Газови пружини за пневматични пружинни пушки.

A

Anonymous

Гост
Започвам отзад-напред.

"само един щифт ли има там," - да, само един дебел щифт при по-старите модели Хатсан. Два малко по-тънки при новите, с Куатро-спусък.

"Как да успеем да си взривим ГП?" - Ами една от възможностите е изстрел с празна цев. Това може да потроши и телена пружина. И въпреки натяга на ГП този начин се оказа "успешен". А при скъсване на тапата силата вече не е 80 кг...

"защо точно амортисьора тръгва, а не тапата" - тръгват и двете. В две различни посоки с еднакви сили (действие-противодействие, отново закон на Нютон, за когото говориш с пренебрежение). В едната посока е дъното на цилиндъра, а в другата - пластмасова тапа и щифт. Първото е значително по-стабилна опора, така че независимо как е монтирана ГП, всичко ще тръгне назад и в крайна сметка ако нещо ще поддава, това е шифта. (Освен ако не твърдиш, че при твоя монтаж щифтът ще издържи, а ще поддаде дъното на цилиндъра.)

"накъде е по-безопасно да тръгне ..." - След като тръгват и двете (виж по-горе) със равни сили, е еднакво "безопасно" и в двете посоки. Тогава остава въпросът къде е по-безопасно да се освободи налягането, което беше и първоначалния ми въпрос.

"ако има отвор в буталото силите ще се еднакви в всички посоки независимо дали става въпрос за стените на цилиндъра, тапата, буталото, или само частта на буталото зад която е стеблото" - Има отвори в буталото. Това е обичайната конструкция на ГП с високо налягане, при които силата се формира от налягането, упражнявано само върху сечението на стержена на буталото, или "частта от буталото, зад която е стеблото", както го описваш. Отворите се за намаляване на въздушното съпротивление при движение на буталото. (другата конструкция е с ниско налягане, което действа върху по-голямата площ на буталото, а от другата страна е атмосферата)

"Единствената подвижна част, която може да излети е самия амортисьор и то да излети в посока към стержена" - Тц (как така "амортисьорът ще излети "КЪМ" стержена, при условие, че налягането бута стержена навън от амортисьора?!?). Единствената подвижна част на ГП очевидно е стержена. Ако той излети, което би станало ако се освободи натяга и водачът не е добре закрепен за него, посоката няма да бъде "към", а "навън". А ако имаш предвид кое накъде ще излети при скъсване на тапата, отговорът е малко по-горе.

"Страха е нещо вътре в нас ." Не е въпрос за страх, а за предпазливост и уважение. С ГП трябва да се внимава. Трябва да се спазват някои правила - да не се оставят без натяг, при разглобяване на пушката да се ползва стенд и да се не се стои зад тапата, ГП да не се правят на коляно и тапите да не се лепят с лепило, пък било то и течен метал, да не се стреля с празна цев...
То и бутилки с високо налягане не гърмят ... (как беше)... по три на ден, но никой не гледа с насмешка на тази възможност, нали?


П.П. @ Митака - Човек, който говори с пренебрежение за законите на Нютон, и смята желязото за ...(да не се повтарям)..., не би трябвало дори да споменава многоизмерни пространства. Ясно е, че беше опит (само опит) за сарказъм, но в твоите уста не е саркастично, а смешно. Виж, ако беше самоирония, щеше да е точно на място.
 

venciru

Редовен Потребител
venciru написа:
Лично аз не разбирам защо се спори с хора, направили не по една ГП, а някои и по десетки броя. Такова произведение имаше и в моето Гамо и бях много доволен от него. Не че сега не е още в CFX-а, просто той не е мой вече. Не е добре да се поучават хора направили нещо реално (не веднъж) с мнения от рода -"Ти (Вие) бъркате, а аз съм прав и мога евентуално, може би , някога, някъде, примерно, при възможност и т.н. да направя нещо по всички познати ( на мен, а понякога само на мен) физични, механични и т.н. закони мноооого по-добре от вас!". Не зная кой кога и в какво бърка, но има можещи хора, които наистина осъществяват на практика нещата. Аз не съм от тях и затова вярвам на хора, реализирали на практика идеите си и не само своите....Защото иначе ми напомня за един детски разказ: "Аз мога да прескоча това дърво. Мога, ама не искам!!" И поради това предпочетох да оставя да се свърши работа от такива хора, а не да експериментирам с моето и на хората около мен здраве.
Лично мое мнение е, че трябва да се слушат съветите на хората имащи опит и да се спазват всички мерки за безопастност за да има :rambo: и ^-^ , а не :bomb: и :dazzed:.
Успешен ден на всички......
Извинявам се, че се самоцитирам, ама за две години нищо не се е променило! Освен, че някои колеги са направили още няколко десетки ГП-та и има още толкова доволни колеги. А други продължават да им дават акъл.........и да им казват кое правят неправилно и кое как трябва да се прави......и колко са тъпи , като изработват неща от които няма недоволни досега........
 

