bgbul
Редовен Потребител
Каквото и масло да препоръчват (като вискозитет и качество) много зависи колко е разработена колата. Понякога да сложиш по-тънко (по-скъпо, качествено) масло е правилно, но не винаги е така. Когато моторът е вече над 100 хил км той има нужда от малко по-гъсто, по-дебело масло заради увеличената хлабина в цилиндрите и на коляновия вал лагерите. Но ако препоръчват тънко (5W30 или 10W40) и цилиндрите са си добре (редовна смяна, загряване при първоначално стартирана и в студено) то тогава с по-дебело масло ще сгрешите и трябва да се слага препоръчаното, въпреки километрите.
Собственикът (ти) най-добре знаеш състоянието на двигателя (има ли си тяга, харчи ли масли и т.н). И най-добре можеш да прецениш трябва ли ти по-дебело масло.
Технически може да се измери/види състоянието на двигателя като се измери компресията на цилиндрите. Има си норма.
Ако харчи масло - (пр. от смяна до смяна 10 000 км повече от литър) то тогава е добре да смениш марката масло и ако няма резултат да смениш вискозитета с по-дебело масло. Има случай с една марка да харчи масло, а с друга да не харчи при един и същи вискозитет. Затова преди да сменяш вискозитета по-добре пробвай с друга марка с препоръчаното масло.
Мисля от ЕВРО 07 е добър избор, защото имат наистина избор от качества. Ако нямаш отстъпка там (и избереш да купиш от там) свиркай. Имам 30 или 40 % отстъпка... не знам колко.
Друга добра възможност е да намериш магазин за товарни автомобили. Там имат добри масла с правилния вискозитет. И маслата за ТИР-овете например ги дават смяна през 20 000 км. Но това не важи за теб (ти ще си го сменяш през 10 000 км.) Там смяната е през 20-25 хил. заради рядкото палене на студено и голям пробег с едно палене.
Това е бърз прочит на трудния път "какво масло да избере човек за своя автомобил". Много ментета на пазара. Трудно е да се ориентира човек.
Успех!
Собственикът (ти) най-добре знаеш състоянието на двигателя (има ли си тяга, харчи ли масли и т.н). И най-добре можеш да прецениш трябва ли ти по-дебело масло.
Технически може да се измери/види състоянието на двигателя като се измери компресията на цилиндрите. Има си норма.
Ако харчи масло - (пр. от смяна до смяна 10 000 км повече от литър) то тогава е добре да смениш марката масло и ако няма резултат да смениш вискозитета с по-дебело масло. Има случай с една марка да харчи масло, а с друга да не харчи при един и същи вискозитет. Затова преди да сменяш вискозитета по-добре пробвай с друга марка с препоръчаното масло.
Мисля от ЕВРО 07 е добър избор, защото имат наистина избор от качества. Ако нямаш отстъпка там (и избереш да купиш от там) свиркай. Имам 30 или 40 % отстъпка... не знам колко.
Друга добра възможност е да намериш магазин за товарни автомобили. Там имат добри масла с правилния вискозитет. И маслата за ТИР-овете например ги дават смяна през 20 000 км. Но това не важи за теб (ти ще си го сменяш през 10 000 км.) Там смяната е през 20-25 хил. заради рядкото палене на студено и голям пробег с едно палене.
Това е бърз прочит на трудния път "какво масло да избере човек за своя автомобил". Много ментета на пазара. Трудно е да се ориентира човек.
Успех!
Последна промяна: