Моят автомобил.

mdinkov

Редовен Потребител
Всички сме чували поговорката за “джипа “ и трактора , но някой замислили се защо трактора с 2-двигателни колелета и ни чак толкова по тежък изкара Г класата от калта .
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Г-класа...,като ти се о кантари...и до там,бих заложил на Нива,даже на УАЗс редукторни мостове...А една Прага ще ми свърши чудесна работа,а SUV-те покоряват само девойките на селският мегдан.Просто,надеждно и евтино,Тойота отдавна отстъпиха от това правило
 

bgbul

Редовен Потребител
Всички сме чували поговорката за “джипа “ и трактора , но някой замислили се защо трактора с 2-двигателни колелета и ни чак толкова по тежък изкара Г класата от калта .
Тегло, въртящ момент, сцепление и други фактори. Никога не е само едното. Комбинацията от няколко фактора дават предимство или обратното. Аз съм виждал затънал трактор, и втория дето идва да го изтегли затъна и той..... Освен това колегата "andi" (ако няма против.... ще е полезно за всички) да обясни как теглиха един джип затънал в една нива и какво правеше майсторът за да не затъне и той в калта. Анди, нали не бъркам нещо?
 

andi

Редовен Потребител
обяснявал съм назад в темата за 2 дневната епопея , ама нали ако бяха форумните теоретици ( дето имат 4х4 и гледат ОФФ на клипчета) веднага щяха да го извадят . Аз после ще намеря снимките на единия трактор как (и докъде) затъна докато ни вадеше . После са го вадили повече от седмица .

Беше голяма драма в 2 дена . Първия около 6- 7 часа опити . Първо един Нисан - не може да доближи , после Нисан и Нива - тц , после беше сериозния трактор ( и той 4х4) и накрая Нисан + Нива + Митцубиши + трактора за котва и пак не става . Имаше и 40 минутно "возене" клекнали в греблото на трактора .
На следващия ден докарах шофьор от Пловдив и с 1 джипка ни извади като тапа от шампанско за по-малко от 2 минути - евала !

И понеже горе се коментираха марки - "случайно" майстора дойде с Г , макар че за по лека и ежедневна работа има 2 джипа Нисан .
 
Последна промяна от модератор:

andi

Редовен Потребител
с въже , на заден . То ако можеше с лебедка , щяхме да се извадим предния ден , а не да идва той .
 

lynx

Редовен Потребител
....Не знам дали не разбирам, но от 14 годишен карам 4х4 автомобили и след това с изключение на 2 коли само, от повече от общо 15, всички са били 4х4. Завършил съм ДВГ , в момента подготвяме за пролетта една машина за състезания и планирам да отварям и сервиз.
Може ли да изброиш кои са двете коли, които не били са 4х4?
Не се заяждам, но досега в тази тема си обявил че си бил собственик на моделите както следва:
- 5-6 броя Аудита
- Ягуар Смех-тайп
- Мицуизбуши Галант
- Хонда/модел незнаен/
- 2 броя Фиат Пунто
- Форд Скорпио
Всичко изброено по-горе мога да ти го цитирам с твои постове.
Хубаво е когато човек ръси разни приказки, да не забравя какво е "писал" преди това, понякога стават излагации ;)
И нека оправданията и забатачването в лъжите да започнат, СЕГААА!
 

bgbul

Редовен Потребител
Ta ...нашият колега АНДИ има сериозен "боен" опит и наблюдения кой какво може, с какво го прави и кой с какво може да свърши работа в тежки условия. Хубаво е споделянето на такъв опит, защото дава добра представа за сложни кални ситуации.
Поздрави!
И колеги .... пак се почнахте........за чий......
 

