ПОМПИ, БУТИЛКИ, КОНЕКТОРИ, МАРКУЧИ, РЕЗЕРВОАРИ, КОМПРЕСОРИ, МАНОМЕТРИ - как, откъде и всичко за високо налягане.

немезис

Редовен Потребител
Откакто цената на въздуха в Бургас се конкурира с цената на биткойна, съм на вълна компресори и се чудя какъв да си взема.
Решил съм нещо надеждно и средно като цена. Спрях се на Hill 3000 evo, но по спецификация го дават 90мин да пълни 6.8л бутилка от 100 до 300 бара.
Това не е ли много бавно?
Някой с Хил, може ли да сподели опит?
Китайският двуглав също е опция, но там работата е леко на тото.
Трета опция е Колтри от Павката, ама не знам дали си засужава инвестицията за 10тина пълнения в година.
Двуглавия за колко време пълни 7л бутилка?
Хила не е от бързите. 6 литрова бутилка от 220 до 310 бара половин час (горе,долу).Днес ходих за риба ,да прелъжа някой костур на джиг ,страшен вятър (умрях от студ)прибрах се .Пострелях и допълвах бутилки с Хила. В началото докато е студен (5 градуса показа дисплея) двадесет и някой бар ги качи без почивки.После спира на 65 гр.като загрее вентилатора, духа докато падне температурата на 60 гр.(минута и малко)и пак тръгва (и тук минута и нещо).Качва за това време (минута и нещо)по около 4,5 бара.На 12 литровата около 2 бара между почивките.Това става напълно автоматично ,при нисък шум ,без драми,ремонти и така нататък. Сеператора е напълно достатъчен.Имах филтър Тухинг (голям),за 17 часа работа никаква влага.Изхвърлих го.Пълнил съм и пушки директно ,става.Еми ако има нещо питай.
 

The PuNiShEr

Редовен Потребител
Предположих,че такава ти е логиката,амаааа ... Тук общо с двигатела на колата няма. Виждал ли си как става мазането в тоя компресор? 99,99% от маслото си стои в картера и не помръдва от там. Другия 0.01% става на маслена мъгла и тя маже основния и биелния лагер и цилиндъра на първата степен. За разлика от ДВГ,тук маслото не мие и не охлажда,само маже. Цилиндъра на първата степен загрява корпуса под него. Корпуса загрява маслото,което си стои на дъното. При много продължителна работа,пак успявам да си задържа ръката на картера,та едва ли маслото вдига повече от 50-60°С. Това за масло което си запазва свойствата при до около 300°С е нищо. За да достигне маслото критична температура,компресора отдавна трябва да се е разтопил! Пък за охлаждането на главата : ако имаш възможност,вържи го към чешмата. С промяна на дебита,можеш да го нагласиш да работи на каквато температура желаеш. Аз моя го държа някъде на около 55°С.
Да Ники, запознат съм с работата на компресора и начина на омазняване на биелата от маслото по време на работа. Идеята ми е да достигна по ниска температура на маслото в картера по време на работа (да речем 40-42 градуса). Това мисля че неимоверно ще облекчи дългосрочно компресора. За водата системата е ясна.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
А дали според предназначението си маслата нямат работна температура? Всички се вторачват в горната граница на работния температурен диапазон, а е добре да се види и долната.......
А дали машините проектирани да работят чрез термодинамични процеси намат и те работен температурен диапазон? С долна и горна граници. От какво ли се определят те?
 

Georgi Atanasov

Редовен Потребител
Да Ники, запознат съм с работата на компресора и начина на омазняване на биелата от маслото по време на работа. Идеята ми е да достигна по ниска температура на маслото в картера по време на работа (да речем 40-42 градуса). Това мисля че неимоверно ще облекчи дългосрочно компресора. За водата системата е ясна.
На iso vg 100 което аз ползвам му дават работна температура от 40 до 100 градуса… а доколкото знам по високата работна температура на масло единствено съкращава живота на самото масло. Повечето производители казват че при работа с 10 градуса над работната температура живота на маслото се скъсява на половина. Например ако максималната работна е 100 градуса но се ползва на 110 то смяната трябва да стане не на 500 работни часа а на 250. Това поради по бързо окисление на маслото. В този ред на мисли би трябвало маслото да работи най добре при 60-70градуса, тъй като с повишаване на температурата се променя и вискозитета.
… и да не си помислите, че съм някой спец, стана ми интерсно и се разрових в гоогл :)
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
А дали според предназначението си маслата нямат работна температура? Всички се вторачват в горната граница на работния температурен диапазон, а е добре да се види и долната.......
А дали машините проектирани да работят чрез термодинамични процеси намат и те работен температурен диапазон? С долна и горна граници. От какво ли се определят те?
Естествено,че колкото е вредно да се работи на горната температурна граница,толкова е вредно и на долната да се работи. За това и не съм предприел мерки за охлаждане на маслото. То дори загрява много по-бавно от нужното. Това са си моите разсъждения и не ги натрапвам на никого.
 

