Моят автомобил.

prinz Eugen

Потребител
А сега малко статистика от употребата на дневни светлини в Европа, а и не само.
Дето ни убеждават, че така щели да намалеят катастрофите.....
Да, ама не! - както казваше Петко Бочаров.
Та - в Хърватска дневните светлини са отменени от 2009 г, заради липса на ефект.
В Австрия дневните светлини са отменени от 2008 г - поради ръст на инцидентите от 12.2 %, след въвеждането им.
В Полша - след въвеждането на дневните светлини през 2007 г инцидентите са скочили с 5.7 %....
В САЩ през 2008 г Агенцията по сигурността на трафика праща в Сената заключение, че "дневните светлини нямат статистически никаква значима полза"!
Във Финландия, където за пръв път се въвеждат запалените светлини, и то още през 1972 г, статистически е безспорно само, че са намалели инцидентите с лосове и елени....
А изследванията на независими европейски експерти показват и следното - запалените светлини често са не само ненужни, но понякога могат да бъдат и опасни! Привличайки вниманието на водача, те правят повече или по-малко "невидими" другите участници в движението - като мотоциклетистите, велосипедистите и пешеходците. Причината е тази, че шофьорът може би вижда по-добре отсрешната кола, която е със запалени фарове - но обръща доста по-малко внимание на пресичащия пътя малчуган, например.
Както се казва - без коментар.
:pardon:
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
prinz Eugen написа:
А сега малко статистика от употребата на дневни светлини в Европа, а и не само.
Дето ни убеждават, че така щели да намалеят катастрофите.....
Да, ама не! - както казваше Петко Бочаров.
Та - в Хърватска дневните светлини са отменени от 2009 г, заради липса на ефект.
В Австрия дневните светлини са отменени от 2008 г - поради ръст на инцидентите от 12.2 %, след въвеждането им.
В Полша - след въвеждането на дневните светлини през 2007 г инцидентите са скочили с 5.7 %....
В САЩ през 2008 г Агенцията по сигурността на трафика праща в Сената заключение, че "дневните светлини нямат статистически никаква значима полза"!
Във Финландия, където за пръв път се въвеждат запалените светлини, и то още през 1972 г, статистически е безспорно само, че са намалели инцидентите с лосове и елени....
А изследванията на независими европейски експерти показват и следното - запалените светлини често са не само ненужни, но понякога могат да бъдат и опасни! Привличайки вниманието на водача, те правят повече или по-малко "невидими" другите участници в движението - като мотоциклетистите, велосипедистите и пешеходците. Причината е тази, че шофьорът може би вижда по-добре отсрешната кола, която е със запалени фарове - но обръща доста по-малко внимание на пресичащия пътя малчуган, например.
Както се казва - без коментар.
:pardon:
Абсолютно съм съгласен даже повечето неща съм ги и писал в автомобилните форуми, но ние сме си такива каквото ни кажат, че е хубаво особенно от вънка ние вярваме сляпо :wall: Те ни разправят, че атомна централа не ни трябва белким закъсаме и почнат да ни продават ток след време, като ни затворят АЕЦ Козлодуй :wall:
 

praetorian

Редовен Потребител
Това с фаровете - поредното безумие.Ама още не са се сетили за много други:Да изпердашат един хубав данък за старите МПС.Сега противно на логиката данъка е много по- висок за новите такива.Ама такъв, че сам да си дадеш колата за скрап.Въдеждането на ограничение от 30 км/ч градовете.Редица други..
Вместо да помислят за наистина ефективни технически прегледи :exclaim:По пътищата се движат автомобили, които идея нямам как са напуснали моргите, камоли пунктовете за технически преглед!Все по- често ще гледаме за запалени автобуси и изтървани по пътя дърти камиони.Според мен трябва и да се забрани вноса на гуми 2 употреба( да ме прощава Ачо :cheers:)Тук обираме боклука на Европа, ама нямането водело до глупости....
 

usera2

Потребител
Та и аз от нямане ли от какво не знам, но доскоро карах без пожарогасител в колата. Изведнъж реших, че трябва да имам на всяка цена и купих набързо един от Кауфланд. Прахов 1 кг, беше при автомобилните аксесоари. После го загледах и никъде не видях някакъв стикер за годност, или нещо подобно. Единственото което ми казва, че е наред е едно малко манометърче, според което има в него някакво налягане. Е да, но сега се чудя на катаджиите дали това манометърче ще им каже, че всичко е наред или трябва да го водя на проверка /за стикер само, то е ясно, че си е наред/?
Запазил съм касовата бележка, видно е кога е купуван.
 
