HATSAN - всички модели пружинни пушки на фирмата.

gogan64

Потребител
Да се постави центрираща шайба на вортекс ,е все едно да си платиш гражданската на колата ДВА пъти!
Първия път задължително по закон ,втория път по свое собствено желание!
Нито някой ще те попита защо !
Нито пък ще ти върнат парите!
Който иска да си слага.................................

НО ,все пак е добре за тези които са решили да заменят обикновената пружина с вортекс,
да знаят че този аксесоар не само НЕ Е ЗАДЪЖИТЕЛЕН, а и НЕ Е НЕОБХОДИМ!!!
Освен ако не е удължавал хода на буталото ,отнемайки част от челото му!

Защото Турците са добри търговци ,и не биха пропуснали да добавят още няколко евра към комплектацията на вортекса,
с дрънкулка на себестойност 10 цента!

А сега в темата-
Имам запитване на ЛС за полусверичните шайби.

Отговарям тук ,защото на ЛС не мога да пусна снимки.
Това са декоративни пластмасови калпачета за глава на болт /или гайка /М12 /19 ключ./
Виждал съм ги в много размери и форми.
Тези паснаха точно на вътрешния размер на тръбата която използвах.Само ги пробих Ф6.IMG_20150202_162813.jpg IMG_20150202_162823.jpg IMG_20150202_162836.jpg IMG_20150202_162848.jpg IMG_20150202_162902.jpg
 
Последна промяна:

ORHi

Потребител
Така съм съгласен. По едно време си мислех да се обадя на тези момчета, дето им слагах вортекси, да ми донесат пушките, за да им махна шайбите... по твоите думи излизаше, че няма да зареждат заради тях, пък те си работят нормално и до днес. За уточнение искам да споделя, че не съм майстор, не се занимавам с ремонт или поддръжка на каквото и да било оръжие, не съм и закъсал стругар, всъщност изобщо не съм стругар или друг вид оператор на металорежещи машини. Просто пробвах след като бях помолен от приятели и взаимно сме доволни от постигнатия резултат след поставянето на ГП.
 
Последна промяна:

cilindura

Редовен Потребител
Здравейте, колеги! Газовата пружина задължително трябва да има фиксираща шайба. В противен случай рискът от счупването й е огромен. Шайбата по никакъв начин не влияе на хода на щока. Изпуснете въздуха от пружината и натиснете щока и ще видите, че той потъва абсолютно целия в корпуса на газовата пружина. Ако съществува проблем със зареждането и той не се явява в опиране на ригела в планката на предпазителя и ако ригела не е изкривен - пробвайте как влиза спусковият механизъм в пластмасовата тапа (става въпрос за куатро спусък). Ако спусковият механизъм влиза много трудно, то тогава може да се очаква проблемът описан по-горе с невъзможност да бъде заредена пушката. След поставянето на газовата пружина и пластмасовата тапа при мен се е налагало да припиля кутийката на спусковия механизъм в участъка с двата отвора на крепежните щифтове. Кутийката трябва да влиза свободно, без абсолютно никакво усилие.
 

mitaka101

Потребител
Може и от шайбата да е. Размера, в който трябва да се събере ГП при заредено положение е от края на тапата на цилиндъра до дъното на буталото. И вътре трябва да влезе ГП + тази допълнителна шайба. Ако ГП (случайно) е малко по-дълга за шайбата няма да има място. Ако (случайно) дъното на буталото е малко по-плитко, пак няма да стигне мястото. Хода в случая не играе роля - ако не е достатъчен ГП ще се събира, но няма да има натяг в разпънато положение. Както и да е - проверката е лесна - маха се шайбата и пушката или се зарежда, или не ;)
 

Georgi Nedelchev

Потребител
Здравейте колеги,
Мисля, че днес след кратък оглед на 99% открих проблема и той не в шайбата. Както каза колегата цилиндъра е в спусъка , или по скоро тапата която го държи на половина с ГП. Беше много криво одрязана - към 2, 3 градуса отклонение, което не позволява на спусака да заеме правилната си позиция. Изпилих я, но не ми остана време да монтирам. Утре ще пробвам и докладвам. Лека вечер.
 

