Моят автомобил.

pavloff

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Ще ви кажа кой е с предимство - който кара черен ЖИП и има бухалки и три висящи дела той с ПРЕДИМСТВО.
Иначе, в Пирогов със счупено чене, независимо от знаците.
За съжаление така е в България.
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Ще ви кажа кой е с предимство - който кара черен ЖИП и има бухалки и три висящи дела той с ПРЕДИМСТВО.
Иначе, в Пирогов със счупено чене, независимо от знаците.
За съжаление така е в България.

Аз винаги карам с мисълта да избегна надписа "Загина с предимство".
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Божо, това важи особено ако си моторист. Половината случаи с мотористи са с отнето предимство. И следейки дискусията май ще се откажа пак да си купувам мотоциклет.

Sent from my GT-I9082 using Tapatalk
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Божо, това важи особено ако си моторист. Половината случаи с мотористи са с отнето предимство. И следейки дискусията май ще се откажа пак да си купувам мотоциклет.
Точно заради това тази зима приключих с моторите преди да е станало късно.
 

mdinkov

Редовен Потребител
При навлизане или излизане от път с предимство знак 86 с табела , се смята правилото на дясно стоящия . Живея на 50 м. от такова кръстовище и винаги го минавам със страх и не може да си представите учудването ми ,когато срещна хора които знаят кой е с предимство .
 

marrikdin

Потребител
Golf 2 (за риболов и нещо), 80 сс на велосипед (адреналина е по голям от МЗ-251)
 

The_Incredible

Потребител
Здравейте колеги! Искам да попитам запознатите, кое е по изгодно в този момент метан/бензин или газ/бензин. Колата ще е закупена с инсталирана система, ще се кара 70% извън градско и 30% градско в София. Запознат съм с голямата разлика в цената на метана в София и страната. Карал съм на газ, дизел карам в момента карал съм и бензин и знам долу горе какво е но с метан нямам опит. Благодаря на отзовали те се!
 

joro_ihr

Редовен Потребител
В момента на метан излиза малко по-евтино. Ако се кара колата много все пак има изгода. Дано съм ти бил полезен.
 

valens1968

Редовен Потребител
ФТДМ
Недостатъците на метана: тежка(ки) бутилки, на малко места можеш да зареждаш и двигателя е доста муден. Аз бих избрал пропан-бутан, но все пак избора е твой.
 

The_Incredible

Потребител
Съгласен съм с вас колеги! Карал съм няколко коли с фабрични уредби(волво с60, фиат мултипла) и мога да кажа, че тези коли нямат нищо общо с метановите ижкециони, които се слагат в България. Притеснява ме факта, че в София метана е 1.29 а в останалата част от България стига до 1.70лв.
 

andi

Редовен Потребител
На метан карам вече почти 1 000 000 км . Сегашната ми кола гори около 4,5-кг извънградско , 5кг в Пловдив и 5,5кг София в трафика на 100 км . Същата кола , двигател , и каране на газ гори 8,5л , 10,5л, и 11.5л + 20лв бензин на месец за палене . Моята кола си пали на метан . Бутилката заедно с закрепването и тежи под 60 кг - ако я няма и напълня бензин, резервоара ще натежи повече - значи колата е сметната за това тегло.
Метан в Сф зареждам на 1,22лв , в Пв на 1,4 , в страната е 1,45-1,5, не съм виждал над 1,6лв.
Метановата уредба след монтажа не и се правят профилактики, чистения, консумативи и т.н. .
Ако се кара над 10 000 км/год метана си заслужава. Аз сега минавам ок 50 000 км/год , и мноого си заслужава .
 

barbaron

Редовен Потребител
Аз пък съм загърбил "газовото гориво"(на пропан-бутан имам мааалко над 1 000 000 км.)... и преминах отново на тракторно преди може би 10-тина години... Най-скъпо е, но е въпрос на виждане.
 

