В края на 2018-та купих Голф 6 за жената, кара се основно градско, но излиза и извън града, че и два пъти до Пловдив е ходила. Бях много скептично настроен към тази кола, но си признавам, че за сега се представя много добре. За градска кола е идеална- не е прекалено голяма, но се събират 4-ри човека съвсем нормално, много е маневрена ако се навреш в тесни улички с паркирани навред курници, в същото време е удобна и за дълъг път. Вози си много добре, сравнявам с Аутбек Б14 и голфа вози по-меко за мен, в същото време е доста стабилна, ако караш с 90, само дето не отваряш вратата да погледнеш дали не си спрял, "комфортната" ми скорост извън града, на хубав път, е около 120, пак за сравнение със Аутбека, при него при около 110 вече чувството е,че карам бързо. Теста за сигурност:
https://www.euroncap.com/en/results/vw/golf/11075 Аз друга кола с 9 еърбега и то в този клас, съм нямал до сега.
Обаче, трябва да се подбере мотора, аз съм с най-късата клечка- 1.4 ТСИ с ДСГ 7 , мотора боклук (поне според отзивите, аз проблеми до сега съм нямал), кутията доказан боклук (рециклиране на мехатроник + смяна на съединителя до тук). Разход 6.5 извънградско, градско пада под 10, ако аз карам, при жената минава нагоре, ама тя го кара студен до работа и после пак така обратно. За сравнение, във Варна кола,която да ми гори под 12 в града съм нямал, това включва 4 дизелови коли. Аз търсех бензин, автомат, така че за ВАГ групата трудно щях да избягам от ДСГ и приех, че ще се боря с проблемите й. А взех Голфа, защото беше уж на реални 89 000 км.
Други проблеми до сега- вие компресора на климатика, според познат автомонтьор, това е разпространен проблем, нов бил към 500 лева, но ме посъветва, да не го пипам щом си работи. Нещо шлици някакви се разбивали или нещо подобно. Приятел имаше същия проблем, но на Октавия и каза, че са му го ремонтирали за около 200 лева, без да го сменя.
Модула на АБС-а беше с проблем,когато я взех. Това е фабричен проблем за някои модули на ВАГ групата. Имало е сервизни акции и са заменени, ама при мен не е отчело проблема когато са я тествали в Италия и не беше сменен. Та, в официалния сервиз ми искаха 3500 за смяна, проверих в една морга,обаче още като чуха за номера на модула и казаха, че нямат, но пък много ги търсят, цена зависи как намериш,но 4-500 лева ориентировъчно. Аз накрая повиках Неволята, впрегнах дар слово и писах направо на джърманите, след 2 седмици ми писаха да ида в официалния сервиз, да ми го сменят безплатно
Пропуснал съм- много добри спирачки.