Моят автомобил.

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
Дааа...проверих инфото на Павката и вярно новите им матори на Форд са с Делфи. По принцип на тази кола ще се навъртат около 10 000 км годишно и затова ще търся бензин 1,6 .....е ако изпадне някоя много запазена и дет да ми харесва дизелова ще поема риска за дюзи и помпа. (ДПФ, АГР и тем подобни ще се махнат софтуерно и физически при първо обслужване - то най много проблеми май имат от ДПФ)
Като цяло при 10 хил. км разхода потдръжка на бензинова ще ми е по изгоден.
Иначе вярно , че пежака вози по меко, но аз харесвам управляемоста и по стегнатото окачване на фокуса (карам чат пат служебен бензинов фокус и ми харесва управляемоста и държането му)

Към колегата boko4545 - аз съм фен на Алфа , имал съм 5 броя ...включително и 2,4 JTD (да съгласен съм че са много добри и 1,9 и 2,4 ) И в момента имам една Алфа за кеф GTV V6 , 3.0 -24v , Q2 торсен диф , 6 ск, Aero....... и т.н.т
Проблема е че в момента няма модел на Алфа ...2009 ...2010 г дето да отговаря на нуждите ми за семейна кола (159 я изключвам , ниска е , тежка е и не става за жената да я кара) .
Мислех си за Q4 Croswagon 4х4 с торсен диверенцияли, 6 скорости - 150 к.с , но най новите са от 2005 - 2006 година, а аз искам кола на 5-6 години)
Вариант остава Фият Крома 1,9 MJtd - 120 и 150 к.с след фейслифта 2009 - 2010 година.
Опел също е с този двигател JTD ...това са 1,9 ЦДТИ при тях ...но опела не ме кефи нещо , не знам защо.

Та в крайна сметка ще си ги класирам така май и ще търся от избороените - все пак водещо ще е и да е възможно най-запазена:(задължително диагностика на място , в сервиз и живи данни при каране с закъчен комп за диагностика преди покупка )
Фокус Хечбек - 1,6 бензин (100 - 115 k.s)
Фокус Хечбек - 2,0 TDCi (136 к.с)
Фокус Комби - 2,0 TDCi (136 к.с)
Фокус Хечбек - 1,6 TDCi
Фият Крома 1,9 MJtd

Все пак ще се радвам на всяко мнение и предложение от Вашия опит. (не питай старило - питай патило)
 

soundmax

Редовен Потребител
ФТКС
Васко ти твърдо само към Форд ли си се ориентирал, или имаш и други опции като марки ? Може би колегите не смеят да дадат мнение, защото не са карали Форд и нямат наблюдение от приятели или четено някъде за колата.
 

sess84

Редовен Потребител
не си купувай тдци ще страдаш , едвам го продадох фюжън , горивна помпа , дюзи , кормилна рейка и още куп простотии а беше нов от магазина :) , но ако искаш форд по-добре бензин
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
Васко ти твърдо само към Форд ли си се ориентирал, или имаш и други опции като марки ? Може би колегите не смеят да дадат мнение, защото не са карали Форд и нямат наблюдение от приятели или четено някъде за колата.
Ами по принцип не твърдо, но държа да е 5-6 годишна, да не е екзотика за да е с прилична цена на потдръжка, да има достатъчно място за двама възрастни и две деца с багаж, бюджет около 10 хил лева.
Аз питам за форд защото отговаря на критериите, имаме служебни фордове (бензинови) на 3,5 години и понеже минават през мен разходите за обслужване , а и съм ги карал всичките (фокуси 3 броя и джипче Куга) , като се има предвид, че са служебни и че са на между 40 и 100 хил км (няма никакви проблеми с тях, а не се жалят) Кугата е 2,0 дизел , но тя е на малко километри 44 хил беше вчера и там не може да се каже, но фокусите са 3 броя и никой няма проблеми (НО СА БЕНЗИНОВИ) Харесва ми возията им и разхода им, та затова питам за форд. Окачването им за БГ е желязно също - както попрочетох и като гледам служебните.
Държа да е по нова колата с оглед все пак безопасност (ще си возя децата ) - Форда е с 5 звезди и има 8 и 10 възд възглавници.
Стара си имам (Голфа 2000 г.) , иначе с удоволствие бих взел Алфа Кросвагон, но и тя е вече стара 2006 година са (10 годишна) . Иначе ако не ме бъркаше колко е стара знам какво щях да взема. Но държа да е около 5-6 годишна и да влиза в бюджета ми.
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
не си купувай тдци ще страдаш , едвам го продадох фюжън , горивна помпа , дюзи , кормилна рейка и още куп простотии а беше нов от магазина :) , но ако искаш форд по-добре бензин
Значи правилно към бензин съм се насочил.
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
Васко, взимай бензинова, че с тея дизели няма край, като почне да се разваля. Цялата икономия от гориво отива по ремонти инерви.
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
Васко, взимай бензинова, че с тея дизели няма край, като почне да се разваля. Цялата икономия от гориво отива по ремонти инерви.
Aз знам , че не е по икономично с дизел(особенно ако карам под 20 хил км годишно) , но съм имал дизел петак и много ме кефи въртящия момент как залепя (като каране, знаеш за какво говоря)
Но вече свикнах да карам и слабички коли, като голфчето. (малко кофти беше в началото с изпреварванията, от 8 цилиндъра мерц , като се прехвърля на маломощното голфче) :)
Та определено 2.0 ТДЦИ ще ипреварва много по -бързо и безопасно от 1,6 бенз, но все пак везните клонят към бензинов мотор.
 

