Kral Arms

llcoolj

Редовен Потребител
Миналата седмица реших да прескоча до майстор @packo69 и не можах да се стърпя да пусна три контролни изстрела с Кнайта 0.25 Дистанцията до мишената е 52 метра , стрелял съм със слъг Нокаут, средна скорост 294м/с, седнал от маса, а пушката подпряна на торбички с полимерни гранули.
 

Attachments

  • Screenshot_2023-06-13-16-27-43-489-edit_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-06-13-16-27-43-489-edit_com.miui.gallery.jpg
    289.8 KB · Прегледи: 73
  • received_1599595430530556.jpeg
    received_1599595430530556.jpeg
    260.2 KB · Прегледи: 73

Gadnqra

Редовен Потребител
Тия дни и аз ще намина при Пламен, че ми липсва вече. И чувството му за хумор, винаги ме е разведрявало. За мен наистина е голям човек и приятел.
 

The PuNiShEr

Редовен Потребител
Знам ама не съм разглобявал никога нищо по оръжие и не смея...
В зоната между спусък и манометъра само че отдолу има 1 единствено винтче за развиване, мисля че е шестостен 5 мм. Развиваш и изтегля приклада надолу.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Приятели, проверете си резервоарите! Отнася се за задните резервоари на всички пушки Kral, Hatsan и такива, които имат отзад бутилка за приклад. Поводът да напиша това, е че масово, задната бутилка е компрометирана от болт, който държи приклада, към резервоара. За мен, така наранена, бутилката е негодна и опасна за ползване и е добре да се смени. А след смяната - задължително да се добави подложка, между стопорния болт и бутилката. Животът и здравето не струват 200, или 300 лв.
 

Attachments

  • 20230604_003547.jpg
    20230604_003547.jpg
    376.2 KB · Прегледи: 74

llcoolj

Редовен Потребител

Attachments

  • Screenshot_2023-06-17-14-56-45-035_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-06-17-14-56-45-035_com.miui.gallery.jpg
    163.1 KB · Прегледи: 93

traun

Потребител
IMG_20230617_181153~2.jpg
ДоомОтахме се...IMG_20230617_181111~2.jpg
За какво е задната стяга на двуногата? Разглобих и сглобих защото в тоя болт, не точно в него,а в самата плоча /във врътката има имбусен такъв/ има малък луфт. Разглеждайки го, останах с впечатление че е само законтряща се връзка но не посмях да навия болта много да не опре в бутилката! Опитах да контрирам с посочената от мен врътка, получи се натяг но пак има леко движение, лееекичко!!! Иначе с предния двуногата си се стяга.

Разбрах си проблема....Задната втулка, към приклада, леглото в дървото е разширявано. На металната втулка и е намотана някаква кечообразна лента в опит да се обере луфта....Ще трябва нова втулка.IMG_20230618_111235~2.jpgIMG_20230618_111419~2.jpg
 

Attachments

  • IMG_20230618_111235~2.jpg
    IMG_20230618_111235~2.jpg
    183.8 KB · Прегледи: 2
Последна промяна:

Gadnqra

Редовен Потребител
Тунинг на Bigmax-X, кал. 6,35 мм:
Разширен трансферпорт - 6,8 мм, разширен отвор на клапанното тяло - 7 мм, полиран ударник, нов клапан, от полиамид - 9,6 мм, нова пружина на клапана, водачът на реглажната тапа е полиран, добавен е стопорен болт за реглажната тапа, който от завода все забравят.
Така нагласена, пушката направи 36 изстрела в плато, със слъг HN - 38 грейна/2,46 грама, със скорост 296 - 302 - 296 м/с - около 112 джаула. Стартово налягане - 260 бара. Скоростта умишлено е оставена малко по-висока, за да може да се използват ефективно и проектили 40, 41и 42 грейна. При натягане на пружината с 1 оборот, мощността отива на 120 джаула, но и изстрелите намаляват, почти наполовина.
 

Attachments

  • 20230526_160449.jpg
    20230526_160449.jpg
    847.4 KB · Прегледи: 48
  • 20230329_190806.jpg
    20230329_190806.jpg
    142.2 KB · Прегледи: 47
  • 20230329_190757.jpg
    20230329_190757.jpg
    247.1 KB · Прегледи: 48
  • 20230328_214034.jpg
    20230328_214034.jpg
    423.8 KB · Прегледи: 43
  • 20230328_212333.jpg
    20230328_212333.jpg
    383.3 KB · Прегледи: 43
  • 20230328_212324.jpg
    20230328_212324.jpg
    326.1 KB · Прегледи: 44
  • 20230328_211851.jpg
    20230328_211851.jpg
    559.2 KB · Прегледи: 44
  • 20230328_204908.jpg
    20230328_204908.jpg
    348.9 KB · Прегледи: 44
  • 20230328_204905.jpg
    20230328_204905.jpg
    400.7 KB · Прегледи: 42
  • 20230328_204553.jpg
    20230328_204553.jpg
    230.4 KB · Прегледи: 40
  • 20230309_192708.jpg
    20230309_192708.jpg
    268.4 KB · Прегледи: 41
  • 20230210_080730.jpg
    20230210_080730.jpg
    122.7 KB · Прегледи: 39
  • 20230125_114123.jpg
    20230125_114123.jpg
    181.2 KB · Прегледи: 37
  • 20230125_113533.jpg
    20230125_113533.jpg
    295 KB · Прегледи: 38
  • 20221013_164112.jpg
    20221013_164112.jpg
    166.6 KB · Прегледи: 46
Последна промяна:

