emci74
Редовен Потребител
Постига се лесно, ама цената вече е друга !Относно филтрацията 100процентова трудно се постига а и винаги е възможен гаф със филтрите
Постига се лесно, ама цената вече е друга !Относно филтрацията 100процентова трудно се постига а и винаги е възможен гаф със филтрите
Добре,ще те послушам и ще заменя маслото с компресорно,макар,че компресора вече навъртя над 1 работен час с 5W40 и работи.Един дизелов двигател прави около 30бара налягане,при това налягане се самозапалва нафтата при впръскване.Помня преди 10-15г имаше период където горивата бяха рязко скочили,нафтата около сегашните цени.Същевременно по масларниците се продаваше наливно МХЛ масло на около лев по евтино от нафтата и масово го купуваха и караха на него включително е один приятел с Опел Омега.Във всеки цилиндрово бутален механизъм прониква някакво количество масло което ако има достатъчно висока компресия изгаря.....а в нашите я има,около 10 пъти повече от дизеловия двигател.Вярно количеството е незначително за да отдели такава енергия че компресора да заработи като ДВГ но това което проникне във втората степен изгаря,овъглява се и прави налепи и сажди-вижте по назад в темата маслото на колегата след 30мин работа Компресорните масла да съобразени с тези фактори и освен вискозитета и състава им е съобразен с естеството на работа.
Ами незнам,ако изхождам от цената не е наи доброто,прегледах го нета мисля че е минерално.Мога да коментирам това което съм ползвал hado и coltri пълна синтетика на цена около 40лв 0.5л.Бих заложил и на amsoil които сподели по нагоре колегата.Освен това ще им мине срока на годност на тези 5л докато ги изразходиш.Моят компресор беше с минерално компресорно масло когато го взех,за 3часа работа стана като кафе.Сега съм с hado на около 8часа работа и още не е променило цвета.Цената на hado и coltri e еднаква,предпочетох хадото заради разфасовката от 0.5л.За хадото има и добри отзиви от колеги в темата на колега за внос на компресори.ок ли е според теб?
И тук имам няколко въпроса.От както вкарах първия компресор преди 3 години, не съм спрял да пиша че за мен филтъра е задължителен, дори тогава влязохме в спор в темата Компресор за pcp и споменавайки тази тема, сякаш щеше да е добре да има отделна тема само за компресори в предвид това че масово преминаваме на такива. Преди два дена търсих един пост за дедфектирал компресор, изтекоха ми очите да търся, превъртях почти цялата тази тема и се отказах.
Та да се върнем на филтрите. Всеки сам взима решение дали да си сложи такъв или не но се замислете. Станциите, които използват професионални компресори за зареждане на пожарникарски и водолазни бутилки, да не са балъци че слагат филтри. Ако не се използва филтър, последствията не са моментални, но рано или късно ще се появят и ето първите отзвуци от Ники.
Описал съм подробно какви пълнежи се използват в моята обява за доставка на компресори, но ще го постна и тук, понеже обявата може и да я спра а там има сервирана смляна информация и който е реши да си купи или направи филтър, да му е под ръка.
Тук могат да се разгледат различни филтри - https://www.aliexpress.com/w/wholesale-3%25252dstage-Filtration-Oil-Water-Filter-High-Pressure.html?catId=0&initiative_id=SB_20230329211210&origin=y&SearchText=+3-stage+Filtration+Oil+Water+Filter+High+Pressure&spm=a2g0o.detail.1000002.0
"Ако искате оптималния вариант, трябва да се закупят няколко допълнителни пълнежа за него, които описвам по начина на подреждане във филтъра посока от компресора към бутилката.
