Предположих,че такава ти е логиката,амаааа ... Тук общо с двигатела на колата няма. Виждал ли си как става мазането в тоя компресор? 99,99% от маслото си стои в картера и не помръдва от там. Другия 0.01% става на маслена мъгла и тя маже основния и биелния лагер и цилиндъра на първата степен. За разлика от ДВГ,тук маслото не мие и не охлажда,само маже. Цилиндъра на първата степен загрява корпуса под него. Корпуса загрява маслото,което си стои на дъното. При много продължителна работа,пак успявам да си задържа ръката на картера,та едва ли маслото вдига повече от 50-60°С. Това за масло което си запазва свойствата при до около 300°С е нищо. За да достигне маслото критична температура,компресора отдавна трябва да се е разтопил! Пък за охлаждането на главата : ако имаш възможност,вържи го към чешмата. С промяна на дебита,можеш да го нагласиш да работи на каквато температура желаеш. Аз моя го държа някъде на около 55°С.