ПОМПИ, БУТИЛКИ, КОНЕКТОРИ, МАРКУЧИ, РЕЗЕРВОАРИ, КОМПРЕСОРИ, МАНОМЕТРИ - как, откъде и всичко за високо налягане.

Kameno Karp

Редовен Потребител
Проблема ти не е в клингерита. Той си е точно за такива места и си върши идеално работата. Ако винаги се къса на едно и също място,много е вероятно да има някаква кривина там. Ако се къса на различни места,не затягаш равномерно. Стегната ли е равномерно и с нужното усилие гарнитурата,няма как да се скъса ( издуха).
 

Mutata

Потребител
А дали няма да се промени компресията ако сложи по-дебела гарнитура?
Променя се разбирасе. Моя компресор оригинално дойде с доста тънка гарнитура(0,42мм) заради което правеше голяма компресия и първата степен загряваше адски бързо. За норматив вдигаше 60 градуса и то на празен ход, с отворен разтоварващ клапан. После сложих ремонтната гарнитура която дойде с компресора, тя беше с дебелина 0,90мм и проблема с прекомерното загряване беше решен :)
 

Mutata

Потребител
По повод на скъсаната гарнитура мисля, че може да се пробва нещо. Едно време на старите коли беше нормално да се прави дозатягане на гарнитурата на главата, известно време след подмяната и с нова. Това дозатягане се правеше препоръчително след около 1000 км ако караш на малки разстояния, или след 15-тина цикъла на загряване и изстиване в случай че минаваш много километри наведнъж с едно палене на колата. Идеята беше да се оберат хлабините които се получават след слягане на гарнитурата за да не се стигне до издухване или късане. Това със сигурност важи и за тези компресори, особено ако се слагат по дебели гарнитури.

Ако гарнитурата на компресора се е скъсала примерно на петото пускане, мисля че няма да е зле след третото пускане да се направи едно дозатягане. Нищо не пречи да се пробва.

Едит: Като допълнителна предпазна мярка може да се пробва и тънко намазване с лепило в най-"конфликтните" зони, там където е най-тънка гарнитурата. Може да се пробва с лепило на полихлоропренова основа. Има ги в магазините за авточасти и са за мазане на гарнитури и семеринги. Повърхностите трябва да са идеално изчистени от масла и остатъци от старата гарнитура.
 
Последна промяна:

SEPULTURA

Редовен Потребител
Проблема ти не е в клингерита. Той си е точно за такива места и си върши идеално работата. Ако винаги се къса на едно и също място,много е вероятно да има някаква кривина там. Ако се къса на различни места,не затягаш равномерно. Стегната ли е равномерно и с нужното усилие гарнитурата,няма как да се скъса ( издуха).
На едно и също место се къса 3-ти път. Но реално погледнато точно там е най-тънката и слаба част на гарнитурата. Там е изрязана така заради продълговата пластината/клапан на първа степен. Но бай китаец можеше да я направи малко по-дебела там,има место да бъде.
Както и да е,ще хвана да си изрежа една сам и там ще я направя с повече материал.
Също е добре да добава,че тези зелените гарнитури са поръчвани допълнителни от алито. Пъвата,оригинланата я махнах профилактично,че ми се видя много мърляк хаха. Викам ,така и така съм го разпорил целия (преди да го пусна,още като го купих,за почистване),ще сменя и тая гарнитура с нова,да знам ,че всичко е 6+
 

Mutata

Потребител
Доколкото разбрах, използвана е помпа.
Ръчните помпи вкарват най-много влага защото засмукват част от въздуха който издишаме докато помпим, а както знаем той е доволно богат на влага. Доста колеги ми се смеят като им го кажа това нещо, ама то си е тяхен проблем :lol:
 

немезис

Редовен Потребител
А
Което е без абсолютно никакво значение. Важна е филтриращата система и най-вече наличието на сепаратор.
Абсолютно подкрепям наличието на сепаратор.На Хила (компресор) монтирах филтър след 16 часа работа (толкова показваше дисплея)във филтъра силикагела грам нямаше признаци на оцветяване и никакви признаци на влага.Сеператора си вършеше идеално работата и направо махнах филтъра.
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
Ръчните помпи вкарват най-много влага защото засмукват част от въздуха който издишаме докато помпим, а както знаем той е доволно богат на влага. Доста колеги ми се смеят като им го кажа това нещо, ама то си е тяхен проблем :lol:
Ами да ти кажа,с основание ти се смеят. Проблем създава вкараната вода в течна фаза,демек - конденза,който се отделя при компресиране на въздуха.
 