а) дунапрен резерви - обира изхвърленото масло - https://www.aliexpress.com/item/4000593834659.html?spm=a2g0o.productlist.main.27.7bd0EDisEDisdq&algo_pvid=43a71eeb-4052-4acf-ad26-74ef747a3b76&algo_exp_id=43a71eeb-4052-4acf-ad26-74ef747a3b76-13&pdp_ext_f={"sku_id":"12000016747457939"}&pdp_npi=3@dis!BGN!9.94!8.65!!!!!@21227e5116801534150326666d070b!12000016747457939!sea!BG!0&curPageLogUid=Y6IxajmhTYBr
b) силикагел гранули 4мм - абсорбира влага при ниска и нормална температура - https://www.alo.bg/6962267#highlight=силикагел
c) молекулярно сито гранули 3-4мм- абсорбира влага при по висока температура - http://www.aluax.com/bg/molecular-sieve/
d) активен въглен гранули 3мм - филтрира и абсорбира миризмата - https://elimex.bg/product/65993-aktiven-vaglen-granuli-3mm-1kg
ВАЖНО: Винаги филтъра на компресора, било то фабричния или допълнително закупен, без значение какъв ще е пълнежа, трябва да бъде поставен вертикално а не легнал и задължително на по високо ниво от компресора!"
Писал съм че това е оптималния вариант за пълнеж, но аз също изключвам активния въглен при компресор нормално работещ. Четох обаче че някои компресори отделят миризма и то много силна и на такъв що да не се сложи активен въглен. Ето и в нашия форум намерих писано. За молекулярното сито спрямо силикагела помня само това което съм писал, мога да допълня че молекулярното сито е за многократна употреба, това са микропорести камъчета, които след като оберат влагата, изпразваш в метален съд, буташ във фурната и след като влагата се изпари се използват отново докато силикагела трябва да се изхвърли и подмени. Има два вида силикагел, натурален цвят и в син цвят. Натуралния трябва да гадаеш дали е поел влага и кога е за изхвърляне докато синия променя цвета си в оранжево, което е индикатор че трябва да се смени. Някъде из лични съобщения имам инфото но не ми се търси.И тук имам няколко въпроса.
Писал си,че молекулярното сито обира влагата при по-висока температура. Какво значи по-висока температура?
При положение,че въздуха няма да го дишам има ли нужда от въглен?
Аз мисля да правя абсолютно същата модификация. Каква тръба ползва,диаметър и дебелина и как я нави? Може ли да обясниш ? Снимки на процеса на изработка имаш ли? Защо не закачи медната тръба направо за главата ,а я запои за оригиналната тръба?Моето пристигна одеве и вече леко модифицирано. Остава почистването.
View attachment 106687
За масло избрах:
Масло хладилно синтетично SL100 1л.Suniso
Масло хладилно синтетично SL100 1л.Suniso Маслаwww.frigochem.com
За съжаление не го правих аз, за да дам по-детайлни напътствия. Прави го сервизен техник на климатици, показах му снимката, която си постнал преди няколко страници и му казах "Е тей го искам". След 10 мин беше готово. Не мисля, че е ползвал някакъв спец инструмент, защото ми каза, че не може да направи медните тръби на 90⁰, че се смачквали.Аз мисля да правя абсолютно същата модификация. Каква тръба ползва,диаметър и дебелина и как я нави? Може ли да обясниш ? Снимки на процеса на изработка имаш ли? Защо не закачи медната тръба направо за главата ,а я запои за оригиналната тръба?
За сега заглеждам инструмент за огъване на тръби в алито,който е 30-40лв,ама ако има друг начин за огъване,ще си спестя парите за инструмента
Сърбал съм и аз тая супа, имах но за кратко.Общо взето както @dberov съветва, без да се е докосвал до такива компресори.
Гари, привет. Този компресор става ли за допълване на бутилки от 200 до 300 бара или е само за директно зареждане на оръжието?Dнес, Hill ec3000. Сервиз.
Кранк масло след 1година, 10 час работа.
Да, бутилки, няма проблем. Малко литра пор лесно.Гари, привет. Този компресор става ли за допълване на бутилки от 200 до 300 бара или е само за директно зареждане на оръжието?