Mutata

Потребител
Бат Ники, каква е целта на надкалибрения трансферпорт? Ако не ме лъже паметта, Бигмакс-а с приклада от Бигхорн също го беше разширил на 6,8 мм.
 

shaman

Редовен Потребител
Бат Ники, каква е целта на надкалибрения трансферпорт? Ако не ме лъже паметта, Бигмакс-а с приклада от Бигхорн също го беше разширил на 6,8 мм.
Не, че съм голям специалист, но разсъждавам по темата - Въздуха има свойството да се забърза когато минава през по-тесни пространства... по-широкия трансфер порт пуска по-голяма порция въздух, който когато стигне цевта минава вече през по-тясно пространство и се забързва там. Един вид фуния ;) - от 7мм (клапан) минава през 6.8мм трансфер порт и стига до цевта 6.35мм и при всяко стеснение се забързва !
 

Mutata

Потребител
Не, че съм голям специалист, но разсъждавам по темата - Въздуха има свойството да се забърза когато минава през по-тесни пространства... по-широкия трансфер порт пуска по-голяма порция въздух, който когато стигне цевта минава вече през по-тясно пространство и се забързва там. Един вид фуния ;) - от 7мм (клапан) минава през 6.8мм трансфер порт и стига до цевта 6.35мм и при всяко стеснение се забързва !
По повод постепенното стесняване и забързването на потока, в някои Руски форуми са намеква за RAM-JET ефекта. Въпроса беше каква е целта да се стига до диаметри над калибъра. В същност най-малкия отвор през който минава потока е горната част от конусния отвор на цевта, която определено е по-малка от калибъра.

П.п. "Рам-Джет" са реактивни двигатели работещи на голяма височина и скорости над мах 2,5. Те нямат компресор на входа и за целта използват напора на насрещния поток, който попада в стесняващ се канал при което се увеличават скоростта, температурата и налягането на потпка. Точно за това намекеат Руснаците, минавайки с висока скорост през постепенно свиващ се канал, в крайна сметка се увеличава и налягането.
 
Последна промяна:

Gadnqra

Редовен Потребител
Отворът на трансферпорта, няма нищо общо с калибъра - през него не минава проектил. Минава въздух. Shaman го е обяснил правилно - върви се от по-голям, към по-малък отвор. Стандартният отвор на трансферпорта е 6 мм. Аз съм го разширил с 8 десети, а на клапанното тяло - с 1 мм. Това се прави, за да се увеличи мощността, чрез увеличаване на обема и потока от въздух. Въпросните проходни отвори нямат никаква връзка с калибъра - тоест не могат да бъдат надкалибрени, или подкалибрени.
 

peko

Редовен Потребител
ФТКС
Отвора на трансфер порта трябва да се съобразява с вида, дължината и центъра на тежест на проектила.
При прекомерно увеличение на диаметъра, на определени проектили може носа им да пропада и частично да се остъргва или премачква при избутването му напред. Ако и цевта там е растъргана повечко, няма и да влиза съосно след това.
 

Gadnqra

Редовен Потребител
Отвора на трансфер порта трябва да се съобразява с вида, дължината и центъра на тежест на проектила.
При прекомерно увеличение на диаметъра, на определени проектили може носа им да пропада и частично да се остъргва или премачква при избутването му напред. Ако и цевта там е растъргана повечко, няма и да влиза съосно след това.
Пеко, говорим за трансферпорта, а не за отвора на цевта, където може да пропадне проектил. Трансферпортът е отвор, в цевната кутия, който съединява отвора на клапанното тяло с отвора на цевта. Съответно, отворът на цевта е последният отвор, преди проектила и контактуващ директно с него. Именно този отвор се съобразява с калибъра и в долната си част се прави на конус, за да се изравни с трансферпорта и да дроселира въздуха.
За съжаление, 90% от цевите на Бигмаксовете идват осрани от производителя - с прекалено голям отвор, а понякога и разкъсана стена до външния о-пръстен. Там е напълно възможно, проектилите да пропадат и да се нараняват.
 
Последна промяна:

shaman

Редовен Потребител
като стана въпрос за отвора на цевта гледам, че все повече започват да правят по подобие на Huma Air - "dual hole"... където този проблем с пропадането на проектила го няма... Виждам го вече при 3-4 производители..

dual.jpeg
 

glavanov55

Редовен Потребител
От проекцията в която е показан детайла става ясно че това е накрайник завиващ се за цевта с вътрешен о пръстен и може би квадратно конусен отвор за въздха.Също се вижда шпонков канал и на челото застъргано стъпало.Ако обичаш дай повече инфо по принципа на действие.
 
Нагоре