Пушките на AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor/Edge/Texan

luft9waffe

Редовен Потребител
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

няма лошо,пък и според мен си улучил,може би най-добрата за баракудата в 5,5 скорост
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

Наистина трябва да се направят точни и конкретни замервания за да няма недуразумения.
Разхода получен при пресмятанията е наистина под реалния, та затова и реакцията на колегите е такава.
Аз лично мисля , че се дължи на неправилно отчитане на наляганията.
Тук никой не е длъжен на никого да вярва, до момента в който бъде убеден.
 
A

Anonymous

Гост
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

ivodoc написа:
Наистина трябва да се направят точни и конкретни замервания за да няма недуразумения.
Разхода получен при пресмятанията е наистина под реалния, та затова и реакцията на колегите е такава.
Аз лично мисля , че се дължи на неправилно отчитане на наляганията.
Тук никой не е длъжен на никого да вярва, до момента в който бъде убеден.
Полученния разход е реалния. Това което се е получило при "пресмятанията" може да е под нормалното, но не е под реалното.
Никой не е дължен да вярва на някого, но и никой не е длъжен да убеждава някого.
В момента е доста студено и наляганията сравнени с летните температури са доста различни. при -2-3 градуса и +30, разликата е около 30-тина бара (по мои наблюдения). При летните температури, ако в 1 литър са се събирали 10 литра въздух при 200 бара, то при сегашните температури се събират 12 литра при същото налягане (числата са примерни и напредстава си нямам какви са реалните). Както височина оказва влияние, така и температурата, но тези неща не са взимат в предвид от калкулатора.Затова е напълно реално да се получат такива резултати. Когато се вземат напредвид всички фактори, които влияят на изстрела, тогава можем да говорим за наистина реални резултати. Засега смятаме за реални, резултатите дадени от калкулатора
 
A

Anonymous

Гост
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

Наляганията са мерени пред свидетели. След като един Бам 50/51 (примерно) с обем на резервоара 170 или колкото са там куб. въздух прави 30 изстрела в плато, при скорост 260м/с с баракуда, защо да не може резервоар с 500 к. да направи 100 с по-ниска скорост???
(и сега започват едни коментирания и едни акъли ;) )
 
A

Anonymous

Гост
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

Само малък коментар ,без даване на акъл :)Аз имах подобен случай с Бам 50 ,20 истрела с баракуда със 16 атмосвери!Ама си беше лято ,сега прави 20 изстрела с 40 атм. :-\
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

Аз вече се обърках.
На един през лятото му дава икономия, на друг през зимата.
Хайде обяснете , на мен и на другите , кога и защо, така се получава?
Разберете едно.
Когато разхода падне под 7.5 см/3 за Дж , става въпрос за грешка.
Ако не е грешка , е още по-лошо.
 

scandalo

Редовен Потребител
ФТКС
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

Има логика през лятото да има икономия понеже тогава въздуха се разширява от по високата температура,а през зимата се свива следователно по голям разход.Така аз мисля по това което съм учил и уча по физика.
 

angelmr

Редовен Потребител
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

Обучението по физика май не е това което беше. :) А и преди не е било особено на ниво до колкото си спомням. Помислете малко какво означава термина налягане. Означава сила приложена на определена площ. Така че какво играе в случая температурата ? :) Единственно се повишава плътността на въздуха и от там при по-ниски температури би трябвало да има малко по-големи загуби от съпротивлението. Освен това студения въздух ще има и малко по-ниска свиваемост, но този фактор ще се отрази толкова малко че няма да може да се отчете при измерванията.
 

luft9waffe

Редовен Потребител
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

angelmr написа:
Обучението по физика май не е това което беше. :) А и преди не е било особено на ниво до колкото си спомням. Помислете малко какво означава термина налягане. Означава сила приложена на определена площ. Така че какво играе в случая температурата ? :) Единственно се повишава плътността на въздуха и от там при по-ниски температури би трябвало да има малко по-големи загуби от съпротивлението. Освен това студения въздух ще има и малко по-ниска свиваемост, но този фактор ще се отрази толкова малко че няма да може да се отчете при измерванията.
+1.това,което може да повлияе на броя изстрели е стартовото налягане.ако си напомпиш пушката вкъщи на 200бара при +20-тина градуса целзий,ако я оставиш за 15минути навън при -10,вече ще почнеш да стреляш от около 180бара.затова не е лошо да пълниш пушката при близки термични условия до тези,в които ще стреляш
 
A

Anonymous

Гост
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

Ето как повдихнах оптиката и ми излезе два-пъти по-евтино от оригиналната релса. А и сега по-лесно се зарежда с палец, когато задържа стойката с показалеца си.

