Моят автомобил.

lynx

Редовен Потребител
Прочети в нета за дизеловия 2,0 мотор/130 коня/ на Смех Тайпа. Къф е тоя Ягуар 130 коня дизел? :confused::eek::D:winner:
Това Ягуар ли е според теб? Ти спомена, че си имал Ягуар, нафтовото чудо ли е било? o_O
По данни на производителя, 20% от частите на Мондео-2 и Х-тайп са взаимозаменяеми.
Всеобщото мнение е, че Мондеото е по-добрата от двете коли и с по-малко дефекти :D Смях в залата!

P.S.
Тука има някои интересни неща:
http://fakti.bg/avto/2426-jaguar-x-type
Години наред Ягуар са правили яки бегачки за баровци, еталон за динамика, комфорт и високо качество.
А сега правят недъгави дизеляци за трактористи.
 
Последна промяна:

barbaron

Редовен Потребител
Колега , това с промивките е нож с две остриета, едно ,че може да ти свали всички нагари и отлагания от маслените магистрали в картера и да ти запуши маслената помпа, второ че добавките за промиване не са особено полезни за осите на турбинката . Горивен филтър на всеки две смени на масло при дизелите, а въздушен си е закон при всички мобили в нашите условия. "Мачкането" на дизела в ниските не е такъв проблем, заради високия въртящ момент. Тресенето се появява заради прецакан маховик, който при почти всички съвременни дизели е двойномасов или тръгнали карета /тампони на двигателя. От гадната нафта обаче колкото и да си пазиш колата и да я подържаш ,няма как да избягаш и когато дюзите започнат да "пикаят" ,се започва с вибрациите на празен ход, черния дим и променената динамика. От саждите после блокира променливата геометрия на турбината и колекторите се запушват и колата губи мощност . Особено модерните мотори с ДПФ филтър много страдат у нас и ако се кара често в градски условия,( тъй като този филтър се самоочиства при повечето коли при скорост около 120км/ч ), се стига до Пътна Помощ понякога, сервиз и принудително регенериране, което след определен брой цикли става безпредметно и се налага отсраняването на този филтър, което не е съвсем проста задача, понеже трябва и софтуерно да се "изреже" и съответно да се сложи читав хардуерен заместител , който да не дава и грешни показания на ламбда сондата. Все едни такива дребни проблемчета, които с понякога с не много приятно цифрово изражение. Много хора слушат пишман майстори, не ползват масла по спецификация , а да не говорим че и пазара е залят от ментета , най-често туби с рециклирано масло с някаква добавка вътре , които след по-малко от 5-6000 км вече са като вода. Ето нещо показателно от 1.9 ТДИ 110к.с. ,около 4-5мм нагар, който намалява въздушния дебит драстично.

Чувал си много неща - признавам ти!Със целия си пост влизаш в най-лошия вариант (филмираш се дето викат подрастващите), което може да се случи единствено на най-големия карък. Карам ДПФ дизел вече 130К км. а преди мене също е каран поне 200К км... Поддържам 4 броя дизели, че някои от тях дори ги карам. Водих си бележки от поста ти и ще си позволя да ги коментирам:
-"този филтър се самоочиства при повечето коли при скорост около 120км/ч " - това не го казвай на друго място, че не е точно така.
-"Мачкането" на дизела в ниските не е такъв проблем" - проблем е!!! Защото газ на дизела се подава плавно, особено ако е студен. Развъртането на мотора трябва да го усещаш - той сам трябва да се развърта (ако ме разбираш).
-"Горивен филтър на всеки две смени на масло при дизелите, а въздушен си е закон при всички мобили в нашите условия." - тука пак не съм съгласен...Горивен филтър може да смениш по всяко време... Аз моя съм го сменял само веднъж, когато взех колата...преди около 130 000км. Масло сменям редовно на по 26-27 000 км (преди да стигна 30 000) а въздушен при всяка смяна на масло. /п.п. преди около 10 години, когато си позволявах да карам с нафта от туби, ми се налагаше да сменям филтъра доста често дори всеки месец/.
"Колега , това с промивките е нож с две остриета" - прав си, но това го правя винаги откак се помня.... Явно на мен не ми се е случвало да утая нагара в картера и да си призная ще продължа да го правя защото смятам че така е правилно.
п.п. Първият ми дизел беше нисан блубърд, който продадох на 1 200 000км - горе-долу.
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Горивен филтър може да смениш по всяко време... Аз моя съм го сменял само веднъж, когато взех колата...преди около 130 000км. Масло сменям редовно на по 26-27 000 км (преди да стигна 30 000) а въздушен при всяка смяна на масло. /п.п. преди около 10 години,
:)....и след това апокалипсис....
 

Niki

Редовен Потребител
Не е ли малко множко да сменяш масло на 26-27000км,и то на дизел?
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Има long live масла които се сменят на 30000.. Има и на повече, но са за тирове...
 

barbaron

Редовен Потребител
Не е ли малко множко да сменяш масло на 26-27000км,и то на дизел?
В началото си беше плашещо, производителя така го е сметнал - 30 000 интервал и аз така го сменям... Интересното е че агрегата е на над 330 000км. и за този пробег не ми се налага да доливам никак... На камионите се сменя на по 150 000км. ... там е още по-стресово.

