HATSAN - всички модели пружинни пушки на фирмата.

A

Anonymous

Гост
Не знам. За 80-ка я представиха.
Нямаше надулник, а само малък накрайник с мушка. Но пък е по-дълга (45см) от на Х95 (39см).
 

belyatamax1

Потребител
как 39см? 43 см.цев и 2см камера в наддулника-45см???А иначе,да, тези без надулник са за малките хатсани...интересно
 
A

Anonymous

Гост
Dejmos написа:
Не знам. За 80-ка я представиха.
Нямаше надулник, а само малък накрайник с мушка. Но пък е по-дълга (45см) от на Х95 (39см).

Без надулник, а само малък накрайник с мушка. Дължина 45 см без цевната кутия - Направо 1 към 1 като с цев за 135-ца.
 

dilom08

Редовен Потребител
коя 135-ца има цев 45 см без цевната кутия? Такава не съм виждал.
 
A

Anonymous

Гост
Имах даже 2, ама ги продадох наскоро - обявата стоеше известно време в темата купува - продава. Едната беше 5,5 другата - 6,35 кал.
Но имам и още една, ще направя снимка и ще я постна тук.

023862641-big.jpg


Иначе цев за 125 пасва перфектно на 135-ца, барабар с цевната кутия, едната ми 135-ца е така:

023862645-big.jpg


Ако на Деймос цевта му е такава, значи ясно за какво става на въпрос.
 
A

Anonymous

Гост
belyatamax1 написа:
как 39см? 43 см.цев и 2см камера в наддулника-45см???А иначе,да, тези без надулник са за малките хатсани...интересно
Цевта на моята Х95 е 39 см без надулника. Не помня колко беше с надулник, защото го разкарах веднага след като я купих. Нямам вяра на пластмасовите хатсански надулници - на Х125 надулника ми отваряше групата.

Купената цев е 45 см със цевния блок. И без нея щеше да е толкова, нали цевта стига точно до задния ръб на блока.
Склонен съм да се съглася с Тинката. Такава дълга цев вероятно е за голям хатсан - 125/135. Още повече, че в началото на цевния блок (откъм цевта) има леко заобляне, като показаното от него на снимката, но по-късо.
 

dilom08

Редовен Потребител
В описания от Тинката случай- 45 см без цевната кутия- аз лично разбрах че дължината е 45 до цевната кутия и има още в цевната кутия. А то ставало дума че колегата е мерил цевта като е свалил цевта от цевната кутиа и затова е дал размер от 45 см без цевната кутия. Но реалната дължина на цевта си е 45 см. както на всички 135 ци.
 

didarai

Редовен Потребител
Dejmos написа:
... Цевният блок е около 5мм по-дълъг от на Х95, а отворът за закрепване на щангата за зареждане е по-навън от края на блока - общо 8-10мм по-напред в сравнение с Х95. ..
Това предполага по-дълъг ход на буталото.Или е за по-голям хасан или е свързано с новия куатро спусък ако зацепва на различна от стария спусък позиция при средните хасани(по-скоро първото).Има и вариянт просто да са удължили ъгъла на завъртане на цевта при зареждане ,а скъсили тягата,но не виждам някакво предимство или смисъл в това(напротив по-неудобно зареждане,нови детайли,чертежи програми и т.н.)
 
A

Anonymous

Гост
Дидарай, има и по-просто обяснение - цевта е от голям хатсан. И всичко си идва на мястото.
 
A

Anonymous

Гост
dilom08 написа:
В описания от Тинката случай- 45 см без цевната кутия- аз лично разбрах че дължината е 45 до цевната кутия и има още в цевната кутия. А то ставало дума че колегата е мерил цевта като е свалил цевта от цевната кутиа и затова е дал размер от 45 см без цевната кутия. Но реалната дължина на цевта си е 45 см. както на всички 135 ци.

