Моят автомобил.

Dimitrov

Новодошъл
Благодаря колега. Аз успявам да я смъкна на 7 на дълго. Ама тука съм в малко градче дупки,павета и харчи като луда (пък и редовно я режа тя си иска ;) ) . Иначе като возия и здравина... за кола от 97 няма какво повече да искам.
 

barbaron

Редовен Потребител
Dimitrov написа:
Благодаря колега. Аз успявам да я смъкна на 7 на дълго. Ама тука съм в малко градче дупки,павета и харчи като луда (пък и редовно я режа тя си иска ;) ) . Иначе като возия и здравина... за кола от 97 няма какво повече да искам.

7/100 на газ за това БМВ е уникално постижение, достойно за Гинес.

Иначе разхода по каталожни данни за този модел е 6/100 бензин за извън града.
 

lynx

Редовен Потребител
Не мога да ви разбера, търсите икономична кола а си купувате БМВ? :no:
Да караш БМВ звучи гордо, но има и по-подходящи марки и модели.
 

barbaron

Редовен Потребител
lynx написа:
Не мога да ви разбера, търсите икономична кола а си купувате БМВ? :no: Да караш БМВ звучи гордо, но има и по-подходящи марки и модели.
"На вкус и на цвет, товарищей нет!"

lynx, ще те изненадам сигурно, че с моето бмв, последното ми зареждане (по колонка за 1200км пробег) е 4,56/100... Колата е на над 300 000 вече...Ще те оставя сам да се сетиш модела... ;)
 

azzaro

Потребител
Най-вероятно е дизел,чувал съм подобни митове и легенди за 530Д модел 2009-2010, но не с нашите горива и на дълъг път /Франкфурт на Майн-Пловдив/магистрално каране с 120 км/ч. Аз лично не вярвам на подобни приказки!
 

barbaron

Редовен Потребител
БМВ - 320Д -163 коня (без чип)... Погледнете каталожните данни (за тия които не вярват)... Все пак моя разход е над това което се дава по каталог за автомобила от производителя... ;) Другото с което мога отново да ви изненадам е разхода на тоя автомобил за последните 110 000 км, усреднено е 5,291 л/100км. Вярно е, че 85% е извънградско каране... Карам без добавки и зареждам само обикновен дизел само от Лукойл... Сменям масло и филтри редовно (през 30 000км.)

БМВ имаше пословично наднормен разход преди време и за това цифрите които споменавам ви се струват мистични. При по-новите модели, обаче нещата се променят.

п.п. Харесал съм си дизелов автомобил мерцедес, който гори 3,8/100 дизел, не е хибрид и е цели 170 конски сили. Изглежда невероятно....

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-cla-220-cdi-coupe-urban-xenon-ptc-18-zoll-wei%C3%9Fenburg/187305856.html?lang=de&pageNumber=3&__lp=20&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=225%2C226%2C227%2C228%2C230&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&negativeFeatures=EXPORT
 

anibis

Редовен Потребител
И аз карам дизел,ама по малко от 12л/100км не мога да го сваля. :pardon: За Мерцедеса НЯМА КАКВО ДА КАЖА,преди да взема Х-са карах С-класа и Е-класа 2004г и съжалявам най много заради Е-класата това е наистина невероятна кола. :cheers:
 

go_panch

Потребител
anibis написа:
И аз карам дизел,ама по малко от 12л/100км не мога да го сваля. :pardon: За Мерцедеса НЯМА КАКВО ДА КАЖА,преди да взема Х-са карах С-класа и Е-класа 2004г и съжалявам най много заради Е-класата това е наистина невероятна кола. :cheers:
И аз не мога да разбера как се правят тези ниски разходи. На мойта кола и дават среден разход 7,6 а моя за последните 5000км е 9.3 (около 500км градско).
 

stelibg

Потребител
Ниските разходи се равят така:
- дизелов автомобил
- нощуване в гараж
- шофиране на дълъг път при загрял двигател
- ниско въздушно съпротивление на автомобила (air drag coefficient)
- без много високи скорости -40-60 в града -90-100 извън него
- без резки ускорения - газ-спирачка
- попътен вятър - важно е, особено за "джипове" и "сув"-ове
- оптимално налягане в гумите
- леко нанадолнище - има значение дали отиваме от Търново до Ямбол, или наобратно