Прехода към Уивър базата си купих от тук:
http://shop.gunman.biz/product_info.php ... cts_id=612
 

Attachments

  • DSC01407.JPG
    DSC01407.JPG
    122.4 KB · Прегледи: 276
  • DSC01411.JPG
    DSC01411.JPG
    201.7 KB · Прегледи: 293
A

Anonymous

Гост
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

angelmr написа:
Обучението по физика май не е това което беше. :) А и преди не е било особено на ниво до колкото си спомням. Помислете малко какво означава термина налягане. Означава сила приложена на определена площ. Така че какво играе в случая температурата ? :) Единственно се повишава плътността на въздуха и от там при по-ниски температури би трябвало да има малко по-големи загуби от съпротивлението. Освен това студения въздух ще има и малко по-ниска свиваемост, но този фактор ще се отрази толкова малко че няма да може да се отчете при измерванията.

За какво съпротивление говорим не можах да разбера. При -17 градуса по целзии съ сигурност налягането пада от 200 минимум с поне 70 атс. Какво става когато стреляме на 200 атс напомпани при -17 градуса? Най-вероятно същото както и ако налягането е 200 атс при 20 градуса, но с разликата, че ще имате повече изстрели. Понеже разхода си е реално почти същия, но не и според тази таблица за смятане. Защото тя не смята коефициента на обемно разширение и специфичното тегло гр/см3 при дадена температура на въздуха. За скоростта на изстрела е важно колко е количеството въздух излязло през цевта. А вече на коя пушка как се отразява стрелянето при различни налягания си е въпрос на настройки.

Аз също смятам, че ако си напомпал с помпата възхух при ниски температури и стреляш при същите изстрелите ще са в повече спрямо, ако температурата е по-висока при същата зависимост.
 

angelmr

Редовен Потребител
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

Това горното не можех да го рабера честно. :) Аз имам предвид че при по-ниски температури въздуха е по-плътен и ще има повече загуби когато се завихря по ъгълчетата на всичко покрай което преминава по пътя от резервоара до цевта. А иначе не говорим за пушка напомпена при една температура и стреляща при друга нали? Тогава разликата в наляганията е абсолютно една и съща, както при топъл така и при студен въздух. От което идва и че усилието което ще се прилага на чашката ще е едно и също и че пада в налягането при истрел ще е аналогично. Очевидно броя истрели ще остане непроменен като се отчете известен спад в енергията на истрелите дължаща се на по-големите турбулентни загуби( ако въобще сме в състояние да ги отчетем).
 
A

Anonymous

Гост
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

Защо гумите на колите се помпят с по-малко налягане през зимата? При температури под нулата ако имаш същите изстрели, а не повече както писах в предният пост, то поне ще имаш по-голям разход. Защото ще имаш и повече литри в бутилката, а по-големият разход означава по-висока скорост. И то ВИНАГИ ;)

П.С.
Турболентните сили, ако действат на въздуха забавящо... то тогава клапана ще затваря по-бързо и от там пак имаш повече изстрели.
Ама защо пък намесваме турболентните сили поне при тези пушки не мога да разбера. Никаде няма част с ъгъл на провежданият въздух по клапановата система равен на 90 градуса или по-малък. А както аз съм моднал последно моя даже 2-3 градуса няма след полиамида и всичко лети направо в тръбичката. Не напразно успявам да си изпразня бутилката с 4 изсртела без да съм увеличавал сечението на клапана!
 

petkof

Редовен Потребител
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

rank10 е прав в разсъжденията си според мен.Разликата между въздух под налягане 200 атм. при температура 20 градуса по целзий и въздух под налягане 200 атм. при температура - 17 градуса по целзий е само в теглото за единица обем.Хидро-динамичните съпротивления породени от плътността на въздуха
Аз имам предвид че при по-ниски температури въздуха е по-плътен и ще има повече загуби когато се завихря по ъгълчетата на всичко покрай което преминава по пътя от резервоара до цевта.
за които говори angelmr са с пренебрежимо малки изменения при въздуха за разликата в посочените температури.По голямо влияние в случая ще окаже според мен конструкцията на конкретният модел пушка при работа в температура на околната среда значително по-ниска от нормалните за които са предвидени повечето пушки, със съответните за тази температура допуски на точност за изработка на детайлите.Конкретно за Талона, с конструкция при която между цевта и резервоара има само един малък клапан почти опрян в цевта, загубите в сила която се прилага върху клапана от страна на пружината при толкова ниска температура също ще са пренебрежимо малки.Следва значително увеличеното тегло на въхдуха излязъл при същото налягане, което според мен би трябвало да даде повече енергия на проектила при ниската температура сравнено с работата при висока температура.След това следва да отчетем и още един момент който би дал отражение на мощността в двата разглеждани случая, а именно охлаждащият ефект на разширяващият се въздух излизащ през цевта и създаващ конденз, вътре и вън от цевта.При високата температура той е значително по-голям от този при ниска температура.При наличие на "вода" в цевта, мисля че проектила ще трябва да преодолява и това съпротивление, от където следва загуба на мощтност за единица изразходван въздух при дадено налягане.Другото което причинява охлаждащият ефект/ при високата температура на околната среда/ е сваляне на налягането в самият резервоар посредством охлаждане при изпарение на водата кондензирала върху самият него и от там по-бързо падане на налягането в резервоара.Аз така ги виждам нещата с "физиката" с която разполагам! ;)
 

