Моят автомобил.

dinkata

Редовен Потребител
Не съм бързал, че ще ме уволнят, а че ще ми се скарат :)
И за Субарото мога да гласувам с две ръце СУПЕР ЯКО Е :) ;) :cheers: :cheers:
 

azzaro

Потребител
Петко, от утре може освен да продаваш автомобили да преподаваш и икономично шофиране.Идея за нова работа!
 

njatanasow

Редовен Потребител
Реко, не знам защо при теб ,когато възвръщаш круиз контрола ,колата ти наема на пълна газ.При мен не е така и колкото и плавно да съм се мъчил не мога да го направя толкова плавно.Когато се спускам по наклон на долу никога не изклювам защото разхода ми тогава е НУЛА.Ако съм на неутрална,имам разход малко под литър , а ако работи климатроника отивам на литър и половина.
Лятото като ходихме до Чехия (4000 и нещо километра)пътувахме с Мерцедес GLK 3500,мод 2013 със 7 скоростна автоматична кутия.Повечето път беше по магистрали. Трима човека и много багаж.Разхода трудно стигаше 6 литра. ;) :cheers:
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Ники, не случайно написах дори да не изключваш от скорост,( поправих го, за да не е двусмислено). Круиза е "програма" и зависи какво е заложено като поведение. В предишния пост казах "ако изключим марката, тт данните, модела и т.н.". Давам сравнения само за моя автомобил при различни поведения на водача. Не казвам, че няма по-икономични модели и марки, моята е стара - вече е предучилищна възраст :cheers:
 

njatanasow

Редовен Потребител
Колкото до БМВ ,имах едно на 18000 километра 2000 куб. 163 коня автоматик,с най малкото купе ;)
Очаквах да гори малко но нееее.Под 9 трудно падах и то без да го натискам.Ако го настъпиш те "заболява" главата ако гледаш моментния разход.Освен динамика нищо друго :cheers:
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
BMW -> икономичност -> фантасмагории

За дълъг път и галене на педала .... мооже, ама инак забравете за икономичност.
 

mdinkov

Редовен Потребител
Знам как се кара икономично но никога съм нямал нерви да шофирам така , затова си сложих метан и като пари за гориво е недостижим от никой дизел при тези цени на горивата .
 

petkof

Редовен Потребител
Относно съветите на stelibg и peko за начините на икономично каране, мога да добавя:
следене на пътната обстановка до където ти стига погледа, като се използва това за намаляне на спирането на спирачки в полза на спирането на скорост.
Плавното набиране на скоростта е валидно за дизелите и директното впръскване на бензина.При бензиновите коли с газови устройства от стар тип е по-икономично,бързо да се набере скорост с ниски предавки за да се движи колата по-дълго време на висока предавка с по-ниски обороти.
Въздушните филтри да се сменят на не по-вече от 10 000 км.,защото у нас е доста прашно.Смяната на въздушния филтър с нов увеличава притока на кислород с въздуха, което подобрява горенето в цилиндрите, като за постигане на определена мощност е нужно по-малко гориво и по-бързо се преминава на по-висока/икономична предавка/.Сумите за филтъра и смяната се изплащат от икономията на гориво за под половината му пробег.
 

barbaron

Редовен Потребител
petkof написа:
Въздушните филтри да се сменят на не по-вече от 10 000 км.,защото у нас е доста прашно.Смяната на въздушния филтър с нов увеличава притока на кислород с въздуха, което подобрява горенето в цилиндрите, като за постигане на определена мощност е нужно по-малко гориво и по-бързо се преминава на по-висока/икономична предавка/.Сумите за филтъра и смяната се изплащат от икономията на гориво за под половината му пробег.
подкрепям с 2 ръце!

njatanasow написа:
Колкото до БМВ ,имах едно на 18000 километра 2000 куб. 163 коня автоматик,с най малкото купе ;)
Очаквах да гори малко но нееее.Под 9 трудно падах и то без да го натискам.Ако го настъпиш те "заболява" главата ако гледаш моментния разход.Освен динамика нищо друго :cheers:

За кой модел на БМВ става дума и с какво гориво, че за този разход не намирам обяснение... мотoр N47 не дава такъв разход дори и в градски условия... Такъв разход аз лично на N47 съм виждал единствено зимата с боксуване... НИКОГА не съм зареждал резервоара с такъв разход.