valens1968

Редовен Потребител
ФТДМ
Някой знае ли защо на Фордовете предните стъкла са толкова големи?
 

boko4545

Потребител
Aз знам , че не е по икономично с дизел(особенно ако карам под 20 хил км годишно) , но съм имал дизел петак и много ме кефи въртящия момент как залепя (като каране, знаеш за какво говоря)
Но вече свикнах да карам и слабички коли, като голфчето. (малко кофти беше в началото с изпреварванията, от 8 цилиндъра мерц , като се прехвърля на маломощното голфче) :)
Та определено 2.0 ТДЦИ ще ипреварва много по -бързо и безопасно от 1,6 бенз, но все пак везните клонят към бензинов мотор.
.... ето една идея/този модел е много солиден и практичен/:) http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11454598497764798&slink=e9sxk3
 
Последна промяна:

andi

Редовен Потребител
понеделник карах 380км бензиново S7 керамик. Ами не забелязах някой дизел да набира по-бързо от мен , а все пак колата беше с "по-слабия" от двата бензинови двигателя. А разхода накрая беше колкото на дизелова джипка .
 

runi.b

Потребител
Имаме служебен фокус 2.0 тдци
След зареждане на еко бензиностанция колата угасна след 5км. Вече сме дали 1700лева и никой не може да я оправи.
От 40 дни обикаля сервизите колата не работи
Дизеловите коли в бълга ия само проблеми дават
 

petkof

Редовен Потребител
Тъййййй!Дизелът е изключително прецизен двигател,който има нужда да се кара с разбиране.За да караш дизел, все още е нужно да имаш необходимите познания или направо образование по ДВГ и Горивна апаратура високо налягане.За тези,които не разбират материята е препоръчително или да не карат дизел, или да карат само с най-качествените горива,препоръчани от човек,който разбира и е тествал качеството им.Необходимо е и да се ползват добавки към тези горива,независимо от производителя.Разбира се има някои изключения, като Шел Ви Пауър и Екто Дизел на Лукойл.Това разбира се не важи за всички бензиностанции от веригите.Не се знае кой управител какви ги върши.Даже и да ползваме съвършено гориво, много от колите не са направени така,че да издържат докато се скапе купето,както писаха колеги по-горе!:) Аз карам дизел, но имам нужното образование и пазя двигателя от прекомерни за него натоварвания,които биха го повредили.Ползвам добавки за горивото и моторни масла само от оторизирания сервиз.Машината е на 360 000 км., гори под 4л./100 км. смесен разход и все още няма нужда от ремонт.При бензинов еквивалент, до сега щях да съм сменил сумати и свещи,бубини,сегменти и т.н. консумативи,които прибавени към по-големият разход но гориво при бензина,щях да съм с доста повече разход за изминат километър.:cheers:
 

The_Incredible

Потребител
:bravo:под 4л. колега... каква марка и модел е колата ако не е тайна и с какъв агрегат? Тук ме накара да се замисля сериозно :winner:
 

petkof

Редовен Потребител
Дачия с мотор Рено 1,5 DCI 86 к.с..Клипа е стар, но сега разхода е 3,8 само.Разхода от клипа е без добавки с гориво от Лукойл.
 

sess84

Редовен Потребител
това какво показва компа невинаги е вярно , по-принцип винаги е литър отгоре,не ми се спори защото нашия форд се караше само със скъп дизел и пак лежеше по - тумбак в мото пфое .. Всеки си има своя теория за живота на борда и аз мога да докарам 150 конски сили дизел да ми покаже 4,4 разход но дали е реален е друг въпрос :cheers:
 

Dominus

Редовен Потребител
Дизеловите коли в бълга ия само проблеми дават
Не са виновни колите, а търговците. Сцепиха народа от калпаво гориво. В дизела е най-лесно да се тикат боклуци и да се реализират печалби. Държавата я няма никаква. Липсва контрол на горивата и това не е случайно. Всички големи търговци и вериги си имат лоби в партиите които ни управляват и им пазят интересите. В общи линии е масова измама с участие на държавата. За капак биодизела, който задължително се добавя е със същото съмнително качество. При производството му се използват киселини, които точно в България не се очистват от крайния продукт и така попадат в дизела който купуваме.
 

vas2308

Редовен Потребител
ФТКС
.... ето една идея/този модел е много солиден и практичен/:) http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11454598497764798&slink=e9sxk3
То волвото хубаво, но е на 9вгод.По новите са с двигатели на форд и шасита форд (даже не знам дали и това не беше шаси форд. А и имам спомен за едно много проблемно s60 купе бензин . виж xc70 4x4 по ми харесва.
П.п. Анди не говорим за бензин срещу дизел...а за конкретните модели и двигатели на фокус...дизела е по бърз...иначе аз все пак притежавам 6 и 8 цилиндрови коли и двете са 6 и малко..сек до 100
 
Последна промяна:
Нагоре