angelmr

Редовен Потребител
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

rank10 написа:
Защо гумите на колите се помпят с по-малко налягане през зимата? При температури под нулата ако имаш същите изстрели, а не повече както писах в предният пост, то поне ще имаш по-голям разход. Защото ще имаш и повече литри в бутилката, а по-големият разход означава по-висока скорост. И то ВИНАГИ ;)

П.С.
Турболентните сили, ако действат на въздуха забавящо... то тогава клапана ще затваря по-бързо и от там пак имаш повече изстрели.
Ама защо пък намесваме турболентните сили поне при тези пушки не мога да разбера. Никаде няма част с ъгъл на провежданият въздух по клапановата система равен на 90 градуса или по-малък. А както аз съм моднал последно моя даже 2-3 градуса няма след полиамида и всичко лети направо в тръбичката. Не напразно успявам да си изпразня бутилката с 4 изсртела без да съм увеличавал сечението на клапана!

От мнението ти разбирам че не си схванал основните принципи при работата с газове. Газовете за разлика от течностите нямат определен обем. Ако искаш да мериш количеството газ в литри тряба да уточниш за какво налягане става дума. Основния закон на който се подчиняват газовете е: P*V=n*R*T, където Р е налягането, V е обема, T е температурата, R е универсалната газова константа, а n е количеството вещество. Така че колкото и въздух да вкараш в резервоара обема няма да се промени. Ще се промени само налягането. А какво създава силата която задвижва чашката? Разликата между налягането зад нея и това пред нея. В случая температурата е константа. ( макар че при изпускането на въздуха се получава адиабатен процес който охлажда газа, но хайде да не задълбаваме чак дотам, както и за улеснение ще оставим настрана неидеалността на реалните газове и отклоненията които имат те от уравнението на състоянието, както и разликите в атмосферното налягане през лятото и зимата. Да приемем че грешки има но те са малки и за простота ги приравняваме на нула. Имаме два случая. Един летен и един зимен. И в двата случая пълним до едно и също налягане. През зимата поради по-ниската температура имаме повече въздух вкаран в реезервоара следователно по-голямо n. Но налягането е същото. Атмосферното налягане същото каквото и през лятото( опростяване на израза, това далеч не е така :) ). Следователно върху чашката действа същата разлика в налягането както и през лятото, съгласен ли си? Следователно ще имаме пректически същата дулна енергия както и през лятото, само където ще сме вкарали повече въздух. Също така ще имаме и същия пад на налягането от където идва и същия разход на въздух. Това в идеалния случай. В реалния казах че има някои отклонения, които сумирани ще дадат някъква малка разлика.

ПС. А за турболентните сили също нещо не си разбрал. Турболизацията забавя потока на флуида, но влияе по-малко на телата с които е в кнтакт този флуид в конкретния случай. В смисъл че скоростта на изтичане на газа край клапана е сравнително ниска освен ако не е газодинамичен. Обикновения клапан се влияе много малко от потока на въздуха и не случайно при него пружината е нещото което определя как ще затвори. А ако клапана е газодинамичен вече нещата стават толкова сложни че не се наемам да ги предвидя. :) Но тогава ще си прав че турболизацията ще увеличи времето през което ще е отворен клапана. Със всичките произтичащи от това последици.

ППС. Сега погледнах нещо в мнението ти и искам да допълня че като вкараш повече въздух в резервоара това далеч не означава че си вкарал повече енергия. За това ти писах уравнението за да разбереш че и температурата участва в него. Крайното налягане и обема ще са ти константни, но именно защото темпаратурата през зимата е по-ниска ще трябва да вкараш повече въздух. за да изравниш налягането със лятното. :) Това означава единствено че ще си вкарал по-голям брой въздушни молекули за да акомулираш същата потенциална енергия каквато би акомулирал през лятото с по-малъкк брой молекули въздух.
 

