ЧЕЛЕН ОПИТ ( или всичко което ни е впечатлило)


Първите сравнително успешни опити за измерване на скоростта на светлината, са базирани на сходен способ от френски учен през средата на деветнадесети век. Разликата е в това, че там се ползва дистанция от 7 километра и огледало за двойно увеличаване на разстоянието.
Fizeau.JPG
примерна схема на установката.
 
Стои ми в чекмеджето от миналата година. Все още нямам износени чистачки, че да го тествам.
Ако някой има такива, може да тестваме джаджата.
 
Не лоша джаджа, трябва да се пробва.
На повечето модели пера за чистачки, гумата е сменяема и става за 2 минути.
В Бриколажа продават резервни 65 см. гумички за без пари. Доколкото разбрах изкарвали дълго време, качествени били...уж.
Аз не можах да мина по тънката лайсна, шАфьорската ми чистачка се оказа доста нестандартна-68см. :confused: и айде пак една шепа кинти за ментарлив Бош, вероятно правени в Бряг на Слоновата кост или в мазен гараж във Виетнам :mad:
 
От личен опит знам че смяната на перата на чистачките закърпване на положението за доста кратко време. В 90% от случаите с еоказва че новоте пера скърцат ужасно или ефекта е много слаб, понеже проблема на чистачкуте нер само в перата а в раменете на самата чистачка, които с времето се разбиват и се получава голям луфт. Това води до много малък ъгъл на атака на перото спрямо стъклото и се получава едно красиво замазване. Всеки има познати оо магазини за части може да си вземе чистачки с отстъпка, което според мен е най добрия вариант. Моите чистачки са 65см и 40см и китайски биш излизат 15 16 лв.
 
Понеже стана въпрос за чистачки.
Купих Пежото с оригинални чистачки пежо. 4 години ги ползвах без забележки, но и те не са вечни. Накрая реших да ги сменя, че започнаха да скърцат и взех не много ефтини Валео. Долу-горе около 15лв на чистачка. Те и двете ми са много дълги но както и да е. Новите чистачки се оказаха по-зле от старите. Скърцаха повече и над 100км/ч се надигаха.
Е по 80-100лв на чистачка ли трябва да дам че да вършат работа? Сега Пеко ако донесе джаджата ще си зачистя оригиналните и ги връщам на работа.
 
Вземам си графитни Бош от Метро за по 6-7 лв. бройката че са различни и моите. Сменям ги всяка година на пролет, перфектни са...но за 1 година, за 5 години 5 комплекта сменям и ме устройва.
 
Това за оригинзлните чистачки е вярно. Като си взема оригинлни от пежо за 45 лв комплекта карат по 2г. Без проблем.
 
Тая чорба я сърбах и аз.
Купих чистачки и скърцаха ужасно, после смених два модела пера и пак скърцаха без значение дали ги въртя на сухо или в дъжд и се принудих да си върна старите оригинални пера. Та ако пробвате тази джаджа и върши работа свиркайте да си купувам, щото за мойта джипка пък въобще не мога да намеря оригинални а задната ми се продава само с рамото и ментака е 50лв :wall:
 
Последна промяна:
Аз изкарах с ОЕМ чистачките 6,5 години. При Субару обаче, може да се поръчат комплект оригинални гуми за всяка от чистачките заедно със металните тънки ленти(пружини), които ги държат напрегнати. Вторите гуми още си чистят перфектно и след 2,5 г, надявам се още толкова да изкарат. Та се изплащат, макар и да е 30-на лв комплекта за едната само.
За съжаление съм изхвърлил старите, иначе щях да тествам джаджата.
Трябва да предупредя в сервиза, като сменят на някой клиент, да не изхвърлят старите и ще се тества.
 
Преди повече от 5 години свалих от кола нов внос двете чистачки бош аеро туин. Карам ги и до днес без да имат никакви дефекти. Задната я сменям всяка година, тя също е комплект с рамото и винаги се получава луфт в пластмасите и.
 
Говорим за хоби за стотици левове, а ви мъчат разни чистачки за десетки...
 
Back
Нагоре