Здравейте колеги, искам да ви представя един тунинг, който направих преди няколко месеца. Същият беше продиктуван от некачествената цев на Суматрата, която си бях купил (втора бройка). На няколко сантиметра преди дулния срез цевта се разширяваше и проектилът вместо да се движи плътно в този участък просто хлопаше, тъй като вече се беше "калибровал" и попадайки в разширения участък липсваше обтурация. За целта се наложи да обърна цевта обратно, тоест дулният срез стана вход на проектила. Поради тази причина се наложи да отрежа частта с площадката за трансферпорта, тъй като този участък от цевта се превърна в дулен срез. Фабрично входът на цевта беше изработен много грубо, тук корейците си бяха оставили ръчичките. Направих дисекция на тази част от цевта, за да се види некадърно обработеният учъстък, където нарезите започват много надалеч от транферпарта, а диаметърът на този грубо обработен участък е цели 6 мм при калибър на пушката 5,5 мм. След обръщането на цевта наобратно направих фаска, която по никакъв начин вече не наранява проектила, а напротив той влиза мазно и плътно.
При оригиналното изпълнение на цевта освен грубо обработеният участък на входа, баха размазани и нарезите, които трябваше да поемат и калиброват проектила. След изработването на втулка от неръждавейка и промяна формата на трансферпорта нещата вече стоят по съвсем друг начин: мазно зареждане и изключително точна стрелба, поради факта че проектила минава през идеално полиран участък изработен от неръждавейка и след това бива поет от перфектна фаска изработена в началото на цевта, която по никакъв начин не нарушава неговата цялост. Тук от снимките ще видите старият трансферпорт, който е изключително грубо изработен. Вижда се как той не ляга плътно върху площадката на цевта, а зяпа около 8 десети, тоест от там пушката има големи загуби на въздух. Новият неръждаем приемник на проектила е снабден с отвор с по-малък диаметър (8 мм) и по- дълбок, за разлика от стария, поради което трансферпорта влиза изключително плътно в цевта, без да позволи утечки на въздух, а от там и спадане на мощността на пушката.
Прилагам снимки на целия процес, за съжаление разбъркано, но смятам, че ще ви стане ясно какво съм постигнал. Тунингът включва още много неща, като спусков механизъм, нов дулен участък изработен от неръждавейка и снабден с резба 1/2 с цел използване на стандартни дулни аксесоари и още много други неща.
Поздрави!