Моят автомобил.

A

Anonymous

Гост
angelmr написа:
Всичко идва от там че газта се купува от станциите на тегло и се продава на обем. А обема на тази смес може да се манипулира.
Ето това е истината.
Другото Драконът го каза - единият говори за "газ", другият за "въздух", но имат предвид едно и също.
 

praetorian

Редовен Потребител
Има и един друг момент, който се пропуска.Не става въпрос само за газта.Всички се чудят, защо на едната бемзиностанция горивото е по- качествено от другата при положение, че идват от една каца ;). Ами ще ви кажа - много пропускат да си почиства съдовете за съхранение, демек цистерните.Това е неевтина процедура ;)Та следователно всикчи боклуци идват в нашите резервоари.Имам двама приятели, които работят във фирма, занимаваща се точно с това.
 

big_dragon

Редовен Потребител
На какво станах скоро свидетел:

Влизам в магазин за автомобилни части за определена резервна част. Докато пазаря след мен влиза един тир-ажиа и запитва:
-Имаш ли от онази добавка за дизела.
-Имам, колко искаш?
-Дай две шишета.

Бяха му дадени две бутилки от Мин. вода 1.5л с някаква мастилена течност за по 20лв едната.

Изчаках да излезе въпросният човек и попитах:
-Каква е тази добавка?
-Това е добавката, която на бензиностанцията бензинджийчето трябва да сипи в в цистерната....

А пък някои хора си мислят, че карат гориво с добавки :crazy: :crazy: :crazy:
 

praetorian

Редовен Потребител
Това е субстанция, която зимно време се слага в дизела да не се парафинира(залоява ;)) при ниските температури.
И още нещо, което знам от личен опит:Избагвайте т.н.биогорива.От тях ГНП и дюзите стават затлачени като с асфалт.Това е болката на дизелови автомобили, експлоатирани в скандинавските държави.Там основно се ползва биодизел.В България пък се натрупва голямо количество серно отлаги, които морят датчиците в по- съвременните дизелови двигатели и ги вкарват в авариен режим.Колата почва да не върви, гори като бясна и прави каквото и дойде на акъла :mad:
 

mdinkov

Редовен Потребител
Това е субстанция, която зимно време се слага в дизела да не се парафинира(залоява )
Този парафин може да го премахнеш като сложиш масло в горивото , на по старите дизели работи безотказно .
 

klegein

Потребител
big_dragon написа:
На какво станах скоро свидетел:

Влизам в магазин за автомобилни части за определена резервна част. Докато пазаря след мен влиза един тир-ажиа и запитва:
-Имаш ли от онази добавка за дизела.
-Имам, колко искаш?
-Дай две шишета.

Бяха му дадени две бутилки от Мин. вода 1.5л с някаква мастилена течност за по 20лв едната.

Изчаках да излезе въпросният човек и попитах:
-Каква е тази добавка?
-Това е добавката, която на бензиностанцията бензинджийчето трябва да сипи в в цистерната....

А пък някои хора си мислят, че карат гориво с добавки :crazy: :crazy: :crazy:
Предполагам,че става въпрос за Ad Blue не е добавка за гориво.Камиони без DPF филтри,имат резервоар за тази добавка,която се смесва с изгорелите газове с цел намаляване на вредни емисии.
 

ангел иванов

Потребител
Разговор между клиент с ауди 80 б3 1,8 ру и приемчик в Порше:
Приемчик:
- Какво оплакване имате от автомобила?
Клиент:
- Ми като вдигна 200-230 км. в час и се чува едно "Дум" отдолу.
Приемчика:
- Знам от какво е. Прибират Ви се колесниците. ;)
 

usera2

Потребител
Журналистите постоянно пускат статии в които предупреждават, че КАТ ще глобява ако не си със зимни гуми. Защо ми се струва, че няма писано в закона за зимните гуми или бъркам? ???
 

Alamo

Потребител
usera2 написа:
Журналистите постоянно пускат статии в които предупреждават, че КАТ ще глобява ако не си със зимни гуми. Защо ми се струва, че няма писано в закона за зимните гуми или бъркам? ???

