HATSAN - всички модели пружинни пушки на фирмата.

A

Anonymous

Гост
@ mitaka101: Тези маншети пробвал ли си ги?
Направи ми впечатление, че най-бързите са 10м/с. При ПП май се иска 15 -20.
 
A

Anonymous

Гост
Ето снимки на цилиндъра на Хатсан 125 за който стана на въпрос преди няколко дни.
Язвите които се виждат ги има и по-навътре в цилиндъра но не са на фокус. С този апарат това успях да направя.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... d=10877334
Днес предстои рекламация в магазина от който е купена пушката.
 
A

Anonymous

Гост
Гледам че има в темата купува/продава една 125-ца дето е пълен тунинг от иводок и давала 298м/с е ако може някой да сподели е какъв точно е този тунинг аджаба та и други да гоним такива скорости
 

Иван Димов

Потребител
zerforie написа:
Гледам че има в темата купува/продава една 125-ца дето е пълен тунинг от иводок и давала 298м/с е ако може някой да сподели е какъв точно е този тунинг аджаба та и други да гоним такива скорости

Като човек притежавал мощен Хатсан ,да кажа и аз нещо по въпроса.Мнението си е лично мое и това са изводите до които съм стигнал.Хатсана е достатъчно мощен и със силен откат .За да стане добра пушка ,на моя му свалих малко мощността ,а това му намали и отката.Съответно се подобри точността.Няма нужда да се гонят максимални скорости.Тя и с намалена мощност ,си остава достатъчно силна.Пак си е по-силна от всички пружинки ,достатъчно точна с Баракуда и евтина пушка.Така ,че който си я барне както трябва,или му я направят,си става отлична пушка.Не се увличайте и не гонете максималните скорости при магнум Хатсаните.Трябва да се търси оптималното решение ,сила ,откат ,точност.И никога не пренебрегвайте вида на чашките.Иначе ,всичко отива в канала.
 
A

Anonymous

Гост
Да питам пружината във задният си край има едно пластмасово с шаиба също пластмасова,ако примерно сложа две три такива шайби дали няма да се вдигне скороста тъй като пружината ще седи по натегната по натегната и до какви други промени би довело това?
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Принципно ще вдигнеш скороста но ако натегнеш прекалено много пружината има вероятност да се счупи бързо или да отслабне по-бързо, трябва знеш че ако се допират видките при натегнато състояние е изключително неблагоприятно за пружината и се чупи това е моито мнение.
 
A

Anonymous

Гост
Имам пружина за хатсан 80 която е с 44 навивки и е дебела 3,5мм която теоритично в максимално сгънато състояние трябва да е 154мм
Оригиналната ми беше с 40 навивки и с тел приблизително 3,1мм - теоритично в максимално сгънато състояние 124мм

Ако първата пружина я зареждам малко преди границата на свиване 154мм , то значи на оригиналната може да се подложат около 30мм без да има притеснение от незареждане. Остава въпроса:
1.Дали това ще доведе до по висока начална скорост на проектила.Някой беше писал че разширяването на отвора на цилиндъра + фаска на същия този отвор от вътрешната на цилиндъра води до положителни резултати в началната скорост.
2. Дали пружината ще издържи и няма да се счупи или отслабне много бързо.
3. На така натегнатата пружина пластмасовия водач може да и дойде къс. Това май не беше въпрос :no:
 
A

Anonymous

Гост
zerforie написа:
Да питам пружината във задният си край има едно пластмасово с шаиба също пластмасова,ако примерно сложа две три такива шайби дали няма да се вдигне скороста тъй като пружината ще седи по натегната по натегната и до какви други промени би довело това?
Незнам дали ще се счупи по-бързо или ще отслабне :pardon:,но има голяма вероятност с подлагане на повече шайби да не можеш да заредиш :yes:.Това е само мое скромно мнение с моя незначителен опит. :-[Може да се допрат витките и да не позволят пълното зареждане. :yes:
 
A

Anonymous

Гост
Разглобих спусъка ,оглеждах я...Няма нищо изкривено..Стрелнах точно 3 пъти и вече тотално не иска да зацепи... направих и снимки...
Кое трябва по-специялно да загледам дали е в ред?

Ето снимки :




Съжалявам за качеството , ама нямам апарат и снимах с телефона!



ivodoc как да го регулирам? :pardon:
 
A

Anonymous

Гост
При мен се получи същия проблем след като при първото разглобяване изгубих същата тази пружинка :wall:,и определено не я виждам на снимката както е казал колегата Pezi_80.Без нея със сигурност няма да се получат нещата :yes:.Така че потърсия и я постави на мястото и.
 

harry_cool

Потребител
Имам 2 въпроса към притежателите на Хатсан 125
1 - колко мм е външният диаметър на цевта
2 - колко сантиметра е дълга цевта

Предварително благодаря за отговорите.
 
A

Anonymous

Гост
harry_cool написа:
Имам 2 въпроса към притежателите на Хатсан 125
1 - колко мм е външният диаметър на цевта
2 - колко сантиметра е дълга цевта

Предварително благодаря за отговорите.

1. 15.2мм
2. 452мм :)
 
A

Anonymous

Гост
От нклк дни съм собственик на Хатсан 95САС.
Ето едно малко ревю на пушката от мен. Снимковия материал ще е оскъден, оказа се, че батериите на фотоапарата са паднали, основно по тази причина и снимките са без светкавица.