п.п. БМВ НЕ препоръчвам на никого!!! Това е личен избор!
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
barbaron написа:
petkof написа:
Въздушните филтри да се сменят на не по-вече от 10 000 км.,защото у нас е доста прашно.Смяната на въздушния филтър с нов увеличава притока на кислород с въздуха, което подобрява горенето в цилиндрите, като за постигане на определена мощност е нужно по-малко гориво и по-бързо се преминава на по-висока/икономична предавка/.Сумите за филтъра и смяната се изплащат от икономията на гориво за под половината му пробег.
подкрепям с 2 ръце!

njatanasow написа:
Колкото до БМВ ,имах едно на 18000 километра 2000 куб. 163 коня автоматик,с най малкото купе ;)
Очаквах да гори малко но нееее.Под 9 трудно падах и то без да го натискам.Ако го настъпиш те "заболява" главата ако гледаш моментния разход.Освен динамика нищо друго :cheers:

За кой модел на БМВ става дума и с какво гориво, че за този разход не намирам обяснение... мотoр N47 не дава такъв разход дори и в градски условия... Такъв разход аз лично на N47 съм виждал единствено зимата с боксуване... НИКОГА не съм зареждал резервоара с такъв разход.

п.п. БМВ НЕ препоръчвам на никого!!! Това е личен избор!


Аз имам 320d с N47. Ако някой освен теб направи под 9 градско в София е негово. Аме не по компютър, а на пистолеДа на колонката.
 

lynx

Редовен Потребител
Ако има и други съфорумци, чийто БМВ-та пият под 3/100 градско е крайно време и те да се похвалят, защото след малко Макси ще премести последните няколко страници в темата "Приказки и простотии" ;)

А за икономичното шофиране.....за какво ви е да шофирате? :eek:
Пешачка е най-евтино! Пробвайте! ;)
 

stelibg

Потребител
Абе каквото и да си говорим най-важен е шофьора за икономичното каране. Имал съм кола набор 2002 - дизелак на Citroen, сегашната е 2012 - комън рейл второ поколение - е все толкова гори.
 

apapazov

Редовен Потребител
Някой път не е само до шофьора а до колата. Карам служебно Пежо 206 1.4 hdi на 305 000км. Газта е в кишето постоянно и разхода за последните 3000км е 4.36 на 100 :eek:
 

barbaron

Редовен Потребител
fatalen написа:
Аз имам 320d с N47. Ако някой освен теб направи под 9 градско в София е негово. Ама не по компютър, а на пистолета на колонката.
Аз няма да се пробвам също и причината е, че е невъзможно... освен ако под градско не се има в предвид южната дъга...Fatalen, сигурен ли си да буквичката "N" пред номера на двигателя, или си сменял колата??? Но дори и "М" да е, тази кола е икономична само в извънградски условия, с изправни термостати и с галене на педала. В града ако успяваш да я свалиш под 10, си направо шампион. За Софийското нервно каране (рязко тръгване и спиране) нямам думи. В крайдунавския град подобно шофиране няма... Може би като говорим за разход е необходимо да го разделим на 4 - извънградски, градски, смесен и софийски разход...

Лункс, не знам за какво се опитваш да дракаш? Ако долавяш и доза съмнение в казаното от мен - пиши ми на лични, за да го изясни и да не се хапем излишно... С най добри чувства - да знаеш!
 