Прав си. В закона нищо не пише за летни и зимни гуми, само за грайфер, но има за вериги. http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5246_n.jpg
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
В правилника за приложение на ЗДП е указан и като параметър за преценка само дълбочина на протектора(грайфера).
9. по колелата и гумите:
а) гумата не съответства по размер, налягане, допустимо натоварване и скорост на марката и модела на моторното превозно средство;
б) гумата има разкъсвания;
в) джантата е повредена или деформирана, липсва или е повреден елемент за закрепване на джантата към главината на колелото;
г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм;
д) има вулканизирани или регенерирани предни гуми;
е) не са балансирани колелата на лекия автомобил;

Но обърнете внимание на т.а) вече в големия талон са указани допустимите размери на джанти и гуми за конкретния автомобил, и може да бъде спрян от движение ако не отговарят. Все още у нас не се следи така стриктно, но в Чехия, Австрия, Германия, или дори Румъния може да ви изненадат със сериозна глоба, а в Германия дори и дави принудят да ги смените в сервиз, ав Гърция да ви вземат номера и после съда определя глобата и срока на наказанието!!!
Това, като забележка към тези които пътуват навън.
Затова в миналото имаше случаи, когато полицаи се заяждат когато си обул "сликове" лятно време. Лично съм имал такъв през 2008, когато карах една Impreza STI от София до пистата в Калояново- още на Църна маца се изрепчи полицая, и на разклона за Пазарджик друг! А в Гърция, за да идем от Солун до пистата в Серес пътувахме с нормални гуми, а на место се слагаха сликовете.
Вече друга подробност е, че не е специфицирано колко мм за летни или зимни! А самите производители поставят маркери на гумите, които са с различна дълбочина не само за летни и зимни, но и за различните смеси.
Моят професионален съвет към всички е: не си експериментирайте с гумите, последиците са непредсказуеми (особенно в условия като днешните)!

Поздрави на всички, безаварийно предвижване(не само с автомобил но и пеша) и най-вече Весели Празници!
 

andi

Редовен Потребител
Не , не бъркаш , има писано само за дълбочината на протектора - Това за катаджиите. Обаче при ПТП застрахователя може да ти сипе за гумите .
Но за всички нас е по добре да сме зимата с зимни гуми !
 

angelmr

Редовен Потребител
За зимните гуми че е добре, това е ясно. Но много по-критичен елемент е в условия като днешните да не излизат на пътя хора които се паникьосват като видят мокър път. Сутринта направо ме хвана яд. Преди две години когато имах финансови проблеми и цяла зима изкарах с две различни изтъркани летни гуми пак нямах толкова проблеми на пътя като тези които бяха наизлезли сутринта. На асвалт със съвсем малко киша и температури над нулата се движеха с 20-30... :wall:
 

praetorian

Редовен Потребител
angelmr написа:
За зимните гуми че е добре, това е ясно. Но много по-критичен елемент е в условия като днешните да не излизат на пътя хора които се паникьосват като видят мокър път. Сутринта направо ме хвана яд. Преди две години когато имах финансови проблеми и цяла зима изкарах с две различни изтъркани летни гуми пак нямах толкова проблеми на пътя като тези които бяха наизлезли сутринта. На асвалт със съвсем малко киша и температури над нулата се движеха с 20-30... :wall:

Такива мен ме докарват до бясна лудост :wall: :wall: :wall:, както и ме провокират към високорисковани изпреварвания(в техния случай направо е заобикаляне ;) ;) :crazy:)....Като не могат да се ориентират и ги е страх да карат, да си седят вкъщи, да използват такси, или градския транспорт.Тея, дето не знаят какво да правят при малко дъждец, или лек снежец, за мен не са шофьори :exclaim:и нямат място зад волана!
 

andi

Редовен Потребител
По добре да се ядосвам , че ме бави , отколкото да се ядосвам че ме е ударил !

В такова време СТИГА ТОЗИ КОЙТО НЕ БЪРЗА ! ! !
 

big_dragon

Редовен Потребител
Малко да разведря темата:

Да нахраним детето
Млада французойка загубила управление над автомобила си и се врязала в дърво край пътя. Спътничката и сериозно пострадала, а шофьорката загинала. Вниманието и било отвлечено от тамагочи, което неочаквано запищяло, че е гладно. Тя успяла да го нахрани и му спасила живота, разделяйки се със своя... :crazy:
Предполагам е била блондинка, те когато дъвчат дъвка не се разхождат, защото се спъват.

Това е от Наградите Дарвин

http://lemons.btourism.com/darwin.php?page=2
 
Нагоре