Здравейте колеги, поради проявения интерес от някои колеги към една тунингована от мен (моя разбира се) пушка Хатсан 125, реших да публикувам няколко снимки и да споделя часто от иновациите приложени в изработката на тякои от детайлите. Пушката е една от първите вкарани в България. Тук откри, че там където свършва хода на буталото диаметърът на цилиндъра беше по - голям с около две десети, така че навлизайки в този участък маншетът не можеше да компресира въздуха и се получава утечки на въздух, обратни по посока на движението на буталото. В последствие открих, че почти всички пушки притежават тази конструктурска недомислица. През ръцете ми минаха десетина Хънтър 1250 на Гамо, които бяха с абсолютно същите раздути в крайния участък цилиндри. Сам по себе си корпусът на пушката представлява тръба, върху която е набита тапа (шарнирната вилка). За целта се наложи да изработя специален дорник, с който посредством шлайфане постигнах абсолютен цилиндър с разлика в диаметрите едва няколко стотни (което лукс за серийните пушки). Тук ще видите начина по който съм закрепил цевта към цевнтата кутия. Тя може да бъде демонтирана посредством един стопорен винт м8 мм. с помощта на шестограмен ключ. Решението ми цевта да бъде демонтериема бе породено от факта, че разполагах с твърде къс калъф са пушката. В момента нямам проблеми с пренасянето й, тай като тя стана твърде къса. Друг важен момент в конструкцията на тази прекрасна според мен пушка е окачването на ригела (зареждащата щанга). Вече при сваляне не е необходимо да се сваля цевта, тоест сваля се само ригела. Другото интересно е т.нар. от мен избутвач, който се намира от другата страна на ригела, тоест там където преди той е контактувал с буталото. Този детайл елиминира адски неприятното прескачане на щангата през буталото породено от износването на неговите шлици, изпълняващи ролята на водачи спрямо корпуса на пушката. Другите интересни неща ще ги видите на снимките: предпазител, действащ по метода на предпазителя на Славия 631 ( с натиск); дуралова тапа; втулка от неръждаема стомана; уплътнение на цевта изработено от специален ударо и термоустойчев материал и т.н. и т.н.