Djack

Редовен Потребител
За стажа ми от 22 години като шофьор съм се убедил в следното: Възможностите на един автомобил, джип, трактор или каквото и да е, се състоят в 70% възможности на водача, 20% на гумите и едва 10% на "джипката" ! Виждал съм хора и МПС-та с претенции да се окопават, заради недъгави водачи на места на които дръгели минават без да се замислят! В момента и от 7 години карам абсолютен паркетник (според всички форуми) - Ланд Ровър Фрилендър, ами какво да ви кажа, ако не го заровиш някъде зорлен, няма никакви проблеми, попадал съм неволно в доста кофти ситуации, включващи и кал и сняг и винаги ме е прибирал!
Сега се заглеждам по Дискавъри 2 след фейс лифта от април 2003г. ................! ;-)
 

barbaron

Редовен Потребител
LYNX,

Карам 4х4 от 1832 година. След обесването на Дякона (Васил Левски{Васил Иванов Кунчев}), преминах на 5х5, понеже ме беше яд на новината по седенките, когато ставаше дума за това как му се е закачил на човекa единия вентил на някакво каменно офроуд съоръжение. Ще ме питате какво значи 5х5 - ам чи просто нещо, ама ефективно - резервната гума и тя вързана с кардан...
След това, когато трябваше да щурмуваме брега от крайцера "Аврора" заедно с тавариш Ленин (Владимир Илич Ленин), се наложи да подкарам 6х6, за да съм в крак с модата. А модата бешееее....броя оръдия на въпросния крайцер да съответстват на броя полуоски...
Изминаха години, докато не дойде времето на 7х7. Това стана 101 години (1933г.) след качването ми на първата ОФФ-роуд машина... Преломният момент беше, когато Хитлер (Адолф Алоис Хитлер) - тогавашен новоизбран райхсканцлер реши всеки, който иска да бъде признат за солидарен към властта да управлява или да бъде возен в 7х7... Зацепено беше едно 7 колело, за да обира вибрациите от многото диференциали (според инженерите)... Да Ви призная чесно не беше чак толкова удачно, но поне като потеглеше возилото, шофьорът имаше шанс да преброява завъртането на осите в реално време, защото въпросното постоянно зацепено 7-мо колело беше пред очите му...
След това в казармата преминах на 8х8 или т.н. БТР... Дори другаря Печно Кубадински (Пенчо Пенев Кубадински) беше заедно с мен, за да помага при подмяната на стари гуми за норматив. С него след време ходехме на лов и с охота се сещахем за старите времена на изтърканото 8х8
*******

*******

*******

Сега вече през 2015 година, е срамота човек да кара по-малко от 22х22... Единственото нещо което може да не му завижда на човек, е стоножката... Дори най-смелите прогнози на фантастичните филми все още не смеят да предвидят нещо, което да стигне гениалната структура на природата, наречена СТОНОЖКА... Аз още съм със скромното 20х20 и с любопитство следя по форумите изказванията на колегите, свързани с играчките за големи момчета... Може би някой ден като се задомя и ще ми дойде акъла и ще успея да надмогна себе си - та да престана да бъда в "крак с модата ХУпоХУ"
 
Последна промяна:

old shatterhand

Потребител
Може ли да изброиш кои са двете коли, които не били са 4х4?
Не се заяждам, но досега в тази тема си обявил че си бил собственик на моделите както следва:
Нещо копия от талоните и на останалите , снимков материал и свидетели си забравил да поискаш. :bravo: Не ,че е нещо непривично за теб, когато трябва да се покажат някакви знания, да се започне със опитите за заяждане...Кажи само , за кои автомобили даваш точки, за тези в семейството, на фирмата ми или лични ? Няма проблем, ако искаш и копия от договорите за покупко-продажби ще ти пусна, не знам с това ще направим ли темата по-полезна за някого и какво решава ? Виличен повдигач и АТВ , те броят ли се за 4х4 , защото АТВто е с блокажи и на двата моста и понижаващи...за повдигача не ми се обяснява...Хондата е Кончерто м/у другото ...Мда, едното Пунто съм го забравил, понеже в УК не ми се ходеше пеша . С друго мога ли да бъда полезен ? Ако те удовлетворява душевно приеми ,че освен колело не съм се качвал на друго, за мен няма проблеми ...
Е, до какъв извод стигнахме ? От Г класа по-гоУемо нЕма ? :lol:
 