A

Anonymous

Гост
Според мен пък не е глупост това с фаровете, така автомобила се вижда от по-далеко, забелязва се от децата които постоянно тичат през пътя, а и чрез фаровете се преценява скоростта на автомобила и времето за пресичане.
Аз карам Голф 4ка и съм доволен засега.
 

stelibg

Потребител
dani_hristov написа:
Според мен пък не е глупост това с фаровете, така автомобила се вижда от по-далеко, забелязва се от децата които постоянно тичат през пътя, а и чрез фаровете се преценява скоростта на автомобила и времето за пресичане.
Аз карам Голф 4ка и съм доволен засега.

Напълно подкрепям. Само ще добавя - може да се определи посоката на автомобила. Дали идва към теб или се отдалечава (когато насреща ти са два автомобила и се чудиш кой кого изпреварва. По светлините се познава)
А и истинските дневни светлини не вдигат разхода - поне аз не забелязах. Моите са само 13 вата. Абе с две ръце съм "ЗА"
Това за рефлекторите, разхода, крушките - абсолютни глупости, базирани на стара информация от форумите, повтаряна и сега. Един уважаван от мен журналист (редовно чета статиите му) също е против дневните светлини, и дори цитираше някакво "светило" колко вредни били и нямало полза. Ама цитатите бяха от 1997 година ....
 

barbaron

Редовен Потребител
stelibg написа:
Това за рефлекторите, разхода, крушките - абсолютни глупости, базирани на стара информация от форумите, повтаряна и сега. Един уважаван от мен журналист (редовно чета статиите му) също е против дневните светлини, и дори цитираше някакво "светило" колко вредни били и нямало полза. Ама цитатите бяха от 1997 година ....

Разхода е безспорно, че е по-висок. Щом свети, значи харчи ((друг е въпроса колко))...Минимално е харченето... освен ако не говорим за някоя стара бангия, като първата ми жигулка, на която като опънех дългите и не стигаше ток за бубината... ;)

При по-съвременните нещата са доста по-добре, а най-добре въпроса е решен с автоматичните "дневни светлини"...Пожелавам на всеки да кара заводска такава, защото всяко правене и нагласяне на DLR си е тип "байганьовски тунинг", който мен лично не ми харесва...По тая причина все още си карам на къси и скоро май няма да "тунинговам"...

А дали е о-добре или не.... статистиката може и да докаже някой ден... за жалост доказателствата ще се "изписват" всекидневно по най-лошия начин....

Късмет на всички!
 

prinz Eugen

Потребител
Предполагам повечето от вас са виждали линейка(автомобил със специален режим)с "буркани" и сирена,на която почти никой не дава път(а вътре бере душа някой,или екипът бърза към такъв случай)-изводът е прост...не фарове,ами корабни прожектори да въведат,като задължителни файда никаква....до моментът в който законът стане еднакъв за всички и има гарантирани наказания,а не само засади тип "хранилка".Камерите са стъпка в правилна посока.Твърдя,че с подобни закончета(като този за фаровете)се отвлича вниманието от много по-важни и наложителни промени-липса на маркировка(подновяваме я преди 15.09),дупки,липса на контрол и чувство за безнаказаност(което поражда у нормалните мисли от родът на:"аз по-прост ли съм,та спазвам правилата?"(простотията е заразна)),магистрали тип "дунавски вълни",животни по магистрали,каруци,и не на последно място хора без книжки(кой циганин има необходимото образование за свидетелство за правоуправление),пияни и надрусани,откровено луди(тип Касчей безсмъртни),инструктори вземащи парите на хлапетата,но неучещи ги на нищо....мога да изброявам още,но май няма смисъл.Законът за фаровете отвлича вниманието на обществото (под благовиден предлог вярно),от истински важните и належащи неща.Обществото леко и неусетно върви по една наклонена плоскост-че е малоумно,и за ВСИЧКО трябва да има закони(създадени в родният парламент доста често на тагадък,и малоумно)....а нещата са толкова простички-наричат се персонална отговорност.Как сме карали толкова години без тъпите им и ненужни закони чак се чудя.barbaron е прав
статистиката може и да докаже някой ден... за жалост доказателствата ще се "изписват" всекидневно по най-лошия начин....
за съжаление :quiet:
 

mdinkov

Редовен Потребител
Явно този закон за дневните светлини предизвиква много противоречия , но аз искам да ви задам един въпрос по отговорите ви сами ще се досетите защо го въведаха този закон , как мислите дали ако полицаите нямаха право да глобяват за не включени светлини щяха ли да въведат този закон .
 

