Новозарибен с БАМ30

petkof

Редовен Потребител
Преди много години и аз имах ВАМ30, но от модела с големия диаметър на цилиндъра. Пушката не отстъпваше много на оригинала си /Диана 52/ по ТТД и резултати, освен по финиш на външен вид,качество на приклад и общ вид. Уплътнението на цилиндъра към цевта уплътнява само върху малката челна повърхност на цевта показана на втората снимка. Конусната част след нея няма никаква фактическа роля за уплътняването на компресията по време на изстрела.Поради тази причина е безсмислено да се полира. Ако има изспускане на компресия от тази точка на уплътняване, трябва да се регулира ,удължи шпилката,която движи цилиндъра посредством лоста на зареждане, за да увеличи натиска на цилиндъра върху цевта.
 

Stoyan199

Новодошъл
По спомен моя Бам21 даваше към 215м/с с Гамо промагнум/хънтър
Преди да я разглобя даваше макс 208 с Diablo Exact Jumbo, дано не спадне след зглабяне :)

Имал съм такъв баВго-30 с малкият цилиндър. Масивна и внушаваща респект. Сглабяй-разглабяй ... все тая. Група отврат, спусък отврат.
Не се отчайвай от въздушните пушки на базата на този кривундел. Ако те кефи я сложи над камината и си купи едно ПЦП, да започнеш да стреляш, а не да гърмиш! ;)
Не се отчайвам, даже ми доставя удоволствие! Дори ми се стори точна въпреки дефектите ! Със сигурност един ден ще взема и ПЦП...само да мина психологическата бариера, че трябва да нося бутилки въздух :cheers:

Ако има изспускане на компресия от тази точка на уплътняване, трябва да се регулира ,удължи шпилката,която движи цилиндъра посредством лоста на зареждане, за да увеличи натиска на цилиндъра върху цевта.
Благодаря за интересния коментар. Не е бях сетил за удължаване на шпилката! Мислех с малко пластелин да проверя дали въобще допира цевта в тази точка...въпреки, че при надуване през цевта от пред държи налягане. Ако намеря това уплътнение ще е най-добре...мислех да поръчам две три през микромакс. Някой знае ли дали работят !!?!
Днес направих и стягата за пружини :cheers:
130196981_158761552604856_3697617795490688537_n.jpg
 

xpresident

Редовен Потребител
Със сигурност един ден ще взема и ПЦП...само да мина психологическата бариера, че трябва да нося бутилки въздух :cheers:
Не е задължително да носиш бутилка. Моята си стои в къщи, а с едно пълнене имам 200-300 изстрела. В 16 джаула, но то там е истинската стрелба с ВО.
 

petkof

Редовен Потребител
Не е задължително да носиш бутилка. Моята си стои в къщи, а с едно пълнене имам 200-300 изстрела. В 16 джаула, но то там е истинската стрелба с ВО.
С 16 джаула можеш да си стреляш с пружинки и да не се затрудняваш с техника работеща с високо налягане. Истинската стрелба с ПЦП е мнооооого над смешната мощност от 16 джаула.
 

Stoyan199

Новодошъл
Здравейте колеги, ето тази смазка мисля да ползвам за маншета и цилиндъра, съдържа основно молибден и малко силикон във формата на финна паста. В работата имам и няколко различни графитни лубриканта...знам, че по темата с лубрикантите може много да се спори, май ще е проба-грешка :cheers:received_831006054142173.jpeg
 

petkof

Редовен Потребител
Не смазвай цилиндъра от вътрешната страна, буталото или маншета с каквато и да е смазка. Дори и смазката да не създава дизел ефект ,тя на практика забавя движението на буталото и води до загуба на кинетична енергия. Смажи цилиндъра от външната му страна за да не се трие на сухо в корпуса на пушката.
 

t.marev

Редовен Потребител
.....В 16 джаула, но то там е истинската стрелба с ВО.
"И ти ли Васко?!":(
Баси, как са се заблуждавали милиони хора да стрелят "не истински".....:wall:

Не смазвай цилиндъра от вътрешната страна, буталото или маншета с каквато и да е смазка. Дори и смазката да не създава дизел ефект ,тя на практика забавя движението на буталото и води до загуба на кинетична енергия.......
Така ли?! Звучи интригуващо......Може ли малко по-подробно....как става това!
 
Последна промяна от модератор:

xpresident

Редовен Потребител
[
"И ти ли Васко?!":(
Баси, как са се заблуждавали милиони хора да стрелят "не истински".....:wall:
Всеки си има различен кеф от стрелбата и може да си стреля с каквото си иска. Аз имах предвид спортните дисциплини. Съжалявам за по-горния коментар, явно някои хора се засегнаха. Не ми беше това целта.
 

petkof

Редовен Потребител
Така ли?! Звучи интригуващо......Може ли малко по-подробно....как става това!
Маншетите са конструирани с конусна форма, която да контактува с вътрешната част на цилиндъра посредством един ръб, за да се намали триенето между тях. На практика маншета не прилепва абсолютно плътно към цилиндъра и контакта е само с част от теоретично предвидената повърхност. Ако в цилиндъра има смазка, при движението си за нагнетяване на въздуха, маншета събира пред себе си смазката, която запълва луфтовете между двата детайла и увеличава контактната повърхност, което на практика увеличава триенето и намаля скоростта на буталото. Същия ефект се получава и при полиране на цилиндъра от вътрешната му част.
 

