NORICA - още по-красивите испанки.

ORHi

Потребител
Проблема не е в пушката най-вероятно, а е в тебе... Може да е маншета, може да е пружина, може да е само уплътнение на цевта, може и други работи да са... А, за да нямаш проблеми - НЕ стреляй без поставена чашка, НЕ я дръж заредена повече от 2-3 мин., НЕ я дизелирай, демек не сипвай масло в цилиндъра или в полите на чашките и ще изкара много, много повече от 200 чашки.
 

Slid3ra

Новодошъл
Слабичка да речем с моита китаика свалях шише на около 20 метра (2литрово шише с малко вода падаше). С Norica-та ще мога ли от 30 или повече метра.
 

funo

Новодошъл
Здравейте , момчета. Имам няколко въпроса стига да има някой така любезен да им отговори. Притежавам една Норика 5,5 купих я преди 15тина година , тогава нямаше кой да ме посъветва и в последствие установих че съм си купил доста слабичка пушка. Мисля , че е нещо сходно със настоящия мод.56 . Никога не съм бил доволен от мощността и , а към днешния момент - съвсем. Началната скорост по заводски данни беше някъде около 170м/с. Основния въпрос ми е - може ли да се "тунингова" тази пушка с цел да постига скорости от порядъка на 205 - 215м/с ? И естествено координати на човек който би се заел с тази задача.
 

mitaka101

Потребител
Не, няма да може. За да извади по-големи скорости трябва да има повече въздух, който да се компресира и да даде енергия на сачмата. За да има повече въздух трябва да има по-голям работен обем на цилиндъра на пушката, тоест по-голям ход и/или по-голям диаметър на цилиндъра. На практика това означава друга пушка. Някои марки и модели имат място за такъв тунинг - Хацан например позволява увеличаване на хода чрез струговане на предния край на буталото, но Норика не позволяват такъв род интервенции.
Остави си я за близка и прецизна стрелба и си купи по-мощна пушка.
 

funo

Новодошъл
Благодаря за отговора. Стрелбата ще е наистина много близка. Общо взето мога да пукам балони с нея.
 

mitaka101

Потребител
Ако е по-слаба от първоначалното - то може да се възстановят тези 170м/с.
Най-вероятно е износен маншет+уплътнение+ омекнала пружина, които лесно се сменят.
Имах предвид да си я възстановиш и запазиш в нормално работещо състояние, а не едва плюваща сачмите.
 

sts1969

Редовен Потребител
funo написа:
Благодаря за отговора. Стрелбата ще е наистина много близка. Общо взето мога да пукам балони с нея.

Ако пушката е изправна (маншет, пружина...както ти каза Митака) 170м/с не са чак толкова малко. С такава скорост лесно съм чупил бутилки на 15м.
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Нали никъде по нея няма щампован F ? Аз имах таква и се оправи само със смяна на пружината.. Мерил ли си някога твоята с колко стреля?

Sent from my A850S using Tapatalk
 

Evanko

Потребител
Имам питане за Марвик Голд, спусъкът и е пластмасов и се мандахерца на ляво и дясно, в следствие на което стрелбата е затруднена. Питането ми е, има ли някой с подобен проблем и има ли метален спусък слаган на Марвик Голд?
 

niki 67

Потребител
Здравейте, колеги. Разглобих и почистих пушката NORICA TITN5.5, и след обстоен преглед и преценка реших че ще е възможно да се увеличи хода на буталото с 8мм. Сега ми правят новото бутало, че не искам да пипам фабричното. При диаметър 26мм, и увеличен с 8мм обем идват около 4,3 куб см в +. С колко ще се вдигне мощноста, съответно скоростта според вас? Фабрично този модел е 8,7J и скорост 160м/с. Не разполагам с хронограф и немога да дам реална информация за преди и след смяната на буталото, но винаги може да се измери с дъско или котко-мер ;)
 

mitaka101

Потребител
Да съживя малко темата:
Преди около две години слагах ГП на една Норика, известно време след това с нея се получи следния проблем - при попадане на боклук в цилиндъра буталото го надира и пушката започва да се зарежда трудно. Допълнително за задирането спомагаше и острата периферия на края на буталото. Хубавото в случая е, че надрана беше не работната част на цилиндъра (там, където се движи маншета), а задната - между работната и спусъка.
Отворих, почистих, полирах цилиндъра, загладих ръба на буталото и пушката си работи добре. Деругите са дълбоки и все още са там, защото за да ги залича би трябвало да се увеличи диаметъра на целия цилиндър с поне 0,5мм. Тъй като хоннинговането е трудна и рискова в домашни условия операция, а освен декоративна друга вреда от деругите няма ги оставих така. Пак повтарям, целия цилиндър е полиран, работната част е огледална.
Наскоро същата пушка беше при мен за друг проблем - не фиксира добре цевта - имаше луфт между болта на заключването на цевта и отвора на цевната кутия, плюс износване на едната от двете шайби, които уплътняват странично цевната кутия. Направих нов болт с 0,12мм по-голям диаметър и нови шайби и луфт вече няма. Излезе и още един проблем при тази пушка - сачмата за заключване беше направила дълбок повече от десета канал при преходния отвор на цилиндъра. Съответно уплътнението на цевта не може да поеме такава неравност и не уплътнява, от там се губи въздух, сила, а отката се увеличава. С диамантено борче шлайфах повърхността докато стана равна и уплътннието вече може да държи компресия. Ето малко снимки:
033819100.jpg