Първи впечатления - много красива и удобна пушка, балансирана и "прикладиста".
Дървения приклад е бижу. Орех, добре обработен, байцван и (вероятно) повърхностно импрегниран с нещо. Не е лакиран, не лъщи "като холна масичка", както обичам да казвам за някои пушки. Ефектна лазерно гравирана накатка.
Външно металните части са добре обработени, полирани и равномерно оксидирани. Прорезите и отворите в цилиндъра имат малки мустачки отвътре, трябва да се оберат преди вадене на буталото.
Мерникът е от новите хатсански, няма никакви луфтове.
Релсата за оптиката е закрепена с три точкови заварки и две издатини, влизащи през отвори в цилиндъра, така че да се премахне усилието по дължина при откат (и на предни модели от определен момент нататък е така).

При разглобяването се сблъскахме с особен проблем - болта, който държи цевта не щеше да се развива, дори след прилагане на неразумно голяма сила (счупих един качествен бит). За да извадим буталото се наложи да се избие щифта на щангата за зареждане.
След разглобяването открихме обичайните за марката стружки къде ли не, част от тях естествено (но нефатално за моя радост) забити в маншета. За сметка на това, цилиндърът е огледален, а буталото, отново характерно за марката, е масивно и добре изработено.

Прословутата "противооткатна система"
DMC_1446.jpg

Най-опростено казано, това е една тръбичка от полимер, подобен на полиамид, през която минава болта за закрепване към приклада. Болта е само един, дълъг, излиза от другата страна на приклада, където се стяга с гайка и стопорен болт. Първи впечатления - няма как да прави това, което твърдят комшиите. При стрелбата по-късно впечатленията се оправдаха.
Мислим за пълно елиминиране на този САС. Няма да е трудно.

Цев
Сравнително добри нарези, съвсем леко неравни, основно в началото. Пробита малко накриво, но с прав канал ??? В предната част липсва фаска, а дулният срез беше така "оформен", че все едно не е отрязан, а прегризан.
DMC_1448.jpg

DMC_1449.jpg

Освен това, явно отпред е била натисната с центъра при струговането, защото беше леко замазана и стеснена на самия край, като калибъра беше станал някъде към 5,2-5,3. Всичко това се оправи с една нова фаска (за целта все пак махнахме цевта, голям зор видя).
Надулникът е пластмасов, на шлици, стопорен болт с вътрешен шестограм. Дупката му не беше пробита до края, така че при натягане болта не опира в цевта, а притиска към нея пластмасата, намираща се под него. Имаше останали леяци в него, но това не е болка за умиране, лесно се махат. А ако не, първите чашки ще си ги махнат.
Пред мерника има още един стопорен болт (на предни модели на Хатсан, за стопорни болтове се ползваха болтовете на мерника):
DMC_1445.jpg

Но не можахме да определим, дали стопорните болтове са 3, заедно с новия, или е само той.

Пневматична група
DMC_1447.jpg

Водачът на пружината е отделен от тапата. На нея има издатина за точното му центриране. Самия водач е по-дебел, отколкото трябва и пружината силно се трие в него.
Пружината има дължина 260мм, вътр./външ. диаметър - 19,2/12,4мм, 38 навивки с дебелина на телта 3,4мм.
Утежнителят е с дължина 35,1мм, дебелата му част е 18,7мм, диаметър на дебелата част 19,5мм, на тънката - 12мм.
Цилиндърът е с диаметър 27мм, ход на буталото 100 мм.

Спусък
DMC_1444.jpg

Новия модел спусък, като на Х155. Изцяло метален. Елемента след спусъковия лост е нов (спрямо Х125 - Х150). Три много зли пружинки. Доста тежък спусък, дори след полиране и смяна на пружинките с по-меки и къси. Регулиращите болтчета имат минимален ефект (това, което е на самия спусъков лост трябва да се удължи, за да има изобщо ефект), при това само върху дължината и усилието на мекия спусък. Твърдия спусък е тежък. Когато не му действа силата на бойната пружина е почти невъзможно да се сведе. Когато има какво да го натиска, нещата в голяма степен се оправят, но има какво още да се иска.
Предпазителят е нов тип, като на АТ44, лостчето му минава през тапата. За целта тя е по-дълга, което "изяжда" от дължината на пружината. Отново автоматичен предпазител, но няма защита от натискане на спусъка при зареждане, както на магнум-хатсаните.

Скорост и мощност
Очаквайте продължение, като си оправя хрона ("децата на обущаря ходят боси" :-X)...
 
A

Anonymous

Гост
Май имаме нов заклет фен на марката ;).Честито!
От ревюто останах с впечатление, че на тази пушка май най-ценното и е приклада...
Болта нагрява ли го, преди да го мъчиш?
 
A

Anonymous

Гост
Тони написа:
Май имаме нов заклет фен на марката
Нов?! ;)
Заклет да, нов... Това ми е третия хатсан.
В предния форум имам титла "хатсанатор" :cool:

Обещаните измервания на скоростта на Хатсан 95 САС.
С ФТТ пушката даде 240 м/с с минимален дизел, смазка много тънко само на периферията на маншета, колкото да го вкараме в цилиндъра.
 

bor1968

Потребител
Средния клас хатсани са най близо до каталожната скорост с еднограмова чашка. Мерили сме няколко и си дават около 220 м/с. Последния който мерихме е Хатсан 80 САС, на Бадири и той си даде малко над 220 м/с.
Тия 240м/ най-вероятно са и от слабия дизел, но и след това скороста ще е мужду 220 и 230 м/с, което е идеалната скорост за ПП.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Ако вместо да питаш , беше и прочел малко, нямаше да ти се налага да се двуомиш .
Девет поста назад е цитата, точно над "благодаря-то" на harry_cool над предишния то пост в същата тая тема.
се
djordji написа:
harry_cool написа:
Имам 2 въпроса към притежателите на Хатсан 125
1 - колко мм е външният диаметър на цевта
2 - колко сантиметра е дълга цевта

Предварително благодаря за отговорите.

1. 15.2мм
2. 452мм :)
 
Нагоре