бая години хората си слагат газ(за газена лампа),а в книжките пише и за % бензин в зависимост от отрицателните температури зимно време ;)

Че повечето неща са заради екологията съм съгласен. Обаче има и много други конструктивни разлики между един нов и един автомобил на 8 години . Пример: Рено Канго от 2003 и СангЮунг Кайрон от 2008. Реното при -24 °С беше със замръзнала нафта, а Кайрона запали без проблем. Нафтата е на Петрол от една и съща бензиностанция и колонка (то друга няма). И двете коли зимуват навън. А пък новите автомобили палят само като видят ключа. Няма въртене, двойно и тройно подгряване ...
Та думата ми е, че новите автомобили не се нуждаят от добавки и чалъми от "митове и легенди", за да работят нормално. Това, което се отнася за кола на 10 години не важи в пълна сила за нова такава. Не, че отричам натрупания опит (например за 2Т маслото), а се чудя защо производителите не казват такива полезни неща...
 

prinz Eugen

Потребител
При кьопаво(или желирано-с вече започнал процес на кристалиация) гориво,какъвто и да е автомобилът.... :no:ако единият има на горивният филтър стойка с подгрев(монтира се и като допълнителна екстра)резултатът ще е в негова полза.....а повечето от старите автомобили(концептулно)често слагат "новите" в джоба си с липсата на компютър,безброй датчици и най-вече с простота и дълговечност.Докарвал съм с 23 годишен Голф 2 ТД до истерия комшия(с"нов" "Форд") на минус 20 преди години.....аз запалих и излязох да я стържа,а оня въртя и въртя....трясна вратта и си поръча такси по ГСМ-а :pardon:
 

staif

Редовен Потребител
stelibg написа:
Така наречените "електронни" диференциали не са електронни. Но електрониката има голям дял в тях. Например haldex 4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction), поставен на Skoda Yeti 4x4 се справя отлично тази зима. Няма непочистен от сняг път, който да му се опре, стига да не е много над геометричната проходимост на колата. Много интелигентно преразпределя въртящият момент между преден/заден мост и съответно между различните гуми (ако някоя превърти подава въртеливо движение на такава със сцепление). Гледах клип със хюндай IX35, който продължаваше да върти предни гуми в една локва, докато задните бяха на здрава основа, но не се въртяха. Така, че "офроад" възможностите на новите паркетници зависят най-вече от програмистите, писали софтуера :)

http://www.youtube.com/watch?v=u_PgLzYJ ... re=related

Интересното е между 2:19 и 2:21 секунди. В този интервал може да се види как предните гуми пробуксуват и се прехвърля въртящият момент към задните. Електрониката следи за пробуксуване на предния мост (двойното не е зацепено постоянно, като така се реализира икономия на гориво) и когато това стане задвижва и задните гуми.

Клипа го гледам на живо в тея дни в сервиза на моя приятел(точно за същия модел) ,добре че сам си е маистор..вклучи на ниски -и дотам..
после платка-1000 кинтаварчета за компютала
,таман го оправи и -друг компутал за палене се презака заради калпава нафта пълна с парафин, и оппаа още 250 кинтавара за друга платка(ама втора употреба) +прецакани дузи и разглобки и зглобки докато се открие проблема..за сравнение:имаше галопер преди това и от време на време го караше и с мазут ,а и непомня да е закъсвал..;) :D :cheers:
 

barbaron

Редовен Потребител
Двутактовото масло не виждам как би могло да помогне... логично е то да не изгаря а да маже и ...следователно това да създава проблеми... Говоря за по-нови автомобили с работещи системи за екология...А дори и за по-старичките не бих се сетил за някаква полза от това масло... Чувал съм за всякакви "екстри" в дизеловия резервоар та дори и за трансформаторно масло, ама аз лично не виждам логика... Хората са го смятали ДВГ за точно определено цитаново число и всяка разлика в горивото би повлияла негативно (според мен).
 

staif

Редовен Потребител
Аз никога не съм бил привърженик на дизела и няма и да бъда но като и да е..вчера се учудух като ми казаха че трансформаторно масло било по добро и от нафтата.Твърдяха го хора които карат с такова :eek:
 

stelibg

Потребител
staif написа:
stelibg написа:
Така наречените "електронни" диференциали не са електронни. Но електрониката има голям дял в тях. Например haldex 4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction), поставен на Skoda Yeti 4x4 се справя отлично тази зима. Няма непочистен от сняг път, който да му се опре, стига да не е много над геометричната проходимост на колата. Много интелигентно преразпределя въртящият момент между преден/заден мост и съответно между различните гуми (ако някоя превърти подава въртеливо движение на такава със сцепление). Гледах клип със хюндай IX35, който продължаваше да върти предни гуми в една локва, докато задните бяха на здрава основа, но не се въртяха. Така, че "офроад" възможностите на новите паркетници зависят най-вече от програмистите, писали софтуера :)

http://www.youtube.com/watch?v=u_PgLzYJ ... re=related

Интересното е между 2:19 и 2:21 секунди. В този интервал може да се види как предните гуми пробуксуват и се прехвърля въртящият момент към задните. Електрониката следи за пробуксуване на предния мост (двойното не е зацепено постоянно, като така се реализира икономия на гориво) и когато това стане задвижва и задните гуми.