Така е, явно е станало недоразумение.
 

cilindura

Редовен Потребител
Здравейте колеги, поради проявения интерес от някои колеги към една тунингована от мен (моя разбира се) пушка Хатсан 125, реших да публикувам няколко снимки и да споделя часто от иновациите приложени в изработката на тякои от детайлите. Пушката е една от първите вкарани в България. Тук откри, че там където свършва хода на буталото диаметърът на цилиндъра беше по - голям с около две десети, така че навлизайки в този участък маншетът не можеше да компресира въздуха и се получава утечки на въздух, обратни по посока на движението на буталото. В последствие открих, че почти всички пушки притежават тази конструктурска недомислица. През ръцете ми минаха десетина Хънтър 1250 на Гамо, които бяха с абсолютно същите раздути в крайния участък цилиндри. Сам по себе си корпусът на пушката представлява тръба, върху която е набита тапа (шарнирната вилка). За целта се наложи да изработя специален дорник, с който посредством шлайфане постигнах абсолютен цилиндър с разлика в диаметрите едва няколко стотни (което лукс за серийните пушки). Тук ще видите начина по който съм закрепил цевта към цевнтата кутия. Тя може да бъде демонтирана посредством един стопорен винт м8 мм. с помощта на шестограмен ключ. Решението ми цевта да бъде демонтериема бе породено от факта, че разполагах с твърде къс калъф са пушката. В момента нямам проблеми с пренасянето й, тай като тя стана твърде къса. Друг важен момент в конструкцията на тази прекрасна според мен пушка е окачването на ригела (зареждащата щанга). Вече при сваляне не е необходимо да се сваля цевта, тоест сваля се само ригела. Другото интересно е т.нар. от мен избутвач, който се намира от другата страна на ригела, тоест там където преди той е контактувал с буталото. Този детайл елиминира адски неприятното прескачане на щангата през буталото породено от износването на неговите шлици, изпълняващи ролята на водачи спрямо корпуса на пушката. Другите интересни неща ще ги видите на снимките: предпазител, действащ по метода на предпазителя на Славия 631 ( с натиск); дуралова тапа; втулка от неръждаема стомана; уплътнение на цевта изработено от специален ударо и термоустойчев материал и т.н. и т.н. :cheers:
 

tzocho

Потребител
Колега, перфекционизма ти е за уважение! Добре е за форума, че те има - моите адмирации! :bravo: :cheers:
 

cilindura

Редовен Потребител
публикувах и всичко се изтри... сега наново
 

Attachments

  • P5173584 (Small).JPG
    P5173584 (Small).JPG
    50.4 KB · Прегледи: 280
  • P5173585 (Small).JPG
    P5173585 (Small).JPG
    45.7 KB · Прегледи: 252
  • P5173586 (Small).JPG
    P5173586 (Small).JPG
    44.4 KB · Прегледи: 245
  • P5173587 (Small).JPG
    P5173587 (Small).JPG
    46.7 KB · Прегледи: 253
  • P5173588 (Small).JPG
    P5173588 (Small).JPG
    46.3 KB · Прегледи: 317
  • P5173589 (Small).JPG
    P5173589 (Small).JPG
    51.1 KB · Прегледи: 292
  • P5173591 (Small).JPG
    P5173591 (Small).JPG
    46.7 KB · Прегледи: 279
  • P5173592 (Small).JPG
    P5173592 (Small).JPG
    44.9 KB · Прегледи: 291
  • P5173593 (Small).JPG
    P5173593 (Small).JPG
    37.2 KB · Прегледи: 271
  • P5173594 (Small).JPG
    P5173594 (Small).JPG
    42.4 KB · Прегледи: 262
  • P5173595 (Small).JPG
    P5173595 (Small).JPG
    43 KB · Прегледи: 271
  • P5173583 (Small).JPG
    P5173583 (Small).JPG
    59.8 KB · Прегледи: 316

cilindura

Редовен Потребител
+
 

Attachments

  • P5173602 (Small).JPG
    P5173602 (Small).JPG
    54.4 KB · Прегледи: 207
  • P5173605 (Small).JPG
    P5173605 (Small).JPG
    49.7 KB · Прегледи: 264
  • P5173604 (Small).JPG
    P5173604 (Small).JPG
    38.6 KB · Прегледи: 217
  • P5173603 (Small).JPG
    P5173603 (Small).JPG
    40.4 KB · Прегледи: 213
  • P5173599 (Small).JPG
    P5173599 (Small).JPG
    40.3 KB · Прегледи: 226
  • P5173598 (Small).JPG
    P5173598 (Small).JPG
    52.3 KB · Прегледи: 226
  • P5173597 (Small).JPG
    P5173597 (Small).JPG
    48.1 KB · Прегледи: 230
  • P5173596 (Small).JPG
    P5173596 (Small).JPG
    43.1 KB · Прегледи: 219
  • P5173600 (Small).JPG
    P5173600 (Small).JPG
    43.6 KB · Прегледи: 202

