Колеги, нямам Норика, но в последните дни ми минаха 2 бр. през ръцете и при двата видях сроден дефект, който лесно се отстранява.
Пружината, която избутва топчето при заключването на цевта е доста твърда и ако не е добре смазана топчето деформира челната повърхност на цилиндъра, започвайки от долния край на преходния отвор. Получава се каналче с дълбочина повече от десета. Уплътнението на цевта е почти плътно влязло в леглото си, не стърчи напред и не уплътнява този канал, което води до загуба на скорост.
Капвайте по една капка масълце по периферията на сачмата от време на време - това ще предотврати задълбаването на канала.
Ако имате такъв вече - подложете шайба от пластмаса или картон под гуменото уплътнение, така че да го изкара и да може да уплътни и в каналчето. Аз изрязах от дебела корица на списание - около десета и четвърт и се оказа достатъчно за да се получи хубаво уплътняване.
В руските форуми има и по-драстични предложения за решаване на проблема - корекция на гнездото на сачмата, изпилване на челната повърхност на цилиндъра, но на мен не ми допадат. Ако на някой му се експериментира - има нахвърляни идеи.
Второ слабо място на Норика Сторм, за мен са пластмасовите шайби, които са между цевната кутия и "ушите" на цилиндъра. Ако не се смазват - се износват лесно.
Гресирайте обилно цялата сглобка - винта, под шайбите и над тях. Завийте винта, така че цевта да се движи плавно, почти без усилие. Така ще имате сглобка, която ще издържи дълго.
Ако при притягане на винта до край остава луфт и цевта се клати напречно - значи пластмасовите шайби са износени и е време да ги замените с метални. Те също трябва да е гресират