ПОМПИ, БУТИЛКИ, КОНЕКТОРИ, МАРКУЧИ, РЕЗЕРВОАРИ, КОМПРЕСОРИ, МАНОМЕТРИ - как, откъде и всичко за високо налягане.

SEPULTURA

Редовен Потребител
Един дизелов двигател прави около 30бара налягане,при това налягане се самозапалва нафтата при впръскване.Помня преди 10-15г имаше период където горивата бяха рязко скочили,нафтата около сегашните цени.Същевременно по масларниците се продаваше наливно МХЛ масло на около лев по евтино от нафтата и масово го купуваха и караха на него включително е один приятел с Опел Омега.Във всеки цилиндрово бутален механизъм прониква някакво количество масло което ако има достатъчно висока компресия изгаря.....а в нашите я има,около 10 пъти повече от дизеловия двигател.Вярно количеството е незначително за да отдели такава енергия че компресора да заработи като ДВГ но това което проникне във втората степен изгаря,овъглява се и прави налепи и сажди-вижте по назад в темата маслото на колегата след 30мин работа Компресорните масла да съобразени с тези фактори и освен вискозитета и състава им е съобразен с естеството на работа.
Добре,ще те послушам и ще заменя маслото с компресорно,макар,че компресора вече навъртя над 1 работен час с 5W40 и работи.
Това е немско ,ок ли е според теб?
Screenshot (427).png
 

roskokn

Потребител
ок ли е според теб?
Ами незнам,ако изхождам от цената не е наи доброто,прегледах го нета мисля че е минерално.Мога да коментирам това което съм ползвал hado и coltri пълна синтетика на цена около 40лв 0.5л.Бих заложил и на amsoil които сподели по нагоре колегата.Освен това ще им мине срока на годност на тези 5л докато ги изразходиш.Моят компресор беше с минерално компресорно масло когато го взех,за 3часа работа стана като кафе.Сега съм с hado на около 8часа работа и още не е променило цвета.Цената на hado и coltri e еднаква,предпочетох хадото заради разфасовката от 0.5л.За хадото има и добри отзиви от колеги в темата на колега за внос на компресори.
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
От както вкарах първия компресор преди 3 години, не съм спрял да пиша че за мен филтъра е задължителен, дори тогава влязохме в спор в темата Компресор за pcp и споменавайки тази тема, сякаш щеше да е добре да има отделна тема само за компресори в предвид това че масово преминаваме на такива. Преди два дена търсих един пост за дедфектирал компресор, изтекоха ми очите да търся, превъртях почти цялата тази тема и се отказах.
Та да се върнем на филтрите. Всеки сам взима решение дали да си сложи такъв или не но се замислете. Станциите, които използват професионални компресори за зареждане на пожарникарски и водолазни бутилки, да не са балъци че слагат филтри. Ако не се използва филтър, последствията не са моментални, но рано или късно ще се появят и ето първите отзвуци от Ники.
Описал съм подробно какви пълнежи се използват в моята обява за доставка на компресори, но ще го постна и тук, понеже обявата може и да я спра а там има сервирана смляна информация и който е реши да си купи или направи филтър, да му е под ръка.

Тук могат да се разгледат различни филтри - https://www.aliexpress.com/w/wholesale-3%25252dstage-Filtration-Oil-Water-Filter-High-Pressure.html?catId=0&initiative_id=SB_20230329211210&origin=y&SearchText=+3-stage+Filtration+Oil+Water+Filter+High+Pressure&spm=a2g0o.detail.1000002.0

"Ако искате оптималния вариант, трябва да се закупят няколко допълнителни пълнежа за него, които описвам по начина на подреждане във филтъра посока от компресора към бутилката.