wrong

Новодошъл
Здравейте!
Ако може да помоля някой който е монтирал газова пружина Vortex 125 TYPE 2 на HATSAN 125 TH Quatro SAS 5.5 да качи една снимка (чертеж размери ) на тази центроваща шайба. Мисля сам да я монтирам и предпочитам да си закупя (ако е възможно изработя) всичко необходимо за монтажа за да няма изненади после. Поздрави
 

kaloyan_takev

Редовен Потребител
Vortex 125 TYPE 2 на HATSAN 125 TH Quatro SAS 5.5
Аз съм точно с такава пушка и ГП-то е монтирано в последствие. При мен няма такава шайба. Пушката е на около 1000 изстрела (с ГП-то) и няма ядове, само падна скоростта, но точността - вече я има :D. Мислиш ли, че ако трябваше да има, не биха я сложили в комплекта :exclaim: ?
 

gogan64

Потребител
Здравейте!
Ако може да помоля някой който е монтирал газова пружина Vortex 125 TYPE 2 на HATSAN 125 TH Quatro SAS 5.5 да качи една снимка (чертеж размери ) на тази центроваща шайба. Мисля сам да я монтирам и предпочитам да си закупя (ако е възможно изработя) всичко необходимо за монтажа за да няма изненади после. Поздрави

Ще останеш изненадан като ти кажа че съм поставил няколко десетки БЕЗ шайба!
И те продължават да си стрелят от доста време! И ще продължат да си стрелят ПОВЯРВАЙ МИ !
Я стига с тази истерия около тази центр. шайба!!!
Моите уважения към колегите които наистина са много в час с тези неща ,ама понякога преиграват............Това което може би ще трябва да си направиш е тази скоба за монтаж и демонтаж на всякакви пружини.
И наистина ще останеш изненадан колко лесно и безпроблемно се правят тези неща
 

Attachments

  • скоба 001.jpg
    скоба 001.jpg
    242.6 KB · Прегледи: 120
  • скоба 002.jpg
    скоба 002.jpg
    186.7 KB · Прегледи: 119

wrong

Новодошъл
Аз съм точно с такава пушка и ГП-то е монтирано в последствие. При мен няма такава шайба. Пушката е на около 1000 изстрела (с ГП-то) и няма ядове, само падна скоростта, но точността - вече я има :D. Мислиш ли, че ако трябваше да има, не биха я сложили в комплекта :exclaim: ?
Мерил ли си скоростта преди монтажа и след? Моята сега като точност е добре поне за мен ама от към оптики зле . Последно и монтирах една ПУ 3.5х22 и за сега е добре.
 

gogan64

Потребител
Имам въпрос на лични как работи скобата, намерих две снимки на скобата в действие.
Парче шина около 50 см със заварени две гайки в единия край по оста на дълга шпилка има дупка в другия край който се поставя между планките които държат спусъка и пъхате отвертка или подходящ щифт ,начелото на шпилката задължително парче дърво или пласмаса
Натягате до упор ,и избивате щифтовете .След това развивате внимателно и държите тапата да не изхвърчи настрани.
Сглобяването по обратния ред
Надявам се да съм полезен..........................
Изображение026.jpg Изображение027.jpg
 

kaloyan_takev

Редовен Потребител
Мерил ли си скоростта преди монтажа и след? Моята сега като точност е добре поне за мен ама от към оптики зле . Последно и монтирах една ПУ 3.5х22 и за сега е добре.
Никога не съм я мерил, но съм сигурен в пада на скоростта. Там, където стрелям има едни варели и с телената пружина ги дупчи , а с ГП-то не може. Не знам даже на колко атмосфери е напомпана, доволен съм за сега и не мисля да пипам нищо. Нали знаеш че Vortex-а може да се напомпа до 140 атм. максимално 150 беше...май.
 

waffe

Новодошъл
Колеги преди 10 дни си купих хатсан страйкър 1000с ,нямах време да я ползвам.До колко метра е надеждна пушката и какви групи мога да направя с нея
 