Kifa

Редовен Потребител
ФТКС
Добре де,до тук само лични напатки и нищо конкретно,на кой помага това,споделяй те опит и аргументи от практиката и теорията....Спомням си като дете една Татра ,бетоновоз, беше затънала до горният край на гумите в кал,(крушата се въртеше)след като се връщах с родителското тяло по същият път след час тъкмо излизаше на асфалта...Спомен...Това ,което много ме дразни в съвременните асфалтни тигри е,че често най-ниската точка им е обикновено някой датчик,жица или букса например на халдекса...да не говорим за разните лостчета за ксенона и т.н.
Анди въобще не се зяждам,чудно ми е как щом трактора не е извадил джипа,на следващият ден друг автомобил е успял,имало ли е голяма амплитуда в температурата...то майсторлък,майсторлък ама
 

Termina4

Потребител
никой нищо не казва за цените на винетките, скъпите технически прегледи и годишни данъци, невероятно ниската цена на петрола, високата цена за горива, неадекватни пътища-без маркировка с много неравности и дупки, липсата на банкет, множество автосервизи с пишман майстори с претенции и дебели портфейли, сега чакаме и снега да ни изненада...
вие спорите за някакви коли 4x4 и си мерите клавиатурите-някак си ми идва странно това спорене на фона на една малка част от проблемите на един водач на МПС
 

barbaron

Редовен Потребител
old shatterhand,

amigo, с надменния начин по който се опитваш да си изпишеш веждите, сам си навличаш гняв. Дори и да са те родили в 4х4 (в което аз лично не бих се усъмнил), НИЩО НЕ ТЕ ПРАВИ ПО-ВЕЛИК от всички нас! Вместо си търсиш повод за поредното високомерно постче, вземи си препрочети постулатите и ако можеш да разбереш къде бъркаш - ще е много полезно за теб. Нямам за цел да се заяждам, защото ми е все тая, ама гледам, че си изливаш страстите с клавиатурата, което не е честно спрямо четящите...
 

old shatterhand

Потребител
Не знам защо така си решил, повярвай ми, нямам лично отношение към никого, стига да се отговаря с доводи, а не със заяждане на дребно. Не твърдя, че само аз ги разбирам нещата или съм последна инстанция по тези въпроси, напротив, всеки ден продължавам да чета и да се образовам по тази тема, защото истински ме вълнува.
 

dberov

Редовен Потребител
Wow, пак е станало мазило

От моите патила по черни сокаци, долния цитат пасва най точно...
"Колкото по-проходим е джипа, толкова по-далече ще ходиш за трактор!"
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Преди години с една Уазка изпълзяхме в кал в която имаше затънал трактор. От тогава се впечатлих какво може това желязо... Инапе искам да питам за мнение за Голф 2002 год. 1.9 TDI 4 motion... Ако някой има релни впечатления да каже и къде да гледам когато го оглеждам...

Sent from my A850S using Tapatalk
 

andi

Редовен Потребител
да няма чип , да не диган , да бе е суркан много отдолу , да няма кучешки косми . 4 моушъна да работи и напред и назад , да не разбираш кога включва , и АБСа да продължава да работи .
И дали има следи и масло по раздатката и дифа.
Другото гледане си е стандартно за кола .
 

CaMyPau

Редовен Потребител
ФТКС
ФТДМ
Това с преден и заден как да го разбера? Нали сработва само при пребуксуване? Този мотор здрав ли е и колко му изкарва турбото?

Sent from my A850S using Tapatalk
 

sir John

Редовен Потребител
ФТКС
Преди години с една Уазка изпълзяхме в кал в която имаше затънал трактор. От тогава се впечатлих какво може това желязо... Инапе искам да питам за мнение за Голф 2002 год. 1.9 TDI 4 motion... Ако някой има релни впечатления да каже и къде да гледам когато го оглеждам...

Sent from my A850S using Tapatalk
Ваг групата усъвършенстват 1.9 TDI мотора от години и си е сполучлив като цяло. Монтират го дори на бусове, така че ще носи голфчето като на майтап. Няма какво да го измори чак толкова много, освен душманлък. Но съчетанието голф (вероятно 3-ка от тези години) и 4motion...
Да, ще дава по-голяма сигурност на асфалта през зимата, но аз бих избягвал черни пътища с коловози и не населени места ако и за това ще се ползва.
 
Нагоре