Здравейте приятели, тъй като получих много запитвания относно причините за не много високата скорост на някои от Суматрите, реших да разкрия тук в темата няколко от причините. Наскоро закупената от мен Суматра се оказа с мощност на макс 70 джаула.
Какво установих - разглобявайки Суматрата, открих че нарезите на цевта започват на 3 см от нейния вход, тоест, разстояние с дължина 3 см и диаметър 6 мм от самото начало на цевта е лишено от нарези, като този чист участък е изключително грубо обработен. Установих, че чашката с калибър 5,5 мм, зареждайки се в цевта не може да достигне до нарезите, тъй като дотиквачът идва къс. Същият не може да бъде удължен, поради простата причина, че ако се удължи, той изпреварва превъртащият барабана зъб и не позволява на барабана да се завърти. Какво се получава? Зареждайки пушката, чашка с диаметър 5,5 - 5,6 мм остава в този широк 6 милиметров участък и при изстрел огромна част от въздуха минава между нея и вътрешната страна на цевта преди още тя да се е нарязала в нейните нарези. Друг изключително неприятен факт, който открих е наличието на раздут участък в цевта, който съставлява последните 6 см от нейната дължина до дулния срез. Вкарвайки чашката в цевта тя преминава през недобре зачистен приемник съставляващ първите три сантиметра от входа. Избутвайки я с шомпол напред, стигайки на 5 см от дулния срез тя внезапно пропада. И обратно - вкарвайки чашката от дулния срез на цевта ( посока обратна на нейното излитане ) чашката влиза много плътно, при което се нарязва перфектно. Моето решение в случая е радикално: обръщане цевта на обратно, изработване на нов приемник на проектила от неръждаема стомана с вътрешен диаметър 5,8 мм перфектно полиран, закрепен посредством резбата, предвидена за заглушител. По този начин входът на цевта бе снабден с перфектна фаска, която да приеме проектила без да го деформира и наруши неговите балистични характеристики. Много лошо впечатление ми направи площадката, изработена на цевта, върху която стъпва трансферпортът. Тя е толкова плитка, че О пръстенът, който изолира трансферпорта от цевта почти не си изпълнява ролята, тъй като излиза извън контура на цевта. Тунинговах клапанното тяло като промених конфигурацията на входния и изходния отвори и изработвайки нов трансферпорт с коренно различен дизайн, подобряващ неговата функция. При първа възможност ще илюстрирам направеното от мен със снимки.
Поздрави!