HATSAN - всички модели пружинни пушки на фирмата.

sig_556

Потребител
За малко повече от тези пари имаш Липърс със корекция на паралакса,мил-дот скала,и яки лещи.Според мен не си струва.
 

lynx

Редовен Потребител
Колеги, някой знае ли размера на о-пръстена на цевта при Асан 125, калибър 6,35?
И дали е един размер при всичките калибри?
1266521425_bfht4427_22027.jpg

На схемата е под номер 8
1267445363_qyhh7769_hatsanht125thpage1.jpg


Дидарай да ме извини, че ползувам негова снимка но тази беше първата която намерих. :pardon:
 
A

Anonymous

Гост
Не е О-пръстен. По-скоро е с цилиндрична форма. За 125-ца в 6,35 не мога да ти кажа размер. Бих могъл да извадя и измеря уплътнението на Х-95 5,5, но се съмнявам, че е същия размер.
 

didarai

Редовен Потребител
Няма кво да извинявам.Те за тва са постнати за да се ползват от всички. :cheers:
Уплътнението е цилиндрично,да.За 6,5 мм и аз не знам същото ли е.Има 2 типа обаче.Най-разпространеното е 3 лв. по магазините и прилича на отрязан маркуч,но със заоблен ръб от едната страна.Лошото е ,че се различават по дължина и трябва да внимаваш ако вземаш такова.Сложи 4-5 на плота и виж кое е най-високото.
Другия тип от по-мека гума и по-обемно.Такова взех от Бункера.Забравих цената.
 

ilian

Потребител
lynx написа:
Колеги, някой знае ли размера на о-пръстена на цевта при Асан 125, калибър 6,35?
И дали е един размер при всичките калибри?
1266521425_bfht4427_22027.jpg

На схемата е под номер 8
1267445363_qyhh7769_hatsanht125thpage1.jpg


Дидарай да ме извини, че ползувам негова снимка но тази беше първата която намерих. :pardon:
Едно време имах 125-та и в трите калибъра :crazy: :crazy: :crazy: и бяха еднакви и за трите :yes:
 

lynx

Редовен Потребител
Браво Илиане, чудесна новина! :bravo: :bravo:
В Пушка-та има уплатнения за 125 , но не са написали за кой калибър са.
Възможно е да има някои различия, но нали всеки Хатсан е почти поръчков и няма 2 еднакви.... :crazy:
 

mitaka101

Потребител
Има два модела уплътнения - старо и ново. Те са си еднакви за всички калибри. Това, дето си го снимал е от новите и имат такива в Заримекс. Старите са по-дебели - канала около цевта е по-широк, съответно и уплътнението, Те имат издаден сегмент, който е заоблен.
 

lynx

Редовен Потребител
Митак, добре е че и ти се включваш по темата.
Най-вероятно собственика на Хатсана ще се обърне лично към теб с молба да я пооправиш и прегледаш където и каквото е нужно.
Но нека да не посреднича, колегата е от София и ще ти обясни на ЛС от какво се нуждае.
 
A

Anonymous

Гост
Имам следното питане и понеже Хасаните имат слаби и силни пружини, ще го задам тук :)

Има ли някой, който да е мерил точни размери на силна и слаба пружина? И ако има ако може да ми ги даде. Интересуват ме дебелина на телта, дължина, брой навивки, вътрешен размер!

Размерите ме интересуват за да видя кой показател променят най-удачно за да стане по-силна пружината. Няколко пъти ползвам услугите на един завод за пружини и съм много доволен от работата им и смятам да си поръчам да ми барнат няколко. Ще пусна едно запитване за цени и ако има хора, които ги интересува ще дам координати и цени .

Поздрави!
 

didarai

Редовен Потребител
По спомен ???,в процентно съотношение,най-голямо влияние оказва промяната на диаметъра на тела.Мисля даже в пъти беше разликата от колкото ако променяш диаметъра и дължината на пружината.Те това там в завода сигурно си го знаят най-добре.Въпроса е......за какво ти е по-силна пружина,на и без това силните хасани и като повишиш отката къде ще ти отиде точността?
За какво пък и в завод си поръчваш пружините?За хасаните бол по магазините.
 
A

Anonymous

Гост
didarai, мерси за отговора. По принцип съм доста запознат кой размер/показател как влияе на твърдостта на пружината. Интересува ме по кой начин го правят при въздушните пушки, димек кой е най удачния при тях. Промяна на диаметъра не е добра идея, защото да се втвърди една пружина трябва да се намали диаметъра, но пък тогава няма да отговаря на водачите и т.н.
Примерно може да се намали броя на навивките, но тука идва въпроса дали запазват дължината или я правят по-къса. Или пък просто ползват по-дебела тел ....

