В правилника за приложение на ЗДП е указан и като параметър за преценка само дълбочина на протектора(грайфера).
9. по колелата и гумите:
а) гумата не съответства по размер, налягане, допустимо натоварване и скорост на марката и модела на моторното превозно средство;
б) гумата има разкъсвания;
в) джантата е повредена или деформирана, липсва или е повреден елемент за закрепване на джантата към главината на колелото;
г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм;
д) има вулканизирани или регенерирани предни гуми;
е) не са балансирани колелата на лекия автомобил;
Но обърнете внимание на т.а) вече в големия талон са указани допустимите размери на джанти и гуми за конкретния автомобил, и може да бъде спрян от движение ако не отговарят. Все още у нас не се следи така стриктно, но в Чехия, Австрия, Германия, или дори Румъния може да ви изненадат със сериозна глоба, а в Германия дори и дави принудят да ги смените в сервиз, ав Гърция да ви вземат номера и после съда определя глобата и срока на наказанието!!!
Това, като забележка към тези които пътуват навън.
Затова в миналото имаше случаи, когато полицаи се заяждат когато си обул "сликове" лятно време. Лично съм имал такъв през 2008, когато карах една Impreza STI от София до пистата в Калояново- още на Църна маца се изрепчи полицая, и на разклона за Пазарджик друг! А в Гърция, за да идем от Солун до пистата в Серес пътувахме с нормални гуми, а на место се слагаха сликовете.
Вече друга подробност е, че не е специфицирано колко мм за летни или зимни! А самите производители поставят маркери на гумите, които са с различна дълбочина не само за летни и зимни, но и за различните смеси.
Моят професионален съвет към всички е: не си експериментирайте с гумите, последиците са непредсказуеми (особенно в условия като днешните)!
Поздрави на всички, безаварийно предвижване(не само с автомобил но и пеша) и най-вече Весели Празници!