The PuNiShEr

Редовен Потребител
В крайна сметка какво излиза, че по-голяма вероятност има да се строши долната половина на компресора от хлабини в детайлите и пропуски в производството отколкото от високата температура в долната половина на компресора, така ли Ники?
 

The PuNiShEr

Редовен Потребител
От доста време коментирам,че водата трябва да е в по голямо количество!При 15-20 литра вода тя бързо се затопля и компресора почва да вдига градуси!Аз ползвам съд с 70 литра вода(не слагам лед)и спокойно пълня на три пъти шестлитрова бутилка.Температурата на водата не е най големия проблем!Проблем е,че маслото не се охлажда!
Компресорът ми е двуцилиндров!
Бате Дончо, сподели моля те защо мислиш че е проблем маслото което не се охлажда? Картера е горещ или?
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
В крайна сметка какво излиза, че по-голяма вероятност има да се строши долната половина на компресора от хлабини в детайлите и пропуски в производството отколкото от високата температура в долната половина на компресора, така ли Ники?
И от използването на нискокачествени материали. Моя съм го пипал с ръка,да видя къде колко загрява. Най-горещата част е електромотора. Струва ми се,че и биметалния изключвател,не случайно е сложен точно там. Иначе можеше и на картера да го лепнат. Това са моите мисли. Пък на теб щом ти бръмчи мухата в главата,действай. Все пак движещта сила на мухите не е за подценяване.
Ямбол е на стотина километра от Камено. Запали колата и ела да видиш на живо за какво иде реч. Ако имаш лазерен термометър го вземи за съвсем точни резултати.
В ДВГ има горивен процес и бутало цилиндровата група се загрява много. Маслото маже,мие и охлажда тая група и съответно достига нейната температура. И какво от това. Ами нищо. То е направено да работи в такива условия.
 
Последна промяна:

dilom08

Редовен Потребител
Това е част от хобито! Дори да не е нужно се прави, за да има занимавка. И при пушките е така - полиране на всевъзможни места, но щом на човек му харесва и му се занимава - по-добре отколкото да зяпа в телевизора.
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
Не бях обръщал внимание,та сега погледнах. Нашите професионални компресори - Посейдон и Интерспиро,нямат охлаждане на маслото. А натоварването и продължителността им на работа нямат нищо общо с нашите любителски.
 

oblaka

Редовен Потребител
ФТКС
IMG_4800.jpegIMG_4802.jpegIMG_4801.jpegПоиграх си днес с моя компресор. Бях поръчал дехидратор от young heng и реших да го присадя на моя. Наш
Лочи се смяна само на единия нипел(долния). Не знам кое налягане е там . След монтажа го пробвах, като охлаждам директно на течаща вода и съм много доволен. Бутилка 4л. я вдигна от 200 до 250 бара буквално за 5м. Ако успея да охладя тръбичките предполагам ще е оше по бързо.
IMG_4800.jpeg
 

Sax

Потребител
Не бях обръщал внимание,та сега погледнах. Нашите професионални компресори - Посейдон и Интерспиро,нямат охлаждане на маслото. А натоварването и продължителността им на работа нямат нищо общо с нашите любителски.
И при моят компресор Coltri (професионален),водолазен няма охлаждане на маслото.Охлаждането на компресора е въздушно.Една голяма перка чрез ремък се върти и го охлажда.Четирите глави са оребрени като на мотоциклетите с въздушно охлаждане.
 

gonzo-garage

Потребител
Колеги, охлаждане на маслото се прави само ако има система за принудително мазане. В агрегат без вътрешно горене и без принудително мазане, няма нужда от такова охлаждане. Има трансмисионни системи при които се налага принудително мазане и много често са с охлаждане. Има и винтови компресори, които поради естеството на компресиращата система също имат охлаждаща система на маслото заради принудителното мазане.
Колкото до това, че двигателите загряват, ами малки монофазни двигатели с малка мощност, естествено е да загряват.
Трифазен двигател, с такъв малък агрегат и адекватна мощност, изобщо няма да го усеща като товар.
А загряването на самия компресор е заради процесът.
 
Последна промяна:

radosten

Потребител
View attachment 113238View attachment 113239View attachment 113240Поиграх си днес с моя компресор. Бях поръчал дехидратор от young heng и реших да го присадя на моя. Наш
Лочи се смяна само на единия нипел(долния). Не знам кое налягане е там . След монтажа го пробвах, като охлаждам директно на течаща вода и съм много доволен. Бутилка 4л. я вдигна от 200 до 250 бара буквално за 5м. Ако успея да охладя тръбичките предполагам ще е оше по бързо.
View attachment 113238
Колега, от къде мога да си закупя, такъв дехидратор?
 

Niki

Редовен Потребител
Ползва ли някой компресор/сух/ от тия с охлаждане с вентилатор?Трябва ми да си пълня Рексито и Р15 на полеви условия или в гаража,не да пълня бутилки!!
 

Laferrari63

Редовен Потребител
Ники за нищо не стават тези компресори. Пълнят 500цц около 15 минути. @БоянП ползваше такъв доколкото помня и се счупи на 3-4 ползване. Сори ако не помня точно, ама и от доста други колеги съм чувал същото.
 
Нагоре