Иначе пружината е за CFX (понеже никъде няма) , не е за Хасан . Но пък ако вкарат добра цена предполагам ще е доста по-качествена от тези, които продават по магазините.
 

cilindura

Редовен Потребител
Колега, зарежи тези телени пружини. По този път на безкрайни експерименти с пружините тръгнах преди 20 години. Затова смело мога да заявя, че опитът ми в тази област никак не е малък. Правил съм си пружините лично аз, след което са ги закалявали професионални термисти в заводски условия, поръчвал съм пружини в с. Крън и Казанлък, но всичко това доведе до едни безкрайни експерименти, свързани с наливане на много пари. Образува се една бездънна яма, в която човек потъва и в един момент разбира, че няма никакъв смисъл. Но уви, времето вече е минало. Моят съвет е да се насочиш към газова пружина; Това е възможно най-модерното решение при пружинните въздушни пушки. Предимствата на газовата пружина пред телената е известна вече дори и на децата. Още повече, че става въпрос за пушка CFX която е със странично зацепване на скупсковия механизъм. Ако пушката е с централно зацепване, както при повечето модели на "Вайраух" и "Диана", тогава си струва да търсиш здрава и качествена пружина. Ако пък толкова много държиш на телена пружина, идеален вариант е пружина от "Хатсан" модел 80-90. Същите са прекрасно закалени и дълговечни за разлика от първите модели, които много лесно се деформираха и чупеха. Не ти препоръчвам оригинална пружина от "Гамо", тъй като нейната умора настъпва много бързо и пружината омеква. Единственото, което ще ти се наложи в случая е - да си скъсиш пружината според броя на витките, които са ти необходими. Поздрави!
 

mita4eto1977

Новодошъл
Здравейте,може ли някой да помогне със схема за разглобяване на Хатсан 125 Quatro SAS 5.5.Имам предвид снимки,гледах други 125-ци отзад при тапата имат един щифт аз имам три Благодаря предварително!
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ

mita4eto1977

Новодошъл
четох,четох и тези ги четох но с три оси отзад при пластмасовата тапата не видях интересува ме реда им на избиване :pardon:
 
A

Anonymous

Гост
Ако не се бъркам, първите две оси минават през корпуса на спусъка. Бих те посъветвал да си направиш две по-къси осички, с които да ги замениш при избиването - не знам дали не държат някои части от спусъка и да се видиш в чудо после кое откъде е. Ако го направиш и ако имаш стенд, редът на избиване не е важен.
 

mitaka101

Потребител
Първите две оси /от към цевта/ държат само спусъка. Третата държи тапата на цилиндъра. Избиваш първите две без да слагаш/ползваш нищо и изваждаш спусъка. За да го извадиш цял се прави една по-къса ос с диаметър 6мм и дължина 12мм. Хубаво е да има закръгление в единия край. Тя си е показана в поста по-горе. Тази ос я поставяш вместо оригиналната, която минава през "ушите" заварени за цилиндъра. Оригиналната е дълга и не позволява изваждането на спусъка, а като набиеш твоята - спусъка може да излезе.
Следващата изненада е като избиеш и последната ос:
сложил си пушката на стенд, или приятел я натиска. Ако имаш късмет - тапата ще тръгне да излиза. Напоследък, обаче, тъпите турци въвеждат една допълнителна "екстра" - цилиндъра е сплескан 0,5 до 1 мм. в частта си при щифтовете. Измери с шублер предварително външния диаметър на цилиндъра съвсем в края при тапата - ако размера откъм отвора с щифтовете е по-малък от размера в направление на спусъка - подготви си раздвижени клещи или тръбен ключ да стиснеш цилиндъра, защото иначе тапата не излиза!
Избиваш щифта на тапата - а тя си стои, при това с натегната вътре пружина. И като тръгне - трябва да си як в ръцете за да я удържиш :)
Та значи се връщаме на монета, в който си установил, че цилиндъра ти е от сплесканите - слагаш на стенд или пушката е подпряна с приятел отгоре, избил си двата щифта и си извадил спусъка - избиваш и третия щифт и стискаш с клещите/ключа цилиндъра и тапата излиза. Подложи нещо на цилиндъра да не го нараниш при стискането.
Успех!
 

kacushiro

Потребител
Момчета,имам следния проблем: Пушката е Хатцан 125 с ГП,бях я дал на един приятел да постреля и не знам какво точно се е случило,но сега не може да се зареди.При пречупването на цевта се чувства обичайното усилие,така че ГП-то явно си е в ред,но долу не се получава изщракването и задържането на пружината,а цевта си се връща като лък.Странна работа и много неприятна.Моля помагайте :sos:
 
Нагоре