ininia

Потребител
ФТКС
Мисля,че тази дискусия излишно се проточи.Истината е,че щом има високо налягане,трябва да се спазват правилата за безопасност!
Но има и една руска поговорка: "Против дурака защиты нет!".
Затова съвета ми към тези,които изработват ГП за колеги,да напишат инструкция за безопасност и да взимат подписа на този,комуто я дават.
(Това се казва ламаринка на задника). :)
 

Ivory

Потребител
Видях че пишите за изкривени и изхвръкнали щивтове и че на старите Хатсан 125 бил един а на новите два щивта , преди два месеца си купих Хатсан 80 с газово бутало от новите модели и пушката беше с три щивта , това не виждам как може да поддаде .
 

mitaka101

Потребител
Dejmos написа:
"Как да успеем да си взривим ГП?" - Ами една от възможностите е изстрел с празна цев. Това може да потроши и телена пружина. И въпреки натяга на ГП този начин се оказа "успешен". А при скъсване на тапата силата вече не е 80 кг...

"защо точно амортисьора тръгва, а не тапата" - тръгват и двете. В две различни посоки с еднакви сили (действие-противодействие, отново закон на Нютон, за когото говориш с пренебрежение). В едната посока е дъното на цилиндъра, а в другата - пластмасова тапа и щифт. Първото е значително по-стабилна опора, така че независимо как е монтирана ГП, всичко ще тръгне назад и в крайна сметка ако нещо ще поддава, това е шифта. (Освен ако не твърдиш, че при твоя монтаж щифтът ще издържи, а ще поддаде дъното на цилиндъра.)

"накъде е по-безопасно да тръгне ..." - След като тръгват и двете (виж по-горе) със равни сили, е еднакво "безопасно" и в двете посоки. Тогава остава въпросът къде е по-безопасно да се освободи налягането, което беше и първоначалния ми въпрос.


"Единствената подвижна част, която може да излети е самия амортисьор и то да излети в посока към стержена" - Тц (как така "амортисьорът ще излети "КЪМ" стержена, при условие, че налягането бута стержена навън от амортисьора?!?). Единствената подвижна част на ГП очевидно е стержена. Ако той излети, което би станало ако се освободи натяга и водачът не е добре закрепен за него, посоката няма да бъде "към", а "навън". А ако имаш предвид кое накъде ще излети при скъсване на тапата, отговорът е малко по-горе.

"Страха е нещо вътре в нас ." Не е въпрос за страх, а за предпазливост и уважение. С ГП трябва да се внимава. Трябва да се спазват някои правила - да не се оставят без натяг, при разглобяване на пушката да се ползва стенд и да се не се стои зад тапата, ГП да не се правят на коляно и тапите да не се лепят с лепило, пък било то и течен метал, да не се стреля с празна цев...
То и бутилки с високо налягане не гърмят ... (как беше)... по три на ден, но никой не гледа с насмешка на тази възможност, нали?
Какато винаги си недоразбрал, но за сметка на това обстоятелствен.
Значи твърдиш, че при изстрел без сачма се къса тапата на ГП?
Не го знаех, ще го знам за в бъдеще :)
Хайде да ти поясня ПАК какво става при скъсана тапа на запъната при монтаж ГП.
Грубо ГП се състои от три части - тапа, цилиндър /амортисьор/ и бутало /стержен, стъбло/. В начално положение всички детайли са под налягане, което се стреми да изхвърли стержена, да избута тапата от амортисьора. В начално положение тапата е подпряна /в твоя случай в дъното на буталото/, стержена е подпрян в центрираща шайба, която е подпряна на тапата на цилиндъра, която пък се държи от щифта, дето се сгъва после. Амортисьора къде е - закрепен за тапата и е там само защото нещо го държи за тази тапа. Нали не си забравил, че има налягане, което се мъчи да го избута от тапата?
И така, това дето държи тапата в един момент го няма - стреляме без сачма, по твоите писания.
Какво става със силовата система - тапа, амортисьор, стрежен? При тапата и стержена промени в силите и опорите няма - все така са си подпрени. Да не вземеш сега да ми обясняваш, че тапата е тръгнала на някъде - не е още, споко. Стержена също е подпрян и няма възможностда лети. Или при скъсване на тапа "единствената подвижна част е стержена" :)))) ????
Обаче при амортисьора липсва това, което го държи на място и той е единствената подвижна част на системата в момента на "освобождаването". На къде тръгва амортисьора ти писах и преди, макар че явно ще се наложи да повторя - той е избутван от налягането в посока отдалечаване от тапата. Щото иначе ще е вакуум, а не налягане, чат ли си?
В твоя случай амортисьора тръгва от дъното на буталото, ускорява се и се блъска в тапата на цилиндъра на пушката.
И прави описаните поразии.
Хайде да разгледаме и другия случай - дето нямало значение според теб как е ориентирана ГП:
Запъната ГП гръмва тапата и - амортисьора тръгва на къде? Ами към буталото, цилиндъра и цевта, дето ще капне при следващия ти преразказ.
Изводите, които навяваш, също са доста съмнителни и не по-малко актуални:
ЕСТЕСВЕНО, е че е препоръчително да се ползва стенд за разглобяване, той за това е измислен, но какво е опасното на разглобяване с натиск, при ориентация на пушката с цевта нагоре, както прави всеки, който няма стенд? Според мен - нищо. Според теб - тапата ще помести Земята, щото нали с еднакви сили ... :)
ГП могат да се лепят с лепило и издържат до 140 атмосфери, изпробвал съм го и съм го писал. Който иска може да се презапаси да помпа до 120 атм, което за 90% от пушките е достатъчно. Тоест твоето твърдение е лъжа. Или ти си направил десетки ГП, лепил си, тествал си и пишеш от личен опит????
И какво полезно даде ти в тази тема пак и отново? Три страници с глупости, полуистини и лъжи. Браво, ама темата пак да ти кажа не е в "дъра-бъра".
 

