Как да оптимизираме РСР ?

rivan

Редовен Потребител
Някой пробвал ли е да полира проходните отверстия в цевната кутия и дали такава операция ще има ефект? Питам, по аналогия със състезателните автомобили, там изпускателните колектори се полират, това намалява съпротивлението на изходящите газове и значително повишава мощността. Та какъв ефект би имало това при ПЦП и някой правил ли го е? Всички полират ударници, дотиквачи, спусъци! А проходите?
 

rivan

Редовен Потребител
Когато дупчиш с бургия, дупката се получава цялата на концентрични кръгове. Мислех, че те завихрят потока въздух и намаляват скоростта му, затова ми се стори добра идеята. Явно бъркам и няма значение в нашия случай! Благодаря за отговора!
 

Gadnqra

Редовен Потребител
И аз така мислех, но след проби, се оказа, че няма никакво значение. Нямаше разлика, нито при скорости, нито при плато.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Загубите при различни коефициенти на триене и препятствия по пътя на въздушния поток през трансфер порта там са малки.
Ако е и на лек конус, това пък вдига малко скоростта.
Най-добри резултати се получават с известен преразход, за да има компенсиране на тези загуби и до проектила да достигне оптималната порция въздух. Затова и не се усеща разлика. Трябва да е много скопена порцията, за да усетиш лека разлика, ама такива настройки никой не прави.
 
Последна промяна:

rivan

Редовен Потребител
Попаднах на едно клипче, в което са дадени насоки за настройване на ПЦП без редуктор. Обяснено е действието на всеки елемент на системата и до какво води конкретна промяна. Мисля, че ще е полезно за тези, които сега навлизат в материята. Приятно гледане!
 

De_Marco

Редовен Потребител
Имате ли наблюдения какви са оптималните проходни отвори за различните калибри, без да се променя този при цевта?
Примерно има ли отлив на мощност, ако за калибър 5,5мм, всички отвори са на 6мм, а не на 5мм, ако в крайна сметка отвора при цевта е на конус до 4,5мм?
До каква степен този "мъртав обем" влияе на скоростта на проектила, ако в крайна сметка се образува сопло, което да ускорява освободеният въздух? Експериментирали ли сте в тази насока?
P.S. Не намерих данни за това в темите.
 

rivan

Редовен Потребител
Да доразвия малко въпроса на колегата. Давам пример, имаме пушка, която прави 80 изстрела с 42-45 джаула, с проходи 4 мм. Правим силов тунинг, разширяваме проходите на 5 -6 мм и постигаме определен брой изстрели с примерно 60-70 джаула. Възможно ли е да върнем първоначалните настройки, и да постигнем отново 80 изстрела с 42 - 45 джаула в плато, при вече разширени проходи, или изстрелите ще са вече по-малко? Какви са диаметрите на проходите за определен калибър и мощност, при максимален брой изстрели в плато? Става въпрос за правотокови пушки.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Да кажем, че при разширяването на отворите, с 1 - 2 мм, се оптимизира потокът от въздух и без да се пипат пружини и други настройки, се повишава мощността. Ако се разширят още - мощността ще падне, ако не се променят и други параметри - пружина на ударник, тегло на ударник, клапан и т.н., тъй като същата порция въздух, вече не е достатъчна, за да захрани увеличения обем. По принцип, лекото увеличаване на отворите, винаги води до оптимизиране на системата.

Например: Пушка, настроена на 40 джаула, да прави 40 изстрела, в плато, трансферпорт и клапанно тяло - 3 мм.
Разширяваме отворите на 4 мм и пушката става 45 джаула - отново прави
40 изстрела, защото не сме пипали пружината на ударника. Решаваме да я направим 40 джаула и намаляваме натяга на пружината, колкото е нужно - сега пушката, вместо 40, вече ще прави 46, или 48 изстрела например, с 40 дж., защото вече постига същата порция въздух, с по-малък удар по клапана, който затваря по-бързо и от това се постига по-малък разход на въздух. Ако обаче разширим още отворите, например на 6 мм, без да променяме нищо, мощността ще падне, защото увеличаваме обема, а използваме същата порция въздух. Ако увеличим натяга на пружината - мощността ще се увеличи също, защото увеличаваме и порцията въздух, но броят на изстрелите ще намалее, защото се увеличава и разходът.

На въпросът, дали има оптимални отвори - и да и не. По принцип, освен от отворите, работата на системата зависи от ударник, пружини, клапан, цев, проектил и цялостното им взаимодействие. Въпреки това, от моя опит, мога да кажа, че например за кал. 6,35, ако се търси мощност, не са удачни отвори по-малки от 5 мм и по-големи от 8 мм. Но пак всичко е условно и зависи от много неща.
 
Последна промяна:

peko

Редовен Потребител
ФТКС
... Решаваме да я направим 40 джаула и намаляваме натяга на пружината, колкото е нужно - сега пушката, вместо 40, вече ще прави 46, или 48 изстрела например, с 40 дж., защото вече постига същата порция въздух, с по-малък удар по клапана, който затваря по-бързо и от това се постига по-малък разход на въздух. .......
Я малко се замисли Ники!
С по-лек удар на клапана променяш порцията въздух, затова и пада мощността.
 

shaman

Редовен Потребител
Я малко се замисли Ники!
С по-лек удар на клапана променяш порцията въздух, затова и пада мощността.

