Моят автомобил.

Dominus

Редовен Потребител
Това имах предвид като написах, че в България всеки е баш майстор. Точно това означава. Всеки разбира от всичко. Такава ни е породата - баш майстор :D
 

bgbul

Редовен Потребител
Почти всеки, който има джип доста дълго време му е било нужно за да опознае джипа си. Мнозина дори не знаят на какво са способни тези машини в стоково изпълнение. Без значение на марката. Когато се говори за най.. най ... ( в заводски вид) винаги на върха е Ге класата на Мерцедес с голям двигател, както и големите модели на Тойота над 3000 кубика. Те имат заводски по три блокажа - в преден мост, в заден мост и в раздатката. Малките мотори показват средно ниво и това е. Това е за заводския вид на джиповете. Когато се говори за офроуд състезания - там заводски джипове НЯМА. Всеки автомобил е пригоден с много пари, време за тунинг и специални уреди, и възможностите се изравняват на всички марки. И основното при изравнени възможности става задкормилното устройство и малко късмета.
Затова не слушайте много високопарните думи за джиповете. Всеки джип с раздатка и бавни скорости ще ви заведе по-далече и по-високо отколкото може да издържи психиката на стрелеца.
Но няма да излезе от там, където го вкара незнаещия с високо самочувствие и без опит. Дори да е Ге класа.....
 

old shatterhand

Потребител
""Като цяло при оффроуд и всякакви тежки условия, най-голямо значение има теглото на автомобила и после гумите и задкормилното устройство.""

Коментиращия за да изказва подобно мнение, явно не е офроудвал никога ами е гледал видео и е чел нелепи коментари по форумите за това как се кара извън пътя... като кучето и касаплъка - гледаме и много знаем, ама не можем...
Миналата седмица един като теб го вадих , понеже беше затънал в пясъка на плажа ...Всички много знаят, пък после къде бил трактора, че и дърветата се разбягвали, нищо че лебедка има...
Хубаво е ,че имаш самочувствие и явно много ги разбираш нещата, ще се радвам да науча нещо то теб, ама вземи обясни на нас невежите. Не знам дали не разбирам, но от 14 годишен карам 4х4 автомобили и след това с изключение на 2 коли само, от повече от общо 15, всички са били 4х4. Завършил съм ДВГ , в момента подготвяме за пролетта една машина за състезания и планирам да отварям и сервиз. Да изказваш мнение, без да го подкрепиш с факти е супер аматьорско, още повече ,че се опитваш да ме убедиш,че и законите на физиката за 4х4 машините работят на обратно или гравитацията се обръща...Не знам ! Нещо за теглото върху единица площ и как се разпределя ако си чувал , може и да направим някаква дискусия, в противен случай не мисля да си губя времето с дървени философи . Мога да ти дам жокер, защо тежките машини са със широки вериги ?

Стара народна мъдрост:
Колкото е по проходим един джип, толкова по отдалече го дърпа трактора!
Колкото по проходима машина си мислиш че имаш, толкова по-голям трактор трябва за да те извади !
 
Последна промяна:

old shatterhand

Потребител
За Г класата немоха да се съглася. Мои познат е един от оргабизаторите на офроуд състезания в европа и България. Разполага с достаръчно финанси да си позволи каквато кола иска и доста времес емъчи да направи една Г класа за офроуд и най накрая я смени с паджеро 3 със много доработки и каза това е класи над мерцедеса. Занимава се с подготовка на одроуд автомобили
Да, ама Паджеро има супер селект, а Гегата не е стигнала още до този етап в развитието си. Не е само той на подобно мнение.
 

lynx

Редовен Потребител
Не знам дали не разбирам, но от 14 годишен карам 4х4 автомобили и след това с изключение на 2 коли само, от повече от общо 15, всички са били 4х4. Завършил съм ДВГ , в момента подготвяме за пролетта една машина за състезания и планирам да отварям и сервиз.
Дай малко снимки на Жипката, да се покефим и да видим докъде си стигнал.
Пролетта може да се съберем, да дойдем на състезанието да викаме за теб и отбора ти.
 
Последна промяна:

barbaron

Редовен Потребител
LYNX, по Г класата ще го познаем - не са ни нужни снимки. И машината няма да е тежка - какво повече искаш?
...п.п ... имам един познат дето от 50 години му викат ПЛЯМПАТА... не знам защо се сетих за него...
 

old shatterhand

Потребител
Дай малко снимки на Жипката, да се покефим и да видим докъде си стигнал.
Пролетта може да се съберем, да дойдем на състезанието да викаме за теб и отбора ти.
Вземете се образовайте първо с анимационния герой, до тогава по-далеч от личности като вас...
 

andi

Редовен Потребител
Явно има разбиращи от ОФФ , та да попитам : казаха ми , че всички Геги имали серийно нещо дето другите го нямат ? И фабрична екстра нещо пак само тяхно . Та затова който може да си позволи си вземал Г .
Та питам кой са тези благинки ?
 

lynx

Редовен Потребител
Явно има разбиращи от ОФФ , та да попитам : казаха ми , че всички Геги имали серийно нещо дето другите го нямат ? И фабрична екстра нещо пак само тяхно . Та затова който може да си позволи си вземал Г .
Та питам кой са тези благинки ?
Това сме го учили в 5-ти клас :)
Г-то е единственото в света с 4ETS + 3-те 100 процентово блокируеми диференциала.
 

andi

Редовен Потребител
4ETS не го знам какво е като абвеатура - обясни го по-шофьорски.
За блокажите всеки го знае , не питах за тях - други са 2те неща .
 

barbaron

Редовен Потребител
ОТ:
Вземете се образовайте първо с анимационния герой, до тогава по-далеч от личности като вас...
Сладур, отдавна не разговаряме с теб, не си ли забелязал още? Нивата са ни различни за да намерим общи допирни точки... Говорим единствено помежду си, а ти се опитваш, като че ли да се намесваш...