Бочко

Редовен Потребител
ФТКС
barbaron написа:
fatalen написа:
Аз имам 320d с N47. Ако някой освен теб направи под 9 градско в София е негово. Ама не по компютър, а на пистолета на колонката.
Аз няма да се пробвам също и причината е, че е невъзможно... освен ако под градско не се има в предвид южната дъга...Fatalen, сигурен ли си да буквичката "N" пред номера на двигателя, или си сменял колата??? Но дори и "М" да е, тази кола е икономична само в извънградски условия, с изправни термостати и с галене на педала. В града ако успяваш да я свалиш под 10, си направо шампион. За Софийското нервно каране (рязко тръгване и спиране) нямам думи. В крайдунавския град подобно шофиране няма... Може би като говорим за разход е необходимо да го разделим на 4 - извънградски, градски, смесен и софийски разход...

Грешката е моя :sorry:
Маторя ми е M47N :D
 

lynx

Редовен Потребител
barbaron написа:
Линкс, не знам за какво се опитваш да дракаш? Ако долавяш и доза съмнение в казаното от мен - пиши ми на лични, за да го изясни и да не се хапем излишно... С най добри чувства - да знаеш!

Аз нямам съмнения, направо съм 101% сигурен.
След малко ще ти пратя "доказателствата" на ЛС ;) :cheers:
 

bor1968

Потребител
stelibg написа:
Ниските разходи се равят така:
- дизелов автомобил

Дизела дава нисък разход в литри /и то май само извънградско/, а ма не и в пари. Най-тънко за джоба е на метан/пропан-бутан.
Особено пък градско и на по-къси разстояния, дизела загрява много по-бавно и повече гълта.
 

stelibg

Потребител
bor1968 написа:
stelibg написа:
Ниските разходи се равят така:
- дизелов автомобил

Дизела дава нисък разход в литри /и то май само извънградско/, а ма не и в пари. Най-тънко за джоба е на метан/пропан-бутан.
Особено пък градско и на по-къси разстояния, дизела загрява много по-бавно и повече гълта.

Е, имам наблюдения върху газифицирани автомобили - един колега 4 пъти ходи от Козлодуй до Плевен за настройки на уредбата - егати икономията в пари :) После я продаде и си взе дизел ;) Благодаря - да поддържам две горивни системи, да сменявам части на 20 хиляди километри, зимата докато превключи на газ да съм стигнал където трябва ... повече предимства ма газта не се сещам. А освен това, че чат-пат експлодират.
Плюс това човек който притежава три автомобила - на газ, на дизел и на бензин каза, че реално с газта му излиза 5% по-евтино. За такава разлика не слагам бомба в колата.

И отдавна дизеловите автомобили не загряват бавно - появиха се второ, трето поколение комън-рейл ..... Но не можеш да убедиш някой, който не е карал.
 

Слави

Модератор
Модераторски Екип
ФТДМ
Стели големи глупости изпонаписа!
Имам Мерцедес Е200 98г. 2000кубика 136коня 1500кг.
Купих го от Германия с идеята да му монтирам метанова уредба.
Не се получи от първия път :D но от втория ... вече 6г. (шест години) карам без да е пипано нещо по центровки.
НЯМАМ АВАРИЙНИ РЕМОНТИ СЛЕДСТВИЕ НА УПОТРЕБАТА НА ГАЗ! Сменям си маслото на 15х.км. и е на цвят светло кафяво.
Преди монтажа на метановата уредба засякох средния разход на автомобила. За 300км. (150градско и 150извънградско) изгори точно 33лтр. А95
Сега на метан ми гори средно 5,5кг./100км. От монтажа на уредбата досега съм изминал 95х.км.
Сметнато в пари спрямо днешните цени на бензина и метана резултата е следния:
А95 95х.км. * 11/100 = 10450лтр. * 2,55лв. = 26647.50лв.
Метан 95х.км. * 5,5/100 = 5225кг. * 1,98лв. = 10345.50лв. (цената на Метана е такава в Ловеч)

ИКОНОМИЯ : 16302.00 лв.

п.п. По думи на колеги същият Мерцедес гори около 8/100 дизел.
Дизел 95х.км. * 8/100 = 8000лтр. * 2,66лв. = 21280,00лв.

Измерено в % е много по голяма разликата от твоите 5% ;)
Според моя калкулатор икономията спрямо дизела е 50% :p
 
Нагоре