а) дунапрен резерви - обира изхвърленото масло - https://www.aliexpress.com/item/4000593834659.html?spm=a2g0o.productlist.main.27.7bd0EDisEDisdq&algo_pvid=43a71eeb-4052-4acf-ad26-74ef747a3b76&algo_exp_id=43a71eeb-4052-4acf-ad26-74ef747a3b76-13&pdp_ext_f={"sku_id":"12000016747457939"}&pdp_npi=3@dis!BGN!9.94!8.65!!!!!@21227e5116801534150326666d070b!12000016747457939!sea!BG!0&curPageLogUid=Y6IxajmhTYBr
b) силикагел гранули 4мм - абсорбира влага при ниска и нормална температура - https://www.alo.bg/6962267#highlight=силикагел
c) молекулярно сито гранули 3-4мм- абсорбира влага при по висока температура - http://www.aluax.com/bg/molecular-sieve/
d) активен въглен гранули 3мм - филтрира и абсорбира миризмата - https://elimex.bg/product/65993-aktiven-vaglen-granuli-3mm-1kg

ВАЖНО: Винаги филтъра на компресора, било то фабричния или допълнително закупен, без значение какъв ще е пълнежа, трябва да бъде поставен вертикално а не легнал и задължително на по високо ниво от компресора!"
И тук имам няколко въпроса.
Писал си,че молекулярното сито обира влагата при по-висока температура. Какво значи по-висока температура?
При положение,че въздуха няма да го дишам има ли нужда от въглен?
 

dberov

Редовен Потребител
И тук имам няколко въпроса.
Писал си,че молекулярното сито обира влагата при по-висока температура. Какво значи по-висока температура?
При положение,че въздуха няма да го дишам има ли нужда от въглен?
Писал съм че това е оптималния вариант за пълнеж, но аз също изключвам активния въглен при компресор нормално работещ. Четох обаче че някои компресори отделят миризма и то много силна и на такъв що да не се сложи активен въглен. Ето и в нашия форум намерих писано. За молекулярното сито спрямо силикагела помня само това което съм писал, мога да допълня че молекулярното сито е за многократна употреба, това са микропорести камъчета, които след като оберат влагата, изпразваш в метален съд, буташ във фурната и след като влагата се изпари се използват отново докато силикагела трябва да се изхвърли и подмени. Има два вида силикагел, натурален цвят и в син цвят. Натуралния трябва да гадаеш дали е поел влага и кога е за изхвърляне докато синия променя цвета си в оранжево, което е индикатор че трябва да се смени. Някъде из лични съобщения имам инфото но не ми се търси.
2023-03-31_105357.png
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
Нали един компресор пътува към мен,искам да съм подготвен теоретично,какво трябва още да взема. От многото четене стигам до извода,че трябва кече да обира маслото и силикагел за водата. Ако миризмата на въздуха нещо не ми допада,ще трябва и въглен. Верни ли са ми изводите?
 

SEPULTURA

Редовен Потребител
Моето пристигна одеве и вече леко модифицирано. Остава почистването.
View attachment 106687

За масло избрах:

Аз мисля да правя абсолютно същата модификация. Каква тръба ползва,диаметър и дебелина и как я нави? Може ли да обясниш ? Снимки на процеса на изработка имаш ли? Защо не закачи медната тръба направо за главата ,а я запои за оригиналната тръба?
За сега заглеждам инструмент за огъване на тръби в алито,който е 30-40лв,ама ако има друг начин за огъване,ще си спестя парите за инструмента :D
 

Евгений Б.

Редовен Потребител
Аз мисля да правя абсолютно същата модификация. Каква тръба ползва,диаметър и дебелина и как я нави? Може ли да обясниш ? Снимки на процеса на изработка имаш ли? Защо не закачи медната тръба направо за главата ,а я запои за оригиналната тръба?
За сега заглеждам инструмент за огъване на тръби в алито,който е 30-40лв,ама ако има друг начин за огъване,ще си спестя парите за инструмента :D
За съжаление не го правих аз, за да дам по-детайлни напътствия. Прави го сервизен техник на климатици, показах му снимката, която си постнал преди няколко страници и му казах "Е тей го искам". След 10 мин беше готово. Не мисля, че е ползвал някакъв спец инструмент, защото ми каза, че не може да направи медните тръби на 90⁰, че се смачквали.
 

gary m

Редовен Потребител
Dнес, Hill ec3000. Сервиз.
Кранк масло след 1година, 10 час работа.
 

