ОПТИКИ - избор, монтажи и АКСЕСОАРИ към тях. Какви, откъде? Приспособления, прострелване, ремонти

didarai

Редовен Потребител
Ако ще заточваш виж посоката на въртене, за да знаеш коя страна да заточваш. И ножовете се заточват едностранно, или все едно точиш тесла.
Да . Видях , че има посока и е едностранно разбира се . Просто не знаех дали трябва да е остър . Предположих , че фабрично трябва да е както трябва .
Тревата е голяма на места наистина . За моторна коса си е . А косачката съм я оставил на максимална височина (7 см) .
 

didarai

Редовен Потребител
Тогава опитай да подаваш по бавно.
Утре ...ако запали де . Ще я оставя на място да поработи 5-10 мин . Да видим проблемът в двигателят ли е . Ако работи , заточвам ножа и почвам . Няма да я хвърлям в дълбото и ще карам бавно , да видим какво ще стане .
.....
А по принцип кога започвате да косите повторно ? Колко сантиметра след като е израсла ?
 

sevdaka80

Редовен Потребител
Няма смисъл да я остявяш много голяма, в момента работя в такава фирма. Клиентите ни поръчват кагато снане около12/15 см. но работим с профи машини. Ти ще усетиш възможностите на машината и ще прецениш.
 

rifle

Потребител
Стара Английска поговорка: Ако подстригвате, поливате, валирате и разрохвате тревата един път седмично, то след 100г. ще имате идеалният Английски двор! Това за добро настроение! А сега сериозно. Моето дворче когато го подстригвам височината на косачката е както твоята- 7см. А когато стигне 10-15см. вече знам, че отдавна е трябвало да играе косачката ! Косачката външно е същата , но е електрическа. Ножа наистина трябва да го заточиш-с ъглошлайф и флап диск става чудесно. Ако ти затяга провери спирачката.( Дали има спирачка ще разбереш когато я изгасиш -ако оборотите намаляват постепенно, значи няма. Ако спира рязко, или почти рязко - значи има спирачка или нещо друго задържа, което после пък ти пречи да я запалиш). А за да си сигурен, че не е от тревата просто пробвай да я запалиш на голо место и после да поработи там на празен ход. Хубава вечер!:cheers:
 

Attachments

  • IMG-2c771caa271e91df10bdec1550c83883-V.jpg
    IMG-2c771caa271e91df10bdec1550c83883-V.jpg
    330.8 KB · Прегледи: 34
  • IMG-76c1a9456a1fde8a2d7256245390d0d9-V.jpg
    IMG-76c1a9456a1fde8a2d7256245390d0d9-V.jpg
    220.7 KB · Прегледи: 33
  • IMG-57652ae97ad943fd9a18a71779543393-V.jpg
    IMG-57652ae97ad943fd9a18a71779543393-V.jpg
    221.6 KB · Прегледи: 35
  • IMG-7f43db9b567e51b6dbff3386bb086a2b-V.jpg
    IMG-7f43db9b567e51b6dbff3386bb086a2b-V.jpg
    248.4 KB · Прегледи: 34

rivan

Редовен Потребител
Блокира и не можех да го запаля(завъртя) от въженцето . Раздвижих го от ножа и го запалих пак . След 10 секунди пак блокира така и се отказах да опитвам повече .
Провери да не е намотала нещо на оста.Не е нормално да не може да превърти от въженцето.Ако запали я остави да работи на празен ход поне половин час.Смени маслото.Пак да поработи на празен ход и тогава я пробвай беез да я мъчиш много.След три часа работа пак смени маслото.Провери "въздушния филтър" - парче дунапрен.Изпери го с "веро", изсуши го и пробвай, като му капнеш капка-две масло - не повече.Понякога се уливат да го смазват и почва да дави.
PS.Зареди бензин от друга бензиностанция.
 

didarai

Редовен Потребител
Проверих дали не е намотала . Няма нищо . То нямаше и време . Да е работила няма и 8 минути общо .
Проверих и филтъра . Беше мокър в единият си ъгъл (не разбрах бензин ли е или масло) но на 70% беше чист .
Ще я оставя да работи повече утре да видим . Може да пробвам и с друг бензин .
...............
Има спирачка , но тя ако е стегната ще е трудно и при дърпане на въжето , а не усетих особено усилие . На практика съм я сложил на положението , на което спирачката е най-широко отворена . Ще видим утре какво ще стане . Притесни ме тва , че вторият път си блокира напрактика на празен ход . Ще видим . Дано извадя късмет ,че не ми се занимава с връщаници , а и ми хареса . Качествена е , не е некво лембезе пластмаса .
 

