luft9waffe
Редовен Потребител
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor
няма лошо,пък и според мен си улучил,може би най-добрата за баракудата в 5,5 скорост
няма лошо,пък и според мен си улучил,може би най-добрата за баракудата в 5,5 скорост
Полученния разход е реалния. Това което се е получило при "пресмятанията" може да е под нормалното, но не е под реалното.ivodoc написа:Наистина трябва да се направят точни и конкретни замервания за да няма недуразумения.
Разхода получен при пресмятанията е наистина под реалния, та затова и реакцията на колегите е такава.
Аз лично мисля , че се дължи на неправилно отчитане на наляганията.
Тук никой не е длъжен на никого да вярва, до момента в който бъде убеден.
+1.това,което може да повлияе на броя изстрели е стартовото налягане.ако си напомпиш пушката вкъщи на 200бара при +20-тина градуса целзий,ако я оставиш за 15минути навън при -10,вече ще почнеш да стреляш от около 180бара.затова не е лошо да пълниш пушката при близки термични условия до тези,в които ще стреляшangelmr написа:Обучението по физика май не е това което беше. А и преди не е било особено на ниво до колкото си спомням. Помислете малко какво означава термина налягане. Означава сила приложена на определена площ. Така че какво играе в случая температурата ? Единственно се повишава плътността на въздуха и от там при по-ниски температури би трябвало да има малко по-големи загуби от съпротивлението. Освен това студения въздух ще има и малко по-ниска свиваемост, но този фактор ще се отрази толкова малко че няма да може да се отчете при измерванията.
angelmr написа:Обучението по физика май не е това което беше. А и преди не е било особено на ниво до колкото си спомням. Помислете малко какво означава термина налягане. Означава сила приложена на определена площ. Така че какво играе в случая температурата ? Единственно се повишава плътността на въздуха и от там при по-ниски температури би трябвало да има малко по-големи загуби от съпротивлението. Освен това студения въздух ще има и малко по-ниска свиваемост, но този фактор ще се отрази толкова малко че няма да може да се отчете при измерванията.
за които говори angelmr са с пренебрежимо малки изменения при въздуха за разликата в посочените температури.По голямо влияние в случая ще окаже според мен конструкцията на конкретният модел пушка при работа в температура на околната среда значително по-ниска от нормалните за които са предвидени повечето пушки, със съответните за тази температура допуски на точност за изработка на детайлите.Конкретно за Талона, с конструкция при която между цевта и резервоара има само един малък клапан почти опрян в цевта, загубите в сила която се прилага върху клапана от страна на пружината при толкова ниска температура също ще са пренебрежимо малки.Следва значително увеличеното тегло на въхдуха излязъл при същото налягане, което според мен би трябвало да даде повече енергия на проектила при ниската температура сравнено с работата при висока температура.След това следва да отчетем и още един момент който би дал отражение на мощността в двата разглеждани случая, а именно охлаждащият ефект на разширяващият се въздух излизащ през цевта и създаващ конденз, вътре и вън от цевта.При високата температура той е значително по-голям от този при ниска температура.При наличие на "вода" в цевта, мисля че проектила ще трябва да преодолява и това съпротивление, от където следва загуба на мощтност за единица изразходван въздух при дадено налягане.Другото което причинява охлаждащият ефект/ при високата температура на околната среда/ е сваляне на налягането в самият резервоар посредством охлаждане при изпарение на водата кондензирала върху самият него и от там по-бързо падане на налягането в резервоара.Аз така ги виждам нещата с "физиката" с която разполагам!Аз имам предвид че при по-ниски температури въздуха е по-плътен и ще има повече загуби когато се завихря по ъгълчетата на всичко покрай което преминава по пътя от резервоара до цевта.
rank10 написа:Защо гумите на колите се помпят с по-малко налягане през зимата? При температури под нулата ако имаш същите изстрели, а не повече както писах в предният пост, то поне ще имаш по-голям разход. Защото ще имаш и повече литри в бутилката, а по-големият разход означава по-висока скорост. И то ВИНАГИ
П.С.
Турболентните сили, ако действат на въздуха забавящо... то тогава клапана ще затваря по-бързо и от там пак имаш повече изстрели.
Ама защо пък намесваме турболентните сили поне при тези пушки не мога да разбера. Никаде няма част с ъгъл на провежданият въздух по клапановата система равен на 90 градуса или по-малък. А както аз съм моднал последно моя даже 2-3 градуса няма след полиамида и всичко лети направо в тръбичката. Не напразно успявам да си изпразня бутилката с 4 изсртела без да съм увеличавал сечението на клапана!
За да стоят присплеснати и да имат по-голяма контактна площ с пътя. Няма нищо общо с нашия въпрос.Защо гумите на колите се помпят с по-малко налягане през зимата?
Неочакван за мен извод. Разликата наистина е в теглото за единица обем, но това означава разликата в количество молекули на еденица обем и съответно количество вещество в този обем. При по-низки температури при едно и също налягане в един и същи резервуар се вкарва по-голямо количество въздух. И тази разлика не е никак малка, може да достига 10-15% в нашия случай.rank10 е прав в разсъжденията си според мен.Разликата между въздух под налягане 200 атм. при температура 20 градуса по целзий и въздух под налягане 200 атм. при температура - 17 градуса по целзий е само в теглото за единица обем.
братушка написа:Защо гумите на колите се помпят с по-малко налягане през зимата?За да стоят присплеснати и да имат по-голяма контактна площ с пътя. Няма нищо общо с нашия въпрос.
rank10 написа:братушка написа:Защо гумите на колите се помпят с по-малко налягане през зимата?За да стоят присплеснати и да имат по-голяма контактна площ с пътя. Няма нищо общо с нашия въпрос.
Гумите се помпат с по-малко налягане през зимата или, ако не си ги помпал то налягането само си пада. Целта е да не ти се подуят в повечко на пролет, а за по-сплесканото мисля, че не се наблюдава такова. Ако ги караш сплескани ще ги износиш само по краищата.
Аз пък мислех, че налягането в гумите трябва да се проверява по-често от веднъж годишно. А също така мислех, че налягането там се определя именно от типа настилка: асфалт, пясък, кал, сняг. Просто се предполага, че зимата основно се кара по сняг.Целта е да не ти се подуят в повечко на пролет
братушка написа:ПС: между другото, за разхода... В този форум вече имаше примери за разход от 6см3/Дж, а тук има пример за разход от 5см3/Дж при 100Дж на изстрел:
http://talks.guns.ru/forummessage/30/409891.html
Mehanic
posted 18-1-2009 20:23
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Drix:
Несмотря на сомнения Механика удельный расход воздуха подтвердился. Даже считая его со всевозможными объемами подводящих и отводящих при измерении магистралей он составляет не хуже 5 см3/Дж.
--------------------------------------------------------------------------------
Механик все равно не верит, особливо при давлении 130атм. Поживем - увидим.