HATSAN - всички модели пружинни пушки на фирмата.

братушка

Редовен Потребител
Някой разбра ли вече какво всъщност представлява тази SAS - shock absorber system на новите Асани?
Как работи?
 

Termina4

Потребител
Незнам дали греша но е нещо като амортисьор (омекотява удара на буталото) за съжаление незнам дали е това и точно какъв е принципа Просто предполагам дано някой се похвали скоро и разберем истината :cheers:
 
A

Anonymous

Гост
Ако се омекоти удара на буталото, ще му се намали скоростта, а това не е желателно...
При пушките със система за компенсация на отката, обикновенно цилиндърът е подвижен и се омекотява неговото движение.Такива са Хаенел 312, Аншютц 250 и 380, руската МЦ 69.При Файнверкбау и Диана 54 цилиндъра, заедно с тялото на пушката се движи назад, срещу буталото, за да компенсира удара му.
При Хатсана не се вижда чак толкова сложен механизъм.А и цената на пушката не предполага такъв.
Дай боже аз да съм в грешка...
 
A

Anonymous

Гост
@Pezi_80
Снимка на оригиналното бутало с канал за сегмент:

ba70491ed5de084amed.jpg


Вижда се и новата направляваща на пружината.Източникът е тук: http://e-tawerna.pl/viewtopic.php?t=164 ... sc&start=0
 
A

Anonymous

Гост
Ето и резултатите от вчерашното ходене при стругар. Полиамидния пръстен не можах да го надена на буталото - затова го срязах и така го сложих. Имам още по 4 резервни така че ... В понеделник си чакам маншетите от Микромакс и другата неделя живот и здраве ще има :rambo:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=336237
 

scandalo

Редовен Потребител
ФТКС
Изглежда добре както е станало нищо че си ги рязал.То надали ще има как да се измъкне или нещо подобно така че си е екстра.
 
A

Anonymous

Гост
Някои му викат и "щанга за зареждане".
А САС-системата не е извитата щанга, а това, заради което е извита.
Загледай се в онова тъмносиво кръгче над извивката. То е гумен тампон между болта за закрепване и корпуса на пушката. Малко опростенческо казано, но в общи линии това е.

П.П. Другия път, като решиш да ни "светнеш", спри, преброй до десет, прочети какво си написал, преброй до сто, замисли се... И ако още ти се струва умно и светещо ;), може да натиснеш бутона "Публикувай".
 

petkof

Редовен Потребител
Вече имах възможност да разгледам SAS системата на Хатсан в един от варненските оръжейни магазини и за голямо съжаление се оказа просто мека връзка /тампон/ между приклада и забележете само предната част на металният корпус на пушката.В задната част си е захванта посредством болт, както всички други пушки, с изключение на Диана 54!Лоста за зареждане е извит за да може да заобиколи описаният механизъм/тампон/.Въпреки извивката си лоста е все така от един елемент и натиска буталото в задният му край, което води до доста проблеми с течение на експлоатацията на пушката.До трите пушки хатсан със САС системата бяха изложени два торуна, малък с дървен качествен приклад и по-голям със синтетичен приклад и надулник и двата с чупещи цеви.С доста голяма изненада установих, че торуните са с чупещ се лост избутващ буталото назад, точно като при Гамо.Спусъците също приличаха на копирани от Гамо и цената на по-скъпия беше 120-125 лв..Погледнах цевта на скъпия, но не знам дали ще пречи особено на точността.Трябва да се установи опитно. :D Магазинът е магнум на ул."Цар Симеон І", под Валентина.Не се доверявайте на мнението на продавачите, за нищо продавано в магазина. ;)
 

tanko

Новодошъл
Скасяването става с рязане на приклада (МАХ 20мм),а за О прстена мисля 4е се шегуваш 4е е на цилиндъра ,ако е найстина така не е нормално.Кадето поставйт газови уредби имат идеалните О прстени за хасан4о за по 10 ст.
 
A

Anonymous

Гост
абе и аз си мислех с рязане ама пак да питам :) колкото до тая гумичка по скоро може аз да не съм обяснил като хората
010409844.jpg

010409873.jpg

надявам се сега да е по ястно :-[
 

luft9waffe

Редовен Потребител
сега може да ти идва дълъг прикладът,ако стреляш с дебело зимно облекло(яке),ама после лятоска да не вземе да ти окъсее.затуй режи,ама и пробвай как ще е и по къс ръкав.
 

tanko

Новодошъл
Там където е в момента там трябва дае,прверката дали О прстена и маншета са здрави е като надуеш или засму4еш с уста цевта ,трябва да задържа вздуха,малко глупаво изглежда но товае на4ина да провериш изправноста,познава се и по други признаци но се изка СТАЖ с даденото оръжие.
 

bor1968

Потребител
Уплътнението /гумичката/ Между цевта и цевната кутия, трябва да е от страната на цевната кутия. Не знам поради какви причини при теб в началото е била на цевта.
На 155-та дето беше за кратко в Монтана, след изстрел /при зареждане/, на няколко пъти уплътнението излизаше от леглото и изпадаше. Явно гумичката не е добре фиксирана към цевната кутия и при отваряне понякога ,,залепва" към цевта. Най-вероятно за това и при теб отначало е била на цевта.
 