didarai

Редовен Потребител
Трудно се намира още инфо за хасанските ГП,но ето тук пише ,че са регулируеми и може да се помпят до 150 бара.
http://www.gatewaytoairguns.org/GTA/http://forum.airguns.bg/phpBB3/viewtopic.php?t=4
20130218143950.jpg

HatsanVortexPng_LARGE_ADJ.jpg
 
A

Anonymous

Гост
Колеги много моля,ако някой може да ми услужи с телефонен номер на колегата "Братушка" ще съм много благодарен!Аз съм от Козлодуй и имам нужда от неговите услуги ,но нямам никаква връзка с него!За това, ако някой може,нека ми пише!
 

lu-bo

Редовен Потребител
Здравеите колеги!
Може ли някои да ми каже дали такава хатсанска ГП може да се монтира на Gamo big cat 1250
 
A

Anonymous

Гост
Честит празник на всички Георгевци ,и ЧЕСТИТО ВОСКРЕСЕНИЕ ХРИСТОВО!!!
Да се похваля и аз - по време на празниците монтирах новата ГП на моето qb-57..,със съдействието на МИТАКА101.,ЗА КОЕТО СЪРДЕЧНИ БЛАГОДАРНОСТИ НА. ЧОВЕКА :cheers: и Успехи..!
След интензивна работа на ГП - изстреляни 200 -250 бр .,останах впечатлен от пушката..почти нямаше откат ,а. скоростта на чашката-1gr. се вдигна от 150 на 165 м/с.,като с по-леките турски чашки достигна 195 м/с.
Може би заради монтажа на ГП с тялото в буталото на пушката - не знам..,НО ФАКТА СИ Е ФАКТ. Специални благодарности и на БРАТУШКА за подробното описание на 10 -та стр. На ГП. :cheers:
 

гена67

Новодошъл
Колеги някой да има вече опит с монтиране на ново ГП на Вортекс?Мисля да купя готова ГП за моята Торпедо 150.Мисля че повече информация ще е от полза за всички . :cheers: :cheers:
 

sig_556

Потребител
Колеги бърка ли се, ако си държа заредена 10-15 минутки ГП-то? Митака ми каза, че това води до ускорено износване на спусъка....а аз преди да си сложа ГП-то една от зарибявките по нея беше, че ще мога да си държа пушката по-дълго време заредена.
 

fishermaniac

Потребител
Моята съм я държал няколко пъти по десетина часа и много пъти по 2-3,то това е главния плюс на газовата,и че не отслабва.Някой с инженерно образование ще трябва да се изкаже за спусъка,умора на материала със сигурност има,но е много относително колко и до кога ще устиска спусъка.
 