staz

Редовен Потребител
Ще бъда искрен:
1. Косачката ти е далеч от качествените.
2. Ножът не трябва да е остър като домашен нож, т.е. ножът реже от оборотите. Това, че ти се струва тъп е нормално.
3. За да запалиш и работи косачката, трябва постоянно да държиш лоста прибран към ръкохватката. Лостът над ръкохватката за двете ти ръце, от където буташ косачката.
4. Стандартно 4 тактовите двигатели на косачките са с картери около 650 мл., макс. За това се продават разфасовки по 600 мл. Това, че е много над максимума не е хубаво! Стандартно масло се сменя на първите 5 мото часа, после на 25 часа, след това на 50 часа и всеки сезон след това независимо, че си работил 1-2 часа. Това са препоръки от производител.
5. Дали ще работи на място или ще косиш - няма абсолютно никакво значение СТИГА ТРЕВАТА ДА НЕ Е ПО-ВИСОКА от колелата на косачката. Тогава тя се мъчи, тресе, гасне, криви нож ако е от “качествен” материал и др.
6. Защо няма инструкция за употреба на български език или поне на английски? Понякога подобни продукти са опасни за здравето, повярвай ми!
 
Последна промяна:

didarai

Редовен Потребител
Е ...ся ! Качествена . :cool:Колко да е качествена най-евтината моторна ? ;) Просто споменах , че пластмасите са и дебели и здрави . По принцип същото тяло се ползва за два пъти по-скъпият модел . До колкото разглеждах моделите в ЕМАГ , повечето са с мотори на същата фирма(OHV) , независимо от марката до към 3 пъти отгоре на цена и се различават по мощността и екстрите .
Ясно , че не е професионална нито , че ще е качетвена кат за 1200 лв . Четох ревюта и бяха доволни хората . Не споменаваха проблеми . Предпочетох я пред електрическа , че дворът си има едни 50-тина метра и не ми се прескача кабел . Тревата е смеска , та и на нея няма да и се старая , но е по-удобна за работа от моторната коса .
Лоста го държа постоянно . То няма как , иначе гасне .
Няма да кося двора сега , че е за моторна коса тревата . Просто исках да я пробвам . По празниците няма и масло от къде да взема , ако е по-специално , че в книжката не пише никва марка . Маслото е точно на максимума . Ножът е дебел и твърд . Не виждам как може да се окриви от трева , но пък наистина е много тъп . За инструкцията е така . Не съм я превеждал , но с гугъла и кво ли ще преведе . Оглеждах се за числа , ама йок . За първи път ползвам нещо , дето поне на английски да няма .
 

staz

Редовен Потребител
Е ...ся ! Качествена . :cool:Колко да е качествена най-евтината моторна ? ;) Просто споменах , че пластмасите са и дебели и здрави . По принцип същото тяло се ползва за два пъти по-скъпият модел . До колкото разглеждах моделите в ЕМАГ , повечето са с мотори на същата фирма(OHV) , независимо от марката до към 3 пъти отгоре на цена и се различават по мощността и екстрите .
Ясно , че не е професионална нито , че ще е качетвена кат за 1200 лв . Четох ревюта и бяха доволни хората . Не споменаваха проблеми . Предпочетох я пред електрическа , че дворът си има едни 50-тина метра и не ми се прескача кабел . Тревата е смеска , та и на нея няма да и се старая , но е по-удобна за работа от моторната коса .
Лоста го държа постоянно . То няма как , иначе гасне .
Няма да кося двора сега , че е за моторна коса тревата . Просто исках да я пробвам . По празниците няма и масло от къде да взема , ако е по-специално , че в книжката не пише никва марка . Маслото е точно на максимума . Ножът е дебел и твърд . Не виждам как може да се окриви от трева , но пък наистина е много тъп . За инструкцията е така . Не съм я превеждал. , но с гугъла и кво ли ще преведе . Оглеждах се за числа , ама йок . За първи път ползвам нещо , дето поне на английски да няма .
1. Маслото трябва да е категория SAE 30. В специализираните магазини има точни разфасовки.
2. Инструкцията е редно да е на български език. Попитай КЗК.
3. Ножът си пати от камъни, клечки и др. Най-много зависи от каква стомана е направен.
4. Хвалят ги, защото всеки си хвали стоката.
пример: представи си, че здраво бюджетно кухненско оборудване струва 1 лев, а ти си поръчал/закупил такова за 20 стотинки.
съвет: ако имаш възможност им я върни и си купи дори на лизинг нещо в диапазона 450-600 лв.
5. По самата косачка има пиктограми(стъпки) как да се стартира. Двигателят е незнайна марка, а Жоро е прав, че абревитатура OHV е система на клапаните.
съвет: търси нещо с двигател briggs, метален корпус, ширина на косене 36-46 см., марки McCulloch, Stiga, MTD, а дори в хиперите имат собствени марки, които заслужават внимание - Практикер, Бриколаж и Хоуммакс.
 