Mutata

Потребител
Ами да ти кажа,с основание ти се смеят. Проблем създава вкараната вода в течна фаза,демек - конденза,който се отделя при компресиране на въздуха.
Виж пак какво си написал! От мерак да се заяждаш с мен си написал същото за което говоря и аз ;) Няма как да се отдели конденз при компресиране ако постъпващия въздух е идеално сух. Обратното също е в сила, колкото повече влага във въздуха, толкова повече конденз в сепаратора и филтъра. Питай колегите по морето дето пълнят водолазните бутилки.
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
Много съм далеч от мисълта да се заяждам. Ти си писал,аз съм писал - всички четат,имат си глави на раменете и си правят изводите. Идеално сух въздух...може би в някакви лабораторни условия. Пък колеги по морето няма нужда да питам,там живея.
 

Mutata

Потребител
Много съм далеч от мисълта да се заяждам. Ти си писал,аз съм писал - всички четат,имат си глави на раменете и си правят изводите. Идеално сух въздух...може би в някакви лабораторни условия. Пък колеги по морето няма нужда да питам,там живея.
Приемам го като заяждане защото не ви е за първи път. Предния път пак не бяхте прав относно проблема който имах.

Ясно е че идеално сух въздух дори и в лабораторни условия е трудно да се получи, дадох го просто като пример за сравнение. Нима се опитвате да ни убедите че количеството конденз събрал се в сепаратора за единица време ще е едно и също без значение дали компресора засмуква въздух с 20% влажност или въздух с 80+% влажност? А когато се намираме в сравнително сухо помещение, въздуха който издишаме през устата по-влажен ли ще е от околния въздух? И когато този издишан въздух бъде засмукан от помпата, влагата която е била в него къде ще отиде?

Те хората наистина четат, имат си глави на раменете и си правят изводи, но често изводите си ги правят не на базата на това което е написано, а на това КОЙ го е написал;)
 

БоянП

Редовен Потребител
Ами да ти кажа,с основание ти се смеят. Проблем създава вкараната вода в течна фаза,демек - конденза,който се отделя при компресиране на въздуха.
Нещо не е така.
Тая “вкарана вода в течна фаза” идва точно от въздуха - смес от газ и микросфери водна пара. Колкото по-висока е влажността на въздуха, толкова повече, апарат сгъстяващ въздуха ще образува “вода в течна фаза” или кондензат.
Колегата @Mutata базира шегата си на факта че спортуващ индивид овлажнява въздуха по-активно от спокойно дишащ индивид, във което не виждам нищо физически неправилно. Даже шегата е добра, стига да си остане шега, защото количеството е пренабрежимо малко в конкретния случай.

Съжалявам ако се намесвам по неподходящ начин, но спорът ви е от нищото :(

За колегите, които се интересуват ето една h-d диаграма на влажният въздух, просто ей така :) използваме я при определяне топлинния и охладителния товар за вентилационна система през зимата и лятото :) но може да се разбере от нея и колко вода ще вкараме в пушката при определено състояние на околния въздух
IMG_0201.jpeg
 

Kameno Karp

Редовен Потребител
Даже шегата е добра, стига да си остане шега, защото количеството е пренабрежимо малко в конкретния случай.
==================
Абсолютно точно. Но колегата е надъхан,че издишания от него въздух повишава влажността в помещението до степен ....той си го е написал до каква степен,да му се смеят хората. А помпите вкарват най-много влага,защото нямат влагоотделителна система!!! Демек,набиват всичкия конденз в пушката.
 
Последна промяна:

Laferrari63

Редовен Потребител
Някой има ли, или виждал ли е на живо 12l-ва карбонова бутилка?
Не си заслужава. Мога да я вкарам за 1200лв, но 2х9 са 1500лв. Да, теглото ще е по-голямо, но реално е доста по-практично. А и според мен размера не е никак малък.
 
Нагоре