Купуваш нова кола, ако караш поне 20-25 000 км на година, иначе не виждам смисъл. Купувал съм нова, нямаше 5 години, когато ми се прииска нещо друго, продадох я на 45 000 км, за около 45% от цената която бях платил за нея. Имам колеги, които са сменили по няколко нови коли, продадени после на подобен пробег и обезценка над 50 процента. Купувал съм Спортидж на 4 години, 50 000 км, 3 години още гаранция, навигацията скапана,ама за нея гаранцията не е 7, а 3 години. Няма проблем, срещу 5 бона могат да ми я сменят. Продавача се оплаква- ами аз 60 000 платих за нея, сега й вземам 30. Смяна на масло+филтри+предни накладки беше 700 лева. След като изтече гаранцията цените падали над 2 пъти, ама докато е в гаранция са такива, това ми казаха в сервиза. Колега взе Ярис и РАВ 4 за жена си и за себе си, Равката го остави на пътя още през първата година. Хубавото е, че е имал много време да се кара с представителите на марката, докато чака пътна помощ.
Та, всеки си решава дали му трябва нова кола, дори и да може да си го позволи. Ако се регистрира на фирма, тегли се ДДС, водят се фирмени разходи и т.н. може и да се връзват нещата, но за физическо лице с 10-12 000 км пробег на година, си е чист мазохизъм и хвърляне на пари на вятъра.
Аз, обаче, за друго исках да се похваля. Почти 2 години вече, откак се сдобих със Субару и оттогава във Варна съвсем спря да вали сняг (даже един приятел ме бъзика, че заради мен страдали всички субаристи). Предната събота имах възможност да я пробвам в пясък. Бяхме на семейна разходка с приятелско семейство, те със Гранд Чероки, подсилено за офроуд окачване, ол терен гуми, V8 мотор, аз със Аутбека с летни гуми. Авера не иска да ме пуска да влизам в пясъка, че нямало да изляза. Обаче аз се наврях, естествено се окопах до праговете и то за да не вляза в една дюна и да я разора, а не защото колата забуксува. Идва приятеля веднага да дава акъли и да пробва да бута, обаче Аутбека без проблем даде назад, направих си маневрата за да не влизам в дюната и зацепих напред без проблем. На всичкото отгоре не се бях сетил да изключа ESP, когато го изключих, Субаруто тръгна в пясъка кажи-речи, като на асфалт. Приятеля се шашна, вика- Егати звяра, изобщо не се затрудни.
В понеделник пък я пробвахме на кал с братовчед ми, като изключим занасянето на задницата от време на време, колкото да се накефим, Аутбека изобщо не се притесни и то с летните гуми (е нямаше баири, иначе съвсем друго щеше да е и то заради гумите най-вече)
Общо взето, до сега не бях разбрал, каква кола съм купил, сега почнах да разбирам "сектата" на субаристите