На моята кола съм правил разход 4,2, ама това като си го поставя за цел, и то за дадена отсечка. Иначе е недостижимо.
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
ама пари да ми дадат няма да я взема тая кола. Защо ли?
Същото бих казах за твоята кола, няколко пъти съм са ме возили на дълго с такива БМВ-та съм постоянно сгънат вътре, не дай си боже да трябва на задна седалка да има 3-ма човека мъка голяма главата ми опираше тавана. Багажника е малък (вярно туй не е критерии за всеки, защото всеки търси различно в една кола) и честно казано никога даже не ми е било вариянт да поглеждам към такова да си купувам. Виж 5-та серия е нещо друго, там спор няма готина кола е не се наемам да и търся кусури освен скъпата поддръжка 525 Д (такова карам чат пат на шурето е) има и добър разход за такава голяма кола. Ама тъй като не мога да си позволя поддръжка на немските зверове пък и не търся екстремни преживявания по-пътищата си карам моя дърт "тролей" Рено Лагуна 95-6 година 90 коня, радвам си се на комфорта, добра возия и пространството вътре, и хич не ми дреме кой с колко профучава покрай мен, че колата му го искала (каквото и да значи това) ;)
Инак на скоро покарах една такава Мазда http://www.cars.bg/c518192 останах много очарован като цяло от колата, и най ме изненада, че не ми е тясна защото такова впечатление ми направи от вънка като я погледнах за пръв път, но се оказа, че има доста пространство вътре в купето.
 

praetorian

Редовен Потребител
Ама, вие сте намерили с какво да сравнявате БМВ - с Форд ???Че това кола ли е /да ме прощавате/.
Иначе, напоследък едно младежи около набор .90 и нагоре такива въртели ни създават с 20+ годишни баварци, че не е истина :exclaim: И да вметна, че леко се учудих след като видях алуминиевия преден мост на БМВ 1 виснал /скъсано ухо/ след елементарно слизане от малко по- висок бордюр ;)
 

barbaron

Редовен Потребител
soundmax, BMW дава удоволствие от шофирането, а не от возенето. На мен също не мие хубаво да се возя в БМВ... особено като знам какво магаре е и какви цигански номера може да направи... За километрите, които съм изминал с бмв (а те не са никак малко) мога да кажа (споделя), че поддръжката им е в пъти по-малка от таз на всички марки които съм карал до сега... т.е. караш и не мислиш за поддръжка... Може и аз да съм имал късмет с тази марка...но всичко друго което ми е минавало през ръцете е било някакси по трошливо... И както казах вече, следващата ми кола ще е мерцедес - да ти е кеф и да караш и да те возят! Пожелавам я на всеки, а аз ще почакам малко да поостарее, че сега цифрата е голяма за джоба ми...

п.п. subaru не съм яздил никога...

Късмет на всички!
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Ако изключим марката, тт данните, необходимостта от редовна поддръжка, фактора "гориво/бензиностанция", най-важния фактор си остава задкормилното устройство. Готов съм на всеки от вас, да направя безплатно обучение за икономично шофиране в градски условия, извънградски и магистрала с личния му автомобил.
SUV 2.0 ТД, 150 кс, ръчна кутия, истинско и постоянно 4х4, просвет 22,5 см, височина 176 см, 1600 кг собствено тегло, - все фактори, които у колегите предизвикват асоциации за висок разход на гориво. Реалния резултат (с водач моя милост) лятото 5,2-5,6/100 средно, зимата с литър отгоре. СРЕДНО градско и извънградско, без магистрала!
П-в - Полша и обратно, 4 човека + багаж(като за 10 души ;)), 3700 км(от които само София-Ниш и на обратно броя за извън магистрала), средна скорост над 110, повечето време на круиз контрол 145-150 км/ч - резултата 7/100(нееднократно доказвано по този маршрут).
Последно пак П-в-Варна–П-в, 4 човека +5 пушки, 10л бутилка, рестове, торбички, още толкова всевъзможен багаж(20 кила мръвки само), доста висока средна скорост(на връщане някои бързаха да не ги уволнят ако закъснеят ;)) даде 8/100. Отдавам го освен и на планинския преход, макара е не голям, и че само с бг нафта беше този маршрут.
БМВ Х3 автомат, джиджит ново, няма и на 3000 км покарах= 94км с 5,4/100 средно за 2 дена ГРАДСКО в П-в. Собственика не може под 7/100 ???
Така че, учете се да карате икономично, АКО искате да имате икономични коли. :cheers:
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
peko написа:
Ако изключим марката, тт данните, необходимостта от редовна поддръжка, фактора "гориво/бензиностанция", най-важния фактор си остава задкормилното устройство. Готов съм на всеки от вас, да направя безплатно обучение за икономично шофиране в градски условия, извънградски и магистрала с личния му автомобил.
SUV 2.0 ТД, 150 кс, ръчна кутия, истинско и постоянно 4х4, просвет 22,5 см, височина 176 см - все фактори, които у колегите предизвикват асоциации за висок разход на гориво. Реалния резултат (с водач моя милост) лятото 5,2-5,6/100 средно, зимата с литър отгоре. СРЕДНО градско и извънградско, без магистрала!
4 човека + багаж(като за 10 души ;)), 3700 км(от които само София-Ниш и на обратно броя за извън магистрала), средна скоростнад 110, повечето време на круиз контрол 145-150 км/ч - резултата 7/100(нееднократн доказвано).