033819102.jpg

033819098.jpg

033819105.jpg
 

sig_556

Потребител
Здравейте!
За въпросната Норика мога да кажа че е красива ,но претенциозна пушка.
Вчера стрелях за група на 10-12 метра и 5 изстрела ги събирам в 0.9-1см. без да претендирам ,че съм добър стрелец, дори не стрелям често по мишени.
Имам един проблем.Буталото се движи със шумове като стържене.Проблемът може да се реши с полиране на буталото до огледалност,както е показал колегата цилиндъра в темата за Хайнел.
Аз обаче мога единствено да сложа течна смазка балистол мисля се казваше, но може да има лек дизел ефект , който е вреден за ГП.Дали ако капна малко върху буталото ще е проблем?
 

lynx

Редовен Потребител
Отвори я и погледни къде и какво стърже /ако вече не е късно/.
Смазките няма да оправят неща, а най-много да ги влошат заради дизелирането.
Дано не е надран цилиндъра, че трудно се оправя.
 

sig_556

Потребител
Допреди няколко дни беше при майстора и всичко било ок.
Друг път пак е правила така и я бях дал в магазина, от който е закупена и със смазка проблема се реши.
Не мога да я разглобя,защото нямам стенд , а колегите от моя град не се занимават с пружинки.
 

sig_556

Потребител
Мисля , че открих проблема, но не съм напълно убеден.
Като съм вадил железапията от приклада и се вижда че самата ГП е надрана и мисълта ми е ,че ГП може да опира в буталото при зареждане и да се трие в него.
Също си мисля че преди 2 години,когато беше влязъл боклук в цилиндъра това може да е било откъртено парче от ГП.
Възможно ли е при движението на ГП да стърже в стените на буталото, иначе цилиндърът и буталото да си взаимодействат добре ?
Ще се радвам , ако повече колеги изкажат мнение.
 

cilindura

Редовен Потребител
Здравей, колега!
Направи всичко възможно да бъде отворена пушката. Свалянето на газовата пружина не е проблем. Намери още един човек, с който да натиснете силно пушката към твървда повърхност (дъска) и избийте с подходяща шпилка щивтовете в задната част на цилиндъра. Твоето предположение за задиране на газовата пружина е напълно вероятно. След разглобяването на пушката извади внимателно буталото, почисти и го огледай от вътрешната му страна. Огледай внимателно и газовата пружина. Ако има надирания по повърнхостите на двата детайла намери начин да ги зачистиш, като наблегнеш най-вече на деругите по вътрешната част на буталото. Това най-често се получава след неправилно монтиране на газова пружина. За да бъде газовата ти пружина в изправност иди при стругар да ти изработи шайба от стомана с външен диаметър с 0,2 мм по-малък от вътрешния диаметър на буталото. В центъра на тази шайба той трябва да ти изработи глух отвор с диаметър 8,1 мм. и дълбочина 3 мм. Дебелината на шайбата L - 5-6 мм. Целта на тази шайба е да ти центрира газовата пружина, така че тя да не играе в ляво дясно, горе, долу, а от там да направи и беля. След всичките зачиствания и шлайфания не забравяй да измиеш деталите. Аз ползвам ПВЦ тръба пълна с нафта. По този начин отстранявам евентуалните стружки способстващи за надирания по работните повърхности.
До сега не съм срещал пушка от тази фирма с добре обработена опашна част на буталото. Абсолютно всички имат остри ръбове. Добре е да заоблиш ръбовете и да ги полираш, за да се избегне вероятността за задирания. След всички тези процедури и след перфектно зачистени от стружки детайли смажи опашната част на буталото с графитна грес и го вкарай в цилиндъра, така че да опре плътно в челото му, след което намажи останалата част на цилиндъра с графитна смазка. Така сглобената пушка ще ти работи вярно и безотказано.
Поздрави!
 

sig_556

Потребител
Щифтовете над спусъка стърчат от десният край , но по никакъв начин не успяхме да ги донабием, явно трябва да се извадят и да се запилят, та си я сглобих така, с проблема , че ще останат следи от вътрешната страна на приклада.
Там където се движи ГП под буталото и има следи от надиране съм сложил тънък филм от военна смазка и има много лек дизел ефект, но се движи по-добре.
Много проблемна пушка, май ще минавам скоро на прашка. :sniper:
 

civilian

Потребител
Краищата на щифтовете са с различни диаметри - съответно, отворите от дясната страна на външния цилиндър са с по-малък диаметър. Не е трябвало да ги набивате, ако сте ги сложили обратно, защото се раздуват по-тесните отвори - десните, а от ляво сглобките ще хлопат със съответните последствия. Ако ги монтирате правилно отляво надясно, щифтовете влизат много лесно. Сглобките са точни.
 
Нагоре