Как да оптимизираме РСР ?

Gadnqra

Редовен Потребител
Чакай да се пробвам и аз. Клапан - това е онова нещо, което в единия си край има нанизана пружина, която опира в капачката на клапанното тяло. Отпред, клапанът е като дебела 3-4 мм ос, която се подава няколко мм от клапанното тяло и там я удря ударникът. По средата, същият този въпросен клапан е дебел около 10 мм и отпред е конусовиден. Тази конусовидна част контактува с полиамидната вложка, която е поместена в клапанното тяло. Та това метално детайлче е клапан. А всичко останало, в което е поместен този клапан е клапанно тяло. Там където казахме, че затваря и е най-дебелата му част, клапанът се натиска от налягането. Ако тази най-дебела част се намали с 1 мм например, тогава налягането ще натиска клапана с по-малка сила, защото ще го натиска върху по-малка площ. Тогава клапанът ще затваря малко по-бавно, ще пуска повече въздух и пушката ще стреля по-силно. Тук говорих за клапан на Хатсан, защото останах с впечатление, че питаш за такъв. За да се олекоти клапан на Хатсан, се реже също и половината от опашката - частта, която контактува с пружината. Добре е да върнеш пружината на клапана, защото тя му помага да затваря по-бързо, прави го по-пъргав и така намаляш преразхода, а това се отразява на броя на изстрелите в плато.
 
Последна промяна:

Emp

Редовен Потребител
Аз разбрах във тази дискусия за какво става въпрос , само че на ат-то най широката част на иглата е 6 мм а полиамида ми е разширен на 5мм , ако взема да го намалям няма къде да хване и ще изпуска , и затова се чудих толкова какво имате изпредвид да се намали сечението на клапана . Ето сега Николай го е написал кое как и защо , и някой ден някой непросветен колега като мен може да има полза от това .
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Да, на Хатсаните не може да се намалят, откъм сечение, но може да се отреже половината от опашката, ако се търси олекотяване. Макар, че ефектът не е кой знае какъв. Аз лично не го правя, тъй като клапанът си е достатъчно пъргав с по-яка пружина.
 

Emp

Редовен Потребител
Моята работа аз знам от къде тръгна , и като прочетох поста на братушката за отвора на цевта ,където барнах и окончателно разбрах защо не ми достига въздуха . Той клапана си е отварял както преди но , какво ми трябваше да бъзикам отворите . Сега г направих клапана без пружина и въздуха стига и няма някакъв голям преразход ,то на листа ще си покаже . Който много бъзика много и пати .
 

joro_ihr

Редовен Потребител
Колега Emp, добре е, че си разбрал за какво се говори. Просто въпроса ти е така зададен, че чак след 10 поста се разбра какъв ти е проблема. Примера с джантите и колата също не беше много удачен. Не се сърди, просто като четеш се опитвай да усмислиш написаното. Има различни конструкции на клапана, на света не е само хатсан ат.
Без лоши чуства и наздраве.:cheers:
 

Emp

Редовен Потребител
То стана моята като един комшия руснак зет , като дойде отначало и слушал по радиото някаква песен "лош късмет -лош късмет " и се чудел човека каква е тази шантава песен "лъжичка с мед -лъжичка с мед ":D Но сега който прочете. и ще разбере за какво иде реч .:cheers:

Колеги навлезнаха много нови термини които ги нямаше преди години във форума , както беше едно време игла сега стана щок , някой й викат чок , аз до скоро се чудех какво е това нещо , и съм изчел сумати постове на колеги докато разбера какво е това животно , толкова за термините. Има друг момент , получава се нещо като призма когато пишем във форума и някой разбират нещо като заяждане ,то на живо стават такива неразбории камоли през нета . Ако покажеш H20 където и да е по света ,всички ще разберат че това е вода , но с думите е различно , една дума може да се разбере в различен смисъл от този който си имал в предвид. На времето възникна един спор между мен и учителя ми по физическо , аз му викам това се нарича лост , той вика това не е лост а заедно с подпорите както е цялото се нарича висилка .И ми даде следния пример , комшията му отишъл при него и му поискал да му даде трабантчето да иде на море . Даскала му казал как ще ти дам трабанта , оня му викал защо аз ще си сложа бензина , бензина си е от мене, тогава даскала му казал , като е така , качвай се на тубите и заминавай, нещо такова се получи и за клапана :D Друг е въпроса когато някой колеги в прав текст се заяждат , но това е нормално за нашите ширини . Ако зависеше от мене , всички щяхме да сме приятели , но за съжаление няма как да стане . Благодаря ви за отговорите ! :cheers:

