Hatsan PCP: AT 44, ВТ65 и т.н.

Dominus

Редовен Потребител
Ще си отвориш рана на гъза. Турска работа, крива от всякъде. И при марковите може да се забележи подобен феномен, макар и рядко и не толкова силно изразен. Аз да ти кажа ги изпъвам на струг. Хващам в основата цевта, там където влиза в цевната кутия и и я деформирам в желаната посока. На върха е индикатора, за да знам какво правя. Много, много не се замислям за подобни творения.[emoji1]
 

lynx

Редовен Потребител
Това АТ няма ли осморка/и отпред?
Те фесовете затова ги слагат, понеже винаги разпробиват накриво отвора в цевната кутия.
 

xpresident

Редовен Потребител
Е има осморка/и, ама помага ли на кривото? Бе и така става де се стреля, просто питах има ли някакво интелигентно решение
 

GEORGI PL

Новодошъл
Аз бих го замерил с шублера, какъв е диаметъра на подутото място при разрешените 200 бара на въздух.
После ще го изпразня и ще замеря на същото място.
Ако разликата е голяма, резервоара е за резервни части или ако още е в гаранция, ще подгоня продавача да ми го смени.
Не искам да те плаша но ако цъфне както го надуваш на 190 бара с метана, по-добре да не си наблизо!
Колко е допустимата разлика?
 

sts1969

Редовен Потребител
Цевната кутия се прави на прецизна машина, няма значение че е Хатсан. Много по-вероятно е цевта ти да е изкривена от удар при тънката част дето влиза в кутията. Свали цевта и я положи на равна повърхност, промерно голямо огледало, измери с шублер колко е разстоянието от долният край при върха дето влиза чашката до повърхноста на стъклото, после я завърти на 90 градуса, пак измери...и така 4 измервания през 90 градуса и ще ти се изясни къде е причината на кривата цев. Ако е крива, с леко напъване в подходяща посока се оправя :cheers:
 

lynx

Редовен Потребител
Колко е допустимата разлика?
На по-старите АТ-та има одебеление в единия край, не съм убеден че при ВТ-то е същото. Предполагам, че някои колеги са в грешка.
Имал съм резервоари за АТ и от двата вида за разни проекти и на по-старите се вижда разликата в диаметрите.
Резервоарът на ВТ-то е алуминиев, при АТ е стомана.
GEORGI PL, разлика почти не трябва да има. Не вярвам и производителя да напише някъде какво подуване е в рамките на нормалното....
 

bateelmo

Потребител
За подутината в резервоара може би не си я разбрал правилно. Просто от към цевната кутия е изтънен резервоара с една две десети за да не опира в цевната кутия. А относно резервоарите от дурал на турците ако са от добър материал а не от л.,.о спокоино с тази дебела стена ще издържат и 300. Само някои трябва да го изтества с вода до 450 . А за кривата цев също е нормално дори в завода на fx си имат специалист които ги изправя преди монтаж и гарантира група от половин инч на 50 м след интрвенцията. Гледах го някъде в тубата, но не е лошо да го направи някои по опитен маистор за да няма обратен или необратим ефект.
 

staif

Редовен Потребител
Здравейте, имам въпрос. Преди известно време забелязах на резервоара на БТ-то едно удебеление, мисля че е раздуване. Проблема не е видим, но при прокарване на пръстите по стената се усеща. На около 5,5 сантиметра от тапата с клапана е, като равномерен пръстен около резервоара. Забелязах го след едно падане с пушката, не знам има ли връзка. Помпил съм го с помпа до 220 бара, на метан до 190 бара.

Въпроса ми е, някой сблъсквал ли се е с този проблем, и какъв е реалния риск при ползването на тоя резервоар?
Налага ли се закупуване на нов, или е приемливо ползването на тоя?



няма да се плашиш ;) и моята е така..имам я още откакто излазоха на пазара..помпил съм я не веднъж до откат'а още докато бях на въздуфф..ейтака за проба ..сега е на метан но от колата лятото не излиза -вън 40 вътре е 60гр.. там на него има клапан(дупка) за "претоварване" така че не мисля че има от какво да се притесняваш ама дет се вика-да пази бог..барнал съм си я на 150 надолу на пръннята и съм рахат..:cheers:
 

ToHKa

Редовен Потребител
забелязах на резервоара на БТ-то едно удебеление, мисля че е раздуване. Проблема не е видим, но при прокарване на пръстите по стената се усеща. На около 5,5 сантиметра от тапата с клапана е, като равномерен пръстен около резервоара.

Немога да разбера какво умувате ..... АБСОЛЮТНО всички резервоари на Хатсан са със стеснение от към бойния клапан (не е разширение или издуване както го описвате ).
Получава се нещо като конус от към БК-то с цел здравина при изтънението на резбата,всички знаете ,че конуса е физически и технически здрава конструкционна фигура,на око не съм си играл да гледам но на пипане се усеща като плъзнеш бързо ръка. Имах АТ от 2008ма още едно АТ от 2012 еднозарядно, БТ от 2012та, и в момента Галатина от 2014та,и 4те резервоара са така.

Дишайте спокойно, изтестват се на 400 бара налягане преди да бъдат монтирани на пушките (нали трябва да има резерв за претоварване ако разтоварващия отвор не сработи :), не като я надуете на 300 бара и да чакате всеки момент да гръмне......те до сега щяха да ги убият от съдилища заради гръмнали цилиндри и избити хора на 250-300 бара) . :)
 
Последна промяна:

sts1969

Редовен Потребител
Мислех че ги изтъняват за да не опира и трие на цевната кутия, включително и моят е така изтънен. :cheers:
 

xpresident

Редовен Потребител
И моя е така.
Освен това sts1969 се оказа прав, въпроса за криво разпробита цевна кутия отпада, крива е цевта. И то не в задната част, а цялостно.
 

ToHKa

Редовен Потребител
Мисля ,че стеснението свършва преди да излезе от под цевната кутия,тъй като при Галатиана конструкцията на цевната кутия е различна немога да кажа дали е така със сигурност но ако имате АТ под ръка вижте кога свършва.
 

lynx

Редовен Потребител
Немога да разбера какво умувате ..... АБСОЛЮТНО всички резервоари на Хатсан са със стеснение от към бойния клапан (не е разширение или издуване както го описвате ). Получава се нещо като конус от към БК-то с цел здравина при изтънението на резбата....
Ще ти донеса един резервоар от АТ да ми покажеш къде му е "конуса"?
А може и да е правен в четвъртък и да са забравили да го скосят?
Може и да е поръчкова бройка, като много от частите на тая фирма.:D
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Някой резервоари наистина нямат. Мисля по-новите. Говоря за АТ. В момента имам 2 АТ-та. И двете имат стеснение и са от старите.
 

Милко

Редовен Потребител
ФТКС
За стеснение не помня но си имаше подуване на цилиндъра откъм куик фила но това си е на АТ.На единстерното БТ което разглобявах за ремонт и профилактика не забелязах да има неравности по цилиндъра.Но както и да е.:cheers:
Не бъдете толкова сигурни в прецизноста на турските машини за изработка на цевни кутии защото времето е доказало че криви отвори все пак има.Пример за това е накриво пробития отвор за трансферпорта на моя хасан.Доста му се чудихме като го видяхме но набързо го оправихме и сега си стреля с малко по голям опръстен откъм кутията.:cheers:
 
Нагоре