Слави

Модератор
Модераторски Екип
ФТДМ
До колко метра е надеждна пушката и какви групи мога да направя с нея
Надежда винаги има;)
Ако си гледал ревюта на пружинни пушки, рядко ще видиш тестове на повече от 10-15 ярда (9-13 метра) и групи около 15-20мм.
Имах пружинна пушка дето правеше 3-4 см.група на 50 метра но струваше майка си и баща си... Диана 56.
Относно твоята пушка - ако си нацелил на добра цев и и сложиш газова пружина ще постигнеш максимума на пушката.
 

lynx

Редовен Потребител
Има една бройка Страйкър 1000С в нашата група.
Митака и е правил ГП и гъди-гъди, доста добра е станала.
Гледах колегата какви групи прави с нея, за пружинка е доста тиха и точна.
Не знам само за какви скорости е нагласена газовата пружина.
 

mitaka101

Потребител
Беше 18 джаула, после я надух до 21, а сега е 15,7 джаула за да може да участва на състезания. Много приятна пушка. Спокойно сваля мишени с убойна зона 40мм на пределни за ФТ дистанции.
 

Kostadin Razsolkov

Новодошъл
Здравейте, имам едно запитване за един малък, но неприятен проблем свъзран с Хатсан 95. От няколко дни насам забелязах че 'чупенето' на цевта и последвалото затваряне стават изключително трудно. Реших да разглобя цевта докато не стигнах до държача зад който седеше доста масивна пружина. Реших стабилно да смажа и 2та елемента, но резултатът е пак същия. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и има ли идея как да се реши?
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Полирай езичето и леглото му отвътре. Провери и пружината вътре да не застава накриво.
 

cilindura

Редовен Потребител
Здравей колега Razsolkov, проблемът, който споменаваш може да се окаже изключително сериозен. Имал съм подобни проблеми навремето с Хатсан 135 и с Хатсан модел 125. След няколко поредни зареждания проблемът се задълбочи до там, че заключващият механизъм блокира, след което не беше възможно цевта да бъде отключена (пречупена). След като си разглобил заключващият механизъм направи следното: огледай канала на заключващия зъб за налични стружки; измери диаметъра на зъба съответно и на цилиндричния канал като разликата в диаметрите по моя преценка не трябва да надвишава 5 стотни; провери оста на цевната кутия за евентуално износване, а от там и за възникнали луфтове, тази ос трябва да влиза абсолютно плътно в цевната кутия.
Мисля, че някъде напред в темата съм публикувал заключващ зъб изработен от опашка на свредло. Там ъгълът на долната част на зъбчето е малко по-различен, не е като при оригиналния. С така направен заключващ зъб се постига изключително леко и мазно заключване на цевната кутия и по-трудно отключване. Със зъб направен по този начин се постига стабилно и здраво заключване предотвратяващо луфта по вертикала. По този начин съм направил зъба на Хънтър 1250 на колегата petkof от Варна, който предполагам, че би споделил с теб своите впечатления от новия тип ключалка.
Не на последно място е необходимо да огледаш цилиндричния отвор, в който се помещава зъбът, тъй като по някога неговото сечение не е окръжност а елипса, което също е предпоставка за недобра работа. Също така от значение е и обработката на краищата на пружинката те трябва да бъдат заоблени и да нямат остри режещи ръбове, които са предпоставка образуване на стружки, а от там и на задиране на механизма. След като изработиш новия зъб напълни канала с графитна грес и чак след това започни да зареждаш.
Поздрави!
 

gogan64

Потребител
Здравей колега Razsolkov, измери диаметъра на зъба съответно и на цилиндричния канал като разликата в диаметрите по моя преценка не трябва да надвишава 5 стотни;
Поздрави!

Ще хвърлиш колегата в котешки вятър с тия 5 стотни...............
Не набиваме лагери.............................
За всичко останало ОК
Аз премачквам с клещи краищата та пружината ,за да няма допир с отвора и да не дере!
 
Последна промяна:

cilindura

Редовен Потребител
Колега, котешкия вятър го запази за себе си. Аз когато набивам лагери, стотните са в плюс върху диаметъра на оста. На моя "Хатсан 135" при 9,5 мм заключващ зъб, диаметърът на отвора, в който се помещава той, е 9,55 мм. Всичко се постига изключително лесно с помощта на дрелка и шкурка, разбира се ако нямаш условия. Но аз разполагам с такива. Поздрави!
 
Нагоре