Stoyan199

Новодошъл
petkof така е прав си за съпротивлението от гресиране, изчетох доста за буталата маншетите и цилиндрите, някои подкрепят полирането до огледало, други пък хонинговат спираловидни следи уж с цел задържане на смазка... Аз мисля да измия хубаво отлаганята вътре в цилиндъра и при зглобката съвсем финно да намажа задната част на маншона.
Работя с газотурбинни двигатели, там при зглобката на лопатките на компресорната степен, лястовичата опашка лубрикираме със графитна смазка на спрей, оставя микронен слой с много високи характеристики на износване. Мислех и с него да експериментирам :cheers:
А слага ли се силиконово или някакво масло на цевното уплътнение?
 

petkof

Редовен Потребител
Няма смисъл да има смазка на цевното уплътнение, защото ако влезе в него ще предизвика дизел ефект, а ако е около външната част ще събира прах.
Хонинговането на концентричните следи по вътрешната обиколка на цилиндъра е също с цел намаляване на триенето на маншета при преминаването му през тази повърхност, подобно на серетацията на остриетата на ножовете. Просто някой не е бил наясно за какво служат и се е опитал да си го обясни.
 
Последна промяна:

Stoyan199

Новодошъл
Все пак сложих мъъъничко грес, като внимавах челото и ръба на маншета да останат чисти и събрах карантиите.Новия маншет беше малко по-висок от стария но всички други размери бяха същите. Позагладих и пружината на местата на срязване, доста грубо отрязана беше. Измих и смазах вътрешните стени, по които се движи цилиндъра. Стягата издържа теста, всичко стана много лесно. Утре ще настроя дължината на шпилката за да се получи плътно затваряне на цилиндъра.
received_226596588857349.jpeg received_709659146333363.jpeg received_399853917989151.jpeg
 

petkof

Редовен Потребител
Ако си сложил смазка по пружината, тя неминуемо ще се разпръска из вътрешността на пушката и ще влезе във вътрешната част на цилиндъра. Това ще доведе до попадането й пред маншета и ще последва проблем.
 
Последна промяна:

Stoyan199

Новодошъл
Ако си сложил смазка по пружината, тя неминуемо ще се разпръска из вътрешността на пушката и ще влеле във вътрешната част на цилиндъра. Това ще доведе до попадането й пред маншета и ще последва проблем.

Пружината мазнах в краищата, където контактува цилиндъра и задния към спусъка! Представих си как ще омаже всичко ако е цялата намазана... Въпреки, че гледам в западните форуми мажат пружините на богато
 

t.marev

Редовен Потребител
[
Всеки си има различен кеф от стрелбата и може да си стреля с каквото си иска. Аз имах предвид спортните дисциплини. ....
Да бе, това е ясно!:)Споко, едва ли някой се е засегнал от думите на стария морски вълк.:cheers:
 

petkof

Редовен Потребител
Пружината мазнах в краищата, където контактува цилиндъра и задния към спусъка! Представих си как ще омаже всичко ако е цялата намазана... Въпреки, че гледам в западните форуми мажат пружините на богато
Всъщност резултатите от определени действия в много, много голяма степен са обусловени от количеството на тяхната повторяемост. Предполагам ме разбираш щом се занимаваш с газови турбини.
 

Stoyan199

Новодошъл
Здравейте отново момци!
Вчера и днеска намерих време да пробвам Бама след зглабянето. Първи впечатления, мазно зареждане, малко по-тиха, и интересното.. спад в скоростта с около 18мс!
Първите 30тина истрела леко дизели, след около 40 дизела изчезна и скоростта леко се покачи.. Както и точността. Стрелях без оптика...старата не става... На 10м. Едвам настроих мерника...хоризонтала горе долу в средата но вертикалата я завих на макс... Предния мерник е фиксиран много назад? Така беше.. Как трябва да е реално? Дали се е изместил от отката?
received_802330790320541.jpeg received_780728712512396.jpeg received_871778306891735.jpeg

Та както казах стрелба на десет метра.. Опитах се да направя сносна група с JSB Hades (само те останаха) ето резултата от 1ва и 2ра мишена

received_148531920008080.jpeg received_765991727462803.jpeg
Третата вече бях уморен от зареждане... Не знаех, че така трудно става след 20тина истрела received_711796442856472.jpeg

Пробвах и една 5ца накрая но вече лашках наляво надясно received_436465734178304.jpeg

Може би не е зле... Едно съм сигурен, пушката може и по-добре но аз мога толкова.. За сега!
И за финал.. Щифта на пружината започна да излиза.... Някакви идеи как да го фиксирам?
received_1022611704893025.jpeg
 

petkof

Редовен Потребител
Щифта е направен с два различни края. Единият е с по-голям диаметър от отворите в корпуса на пушката, а другият е с по-малък от тях. Това е направено с цел да се застопорява щифта в корпуса и да не излиза. Ако обаче си го избил така, че широката част на щифта да е преминала през корпуса, вече няма какво да го държи плътно и той ще се движи.
 
Нагоре