А сега малко статистика от употребата на дневни светлини в Европа, а и не само.
Дето ни убеждават, че така щели да намалеят катастрофите.....
Да, ама не! - както казваше Петко Бочаров.
Та - в Хърватска дневните светлини са отменени от 2009 г, заради липса на ефект.
В Австрия дневните светлини са отменени от 2008 г - поради ръст на инцидентите от 12.2 %, след въвеждането им.
В Полша - след въвеждането на дневните светлини през 2007 г инцидентите са скочили с 5.7 %....
В САЩ през 2008 г Агенцията по сигурността на трафика праща в Сената заключение, че "дневните светлини нямат статистически никаква значима полза"!
Във Финландия, където за пръв път се въвеждат запалените светлини, и то още през 1972 г, статистически е безспорно само, че са намалели инцидентите с лосове и елени....
А изследванията на независими европейски експерти показват и следното - запалените светлини често са не само ненужни, но понякога могат да бъдат и опасни! Привличайки вниманието на водача, те правят повече или по-малко "невидими" другите участници в движението - като мотоциклетистите, велосипедистите и пешеходците. Причината е тази, че шофьорът може би вижда по-добре отсрешната кола, която е със запалени фарове - но обръща доста по-малко внимание на пресичащия пътя малчуган, например.
Както се казва - без коментар.
Абсолютно съм съгласен даже повечето неща съм ги и писал в автомобилните форуми, но ние сме си такива каквото ни кажат, че е хубаво особенно от вънка ние вярваме сляпо Те ни разправят, че атомна централа не ни трябва белким закъсаме и почнат да ни продават ток след време, като ни затворят АЕЦ Козлодуйprinz Eugen написа:А сега малко статистика от употребата на дневни светлини в Европа, а и не само.
Дето ни убеждават, че така щели да намалеят катастрофите.....
Да, ама не! - както казваше Петко Бочаров.
Та - в Хърватска дневните светлини са отменени от 2009 г, заради липса на ефект.
В Австрия дневните светлини са отменени от 2008 г - поради ръст на инцидентите от 12.2 %, след въвеждането им.
В Полша - след въвеждането на дневните светлини през 2007 г инцидентите са скочили с 5.7 %....
В САЩ през 2008 г Агенцията по сигурността на трафика праща в Сената заключение, че "дневните светлини нямат статистически никаква значима полза"!
Във Финландия, където за пръв път се въвеждат запалените светлини, и то още през 1972 г, статистически е безспорно само, че са намалели инцидентите с лосове и елени....
А изследванията на независими европейски експерти показват и следното - запалените светлини често са не само ненужни, но понякога могат да бъдат и опасни! Привличайки вниманието на водача, те правят повече или по-малко "невидими" другите участници в движението - като мотоциклетистите, велосипедистите и пешеходците. Причината е тази, че шофьорът може би вижда по-добре отсрешната кола, която е със запалени фарове - но обръща доста по-малко внимание на пресичащия пътя малчуган, например.
Както се казва - без коментар.
dani_hristov написа:Според мен пък не е глупост това с фаровете, така автомобила се вижда от по-далеко, забелязва се от децата които постоянно тичат през пътя, а и чрез фаровете се преценява скоростта на автомобила и времето за пресичане.
Аз карам Голф 4ка и съм доволен засега.
stelibg написа:Това за рефлекторите, разхода, крушките - абсолютни глупости, базирани на стара информация от форумите, повтаряна и сега. Един уважаван от мен журналист (редовно чета статиите му) също е против дневните светлини, и дори цитираше някакво "светило" колко вредни били и нямало полза. Ама цитатите бяха от 1997 година ....
за съжалениестатистиката може и да докаже някой ден... за жалост доказателствата ще се "изписват" всекидневно по най-лошия начин....
dani_hristov написа:Според мен пък не е глупост това с фаровете, така автомобила се вижда от по-далеко, забелязва се от децата които постоянно тичат през пътя, а и чрез фаровете се преценява скоростта на автомобила и времето за пресичане.
Аз карам Голф 4ка и съм доволен засега.
petkof написа:От доста време колите трябваше да са електрически, според мен.Електромобилите са с много повече качества, по-надеждни, по-нисък разход за поддръжка и много по-евтини за производство.За "горивото" да не говорим."Простите" немци виж кви глупости правят, даже и не се чува като върви, пък то с тая кола ако не го чуят за кво му е?
http://topnovini.bg/node/43162