cilindura

Редовен Потребител
+
 

Attachments

  • P5173610 (Small).JPG
    P5173610 (Small).JPG
    40.6 KB · Прегледи: 196
  • P5173614 (Small).JPG
    P5173614 (Small).JPG
    60.1 KB · Прегледи: 173
  • P5173613 (Small).JPG
    P5173613 (Small).JPG
    59.4 KB · Прегледи: 184
  • P5173613 (Small).JPG
    P5173613 (Small).JPG
    59.4 KB · Прегледи: 176
  • P5173612 (Small).JPG
    P5173612 (Small).JPG
    58.4 KB · Прегледи: 220
  • P5173611 (Small).JPG
    P5173611 (Small).JPG
    41 KB · Прегледи: 187
  • P5173609 (Small).JPG
    P5173609 (Small).JPG
    43.2 KB · Прегледи: 179
  • P5173608 (Small).JPG
    P5173608 (Small).JPG
    46.1 KB · Прегледи: 191
  • P5173607 (Small).JPG
    P5173607 (Small).JPG
    44.9 KB · Прегледи: 180
  • P5173606 (Small).JPG
    P5173606 (Small).JPG
    51.2 KB · Прегледи: 228

cilindura

Редовен Потребител
+
 

Attachments

  • P5173615 (Small).JPG
    P5173615 (Small).JPG
    40 KB · Прегледи: 242
  • P5173616 (Small).JPG
    P5173616 (Small).JPG
    28.7 KB · Прегледи: 216
  • P5173617 (Small).JPG
    P5173617 (Small).JPG
    42 KB · Прегледи: 216
  • P5173618 (Small).JPG
    P5173618 (Small).JPG
    58 KB · Прегледи: 242

didarai

Редовен Потребител
cilindur !
------------------------------------------------------------
Май няма(не се вижда),но друго по спусъка освен предпазителя променял ли си?Качи ли се(и с колко) скоростта след шлайфането на цилиндрите до .......цилиндър :D
 

cilindura

Редовен Потребител
След шлайфането на цилиндъра се забеляза доста по - поносим откат по простата причина, че летейки напред буталото сгъстява всичкия въздух, преодолявайки огромното съпротивление на чашката и по този начин ударът на маншета в челото на цилиндъра е по - лек. Ако буталото издишаше, тоест нямаше компресия, както беше преди, то удърът щеше да бъде много по - силен поради липсата на съпротивление. По този начин си строших перфектна оптика Бушнел. Що се отнася до скоростите то те наистина се качиха значително с различните типове чашки. Но в момента пушката съм я настроил на 365 - 370 м/сек с 0,5 гр. чашка, тъй като след хилядите експерименти стигнах до извода, че от дистанция 10 - 35 метра разстоянията на които аз стрелям поради проблеми със зрението, това е перфектната скорост за перфектната точност. Ако говорим за скорости с така тунингованата пушка и още някои тънкости по входа на цевта (първите 10 см) и преходния отвор (неговата конфигурация) съм постигал средни скорости в порядъка 425 - 430 м/сек с 0,5 гр проектил. :cheers:
 

tzocho

Потребител
...поносим откат по простата причина, че летейки напред буталото сгъстява всичкия въздух, преодолявайки огромното съпротивление на чашката и по този начин ударът на маншета в челото на цилиндъра е по - лек
Логиката според мен е, защото при липса на компресия в началото буталото се ускорява по-бързо, следва отката от въздушната възглавница образувала се преди напускането на чашката и едва тогава удара на буталото в дъното на цилиндъра. Правих си експерименти с преходния отвор на моето QB-57 и се оказа, че дори и при липса на пълна компресия в начален етап от движение на буталото само с промяната на диаметъра му се променяше и отката, а от там и на точността. Само експериментално може да се уцелят правилните настройки и съотношения работен обем - степен на компресия - преходен отвор за всяка една пушка в съответния калибър.
 
Нагоре