sts1969, я кажи има ли някакъв проблем с отвора в удърника ? То е ясно че за да се навие болт там трябва да има първо отвор. Резбата не е Цолова и е ясно че не е плътна.
Въпроса е дали има проблем за порцията въздух при изстрела ?
==========
Като говориме за цолови резби имам въпрос към всички, дали са се сблъсквали с моят проблем.
Значи аз пушката я взех-да я имам, не че ще стрелям много. Като ходя на вилата и тогава да си пуцам.
Да съм я помпал 3 пъти до тук. Е да де ама оня ден гледам почна да изпуска от някъде.
Пълначката беше заподозряна.
Пристъпих към разглобяване на цилиндъра.
Колегата sts1969 ми беше дал съвет как се развъртат тия елементи. Взех ремък и на менгемето стегнах. С една шпилка -дорник набутах в отвора за пълнене и се напънах, обаче Йок Туркиш !
Взех чука и бой по шпилката. Кажи речи цялото развиване го развъртях с чука. Тия Турци намацали с някакъв осигурител -разказаха ми играта. После почистих клапана- оказа се от по новият модел- вътре в отворчето на манометъра изкарах стружка-мустак.
Гумичката на конусчето не беше много мръсна, но тапата на пружинката се беше развила леко-тая с трите отвора.
После взех да навивам обратно- пак навиването ставаше с дорника след третият оборот.
Сипах ВД и масло, чистих с кореселин тия резби, прокарвах я 3 пъти до пълно затягане, и не и не пак се върти трудно и на менгемето с дорника. Накрая изчистих тия зривни масла и капнах тефлон- пак прокарах до края и скърца при затягането
Огледах резбите- няма стружки няма деформация, обаче върви само со зор. Явно цилиндъра е с монго тесна резба
Както и да е затегнах всички простотии и с малко тефлонец на пръстаси-затегнах тоя пълнач на менгвемето с дорника.
БК-то се разви лесно и го поогледах-видях че наистина ситното уплътнение на иглата става от запалка !
Мърлявата работа на Турците доведе до ранната ревизия на тоя Цилиндър.
Тия ми бяха намотали или тефлонова лента или някакъв силикон вместо уплътнение на БК-то ?! А и това на пълнача-най-външното беше нещо като жълт сопол ?
Добре че разполагах с една кутия пълна с такива уплътнения. 26 х 2.5 мм заспа и на двете места.
Заключението ми е-Пак мърлява работа от страна на Турците !
Абе на Хатсан дали поне бойните им пушки са направени като за хора ?
Та питам, какъв и е проблема на тая резба на Пълнача и друг сблъсквал ли се е с такова чудо
Развих с бой и завих с усилие и дорник на менгемето
Поне след смяната на опръстените и почистване на сртужките в Пълнача, БК-то и незнам какво си още сега налягането трайно се задържа на 205 атм, както го напомпах.
След толкова бой ми е интересно че и пълнача и цилиндъра нямат драскотини и щети. Явно съм подходил правилно.
Ми които има менгеме на вилата и в Апартамента си и други подходящи инструменти или добър познат майстор може спокойно да си купи на Хатсан ВП и тнт !
Хатсан 125, АТ44-10 все еднакво качество и почерк на изработка !
Също да питам- понеже имах много от тези старите запалки, но ги изхвърлих естествено преди време и сега имам само една която разтроших за да проверя дали стават гумичките от нея-тя си беше поцепена, та от други запалки стават ли тия уплътнения или само то тези най старите с колелцето ?