Напълно те разбирам колега и си абсолютно прав ! Аз също съм участник в "онзи" форум и наистина има доста ерудирани и технически грамотни личности, но на моменти малко се пресолява манджата, това е факт . Моето желание не е по-различно от твоето, да се спазва добрия тон, но съм твърдо против приказки хвърлени в пространството, без да са защитени от конкретни доводи и аргументи. Ок съм всеки да си защитава тезата, но да е някаква техническа дискусия и винаги се радвам , когато се случи да науча нещо ново. Добър играч се става, в играта срещу силен противник !
Ако трябва да се върнем на въпроса за Г класите, дайте да уточним за коя точно говорим, защото има фул тайм, парт тайм , далеч не всички са с по 3 блокажа , а това 4 ЕСТ , използва АБС модула и датчиците му, за да блокира колелото с различна ъглова скорост, за да предаде въртящ момент към останалите. Няма нищо уникално в системата и други марки я ползват, при Ауди го има във 2ро поколение куатро от 96а година например, не ми се рови от кога е при Мерцедес, но мисля е от Е -класата, понеже при автомобилите им отначало, 4матика си беше доста назад от конкуренцията, не заради тази система, а заради технологичното решение за AWD. Нещо подобно е тази система на принципа , когато си 4х4 и задния мост буксува, и дръпнеш ръчната за да блокираш този мост и да започне да се върти предния мост, който има сцепление. Няма и много уникално в това с трите блокируеми дифа, дори при Транспортер Синкро имаме опция за два, като същата фирма , която ги произвежда, прави тези при Г -то. При доста поколения автомобили това се прави по електронен път , като при някои модулите за блокировка работят до скорост до 30-60км/ч за да улеснят водача и предпазят трансмисията. Технологиите постояно се развиват и няма ултимативана оффроуд машина .Пуснах клипчето с Тойотката , за да ви дам пример за това. В подобна ситуация всичко , без значение броя на механичните блокажи ще изглежда като стара агро техника .