Газови пружини за пневматични пружинни пушки.

братушка

Редовен Потребител
Хайде да разиграем една ситуация.
....
Именно шайбата, осигуряваща необходимият натяг на ГП, за да не позволява на водещия детайл на щока да се блъска в края.
И воала. Пушката е сглобена и си работи.
Нещо подобно станало при мен.
Пътви пост в темата:
Моята ГП (от Rashko) се скапаааа: продъни се "гъбочката" на водача и ГП-то застана без "предсвиването". Съответно въртешния "пръстен-водач" почна да бие отвътре уплътнителната част със семеринга. Аз докато се усетя успях да стрелям 4-6 пъти - достатъчно за да я скапя безвъзвратно.
Ударите на шайбата по частта със семеринга изкриви нещо там около него и семеринга изпусна.

Това е безопасния вариант. Но гарантиращ безвъзвратно скапване на ГП за няколко изстрела.
 

mitaka101

Потребител
Това, което държи пружината вътре в цилиндъра. Независимо дали е телена или газова.
И да, белята става именно, когато при разглобяване на пушката се избие чопа, да се махне тапата за да се стигне до пружината.
Чакай, нещо не те разбирам - ти избиваш щифта и освобождаваш тапата на цилиндъра без да си я натегнал предварително било на стенд, било на ръка с цел освобождаване на напрежението на щифта?
Аз никога не съм правил такова нещо, нито пък съм си представял, че някой може да го направи.
Ако разгледаме така описаната ситуация с ТЕЛЕНАТА пружина на Хацан, която СТЪРЧИ 8 САНТИМЕТРА ИЗВЪН ЦИЛИНДЪРА В НОРМАЛНО СЪСТОЯНИЕ - ТЯ КАКВО ЩЕ НАПРАВИ С ТАПАТА?
Дай тогава да не се правят и телени пружини по тази логика.
Не се заяждам, само обяснявам, че лично по мое мнение се преекспонира с "опасността" на ГП.
А сега една друга вметка, пак по темата:
гореописания експеримент с ГП , на която стъблото /оста, стержена/ няма ограничител в задния край го направих по две причини:
първата е да видя, какви поражения би направила ГП ако по някаква причина оста се освободи /както писах - никакви поражения/;
и второ - да проверя идеята на колегата ЦИЛИНДЪРА за по-добра работа на ГП в този случай. Понеже в тялото на ГП се сипва масло, това масло оказва съпротивление при преминаването си през дупките на пръстена, който държи стеблото да не изхвръкне. Ако няма такъв пръстен, ГП би трябвало да работи без тези загуби от вътрешно триене, което би се изразявало в по-високи скорости на изстрел, при същото налягане вътре в ГП.
Определено колегата Цилиндъра е прав. За което му благодаря!
Това наложи оптимизиране на моите ГП именно в частта им, която не позволява на стеблото да изхвръкне. Оптимизирането ми позволява да помпам с доста атмосфери по-малко, в сравнение с преди. Но си имат ограничител на стеблото - все пак е важно да се осигури спокойно разглобяване на Пушката, за смяна на маншет, например, без да се налага да се помпи наново ГП.
Още веднъж благодаря на колегата Цилиндъра за споделената идея!
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
mitaka101 написа:
...Чакай, нещо не те разбирам - ти избиваш щифта и освобождаваш тапата на цилиндъра без да си я натегнал предварително било на стенд, било на ръка с цел освобождаване на напрежението на щифта?
...Не се заяждам, само обяснявам, че лично по мое мнение се преекспонира с "опасността" на ГП.
Аз никога не избивам тапа преди да съм я натиснал на струга.
Имам инструменти и приспособления за всички необходими операции и идеалните условия за изработване, монтиране и демонтиране на ГП.
Говорим за Петрови под общ знаменател.
А нима ти мислиш, че всеки подхожда точно като теб, мен или всеки, който знае какво прави при разглобяването на пушката си?
Говорим именно за такива хора, но когато някой от такива като тях бръкне в контакта, някой ще го отнесе.
Дано не е енергото.
Аз също не се зяждам и не мисля, че се преекспонира проблема.
Като си затвряме очите той не изчезва.
А своя избор съм го направил.
 
A

Anonymous

Гост
Бачо Иване, просто разкажи за онова Гамо 1250 и за Хатсана, дето си изби щифта.
 

Иван Димов

Потребител
Мисля,че този водач с отвори на стеблото на ГП,играе роля и на втора опорна точка на самото стебло при свиване(зареждане на пушката). Като първата опора е уплътнителя м/у цилиндъра и стеблото.Според мен,ако този водач липсва и при центроване на ГП само в две точки,( в двата си края),при зареждане на пушката връзката м/у стеблото и цилиндъра на ГП остава само в меката част в уплътнителя(първата опорна точка).Това предполага диагонално движение на стеблото при зареждане и поемане на цялото натоварване от уплътнителя.
Ако това е така,колко време ще издържи уплътнителя и ГП ще запази своята херметичност? :)
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Много.
Монтирана в цилиндъра на пушката няма къде да ходи по диагонал.
Това дето се опитваш да обясниш става ако си я държиш в ръка и се опитваш да я сгънеш.
Помпил съм пружина и без водач на шока и си работи докато аз я изпусна.
В момента такава без водач работи в пистолета ми ИЖ53, който дори в момента е разглобен.
При мен има захвърлени наколко проблемни пружини, мои и не само.
Това дето се опитвам да обяснявам се е случвало и не говоря на аба, пък и хора е имало в момента на инцидентите.
Проблемите идват винаги от оставянето на пружината без натяг по една или друга причина.
Един CFX си разтегна ушите (отвора през който минава стопорния чоп на тапата) и така си "изяде" осигурените 3-4 мм натяг. Нагледал съм се на толкова глупости и направени поразии и още случки мога да опиша, но не е целта да плаша някого. Просто искам да кажа да се внимава, а не да се вика не бой се, няма страшно, защото като се обърне колата, пътища много.
Аз бях до тук и спирам да пиша.
 