Клипа го гледам на живо в тея дни в сервиза на моя приятел(точно за същия модел) ,добре че сам си е маистор..вклучи на ниски -и дотам..
после платка-1000 кинтаварчета за компютала
,таман го оправи и -друг компутал за палене се презака заради калпава нафта пълна с парафин, и оппаа още 250 кинтавара за друга платка(ама втора употреба) +прецакани дузи и разглобки и зглобки докато се открие проблема..за сравнение:имаше галопер преди това и от време на време го караше и с мазут ,а и непомня да е закъсвал..;) :D :cheers:

Тоя модел няма "ниски". Има режим "Offroad". И возилото трябва да е още гаранционно, защото се предлага у нас отскоро. Ако не е купено от друго място. А за галопера съм съгласен - не го е оставял, защото сам си го е поддържал, в моментите, в които е бил в бокса. На стара кола средно на 3 месеца :)
Иначе съм имал "удоволствието" да карам Дайхатсу Фероза, къса база. Вярно, жилава машина. Ама е само за гората. Разход 10/100 бензин и возия - малко по-добра от МТ-ЛБ :)
Всъщност МТ-ЛБ е доста проходимо, ама не се ползва в реалния живот, нали...
 

prinz Eugen

Потребител
Биодизелът го дават с цетаново число 48,и до минус 15 градуса...а минимума на цетановото число на зимен дизел е 49-какво ли ни продават по бензиностанциите-побъркват хората да си мислят че имат проблеми и да ходят по сервизи. :wall:Преди време видях в сервиз при познат помпа и дюзи(май бяха пиезо)на нов лизингов дизелов автомобил-прецакани според майстора от "хубаво"гориво-така и не можаха да открият лаборатория в България,която да направи анализ на "горивото" :stop:.Доста години в началото на "демокрацията" фирмите вносителки не внаяха дизеловите си версии в БГ именно поради тази причина-как да дадеш гаранция на автомобила,който си произвел,като знаеш с какво гориво(и масла) ще се експлоатира :crazy:
 

stelibg

Потребител
Това с некачествените горива не се отнася само за дизела. С бензина е същото. Нов двигател TSI - турбинирана бензинка, която по спецификации трабва да работи с 95, тук върви добре само с 98. А пък един колега с Opel и двигател 1.4 "TwinPort" - реализира разход от 8/100 на дълго с бензин на Лукойл, докато с гориво на Ром Петрол разхода му е 6/100. Става въпрос за 95. Дори му се наложи да смесва 95 и 98, за да му работи двигателя нормално ...И проблема не е в рафинерията, а в бензиностанциите по места. Къде смятате, че отива корабното гориво, купувано от корабите, минаващи по Дунава?
 

staif

Редовен Потребител
stelibg написа:
staif написа:
stelibg написа:
Така наречените "електронни" диференциали не са електронни. Но електрониката има голям дял в тях. Например haldex 4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction), поставен на Skoda Yeti 4x4 се справя отлично тази зима. Няма непочистен от сняг път, който да му се опре, стига да не е много над геометричната проходимост на колата. Много интелигентно преразпределя въртящият момент между преден/заден мост и съответно между различните гуми (ако някоя превърти подава въртеливо движение на такава със сцепление). Гледах клип със хюндай IX35, който продължаваше да върти предни гуми в една локва, докато задните бяха на здрава основа, но не се въртяха. Така, че "офроад" възможностите на новите паркетници зависят най-вече от програмистите, писали софтуера :)

http://www.youtube.com/watch?v=u_PgLzYJ ... re=related

Интересното е между 2:19 и 2:21 секунди. В този интервал може да се види как предните гуми пробуксуват и се прехвърля въртящият момент към задните. Електрониката следи за пробуксуване на предния мост (двойното не е зацепено постоянно, като така се реализира икономия на гориво) и когато това стане задвижва и задните гуми.