Колеги извинявам се за поредния пост , но искам да споделя какъв се оказа проблема . Значи клапана си е отварял нормално но о-пръстена на иглата ми е изпускал голяма порция въздух , и това го правеше само в високите налягания , и нищо не се усеща . Дръпна през цевта , пълен вакуум , стрелна кара ми ги с 200 м/с . След много разглобявания и сглобявания на пушката усетих проблема . Отидох на един стругар и си прехвърлих о-пръстена от иглата във клапана , сега съм със много корава пружина на клапана и пушката стреля като луда . Цялата работа беше за 20 минути , и ми струваше 5 лева ,аз ги оставих майстора нищо не искаше . На иглата не съм и заварял канала за о-пръстена , просто сложих вътрешния о-пръстен на около 2мм преди канала на иглата . Та такива ти ми работи .:cheers:
 
Последна промяна от модератор:

BAD TORO

Модератор
ФТКС
Някога имах една ЧЗ200. 16дж. Та на нея бях постигнал 6,2-разход на джаул.
На сегашните ми по-класни пушки трудно падам под 8. Изходните данни са почти същите.
Само мъртвия обем при ЧЗ е по-голям - около 2 см/3 ( помолих Петьо/Kifа да ми ги замери)
срещу 1см/3 на другите. Мисли по въпроса?
 

братушка

Редовен Потребител
Изходните данни са почти същите.
Какво попада в категория "изходни данни"? Налягане в плато, мощност, дължина на цевта. Друго?

Разлика в "трансферните обеми" близо 2 пъти вече не е малко.
Предпочитам да не наричам "мъртвия" обем. Убеждение, че по-големи трансферни обеми е лошо е чисто субективно, няма доказателна база.
Някои мои експерименти показваха точно обратното.
 

BAD TORO

Модератор
ФТКС
Редуктор, зад редукторен обем, зад редукторно налягане, цевите също еднакви, е има сигурно нещо малко различно, но голямата разлика е
по спомени и сегашни замервания е трансферния обем горе долу 1към 2.
 

братушка

Редовен Потребител
Форма, размери, маса на клапана? Пропускателни размери преди, "на" и след клапана? Маса и сила на пружина на клапана? Маса на ударника и скорост, която достига към момента на удара? Дължина на водоравна и вертикална части на следклапанните трансфери, съотношение на техните сечения?
Опасявам се, че тези параметри имат дори по-голямо значение от налягане зад редуктора...
 

BAD TORO

Модератор
ФТКС
Опасявам се, че тази информация е засекретена преди точно(сега погледнах) 10 години. Спирам до тук. Експеримента ако не ме мързи някой ден ще си го направя.
 

братушка

Редовен Потребител
Че ми напомни за CZ. При размисли защо е толкова економично спомних за неговия клапан какво представлява. Като резултат на мойта свалих разхода по груба преценка с 0.7-1 см3/Дж.
 

BAD TORO

Модератор
ФТКС
На моята беше цял клапан , кръста го изхвърлих веднага. Не е там тайната.
 

братушка

Редовен Потребител
Не съм и писал къде е тайната. Просто те благодарих, че ми напомни за CZ-то.

А тайната най-вероятно е в дължина на вертикалния трансфер и съотношение дължини и сечения на водоравно и вертикално следклапанно. Сам спомена разлика близо 2 пъти.
Твърде къси следклапанни не е на добре, потокът е добре да се засили преди да удари полата.
Макар, че параметрите на клапанно-ударна група също са от съществено значение (маси, скорости), тъй че там е комплексно. CZ-то явно има сполучлива комбинация.
 

anibis

Редовен Потребител
Това по-скоро може да се закачи в раздела "Начинаещи и избор на ВО"
По същество не дава информация как да си оптимизираме ПЦП.
Не дава информация??? Я пак прегледай много хубаво клипа и пак ще говорим. Какво що и т.н.
 

rivan

Редовен Потребител
Според мен описват общото устройство на ПЦП(правоток и редукторни) и разликите помежду им, предимства и недостатъци на различни технически решения, като използването на освободена цев и такава , стегната в осмица и т.н. В този смисъл клипът има повече образователен характер и би бил полезен за начинаещи да се ориентират в голямото разнообразие ПЦП, предлагани на пазара. Никъде не видях нещо от рода на " за повишаване на скоростта трябва да направим... , трябва да увеличим... ", или пък " за да получим по-равно плато трябва да се пипне..." - т.е. нещата, предмет на настоящата тема. Не казвам, че не е интересен и полезен - напротив - и затова съм го харесал! Ако съм пропуснал някоя зависимост или указание как може да подобрим (оптимизираме) нещо по ПЦП, дай жокер! Коя минута от клипа да гледам особено внимателно?
 
Нагоре