didarai

Редовен Потребител
OHV въобще не е марка двигател, а е тип на клапаните.
:lol::D:D
Баси мяката :eek:. То цяла енциклопедия тез косачки бря . Ай сиктир :confused:! Ей ся па и за тях шсъ образовам . Подкарам ли я , аргасвам докат е жива и следващата ще е електрическа и готово . Нема ся и на тва(трева) чирак да ставам ... o_O

1. Маслото трябва да е категория SAE 30. В специализираните магазини има точни разфасовки.
2. Инструкцията е редно да е на български език. Попитай КЗК.
3. Ножът си пати от камъни, клечки и др. Най-много зависи от каква стомана е направен.
4. Хвалят ги, защото всеки си хвали стоката.
пример: представи си, че здраво бюджетно кухненско оборудване струва 1 лев, а ти си поръчал/закупил такова за 20 стотинки.
съвет: ако имаш възможност им я върни и си купи дори на лизинг нещо в диапазона 450-600 лв.
5. По самата косачка има пиктограми(стъпки) как да се стартира. Двигателят е незнайна марка, а Жоро е прав, че абревитатура OHV е система на клапаните.
съвет: търси нещо с двигател briggs, метален корпус, ширина на косене 36-46 см., марки McCulloch, Stiga, MTD, а дори в хиперите имат собствени марки, които заслужават внимание - Практикер, Бриколаж и Хоуммакс.
Вярно е , че хал хабер си нямах за кво иде реч и ако знаех , че не са с двутактови двигателчета , директно вземах електрическа , преко неудобството от кабела . Толкова работа си имам наглавата , че ся и на нея да и бая .
За клечките и камъните се сетих и докато не е изкара навсякъде много трева поучистих двора (до колкото може , че си отива къдя декар и половина ,а има и дървета)
И за пиктограмите се оглеждах ....ама ...ОПА ...и те на румънски ..:D:D
Видях в клипа как я палят и така и аз . То няма и кво кой знае да се прави .
 
Последна промяна от модератор:

Ctan4o

Потребител
Oт 4 години имам един Bosch rotak 43. В началото го пазих ама вече не. В градината няма камъни, но орехи, костилки и дребни клончета удрям редовно. Понякога кося доста висока трева и бурени. Ножа има наранявания но не съм го пипал никога, високите обороти вършат цялата работа. Също мислих че кабела ще е проблемен но гледам да върви върху вече окосената трева и така не се налага да го прескачам.

Лично аз предпочитам да опъна 30м кабел отколкото да поддържам карбуратор, свещи, масло и т.н.
 
Последна промяна:

lynx

Редовен Потребител
И аз имам от 15 години електричка Bosch Rotak, много безгрижна и здрава се оказа и не се мръщи много на висока трева.
Ако е мокра тревата понякога издава по-странни забавени звуци и лепи треви по колелата, но продължава да стриже упорито :)
Чувствам се късметлия, че навремето не се напъхах в ядовете с бензинова косачка.
Говорил съм с хора от Бош сервиза за косачките, успокоиха ме че поддържат чаркова и за много стари модели.
Нещо ако се повреди, взимат машината и след ден-два е готова за бой срещу приемливи цени.
Кабелът не е голяма пречка, особено за хора, които знаят как да минават с машината така че кабела да не пречи.
Имам 50 метров разклонител, който ми е за моя двор е достатъчен.
Машината коси еднакво добре и при заточен нож, както и при здраво затъпен.
Ако има обороти, ножа не е проблем.
 

rivan

Редовен Потребител
Аз от 5 год кося с McCulloch, с двигател brigs&Stratton. Само масло и бензин. С оригиналната свещ е. И резервна втулка на оста, че спря в един пън. За по-голяма площ не става с електрическа. И самохода си е хубава екстра! Взех си и тример MTD за по- трудните места.
 

didarai

Редовен Потребител
Лично аз предпочитам да опъна 30м кабел отколкото да поддържам карбуратор, свещи, масло и т.н.
Айде готово! Умря ! :cool::D:D
Лично аз също вече ще предпочитам кабела ...:lol:
Та .
Запалих я . Оставих я да работи на празен ход . И след 3-4 минути ...джагара-джугара и угасна . От картера излизаше пушек . При опит за запалване , вече вървеше доста леко звукът беше тракащ и явно нема запали повече .
Ся отивам да си я сгъна прилежно в кашончето ...и обратно в Румъния .
После ...електрическа и тва е .
Явно нещо със смазването не беше в ред
(Дейба) :confused:
 
Последна промяна:
Нагоре