Клипа го гледам на живо в тея дни в сервиза на моя приятел(точно за същия модел) ,добре че сам си е маистор..вклучи на ниски -и дотам..
после платка-1000 кинтаварчета за компютала
,таман го оправи и -друг компутал за палене се презака заради калпава нафта пълна с парафин, и оппаа още 250 кинтавара за друга платка(ама втора употреба) +прецакани дузи и разглобки и зглобки докато се открие проблема..за сравнение:имаше галопер преди това и от време на време го караше и с мазут ,а и непомня да е закъсвал..;) :D :cheers:

Тоя модел няма "ниски". Има режим "Offroad". И возилото трябва да е още гаранционно, защото се предлага у нас отскоро. Ако не е купено от друго място. А за галопера съм съгласен - не го е оставял, защото сам си го е поддържал, в моментите, в които е бил в бокса. На стара кола средно на 3 месеца :)
Иначе съм имал "удоволствието" да карам Дайхатсу Фероза, къса база. Вярно, жилава машина. Ама е само за гората. Разход 10/100 бензин и возия - малко по-добра от МТ-ЛБ :)
Всъщност МТ-ЛБ е доста проходимо, ама не се ползва в реалния живот, нали...

Незнаех че му се дума "офроуд" на ниските, ама не е и в гаранция..от автокъща е-гаранция франция ;)
Аз имам две дайхатцу склероза(служебни) но предпочитам да си карам "нивите" по черно,като ладия са в сравнение с него,верно че е жилава машина но не и от към двигател.Ходовата част-6 година не е пипана и е без проблем..То-кво да е проблем-имам чувството че всичко е на заварки отдолу :D
 

stelibg

Потребител
Към @staif "Незнаех че му се дума "офроуд" на ниските"
Просто този паркетник - Skoda Yeti няма истински "ниски". Няма понижаващи предавки. Просто в режим "офроуд" въртящият момент се премества в по-ниски обороти и колкото и да натискаме педала на газта колата пълзи леко-леко без да "върти" гуми
 

staif

Редовен Потребител
stelibg написа:
Към @staif "Незнаех че му се дума "офроуд" на ниските"
Просто този паркетник - Skoda Yeti няма истински "ниски". Няма понижаващи предавки. Просто в режим "офроуд" въртящият момент се премества в по-ниски обороти и колкото и да натискаме педала на газта колата пълзи леко-леко без да "върти" гуми

Схванах още отначало колега ;)..Просто така ми го изхлипа авера :'( ( че се прецакали ниските) ..не съм карал или превключвал такава лавка ;) :cheers:
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
Абе човекът пита за ефективността на различните дифове, а вие напълнихте една страница с обяснения колко е кофти Йети-то. ;)

TeXHo написа:
Някой има ли пряко наблюдение как се справят различните системи диференциали - модерните "електронни диференциали" и старомодните limited-slip системи, например Торсен? Скоро имаше няколко клипа с Q7 и други Quattro модели на Ауди. Някой хора може би не знаят, но Quattro не е една система. Името е изградено от система с механични Торсен диференциали, а тези дни автомобилите са с "електронни диференциали".

Преки наблюдения нямам, но в тубата има много нагледен материал и сравнения между различните видове, а оня клюкар гугела знае доста по техническите въпроси, но сега не ми се рови. Ето ти една статийка като начало ;) - http://www.howstuffworks.com/four-wheel-drive.htm
Иначе Quattro на ауди го водят като една от най-добрите системи. Монтират я някои модели от WAG-групата. При фолксваген е по-известна като 4-motion и не бива да се бърка със "синхро" - едната е торсен, а другата халдекс. Не ме питай за технически подробности, само знам ,че торсен е много по-добра. Но така или иначе разработката е на инженерите от ауди, както и да е. Веднага след нея и дори редом с нея по ефективност се нарежда AWD-системата на Субару, а тя пък от своя страна е доста по-различна от тази на ауди. Митцубиши, хонда, джип също имат традиции в разработката на 4х4.
Общо взето всеки производител на автомобили 4х4 си има някакъв собствен принос към системата и различни предпочитания при разпределението на натоварването към 4-те колела. До голяма степен всичко зависи от това на какъв клас автомобил ще се монтира и каква е "целевата група" клиенти Колкото до електрониката - система от датчици само подават сигнали към компютъра. Той от своя страна подава команди към различните дифове, които пък са си чисто механични.
Темата е доста обширна и отворена...
 

TeXHo

Потребител
На мен теоретичната част ми е известна. Знам какво представлява Торсен-а, знам и "електронния LSD" какво представлява. Въпроса ми беше някой ако ги е наблюдавал в реални условия. Много ми харесва как е решен проблема при Торсен. От друга страна, електронните системи дават голяма гъвкавост. Също така е интересно как са решени задния и предния диференциал на автомобила. Централния дори да е заключен, ако другите два не са добри, оставаш там.

Един любопитен факт за Торсен диференциалите - ако едно от колелата е във въздуха, диференциала не може сам да прехвърли въртящия момент към противоположното колело. Но, ако леко се натисне спирачката, моментално към колелото, което е на земята се предава въртящ момент.
 
Нагоре