братушка

Редовен Потребител
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

Защо гумите на колите се помпят с по-малко налягане през зимата?
За да стоят присплеснати и да имат по-голяма контактна площ с пътя. Няма нищо общо с нашия въпрос.

rank10 е прав в разсъжденията си според мен.Разликата между въздух под налягане 200 атм. при температура 20 градуса по целзий и въздух под налягане 200 атм. при температура - 17 градуса по целзий е само в теглото за единица обем.
Неочакван за мен извод. Разликата наистина е в теглото за единица обем, но това означава разликата в количество молекули на еденица обем и съответно количество вещество в този обем. При по-низки температури при едно и също налягане в един и същи резервуар се вкарва по-голямо количество въздух. И тази разлика не е никак малка, може да достига 10-15% в нашия случай.

Факт от практика: разлика в скоростите на една и съща пушка при температури +25 и -10"С съставя средностатистически 5-7м/с. Колкото по-студено, толкова по-низка е скоростта.
Но лично аз смятам, че това въобще не се дължи на свойствата на газа (въздуха) при различни температури.
Забравяте, че стреля всъщност пушка, а не въздух. А при нея има редица чисто механични аспекта: триене на метал-в-метал, еластичността на уплътнителни материали и др., които променят работата на механика при различни температури. Клапанът работи малко по-различно по чисто механически причини. Да не забравяме и плотността на самата оловна чашка, която на студено става по-твърда и усилието на триенето при движението и в студената цев става различно.
Аз отдавам (субективно) 80% на чисто механични причини и 20% на свойствата на самият газ.


ПС: между другото, за разхода... В този форум вече имаше примери за разход от 6см3/Дж, а тук има пример за разход от 5см3/Дж при 100Дж на изстрел:
http://talks.guns.ru/forummessage/30/409891.html
 
A

Anonymous

Гост
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

братушка написа:
Защо гумите на колите се помпят с по-малко налягане през зимата?
За да стоят присплеснати и да имат по-голяма контактна площ с пътя. Няма нищо общо с нашия въпрос.

Гумите се помпат с по-малко налягане през зимата или, ако не си ги помпал то налягането само си пада. Целта е да не ти се подуят в повечко на пролет, а за по-сплесканото мисля, че не се наблюдава такова. Ако ги караш сплескани ще ги износиш само по краищата.
 
A

Anonymous

Гост
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

rank10 написа:
братушка написа:
Защо гумите на колите се помпят с по-малко налягане през зимата?
За да стоят присплеснати и да имат по-голяма контактна площ с пътя. Няма нищо общо с нашия въпрос.

Гумите се помпат с по-малко налягане през зимата или, ако не си ги помпал то налягането само си пада. Целта е да не ти се подуят в повечко на пролет, а за по-сплесканото мисля, че не се наблюдава такова. Ако ги караш сплескани ще ги износиш само по краищата.

За износването човека е прав.Широката повърхност на гумата с нищо няма да ти помогне върху сняг.Напротив.
Понижаване налягането в гумите с цел по-голяма повърхност на сцепление се прилага при преминаване през блатисти местности , препоръчително , за което е да сте седнали в машина разполагаща поне с две двигателни оси.

Ама т'ва какво общо има с талон и кондор...

сори за порцийката спам.
 

братушка

Редовен Потребител
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

Малко го ударихме на ОффТопик, но както и да е...
Целта е да не ти се подуят в повечко на пролет
Аз пък мислех, че налягането в гумите трябва да се проверява по-често от веднъж годишно. А също така мислех, че налягането там се определя именно от типа настилка: асфалт, пясък, кал, сняг. Просто се предполага, че зимата основно се кара по сняг.
Тази дискусия наистина няма нищо общо с темата... Както и аргумента с гумите за броя изстрели през зимата.
 

ivodoc

Модератор
Модераторски Екип
Re: AIR FORCE - Talon/TalonSS/Condor

братушка написа:
ПС: между другото, за разхода... В този форум вече имаше примери за разход от 6см3/Дж, а тук има пример за разход от 5см3/Дж при 100Дж на изстрел:
http://talks.guns.ru/forummessage/30/409891.html

Вярно, че е писано.
Писано е и тук и на други места.
Това обаче не означава , че всичко написано от някой някъде е вярно, докато не се докаже.
Начел съм се на невярна информаниция, вероятно и не само аз.

Mehanic
posted 18-1-2009 20:23
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Drix:

Несмотря на сомнения Механика удельный расход воздуха подтвердился. Даже считая его со всевозможными объемами подводящих и отводящих при измерении магистралей он составляет не хуже 5 см3/Дж.


--------------------------------------------------------------------------------


Механик все равно не верит, особливо при давлении 130атм. Поживем - увидим.
 
Нагоре