Attachments

  • IMG_20230331_144043.jpg
    IMG_20230331_144043.jpg
    205.6 KB · Прегледи: 46
  • IMG_20230331_133144.jpg
    IMG_20230331_133144.jpg
    179.1 KB · Прегледи: 46
  • IMG_20230331_133156.jpg
    IMG_20230331_133156.jpg
    208.9 KB · Прегледи: 44
  • IMG_20230331_133222.jpg
    IMG_20230331_133222.jpg
    154.1 KB · Прегледи: 45

Евгений Б.

Редовен Потребител
@SEPULTURA , поразпитах го малко. Серпентината е огънал на дебела тръба, нямал тръбоогъвач за чупките. Тръбата е ф6, 0.8мм дебела. Каза че ще ми направи с 1мм дебелина, че нямал сега такава, за да е по-сигурно.
IMG_20230331_163915.jpg
За да не се налага ползването на оригиналните тръбички е нужен преходник, към който да ляга конусовидно направената медна тръбичка.
IMG_20230331_164006.jpg

Отворихме го, половин чашка "транспортно масло" изтече, пълна с гадости. Вътре имаше полепнали още стружки и тн. Показах му снимките, където си го почистил целия, каза ми че не е наложително да се прави, освен ако няма наистина проблем, като при теб. Направо да сипвам масло, 2-3 часа работа и щяло сам да си изкара всички гадости и от глави, сегменти и тн. После ново масло и тн. Общо взето както @dberov съветва, без да се е докосвал до такива компресори.
Като ми направи новата серпентина, с преходи и тн, ще пиша пак.
 

michorovm

Редовен Потребител
Dнес, Hill ec3000. Сервиз.
Кранк масло след 1година, 10 час работа.
Гари, привет. Този компресор става ли за допълване на бутилки от 200 до 300 бара или е само за директно зареждане на оръжието?
 

gary m

Редовен Потребител
Гари, привет. Този компресор става ли за допълване на бутилки от 200 до 300 бара или е само за директно зареждане на оръжието?
Да, бутилки, няма проблем. Малко литра пор лесно.
Днес, мои 3л бутилка от 220 до 290 бар 6, 7 минути.
Преди аз имам 6л бутилка. Няма проблем.
Сега само със малко литра бутилка.
Икономически криза,;)
 

dberov

Редовен Потребител
Виждам възбуди се интерес към този компресор, имам вече и поръчка за доставка и ще споделя малко данни.

Hill EC-3000 проектиран, произведен и сглобен от Hill Pumps, фабрика в Шефилд, Великобритания.
Лансиран в Лас Вегас на Shot Show през януари 2020 г.
Ето някои характеристики на EC-3000:
  • Патентована иновация.
  • CE сертифициран с вградена безопасност.
  • Най-тихият компресор на пазара, работещ само със 75 db.
  • Бързо пълнене - Пистолети прибл. 1 мин. и въздушни пушки прибл. 3 минути от 0 до 250 бара.
  • Задайте налягане до 300 бара, с автоматично изключване.
  • Напълно автоматизиран и се грижи сам за себе си.
Download The Latest Version of The EC-3000 User Instruction Manual Here

По принцип може да се поръча всичко на куп от HILL https://www.airriflepump.com/cgi-bin/ss000002.pl?page=search&SS=EC-3000&PR=-1&TB=O&ACTION=Go!, Компресор, масла, консумативи нужни за сервизно обслужване или профилактика, но англичаните слагат ДДС на всичко и като изчислих ако го пратя до фирма посредник за да избегна плащане на мито излиза долу горе на същата цена ако се купи от EU. Затова компресора и маслата ще ги купя от HUMA-AIR, консумативите ги има само в сайта на HILL, така че ще ги вкарам от там макар че има още един сайт непознат за мен и не рискувам от там, а филтъра най евтино излиза от Алито, избрах този с молекюлярното сито https://www.aliexpress.com/item/1005004508664225.html?gatewayAdapt=4itemAdapt а ако колегата иска да добави силикагел и активен въглен, има ги и тук на достъпна цена.
Ако нещо друго ви интересува, питайте, прочел съм почти всичко.
 
Нагоре