БМВ Х3 джиджит ново, няма и на 3000 км покарах= 94км с 5,4/100 средно за 2 дена ГРАДСКО в П-в. Собственика не може под 7/100 ???
Така че, учете се да карате икономично, АКО искате да имате икономични коли. :cheers:
ааа ще се обучаваме значи ;) И това не го пиша на шега само ;) :cheers:
 

go_panch

Потребител
peko написа:
Ако изключим марката, тт данните, необходимостта от редовна поддръжка, фактора "гориво/бензиностанция", най-важния фактор си остава задкормилното устройство. Готов съм на всеки от вас, да направя безплатно обучение за икономично шофиране в градски условия, извънградски и магистрала с личния му автомобил.
SUV 2.0 ТД, 150 кс, ръчна кутия, истинско и постоянно 4х4, просвет 22,5 см, височина 176 см, 1600 кг собствено тегло, - все фактори, които у колегите предизвикват асоциации за висок разход на гориво. Реалния резултат (с водач моя милост) лятото 5,2-5,6/100 средно, зимата с литър отгоре. СРЕДНО градско и извънградско, без магистрала!
П-в - Полша и обратно, 4 човека + багаж(като за 10 души ;)), 3700 км(от които само София-Ниш и на обратно броя за извън магистрала), средна скорост над 110, повечето време на круиз контрол 145-150 км/ч - резултата 7/100(нееднократно доказвано по този маршрут).
Последно пак П-в-Варна–П-в, 4 човека +5 пушки, 10л бутилка, рестове, торбички, още толкова всевъзможен багаж(20 кила мръвки само), доста висока средна скорост(на връщане някои бързаха да не ги уволнят ако закъснеят ;)) даде 8/100. Отдавам го освен и на планинския преход, макара е не голям, и че само с бг нафта беше този маршрут.
БМВ Х3 автомат, джиджит ново, няма и на 3000 км покарах= 94км с 5,4/100 средно за 2 дена ГРАДСКО в П-в. Собственика не може под 7/100 ???
Така че, учете се да карате икономично, АКО искате да имате икономични коли. :cheers:
Не разбирам, къде е фактора "шофьор", когато караш със 150 на круйз контрол на магистралата. Този пример с Полша, за мен показва, че просто колата ти е доста икономична.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
"През повечето време" не означава постоянно на круиз контрол. Има си тънкости и по магистрала. Когато се наложи да намалиш(засече те някой например), после ако чукнеш restore, колата бързо ще си върне предишната скорост, но ако започнеш ти да ускоряваш по-плавно с педала(не до дупка, както почти го прави круиза) и достигнеш плавно желаната скорост, имаш зелени ++-ве ;).
При дълги спускания, също трябва да се изключва круиза(но и ДА НЕ изключваш от скорост), защото пък ти "спира" колата и пада ефекта от инерцията. На магистрала също е много важна "заигравката" със педалите, можеш да изпревариш и за 10 секунди и за 15 и за 20 примерно някой. А можеш дори и само с круиза, стига да следиш ситуацията зад и пред теб. Също много важно е при дълги изкачвания пак да не е на круиз контрол, защото той се стреми да поддържа зададената скорост, но на предавката която е в момента. Тази скорост може и да не ти е необходима за този участък, но ако речем го позволява, може на по-ниска предавка да се тормози мотора по-малко и разхода пада. Трябва да си запознат и с характеристиките на двигателя и ск. кутия. Понякога 2, 3 или 5 км/ч сложени на круиза в повече могат да дадат видима разлика в разхода. Например при товарните автомобили има заложени при проектирането (и не само, защото е важно и с какво главно предаване и какви гуми ще се поръча) едни "зелени" обороти, в които трябва да се държи двигателя. При скорост обаче 90, 91-2 км/ч(макс на ограничител) оборотите са извън зелената зона, а при 87 км/ч още са вътре???
При повечето съвременни модели леки автомобили може да се наблюдава моментния разход(някои имат само така наречения икономайзер). Ако следиш той да не се "разтяга" до умопомрачителни стойности, ще има сериозни подобрения. Може да се използва и за самоучител, като следиш при ускоряване да не достигаш стойности по-големи от 2-3-4 литра от средния разход на автомобила ти и за показател , кога да сменяш предавките според достигнатите обороти на мотора. Само с помоща на този "самоучител" една млада булка свали средния си разход на градско на бензинов Ярис от 7 на 5/100.
И т.н. и т.н. На някои може да им се стори суха теория, но приложена на практика дава резултат.
ПП. Навремето цяла дипломна работа защитих на такава тема(Оптимизация на предавателните отношения и гл. предаване при тов. а-ли и автобуси за постигане на минимален разход на гориво)
ППП. ОХ омръзна ми, запомнете, СУБАРУ/SUBARU се пише с ууууууу!
 
Нагоре