petkof

Редовен Потребител
Освен това, че явно се увеличават а не намаляват инцидентите, вследствие на задължителното каране на светлини, ще отчете ли някой увеличените заболявания на дихателния апарат вследствие от повишеното замърсяване на въздуха в градовете. :(
 

petkof

Редовен Потребител
От доста време колите трябваше да са електрически, според мен.Електромобилите са с много повече качества, по-надеждни, по-нисък разход за поддръжка и много по-евтини за производство.За "горивото" да не говорим."Простите" немци виж кви глупости правят, даже и не се чува като върви, пък то с тая кола ако не го чуят за кво му е? ;)
http://topnovini.bg/node/43162
 

mdinkov

Редовен Потребител
Нищо ново не виждам да са направили умните немци , такива прототипи има от 20-се ,та и повече годинин насам .
Много пъти сме го обсъждали ,петролните картели спъват развитието в автомобилостроенето .А точно електромобилите не са нещо ново съществуват он началото на миналия век .
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Според мен ако статистиката покаже че няма намаляване броя на инцидентите, дневните фарове трябва да се отменят, а не само да притесняват шофьорите и да стават повод за глоби и рушвети /най-вече второто/ Ако има 1 инцидент по-малко, значи си е заслужавало.... :cheers:
 

angelmr

Редовен Потребител
dani_hristov написа:
Според мен пък не е глупост това с фаровете, така автомобила се вижда от по-далеко, забелязва се от децата които постоянно тичат през пътя, а и чрез фаровете се преценява скоростта на автомобила и времето за пресичане.
Аз карам Голф 4ка и съм доволен засега.

Точно фаровете пречат на точната преценка на скоростта и дистанцията. Няма как една блеснала насреща светлина да е достатъчно контрастна за въпросната точна преценка. Много хора бъркат контраст с яркост, но както при телевизорите двете неща са различни, така и при картината напътя, контраста е много различно понятие от яркостта.

petkof написа:
От доста време колите трябваше да са електрически, според мен.Електромобилите са с много повече качества, по-надеждни, по-нисък разход за поддръжка и много по-евтини за производство.За "горивото" да не говорим."Простите" немци виж кви глупости правят, даже и не се чува като върви, пък то с тая кола ако не го чуят за кво му е? ;)
http://topnovini.bg/node/43162

И друг път съм писал че електрическите коли представляват личен интерес за мен. И мога да ти кажа от личен опит че все още не им е дошло времето. Проблема са батериите. Въпреки огромната индустрия за лаптопи и телефони заради които се разработват и произвеждат евтини батерии, все още най-големия дял в себестойността на километър път с електреомобил дава не друго, а дегенерацията на батерията.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
И аз съм на същото мнение и като ми засветят от далече на прав път, нито дистанцията може да се прецени правилно нито скороста, и в повечето случаи не изпреварвам и в последствие се вижда, че съм имам дооста време за да го направя. А това за децата май само на теория си ги разправяме тея работи, те децата със без фарове прашат напред и хич не им дреме (някой да не е разпитвал децата и да не знаем за такова пручване ;) ) ако си мислите, че не ми се е случвало да набивам спирачки, защото като наближавам майка с дете и виждам как детето всячески иска да тръгне през улицата :eek: и хубаво, че ги държат за ръка до улиците те децата много много не зацепват кое е опасно за тях и кое не, и ние сме били същите разбира се ама е нямало толкова движение- това са все случки от как карам с фарове нищо ново не се случва общо взето, най безцеремонно пешеходци, коездачи и коли ти сечат пътя дето им падне :wall:
Вчера щях да ударя една патица с колело на едно кръгово и хубаво, че като ги знам какви са ориантирани, намалих и разбира се тя хич не спря и нацепих спирачките щото тръгна да ме засича докато исках да излезна от кръговото.
 
Нагоре