mitaka101

Потребител
На ГП нищо и няма като е заредена - налягането е около 10-15% повече, но е в границите на разумното и не води до претоварване на самата ГП.
Аз си съсипах едно бутало на Х 75, като държах почти постоянно пушката заредена, при излети за стрелба - спусъка почти проряза пръстена на буталото, който го държеше.
От тогава си закалявам задната част на буталата, в последните 3 години, Хацан също ги закаляват. На спусъка нямаше поражения, но все пак си имам едно на ум, че му действа доста голямо усилие. Разбира се усилието при различните ГП е различно - при 125 е доста по-голямо, отколкото при Гамо 880 например. Почти двойно да речем. И аз за себе си предпочитам да не държа дълго заредена Магнум пушка.
Обаче при Гамото ми, което е настроено на 14,8 джаула /зради най-малкия откат/ мога и си я държа заредена около час по време на ФТ състезание - за да пестя време - зареждам със сядането и после меря дистанция, настройвам , прицелвам и ... пропускам в доста от случаите :)
По минута на мишена при 50 мишени и прострелка - пада се повече от час да стои заредена, макар и не на веднъж.
 

didarai

Редовен Потребител
Пълна "газификация" .
След Норика ,явно и Комета пуска ГП за своите модели.
http://www.carabinasypistolas.com/imagenes/articulos/original/gas_ram_cometa_gas_power_system_5082.jpg
http://www.carabinasypistolas.com/imagenes/articulos/original/gas_ram_cometa_gas_power_synstem_5083.jpg
И един линк с множество ГП.На испански е май,но-има вътрешни линкове.
http://airenlaces.blogspot.com/2012/09/resorte-de-aire-gas-ram-nitropiston-igt.html
 

didarai

Редовен Потребител
Фабричната ГП на Норика.
Пристигна за 56 лв (с доставката) от Армс.бг.
55 лв. явно е цената в магазина , 5 лв е отстъпката за хора от форума.Идва с резервен маншет и винт за буталото.
Лека и яка е.На домашният кантар ми е неудобно да я сгъна.На 63-4 кг (доколкото може да се вярва на такъв кантар) поддаде съвсем леко (1 мм може би)
Долу е сравнена с правена ГП за ЦФХ .
Диаметър на тялото и :ф 18 мм.
Диаметър на петата : ф 25,5 мм.
Дължина на стеблото : 120 мм.
Дължина на останалото : 145 мм.
Хода не го знам , но на Нориката (по спомен) беше 100 мм.Сега остава да видя как ще я пригодя за ЦФХ-са.
 

Attachments

  • DSC06161 [1600x1200].JPG
    DSC06161 [1600x1200].JPG
    308.5 KB · Прегледи: 722
  • DSC06163 [1600x1200].JPG
    DSC06163 [1600x1200].JPG
    190 KB · Прегледи: 541

didarai

Редовен Потребител
Горната ГП от Норика , става с минимални корекции за гамо ЦФХ.Намалих на шмиргел само задният водач с около 0,7-0,8 мм. на диаметър , за да влезе в цилиндъра на гамото.Махнах и "пъпката" отпред на стеблото(стержена) .Моята тапа е друга(стругована) , но на оригиналната след като се махне водача на пружината може би ще трябва да се подложи 2 мм шайба за да има по-голям натяг.Ход има в запас.Яка е :pumping: . Със сгъването на пружина на 125 в цилиндъра съм нямал проблем.За ГП-то правих стенд.Няма шанс. :-\
 

koko112

Потребител
Здравеите.Искам да попитам става ли да вместо да правя водеща на пръта на амортисиора да използвам неговата само да и направя с ъглошлаифа прорези на 120 градуса,за това става дума.http://media.snimka.bg/s1/3037/032318943.jpg?r=0 в албума има още снимки.Може да не са прорези а отвори примерно.Вяншно аморт.е 18,5 а вътре 16.Ако някои има размери за ГП на Хатсан 85,бих ползвал с удоволствие.Благодаря предварително.
http://koko112.snimka.bg/other/moi.640314.32318943
 

rashko

Редовен Потребител
koko112 написа:
Здравеите.Искам да попитам става ли да вместо да правя водеща на пръта на амортисиора да използвам неговата само да и направя с ъглошлаифа прорези на 120 градуса,за това става дума.http://media.snimka.bg/s1/3037/032318943.jpg?r=0 в албума има още снимки.Може да не са прорези а отвори примерно.Вяншно аморт.е 18,5 а вътре 16.Ако някои има размери за ГП на Хатсан 85,бих ползвал с удоволствие.Благодаря предварително.
http://koko112.snimka.bg/other/moi.640314.32318943


Прави няколко канала горе долу така че да е стабилно буталото зареждай с въздух и,ти си.
 

koko112

Потребител
Здравеите.Искам да попитам има ли проблем винтчето с конусната глава да е 4мм.а не 3мм.И колко трябва да е натегнато това винтче?Ако някои има размери за Хатсан 85, ще съм благодарен.
 
Нагоре