A

Anonymous

Гост
Това уплътнение трябва да е на цилиндъра.
Държи се там поради малко по-големия си размер в сравнение с диаметъра на отвора.
Въпреки, че това уплътнение изглежда идентично тези водопроводните, за челото на спирателен патро, не е така. Преди време сложих такова, защото при изстрел с незаключена цев издухах моето. Скоростта спадна осезаемо. Явно са от значение не само размерите, но и еластичността на материала. (водопроводното е по-твърдо)

Методът за проверка на уплътненията, описан от tanko, е неприложим за Х150/155, просто защото като смучеш или надуваш през цевта, въздухът минава през външния й кожух и покрай затворния блок, дори когато уплътненията са наред.
 
A

Anonymous

Гост
От една по-дебеличка вътрешна гума изрязахме със замба.
 

kamo_73

Потребител
Здравейте,преди 4 дни си купих хасан 85 и с любезната помощ на shooter се захванахме да я разглобим и почистим.Разглобихме и полирахме спусъка пружината и шайбата и до там,защото не можахме да избием остичката нито на зареждащата щанга нито основната(тамоткъдето се згъва-чупи пушката).Използвате ли някакви сециални инструменти за това и коя ос е правелно да се избие,според мен е тази на зареждащата щанга ама не мръдва.Как да я избия?
 

bor1968

Потребител
По-правилно според мен е да се избие осичката на зареждащата щанга. Специалните инструменти са здрав щифт /с диаметър на оста/ и як чук. На 75-та видях доста зор докато го избия, но стана. Слагаш една дъска под оста /да опира плътно в зарещата щанга/ и с енергични и силни удари - докато не поддаде веднъж /след като тръне малко, после е по-лесно/. След като избиеш оста /за по-лесни следващи разглобявания е желателно да направиш нова, която да е малко по дълга и за ограничение в двата края се правят жлебове, в които се поставя пружинна зегерка. Аз го направих с болтче с диаметъра на избитата ос. Така от едната страна опира главата на болтчето и само в другия край се поставя пружинна зегерка /шайба/.
Получава се нещо такова:
010487249-big.jpg

010487026-big.jpg


ПП. - Пропуснал съм да вметна, че ако се използва болтче за замана на оста крепяща зареждащата щанга, то рамото на това болтче трябва да е без резба ;). Като се направи веднъж тази процедура, следващите разглобявания вече са песен. Освен това при избиването на другия щифт, който крепи цевта към цевната кутия има вероятност да се получат нежелани луфтове :(.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Здравейте на мен също ми се наложи да поправям своя хасан 125 защото ми изтърва спусъка (няколко пъти) и ми се изкриви цевта за да я изправя използвах колонна бормашина и с умерени тласъци успях да изправя цевта чесно казано и аз се учудих от ефекта получи се много добре (натиска се прави в основата нацевта непосредствено след цената кутия) ама установих и друго зареждащия лост също се бе огънал и него го изправих но мисля че ефекта от изпускането се крие в това, че в мястото на заключване на буталото има малък наклон и фаска които според мен са се образували след 100-те изтрела които можах да направя само, и се е получила деформация (наклеп който спомага приплъзването) ако може някои на които всичко му е наред да провери дали има същия наклон и да пише, или да търся другаде повредата сега смятам и да провера всичко ли е наред и със спусковия механизъм и пак ще пиша ако успея да я управия със схеми на това което съм направил.
 
A

Anonymous

Гост
Отвори тази тема на стр.2 и разгледай внимателно качения там спусък. Обърни внимание на на 2-те пружинки и после проври на твоя спусък дали не се е разместила някоя от тях.
Ако 125-та ти е от новите, е възможно да има минимални различия /най долната пластина е от пластмаса и има едно допълнително щифтче/ Въпреки това нещата са индентични. Все пак провери при теб дали горната пружинка е на това място като на снимката. Ако се е разместила я наместваш и нещата би трябвало да се оправят. Ако си е на мястото лошо :(.

ПП-За да вадиш спусъка без да се разпада направи едно по-късо щифтче от това - което крепи спусъка към корпуса на пушката. На същата страница /стр.2-ра, точка-6/ е обяснено и снимано и това ;).
Другото, което трябва да имаш пред вид, е че от започването - до приключването на зареждането цевта трябва да е непрекъснато и здраво хваната от едната ти ръка.
 
Нагоре