Както казват - момченцата никога не порастват . И общата ни страст към пушките е едно от доказателствата за тази истина. От лятото ми се върти една идея и така и не можах да си я избия от главата. Затова реших да я довърша и споделя с вас: . Спортът ФТ приема, макар и условно, една визия на ловната стрелба. Стрелбата с мощни оптики, обаче, реално е по-близо до снайперовата отколкото до ловната стрелба и сигурно би било интересно да се практикува с въздушно оръжие дисциплина имитираща стрелбата с бойно оръжие - вид снайпинг за пневматична пушка. Не знам почти нищо за снайпинга и това което споделям е просто моя импровизация:
Приемам дистанциите на които стреляме за съответстващи на "бойните" в мащаб 1:10. В този мащаб проектирах падаща мишена, която в 32 кратна оптика на 50м ще изглежда точно както в реална обстановка на 500м. Мишената реагира на head shoot попадение със задната си част /на илюстрацията в по-тъмно синьо/ и носи на състезателя 2 точки. С останалата си част /по-светлата/ също реагира, като пада цялата и носи 1 точка. Вертикалното положение на заредената за стрелба мишена се осигурява от противотежести, чийто баланс ще се установи експериментално. Зареждането е изнесено странично с Г-образен лост. Оттук нататък - импровизациите могат да са най-различни и интересни: Мишени в цял ръст за по-близки дистанции, с различни силуети; комбинация с мишени на "заложници" разположени в непосредствена близост, свалянето на които носи наказателни точки; камуфлажни препятствия маскиращи мишените и т.н. Стрелбата може да става аналогично на ФТ в състезателни тройки. Но още по интересно би било играта да се доближи още до мисиите на снайперистите: мишените да не се обозначават с табелки, да се затрудни тяхното откриване и всяка една стрелкова позиция да бъде като отделна мисия с незнайно за състезателя разположение на целите. Позите за стрелба - съответстващи на "бойните": ограничения с препятствия за труден ъгъл на видимост или стрелба и т.н.
Страйкбол /еърсофт/ е една интересна и забавна военизирана игра с много почитатели, но при нея липсва един много съществен момент - удоволствието от прецизния изстрел. Ако има мераклии за играта, която кратко ви илюстрирах - споделете вашите впечатления .
Приемам дистанциите на които стреляме за съответстващи на "бойните" в мащаб 1:10. В този мащаб проектирах падаща мишена, която в 32 кратна оптика на 50м ще изглежда точно както в реална обстановка на 500м. Мишената реагира на head shoot попадение със задната си част /на илюстрацията в по-тъмно синьо/ и носи на състезателя 2 точки. С останалата си част /по-светлата/ също реагира, като пада цялата и носи 1 точка. Вертикалното положение на заредената за стрелба мишена се осигурява от противотежести, чийто баланс ще се установи експериментално. Зареждането е изнесено странично с Г-образен лост. Оттук нататък - импровизациите могат да са най-различни и интересни: Мишени в цял ръст за по-близки дистанции, с различни силуети; комбинация с мишени на "заложници" разположени в непосредствена близост, свалянето на които носи наказателни точки; камуфлажни препятствия маскиращи мишените и т.н. Стрелбата може да става аналогично на ФТ в състезателни тройки. Но още по интересно би било играта да се доближи още до мисиите на снайперистите: мишените да не се обозначават с табелки, да се затрудни тяхното откриване и всяка една стрелкова позиция да бъде като отделна мисия с незнайно за състезателя разположение на целите. Позите за стрелба - съответстващи на "бойните": ограничения с препятствия за труден ъгъл на видимост или стрелба и т.н.
Страйкбол /еърсофт/ е една интересна и забавна военизирана игра с много почитатели, но при нея липсва един много съществен момент - удоволствието от прецизния изстрел. Ако има мераклии за играта, която кратко ви илюстрирах - споделете вашите впечатления .