Бъди жив и здрав и успокоявай нервите си по-често, защото си твърде млад за да се "напъваш" толкова много!

:cheers:
 

old shatterhand

Потребител
Хахах, аз освен поредната порция тъпотии, друго не съм и очаквал от теб, сега пък се изяви като говорител на форума...Кои сте "вие" да знам друг път да не ви се намесвам в разговора ?
Вземи обясни как стоят нещата , виж Анди е задал доста конкретен въпрос ...Покажи ни малко ерудиция на тази тема старче... Не е хубаво само да говориш отвисоко , без да имаш доводи. Давам ти шанс да се изявиш и блеснеш със знания и опит. Не бъди поредния , който е чул от приятели по чашка за "Мерцедес и всички останали " ,защото подобни клишета не се приемат , освен ако не си свикнал разговорите да са на подобно " ниво "...
 

bgbul

Редовен Потребител
Кво ви става бе , колеги? Пишките ли си мерите? В другия форум (специализирания) съм се наслушал на "моя е по голям". Не понасям крайните мнения (въпреки, че имате право на това), но не е уважително към колега, приятел или някой, който в даден момент може да се окаже твой спасител. Толкова е кратък живота , а вие си го губите в омраза и то вероятно към някой непознат. В друга ситуация сигурно щяхте да сте приятели. Защо едно мнение ви кара да се мразите?
Аз в другия форум съм БАННАТ. Това е да те мразят толкова, че да ти забранят да ползваш техния форум.
Всичко започна със заигравка "колко може НИВА". И сравнението беше с Тойота 4200 кубика с три блокажа. Срамна работа. Все едно да сравняваш пружинка със ПСП и то високо ниво ПСП. И когато пуснах клиповете, които синът ми снимаше започнаха упреците на онези с "големите джипове". Упреците бяха:
Не трябва това да се показва. Младите може да се преобърнат, ако опитват това , което ти показваш с Нивата и подобни.
Това което показвах е наклон 35 градуса, нивата минава точно и както Тойотата.
Другото е как вдигам Нивата на 3 гуми по този наклон и едната е във въздуха. Така на 3 гуми спирам и се усмихвам на камерата.
И всичко това доведе единствено до негативно отношение, защото разбивам митовете, че "Нива за нищо не става" , че " Тойотата е велика машина" и други подобни. Митове и това е!
Имал съм много от прехвалените марки. Джип и толкова. 4х4 с бавни и блокаж. Това е. Всичко друго е умения и техника, смелост и пресметнат риск. Нищо друго. Дано поне малко сте ме разбрали. Писнало ми е от ОМРАЗА. Не ми се влиза в тема или във форум дето има омраза.
Тук как ще бъде за напред?
 

old shatterhand

Потребител
Напълно те разбирам колега и си абсолютно прав ! Аз също съм участник в "онзи" форум и наистина има доста ерудирани и технически грамотни личности, но на моменти малко се пресолява манджата, това е факт . Моето желание не е по-различно от твоето, да се спазва добрия тон, но съм твърдо против приказки хвърлени в пространството, без да са защитени от конкретни доводи и аргументи. Ок съм всеки да си защитава тезата, но да е някаква техническа дискусия и винаги се радвам , когато се случи да науча нещо ново. Добър играч се става, в играта срещу силен противник !
Ако трябва да се върнем на въпроса за Г класите, дайте да уточним за коя точно говорим, защото има фул тайм, парт тайм , далеч не всички са с по 3 блокажа , а това 4 ЕСТ , използва АБС модула и датчиците му, за да блокира колелото с различна ъглова скорост, за да предаде въртящ момент към останалите. Няма нищо уникално в системата и други марки я ползват, при Ауди го има във 2ро поколение куатро от 96а година например, не ми се рови от кога е при Мерцедес, но мисля е от Е -класата, понеже при автомобилите им отначало, 4матика си беше доста назад от конкуренцията, не заради тази система, а заради технологичното решение за AWD. Нещо подобно е тази система на принципа , когато си 4х4 и задния мост буксува, и дръпнеш ръчната за да блокираш този мост и да започне да се върти предния мост, който има сцепление. Няма и много уникално в това с трите блокируеми дифа, дори при Транспортер Синкро имаме опция за два, като същата фирма , която ги произвежда, прави тези при Г -то. При доста поколения автомобили това се прави по електронен път , като при някои модулите за блокировка работят до скорост до 30-60км/ч за да улеснят водача и предпазят трансмисията. Технологиите постояно се развиват и няма ултимативана оффроуд машина .Пуснах клипчето с Тойотката , за да ви дам пример за това. В подобна ситуация всичко , без значение броя на механичните блокажи ще изглежда като стара агро техника .
 
Нагоре