п.п. Не ви съветвам да правите като мен. Това, че казвам какво правя аз, не означава, че трябва да ми подражавате!!!
 

andi

Редовен Потребител
И аз питах да ми дадат камионско масло за 100 000 ама не ставало за кола . Камионите не се карат над 2000 оборота .
Иначе старите 1,6 и 1,9Д вървят със всичко и милион не са им проблем
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Производителите на масла,препочъчват относно пробега и спецификацията на маслата да се спазват предписанията на производителя на автомобила(агрегата).В практиката е прието да се карат минерални масла 8-10хил.км,полу-синтетични 15хил.км,пълна синтетика 20хил.км. или една календарна година защото започват окислителни процеси и т.н.Моя съвет е на 10хил.км. да се сменя масленият филтър.
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
По тая логика ако съм с полу или пълна синтетика ще трябва да сменя филтъра без да сменям маслото.. Защо трябва да дъвчем вече толкова дъвкани теми... Само в нашия форум тая тема не е дъвкана /може и тук да е, и да не съм разбрал/... Сменя се филтъра при смяна на масло. А избора на масло си е напълно личен, съобразявайки спецификациите и препоръките за дадения модел...
 

luis vu

Потребител
Ремъци и ролки за него са около 250лв, това ако е висока цена, не знам
250 лв не е ли безумна цена . на сузукито ремъка е 15 лв а ролката 8 .
когато караш на газ пробега на маслото се удвоява ., на мен ми се е запушвал маслен филтър от много километри ,добре че имам манометър за маслото . иначе ша иде двигателя. който няма манометър наистина е по добре да сменя филтъра на 10 000 км
 

luis vu

Потребител
колата служи да ми премести гъза от т. а до т. б . колкото по ефтино толкова по добре.
 

Dominus

Редовен Потребител
Ами то преместването и с колло може да стане. Още по-евтино е.
 

old shatterhand

Потребител
Прочети в нета за дизеловия 2,0 мотор/130 коня/ на Смех Тайпа. Къф е тоя Ягуар 130 коня дизел? :confused::eek::D:winner:
Това Ягуар ли е според теб? Ти спомена, че си имал Ягуар, нафтовото чудо ли е било? o_O
По данни на производителя, 20% от частите на Мондео-2 и Х-тайп са взаимозаменяеми.
Със сигурност има взаимозаменяеми части, но са главно по ел. часта , например копчетата за стъклата бяха като на старото ми форд Скорпио. Прав си, дизела изобщо го бях забравил...Моят беше 2.5 196 к.с. 4х4 с ръчна скоростна кутия, защото автоматиците са им безнадеждни. Между другото Хъ тайпа е най-здравия Джаг за него моделен период, но си е Английска Волга каквото и да си говорим, чак в близките няколко години напипаха вярната формула. А по въпроса за дизелите на подобни автомобили премиум клас, това е световнна тенденция, която се наблюдава при Порше, Мазерати и доста други също.
 

old shatterhand

Потребител
Чувал си много неща - признавам ти!
Мда, чувал съм...може и така да се каже...Не искам да влизам в някакви задочни спорове, но разсъждаваш според себе си и как стоят конкретно нещата при теб, което в общия случай не е особено правилно и закономерно. Даваш съвети за грижа за мотора, а по поста ти съдя ,че самият ти не проявяваш особена грижа за собствения си автомобил. Това със смяната на горивния филтър е супер показателно. Не знам и в какво състояние са автомобилите ти, но подобни изявления съм чувал и от хора с автомобили пред полуразпад, но понеже още се движели и проблеми нямало според собствениците им, всичко било наред...
Студен дизел , не е добре да се тормози, предполагам това и децата го знаят, както и при всички турбомотори, че е добре след много "жега" , малко да поработи колата на място преди да се угаси. За ДПФ не ми се влиза в подробности, говоря за най-общия случай, при френските бангии например системата има нужда от течност , а какво караш и как е при теб конкретно нямам представа, а и не е това темата.
Моята теза ако не си разбрал е ,че дизеловия автомобил носи много потенциални рискове и скъпи ремонти. Описал съм някой от тях в най-общия случай. Може да се огледаш по форумите, какви са най-честите проблеми при печките, за да не ги описвам аз и да изглежда, че си измислям или съм чувал... Радвам се ,че при теб ги няма и ти пожелавам да не се сблъскваш никога ! :cheers:

250 лв не е ли безумна цена . на сузукито ремъка е 15 лв а ролката 8 .
С моята отстъпка, сигурно и по-евтино мога да ти ги взема...:)
 

barbaron

Редовен Потребител
Мда, чувал съм...може и така да се каже..

Можеш да умуваш колкото си искаш и аз лично няма да ти се разсърдя... И не искам да се хваля как си поддържам колите... единствено мога да спомена, че със всяка една кола която поддържам и понякога карам, мога по всяко едно време да тръгна от Русе за Мадрид примерно. За много Шофери се съмнявам че могат да си го помислят дори....

п.п. колега old.... (че много дълго)... няма да ти влизам повече в умозаключенията, така че ако искаш не си прави труда да ми отговаряш на всички безмисленни приказки които изговорихме. Нека да дадем шанс и на съфорумците да кажат туй-онуй.
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС

5ko

Потребител
Вече 10 години си карам колите с масла за камиони.Няма проблеми но по важно е по каква пътека пристига маслото в БГ.
 
Нагоре