Той Никито това е имал предвид, ама е писал дълго и леко се губи в цялата работа ;)
...с по-малък удар по клапана, който затваря по-бързо и от това се постига по-малък разход на въздух.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Я малко се замисли Ники!
С по-лек удар на клапана променяш порцията въздух, затова и пада мощността.
Естествено, но вече с малко по-големи отвори, се постига същата сила, с по-слаб удар върху клапана. Това исках да кажа. Павката ме е разбрал.
 

Евгений Б.

Редовен Потребител
Ако сме достигнали желаните скорости с подбора на пружини на удърник и клапан и сме с регулатор, може ли да се счита този метод за правилен, за минимизиране на преразхода?! А именно:
Регулатора е настроен на Х бара, отпускаме пружината максимално и започваме да е натягаме постепенно докато получим максималната скорост Y, която може да се постигне (предполагам след това с всяко допълнително натягане влизаме в преразход, а скоростта не се променя). След като сме достигнали Y, отпускаме малко пружината за да получим разлика Y - 2м/с и ако сме в заветните 237м/с (в моя случай) сме в минималните норми за разход при изстрел. Ако сме получили по-голяма стойност на максималната скорост, намалям редуктора и наново с пружинката на удърника.
Благодаря предварително.
 

dilom08

Редовен Потребител
Зависи много от това, колко е голяма камерата. Ако обема не е голям, колкото и да натягаш пружината, скоростта няма да се променя, нито разхода ще се промени. просто няма от къде да дойде повече въздух. Просто ударникът ще удря по силно. Трябва да се знаят всички неизвестни и пак не може да се отговори или еднозначно, защото зависи и от проходни отвори, дължина на цевта и тн. Нагласи си я да стреля с скоростта, която искаш и това е. Дали ще има 5 или 10 изстрела повече или по малко не е кой знае какво.
 

lynx

Редовен Потребител
Братята руснЯци го правят по обратния път. При търсени примерно 240 м/сек. за нисък разход с редуктора го удушават постепенно до желаните стойностти. Тоест, първо се слага редуктора на високо налягане, после чрез трансферпорт и пружините на клапана и ударника се засилва максимално пушката и на финала с редуктора лека полека се намалява до 240. Естествено, оставя се малко аванс, да може зимно време като застудее, да може, чрез лек натяг на пружината на ударника да може да се добавят няколко допълнителни м/сек. Всички знаем, че някои от пушките на студено им спада мощността. При всяка пушка е различно и са необходими тестове на студено.
 

Евгений Б.

Редовен Потребител
Нагласи си я да стреля с скоростта, която искаш и това е. Дали ще има 5 или 10 изстрела повече или по малко не е кой знае какво.
Жоро, благодаря отново, водя се главно по твоите насоки, които си ми дал. До заиграването с преразхода се стигна, след като достигнах желаната скорост, но изстрелите станаха ~60 за 100+ бара. След предпоследните ми интервенции, намалих значително преразхода и изброих 40+ изстрела за ~50бара, но с пружина на клапана, която е бях пристъргвал леко вътрешно, че не ми достигаше 0.1мм. Вече съм с коректна пружина и ми се искаше да ги направя нещата, както трябва и да не го мисля вече. Но както казваш, ако сега имам вече 80-90 изстрела за 100+ бара, ще са ми напълно достатъчни и 5-10 изстрела отгоре не биха били от значение. :cheers:
 

De_Marco

Редовен Потребител
Хатсан АТ-Р2 в 5,5мм стреля платото в ниските налягания - между 170 и 100 атм, като изстрелите не са константни и има подскоци от по 10м/с.
Каква е възможността да вдигна платото да започва от 200 атм. - по-силна пружина на клапана, разширяване на полиамидният пръстен или?
Приемам всякакви идеи, че ме човърка да използвам пълният потенциал на и без това малкият й цилиндър.
 

sts1969

Редовен Потребител
При 200 Атм трудно ще започнеш плато на правоток (много ще е ниска скоростта), и без пружина на бойният клапан пак трудно ще го отваряш дори с много корава пружина на ударника, помисли за външен редуктор.
 

anibis

Редовен Потребител
При 200 Атм трудно ще започнеш плато на правоток (много ще е ниска скоростта), и без пружина на бойният клапан пак трудно ще го отваряш дори с много корава пружина на ударника, помисли за външен редуктор.
Не е така Светкич,и при 230бар. има плато/почва/ на правоток,но клапана е малко по различен, по тежък е и ударника,естествно и корава пружна на ударника,за да преодолее по-високото налягане.Ударника е тъжък но само отрепд разпробивасе за отвор на пружината която си избрал. Пробивасе толкова че да остане предната ролка стена 3мм-3.5мм. до колкото е възможно по навътре... и се сипва олово, колкото по-плътен метал толкова по-добре,но само към предната тапа и до половината макс на отвора който си пробил за пружината,максимум до половината го пълниж с олово. Аз правя до където ми позволява разпробивам и му слагам-набивам някакво "Ф" месинг зависи от ударника отвор и ролки,та винаги е различен отвора, Само отпред колкото е възможно да не е тежеста на задната ролка а само отпред,тогава удара е доста по-силен,пробвай и ще видиш
 
Нагоре