petkof

Редовен Потребител
Карал съм бензин,пропан-бутан и дизел.Не съм карал метан,но имам доста инфо от първа ръка.Избора зависи от самата кола.Ако ще е нова с фабрично проектирана и монтирана метанова или пропан-бутанова уредба, то според мен метана е за предпочитане.Дава най-добра икономия изчислена на база киловат/километър/поддръжка.Дизела също не е за пренебрегване,но само за опредеелни марки и модели/коли и двигатели/.Основен фактор за избор на кола и съответно гориво е навъртаният километраж.За малко километри/до 2000 км. на месец/ подходящи са бензиновите варианти.За средно ниво/2000-3500 км. на месец/ са газовите варианти.За много километри/над 4500 км./ са дизелите.Дезеловият двигател има много по-добри характеристики сравнено с двигателите с искрово запалване,затова в последните 20 години европейските производители на коли и двигатели за тях,се насочиха към него.Ако колата е европейска, то за предпочитане е да е дизел.Ако е друга,тогава по-добре да е бензин или газ.
 

The_Incredible

Потребител
Основния проблем на "хубавия метан" е цената. В Италия метановите инжекциони работят на 8 бар-а налягане, в България на 2 бар-а. Като дойде кола от италия с италянска система и о ужас... няма кой да поддържа системата, та то дори няма части за такива системи, просто не се внасят заради цената. Най-лесна за монтаж и обслужване остава системата с "плочка", само че все по малко са автомобилите на които тя все още е приложима поради ред причини. Проблема със сервиза също е налице, говоря за майстори които искат да сложат обикновенн-а система тип плочка на кола EURO 3 с 2 ламбда сонди и ала-бала. Пиша това от първо лице, работата ми е свързана доста с колите. Както казах вече карал съм на газ-бензин, само че в София студените месеци дали си газ-бензин, дизел или бензин е долу-горе все тая, икономията идва от дългите преходи. С дизела се намира евтино гориво с 0.30ст. под продажната цена и нещатата са що годе добре. Проблема с този, че дизеловите коли които мога да си позволя са 15+ години, което от своя страна носи доста ремонти(пари) по тях, поради обясними причини, той колегата горе го е написал. Това са моите наблюения и опит, затова разпитвам и за метана. Благодаря на отзовалите се :). За да е по точна сметката карам по 20 000 + км на година.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Всеки сам може да си отговори на въпроса, стига да може да си спретне една екселска табличка.
Слагаш бензин, газ+бензин, дизел и метан, въвеждаш цените, залагаш различен пробег и картинката се появява.
Къде е сметката, ще излезе, като сложиш и колонка с инвестицията, която трябва да се избива..
 

bgbul

Редовен Потребител
Колега, слагай пропан/бутан. Вече не си заслужава метана. Една газова инжекционова уредба е около 600 лева, метановата само бутилките са толкова. С метан на дълъг път съм на около 7 лв/100 км., с ПБ около 9 лв.
На ПБ в момента при цена около 80 ст е равно на метана при цена около 1.40 лв. Аз имам и метан и ПБ. Дори на едната сменихме метана с ПБ заради малкия пробег и нуждата от често зареждане. Все пак зависи от колата, от пробега .... и от личното усещане.
Метан е доста по-ангажиращо да знаеш къде ще зареждаш. Особено в Гърция, Румъния, Унгария и Австрия. Не навсякъде има метан.
За ПБ (LPG) има навсякъде.
 

The_Incredible

Потребител
На теория е така, и искам да сравня дали и на практика така стоят нещата. Затова и се обръщам към колеги, имащи опит с метан-а.
 

Djack

Редовен Потребител
Колега, слагай пропан/бутан. Вече не си заслужава метана. Една газова инжекционова уредба е около 600 лева, ..............

Една хубава система за газов инжекцион, струва доста над 600 лв. , да не кажа двойно! Иначе аз също съм на газ и съм доволен! Хубавия инжекцион гори 1 към 1 с бензина! В смисъл 12 на 100 бензин = 12 на 100 газ! ;)
 
Нагоре