Иван Димов

Потребител
Когато е монтирана със стеблото напред в буталото и при зареждане,без втора опорна точка(водача на стеблото) вътре в цилиндъра на ГП-то,не се ли получава "пречупване" на ГП-то в точка едно(уплътнителя) и стържене м/у външната част на цилиндъра на ГП и вътрешната стена на буталото?
 

Grifcom

Потребител
Обикновено със стругована подложна шайба отпред и задна тапа с периферия по диаметъра на цилиндъра, групата работи безпроблемно:
 

Attachments

  • Pu417.jpg
    Pu417.jpg
    173.7 KB · Прегледи: 333
  • 04112010250.jpg
    04112010250.jpg
    499.5 KB · Прегледи: 295

Tesla

Потребител
Брей голямо раздвижване на темата, само защото съм помпил експериментално уж без предпазни средства.
Нека поясня :
1. Азот 220 бара работно , именно заради това помпих до толкова . (тестовото е повече) .
2. При свита ГП вероятно налягане вътре 180 бара тоест външното спокойно може да се повиши над 380 бара, без да гръмне - вътре.
3. Кой е казал че съм седял в стаята и съм пускал налягането ръчно.
4. Въпреки скептиците за К маншети и т.н. скоростта се вдигна с 30 м/с.(Какво губя ако стане или не - 2 бара от бутилката) - все пак не правя някакви скъпи инвестиции....

Изводи от експеримента :
1. Напълно възможно е помпене на оригинална ГП .
2. Повишението във скоростта не си заслужава за сметка на отката - рита си като пружина.(за тази benjamn trail)
3.Сцепи приклада заради отката, тук грешката може и да е моя.
 
A

Anonymous

Гост
Здравейте! :)
Искам да попитам има ли някой,който би се наел да направи ГП на Хатсан 75 и ако има за каква цена говорим?
(Питам информативно,тъй като сега не разполагам с капитал. ;) )
 

scandalo

Редовен Потребител
ФТКС
Светулката написа:
Здравейте! :)
Искам да попитам има ли някой,който би се наел да направи ГП на Хатсан 75 и ако има за каква цена говорим?
(Питам информативно,тъй като сега не разполагам с капитал. ;) )
mitaka101 това е твоя човек говори си с него.
 
A

Anonymous

Гост
Благодаря за бързия отговор! :bravo:
Ще му драсна да видим какво ще измислим. :) :cheers:
 

dinkata

Редовен Потребител
Не искам да те отчайвам, но имах такава пушка с ГП и мога да кажа, че стреляше по - лошо от Б3-1, която не си знае годините.
Най - добре не си наливай парите в тази пушка а си вземи нещо по - качественко ;) :cheers:
 

mitaka101

Потребител
dinkata написа:
Не искам да те отчайвам, но имах такава пушка с ГП и мога да кажа, че стреляше по - лошо от Б3-1, която не си знае годините.
Най - добре не си наливай парите в тази пушка а си вземи нещо по - качественко ;) :cheers:
Смея да оспоря това твърдение. Точно на такава пушка монтирах първата в България ГП и някои колеги с Гамо не вярваха, че пушката може да стреля точно колкото техните, та правихме едно импровизирано надстрелване, което доказа, че те не са прави. И съответно си "газифицираха" пружинките. Това беше първата ми пушка и сега е жива и здрава /с нова ГП, че старата не си знае изстрелите/ и сега е при един приятел, който я е нагласил "да цели на комара окото" по неговите думи.
ГП може да премахне почти напълно отката, така характерен за Хацаните, естествено може и да го засили, дори много - въпрос на настройка.
 
A

Anonymous

Гост
Остава ли в сила това,че на Кометите не може да се монтира ГП ???
 
A

Anonymous

Гост
Всички тези неща съм ги чел,но на мене не ми дават отговор конкретно.Понеже въпросът ми излезе половинчат(аз съм си виновен) подтекста на въпросът ми е: Слагал ли е някой ГП на Комета 400, Ако е ДА кой може да ми я изработи и може ли на Л.С.Интересувам се от такава придобивка,но искам и да разбера каква е конкретната полза от това.Имам вече известна представа,но предпочитам да е от първа ръка.
 
A

Anonymous

Гост
Да, колегата Link има поставена ГП на неговата Cometa 400. Направиха му я в Украйна, мисля. По неговите думи тамошният майстор е абсолютен професионалист.
За намаляване на отката, освен телената пружина, е променен и маншета.
Аз съм стрелял с неговата пушка и бих казал, усещането е много приятно. Може би пружината беше понапомпана, че се усещаше все пак някакъв откат, но като цяло беше много добре. А звукът, звукът от изстрел е като на РСР.
Пиши му на лични и той ще ти отговори.
 
Нагоре